Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Jeg har nøyaktig samme smertene som du beskriver. Du må ta det litt mer med ro nå fremover :klem:

Huff da. Ja, jeg får prøve å slappe av litt... Tror det er greit å sykle nå, skulle vært i butikken. Får se om jeg tør...

:klemmer:

Men du, vær forsiktig med beintakene i svømmehallen da. Har du litt vondt for å gå for tida kan beitak (froskespark) gjøre ting verre. Jeg slet i flere uker etter forrige gang jeg var i svømmehallen...

Takk for tipset. Får ta i litt mer med armene da :)

Uff, får satse på at det ikke er bekkenløsning. Men greit å ta det med ro, kan fort bli verre har jeg skjønt...

Får ikke håpe det blir noe verre nei. Det kommer liksom litt nå og da med disse smertene. I stad var de nesten borte, selv om det var ganske vondt til morgen i dag. Kjenner mest når jeg feks sitter, og så beveger på beina. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke håpe det blir noe verre nei. Det kommer liksom litt nå og da med disse smertene. I stad var de nesten borte, selv om det var ganske vondt til morgen i dag. Kjenner mest når jeg feks sitter, og så beveger på beina. Rare greier.

Hmm, høres litt likt ut det jeg har egentlig da... Altså klemming på isjas nerven... Men kanskje greit å sjekke med legen din... Kjekt å finne ut av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på svangerskapskurs. Snakka masse om amming, og sett en film også. Fikk mye info, en del jeg ikke visste fra før, så det var ganske informativt. Så får jeg virkelig håpe jeg får til amminga.

Høres spennende ut! Skal på noe slikt jeg også, har jeg funnet ut. Skal bare somle meg til det :sjenert: Skal til jordmor om en tre uker ca, får spørre da :)

Lenge siden jeg har holdt en baby også... Nei, vent nå kom jeg på at det er det ikke! Fikk holde en nydelig baby i bryllupet vårt, hun var bare 5 uker gammel :rødme: Helt nydelig, og jeg ble ikke mindre babysyk, nei! ;)

Jeg er slik som deg, jeg har "alltid" ville ha baby, men mine skulle være ordentlige og veloppdratte. Ikke slik som de drittungene enkelte har :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en tirsdag :klem:

:klemmer: tilbake!

Sykling, med bekkenløsning? Er ikke det fy-fy?

Er det? :vetikke:

Gikk helt fint med meg i alle fall... Kom akkurat hjem :) Vet jo ikke om det er begynnende bekkenløsning da. Men kjente ikke noe til vondten mens jeg sykla.

Hmm, høres litt likt ut det jeg har egentlig da... Altså klemming på isjas nerven... Men kanskje greit å sjekke med legen din... Kjekt å finne ut av sånt.

Skal uansett til legen i morra, så jeg får snakke med ham om det :)

Høres spennende ut! Skal på noe slikt jeg også, har jeg funnet ut. Skal bare somle meg til det :sjenert: Skal til jordmor om en tre uker ca, får spørre da :)

Lenge siden jeg har holdt en baby også... Nei, vent nå kom jeg på at det er det ikke! Fikk holde en nydelig baby i bryllupet vårt, hun var bare 5 uker gammel :rødme: Helt nydelig, og jeg ble ikke mindre babysyk, nei! ;)

Jeg er slik som deg, jeg har "alltid" ville ha baby, men mine skulle være ordentlige og veloppdratte. Ikke slik som de drittungene enkelte har :fnise:

Vil anbefale svangerskapskurs ja. Det er visst veldig forskjellig praksis overalt, noen steder er det en-dags-kurs, andre steder kveldskurs. Her har vi fem kurskvelder. Veldig greit å dele det opp. Jeg er jo informasjonsfrik, så jeg kunne mye fra før. Men omvisning på føden, samt info om amming føler jeg var veldig nyttig. Siste gangen skal vi prate om hvordan det er å bli foreldre og ta seg av en baby. Det kan jeg heller ikke noe særlig om ;)

Jeg har også bestillt skikkelig velopdratte unger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har akkurat de samme smertene som meg. Det begynner som ubehag og utvikler seg til vanvittige smerter for min del iallefall.

Du bør prøve å ikke sykle så alt for mye....ikke støvsuge (det er faktisk noe av det verste du kan gjøre)....sitte med beina samlet, ikke i kryss....gå inn og ut av bil med beina mest mulig samlet.....gå med beina mest mulig samlet (det anbefales museskritt, men det klarer ikke jeg heller)....og når du ligger på siden kan du ha en pute eller en sammenbrettet dyne mellom beina. Det er forebyggende tips. Håper virkelig du slipper de verste smertene :klemmer:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har akkurat de samme smertene som meg. Det begynner som ubehag og utvikler seg til vanvittige smerter for min del iallefall.

Du bør prøve å ikke sykle så alt for mye....ikke støvsuge (det er faktisk noe av det verste du kan gjøre)....sitte med beina samlet, ikke i kryss....gå inn og ut av bil med beina mest mulig samlet.....gå med beina mest mulig samlet (det anbefales museskritt, men det klarer ikke jeg heller)....og når du ligger på siden kan du ha en pute eller en sammenbrettet dyne mellom beina. Det er forebyggende tips. Håper virkelig du slipper de verste smertene :klemmer:

Takk for tips :)

Sov med pute mellom beina i natt. Det hjalp tror jeg. Men kjenner liksom ikke smertene når jeg ligger eller sitter. Egentlig er det bare når jeg reiser meg, eller beveger meg mens jeg sitter eller ligger, at det gjør vondt.

Visste ikke at det var så ille å sykle... Blir jo ikke noen sidelengs bevegelser av det? Var ikke vondt å sykle heller. Men kan jo være at jeg ikke merker det ennå.

Da får jeg overlate støvsuger'n til mannen i alle fall. Gå med museskritt kommer jeg nok ikke til å klare (les:gidde)... Får ikke håpe det blir noe særlig verre. Kan fint leve med dette, så skal ikke klage ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling. Derom du liker å sykle, er det ingen grunn til å slutte med det om du blir gravid og får bekkensmerter. Men du må prøve deg frem, og får du vondt slutter du. Det er best å bruke lave gir, lav setehøyde og sykle i flatest mulig terreng.

Dette fant jeg på nett. Så da er det nok bare å prøve seg fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fant jeg på nett. Så da er det nok bare å prøve seg fram ;)

Takk!

Får bare prøve meg fram da. Sykler jo ikke akkurat for treningas skyld, mer for å komme meg fra a til b. Har en vanlig damesykkel uten gir, så det blir ikke noe racersykling akkurat :fnise:

Tirsdagsklemmepå! :klemmer:

:klemmer: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være obs i hvert fall... Som legen min sa, selv om jeg ikke hadde bekkenløsnings tegn var det greit å ta hensyn til de tingene... Om så bare forebyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du er som sykler! :) En føler seg nok mere opplagt etter en forfriskende sykkeltur framfor en tur inne i en innestengt bil ja :Nikke:

Burde nok tatt sykkelen oftere selv jeg, men litt vanskelig til butikken da.. Når den er 15 minutter unna med bil... :sjenert:

Vær forsiktig med bekkenet ditt! Høres ut som du lytter godt til kroppen din hvertfall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å være obs i hvert fall... Som legen min sa, selv om jeg ikke hadde bekkenløsnings tegn var det greit å ta hensyn til de tingene... Om så bare forebyggende.

Er nok lurt det, ja. Ingen vits i å ta noen sjangser.

Så sprek du er som sykler! :) En føler seg nok mere opplagt etter en forfriskende sykkeltur framfor en tur inne i en innestengt bil ja :Nikke:

Burde nok tatt sykkelen oftere selv jeg, men litt vanskelig til butikken da.. Når den er 15 minutter unna med bil... :sjenert:

Vær forsiktig med bekkenet ditt! Høres ut som du lytter godt til kroppen din hvertfall :klem:

Sprek og sprek... Tar bare fem-ti minutter å sykle til butikken da. Men det er litt mer forfriskende ;)

Skal se om jeg får dratt i svømmehallen i dag etter legetimen. Og så får jeg snakke med legen om "vondtene". Hadde en omgang med skikkelige "mensensmerter" i går kveld også. Gikk heldigvis over, så satser på at det ikke var noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imli!

Så sporty du er som sykler! Håper jeg også kan være så sprek som du er nå. Jeg liker å trene, så håper ikke en evt bekkenløsning setter stopper for det. Det høres ikke ut som om det hindrer deg i alle fall! ;)

Vil også takke for alle fine meldinger og tanker fra deg. Det er alltid en glede å lese. Du virker så utrolig omtenksom!

Ha en fin onsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lurt det, ja. Ingen vits i å ta noen sjangser.

Sprek og sprek... Tar bare fem-ti minutter å sykle til butikken da. Men det er litt mer forfriskende ;)

Skal se om jeg får dratt i svømmehallen i dag etter legetimen. Og så får jeg snakke med legen om "vondtene". Hadde en omgang med skikkelige "mensensmerter" i går kveld også. Gikk heldigvis over, så satser på at det ikke var noe.

Hei og god morgen! :goodbye:

Sanne magesmerter, menssmerter.. er dette noe som folger hele svangerskapet? Jeg er jo bare i 14 uke, men kjenner plutselig igjen disse smertene.. Ogsa leser jeg i andres dagboker her og flere som har det uansett hvor langt man er pa vei.. Men betyr vel bare at det er vanlig vel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei Imli!

Så sporty du er som sykler! Håper jeg også kan være så sprek som du er nå. Jeg liker å trene, så håper ikke en evt bekkenløsning setter stopper for det. Det høres ikke ut som om det hindrer deg i alle fall! ;)

Vil også takke for alle fine meldinger og tanker fra deg. Det er alltid en glede å lese. Du virker så utrolig omtenksom!

Ha en fin onsdag :klem:

Takk for ros :) Du virker ikke så verst selv :fnise:

Jeg synes det er greit å holde seg i form, ikke minst med tanke på fødselen. Man får jo ofte litt lettere fødsel om man er i noenlunde form, enn hvis man har sittet stille i ni måneder. Ift bekkenløsning så hører man jo en del forskjellig, men jeg har hørt at trening som svømming og sykling ikke skal gjøre det verre, mens å gå ikke er så bra. Har heldigvis sluppet unna de verste plagene på det området, heldig der.

Ha en fin onsdag du også!

Hei og god morgen! :goodbye:

Sanne magesmerter, menssmerter.. er dette noe som folger hele svangerskapet? Jeg er jo bare i 14 uke, men kjenner plutselig igjen disse smertene.. Ogsa leser jeg i andres dagboker her og flere som har det uansett hvor langt man er pa vei.. Men betyr vel bare at det er vanlig vel :sjenert:

Jeg hadde menssmerter så og si daglig fram til i alle fall 12 uker, og en gang i blandt i ukene etter det også. Noen har det hele svangerskapet. Det er veldig vanlig å ha det i begynnelsen i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+2 - oppdatering fra svangerskapskontroll

Da har jeg vært hos legen, og alt står bra til!

Babyen ligger fortsatt i hodeleie, men er ikke festet (det er vel uansett litt tidlig). Hjertelyd på 156. SF-mål 32 cm, ligger rett over den røde streken da.

Blodtrykket mitt ligger på 118/80, vekt 78,5 kilo (opp 10,5 kilo - ser det skremmende 80-tallet på vekta nærme seg - skummelt! :ler: )

Har time hos jordmor om to uker igjen, begynner tydeligvis med hyppigere kontroller nå som det ikke er så lenge igjen.

Fikk vært i svømmehallen også, så da er jeg jammen godt trent ;) Ganske trøtt nå. Tror jeg må sove litt etterpå...

Ha en fin ettermiddag, jenter!

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blodtrykkgreiene har jeg aldri forstått meg på :ler: Men jeg antar at alt er i orden siden du ikke sa noe mer om det.

Sprekingen som har vært og svømt i dag. Jeg har bare hilst på sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er å trene :) Og så flott at alt står bra til med deg og den lille :hoppe: Ang de kiloene, du får prøve å fokusere på at den lille i magen trenger de kiloene og at det meste går av etter fødsel og ved amming (og det som evt sitter igjen får du svømme bort ;)). Og du har jo ikke gått opp mye :)

Håper du har en fin kveld i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...