Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Imli!!!!

Misforstå meg rett, men ble så glad når jeg hørte du også hadde hatt en blødning i uke 8.. :sjenert: Vi vet jo alle at det endte godt!!!! Satser alt jeg har på at det er noe sånn som det.. Blir likevel urolig, og går hele tiden og kjenner etter magesmerter osv.. Blir nesten litt smågal.. :sukk: Men men, får smøre meg med tolmodighet, så ordner det seg nok!!! :)

Hvordan er det med deg for tiden??? Formen er fin og babyen vokser og trives??

Goklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekstra spennende da! :) Har du følelse på hva det er da?

:jepp:

Gir det hele en ekstra "touch" :ler: Litt kjedelig om de tar feil også, hører jo stadig om det. Så ikke vite er best, synes jeg.

Har egentlig ingen særlig følelse av kjønnet. Er vel ikke i besittelse av noen særlig kvinnelig insitusjon da ;) Blir spennende å se.

Hei Imli!!!!

Misforstå meg rett, men ble så glad når jeg hørte du også hadde hatt en blødning i uke 8.. :sjenert: Vi vet jo alle at det endte godt!!!! Satser alt jeg har på at det er noe sånn som det.. Blir likevel urolig, og går hele tiden og kjenner etter magesmerter osv.. Blir nesten litt smågal.. :sukk: Men men, får smøre meg med tolmodighet, så ordner det seg nok!!! :)

Hvordan er det med deg for tiden??? Formen er fin og babyen vokser og trives??

Goklem

Ja, hadde en liten blødning i uke 8/9, men det gikk helt fint. Sannsynligvis bare skjøre slimhinner. Har blødd en gang senere også, rett etter litt heftig :sengekos: så det var nok derfor... :sjenert:

Tida går sakte i begynnelsen, ja. Men snart kommer det til å gå kjempefort!

Her er formen veldig bra. Litt trøtt bare. Merker litt til smerter i bekkenbeinet foran, det er litt ubehagelig, men ikke noe problem ennå. Babyen har det helt fin iflg UL, h*n sparker og beveger på seg og har det tydeligvis fint inni meg :)

:vinke:

Nå er jeg tilbake, og innom en tur for å oppdatere meg :)

:vinke:

Velkommen tilbake!

Vet du, det er ikke såååå lenge til april ;) Heldiggrisen!

Nei, faktisk ikke! Under to måneder... Så jeg er heldig som ikke har så lenge igjen å vente nå.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på svangerskapskurs. Snakka masse om amming, og sett en film også. Fikk mye info, en del jeg ikke visste fra før, så det var ganske informativt. Så får jeg virkelig håpe jeg får til amminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med svangerskapskurs! Jeg håper også jeg får til amminga, men er innstilt på at hvis jeg IKKE skulle få det til, så er det ikke verdens ende. Så er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste :)

Ikke lenge igjen for deg nå, nei! Spennende, spennende ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svangerskapskurset deres høres jo veldig bra ut. Det vi hadde i 2004 ga oss ikke mye for å si det sånn. Jeg var jo bare glad for at jeg fikk med meg begge kveldene, for dagen etter siste kurskveld gikk vannet :ler: Denne gangen blir det neppe svangerskapskurs på oss.

Håper og jeg får til amming denne gangen. Sist fikk jeg en liten gutt som fikk brekninger bare han så puppen stakkars. Håper lillebror ikke er sånn, for det er jo litt enklere å ha alt klart i puppen enn å styre med flasker, pumpe og alt det der. Men jeg tar det som det kommer.....

Håper du får en fin tirsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe amming går greit :jepp:

Men er jo ikke verdens undergang om det ikke gjør det... Men tror det er greit å være forberedt på at det kanskje ikke funker... Har en par venninner som ikke fikk til amminga. De ble presset ganske hardt på det har jeg skjønt. Ikke noe morsomt når du i utgangspunktet sliter med det, så skal du få masse pes i tillegg...

Men får bare ta det som det kommer.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det er litt skremmende å tenke på! :fnise:

Ja, vi fikk spist både middag og kaker :) Og skravla med foreldre og søsken. Da har vi fått vår dose familie for en stund :jepp:

He he... Det var masse unger da jeg var i svømmehallen også. Irriterer meg hvordan enkelte foreldre tydeligvis ikke gidder å passe på ungene sine. Når unger på 8-10 år leker og herjer i svømme-delen av bassenget og sånt. Da blir jeg irritert. Kan ikke foreldrene se til at barna leker der det er satt av plass til det? Det er bare en bitteliten del av bassenget som er til folk som vil svømme når det er familiebad, trangt nok om ikke masse unger skal være i veien heller. Selv om jeg vil ha egne barn, betyr ikke det at jeg nødvendigvis er så "glad i barn". Ville aldri beskrevet meg selv som "glad i barn", for å si det sånn. Finnes masse fæle unger... Synes det høres så rart ut at noen kan være glad i barn bare i kraft av at de er barn. Ingen som sier de er "glad i voksne". Jeg liker noen barn, og noen liker jeg ikke. Nå høres jeg sikkert slem ut, men jeg er rett og slett ikke så fryktelig glad i andres unger...

Åhh, jeg ble litt glad når du skrev dette jeg :sjenert: For sånn er jeg også - tror nok ikke mange ville beskrevet meg som "glad i barn", og jeg ville ikke gjort det selv heller. Nettopp av samme grunn som du skriver! Er et par venninner som har mobba meg litt med det nå som jeg er gravid selv ;) Men det blir jo annerledes med mine egne, samtidig som det som regel ikke er barnas skyld at de blir som de blir. Foreldre legger nok opp til selv hva slags barn de har også, oppførselsmessig. Men er jo klart jeg er "redd" noen ganger for å ikke klare å oppdra som jeg ønsker :)

Supert å høre at alt var så bra på UL!

Tirsdags :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med svangerskapskurs! Jeg håper også jeg får til amminga, men er innstilt på at hvis jeg IKKE skulle få det til, så er det ikke verdens ende. Så er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste :)

Ikke lenge igjen for deg nå, nei! Spennende, spennende ...

:jepp:

Hadde vært veldig greit å kunne amme, ikke minst praktisk sett (det er vel det dårligste argumentet iflg amme-entusiaster, men jeg liker å tenke praktisk). Så slipper man blande MME og varme opp slit og styr. Tenk å drive med det midt på natta... Da er det greiere å bare ta opp ungen og dra fram puppen ;)

Ha en fin dag :)

:klem:

Det svangerskapskurset deres høres jo veldig bra ut. Det vi hadde i 2004 ga oss ikke mye for å si det sånn. Jeg var jo bare glad for at jeg fikk med meg begge kveldene, for dagen etter siste kurskveld gikk vannet :ler: Denne gangen blir det neppe svangerskapskurs på oss.

Håper og jeg får til amming denne gangen. Sist fikk jeg en liten gutt som fikk brekninger bare han så puppen stakkars. Håper lillebror ikke er sånn, for det er jo litt enklere å ha alt klart i puppen enn å styre med flasker, pumpe og alt det der. Men jeg tar det som det kommer.....

Håper du får en fin tirsdag :klemmer:

Ja, synes svangerskapskurset her har vært ganske bra. Alle er førstegangsfødende da, det er vel mest vanlig å dra på kurs første gangen. Neste gang vet man jo litt mer. Nå har vi en siste kurskveld på torsdag, så er det bare å føde! :fnise: Nei, får vel vente litt med det...

Synd du ikke fikk amma forrige gang da. Men har hørt om mange som ikke fikk til første som får til andre. Tror man liksom "starter på nytt" når det gjelder sånt hver gang, ikke noe mindre sjangs for å lykkes om man ikke klarte det sist. Det er jo en helt annen unge denne gangen :jepp:

Får håpe amming går greit :jepp:

Men er jo ikke verdens undergang om det ikke gjør det... Men tror det er greit å være forberedt på at det kanskje ikke funker... Har en par venninner som ikke fikk til amminga. De ble presset ganske hardt på det har jeg skjønt. Ikke noe morsomt når du i utgangspunktet sliter med det, så skal du få masse pes i tillegg...

Men får bare ta det som det kommer.

Ha en fin dag :klem:

Har også hørt om en del som ikke klarer amminga og som føler seg pressa. Unger vokser jo fint opp på MME også, så det blir kanskje litt mye av det gode med det "ammepresset". Mange som får dårlig samvittighet, føler seg som dårlige mødre osv... Men vi fikk i alle fall mange tips om hva vi kunne gjøre og hvem vi kunne spørre, hvis vi ikke fikk det til.

Fikk også et litt ubehagelig fakta - man får faktisk ikke ordentlig melk (kun råmelk) melk før tidligst 36 timer etter fødsel, noen ganger opp til fire døgn! Dvs at det er stor sannsynlighet for at man ikke har melk når man må dra hjem fra sykehuset. Ikke rart mange sliter med amming da, når man må lære seg det selv når man kommer hjem... Man får sikkert tips om stillinger osv, men det er jo sikkert litt annerledes når det faktisk er melk som kommer ut...

Ja, ja... Vi fikk i alle fall vite at vi måtte kontakte helsestasjonen så fort som mulig om vi ikke fikk det til. Fikk også tips om ammehjelpen. Greit å vite at det er hjelp å få.

Ha en fin dag du også!

Åhh, jeg ble litt glad når du skrev dette jeg :sjenert: For sånn er jeg også - tror nok ikke mange ville beskrevet meg som "glad i barn", og jeg ville ikke gjort det selv heller. Nettopp av samme grunn som du skriver! Er et par venninner som har mobba meg litt med det nå som jeg er gravid selv ;) Men det blir jo annerledes med mine egne, samtidig som det som regel ikke er barnas skyld at de blir som de blir. Foreldre legger nok opp til selv hva slags barn de har også, oppførselsmessig. Men er jo klart jeg er "redd" noen ganger for å ikke klare å oppdra som jeg ønsker :)

Supert å høre at alt var så bra på UL!

Tirsdags :klem: til deg!

Sikkert mange som har det sånn som oss, men man skal liksom like barn... Man er litt sær hvis man ikke gjør det, får jeg inntrykk av noen ganger. Er jo stort sett foreldrenes feil om ungene er frekke og uoppdragne, men man liker dem jo ikke noe bedre av den grunn... Blir nok noe helt annet med egne barn. Får bare håpe jeg aldri blir en sånn forelder som lar ungene bråke og herje som de vil ute blandt folk...

Det var deilig at alt stod bra til på UL, ja. En bekymring mindre :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne, jeg også. Jeg skulle jo aldri ha barn, jeg :fnise: Men selv om jeg er gravid nå, så betyr ikke det at jeg elsker barn, nei.

Håper du får en fin dag, imli :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne, jeg også. Jeg skulle jo aldri ha barn, jeg :fnise: Men selv om jeg er gravid nå, så betyr ikke det at jeg elsker barn, nei.

Håper du får en fin dag, imli :klemmer:

Ja, rart hvordan det kan endre seg... Jeg har alltid sagt jeg vil ha barn, men mine barn skal jo være perfekte og veloppdragne! :ler:

:klem: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt vi er flere :fnise:

Eller jeg har jo likt barn, men slett ikke alle og synes det er helt greit å overlate dem til mannen når det blir litt mye :ler:

Har heller aldri vært overbegeistret for babyer. Er mange som tror jeg er komplett gæren som ikke gjør det... :sjenert: Men synes de er finest når de er noen år jeg, og du ser at de faktisk har en egen vilje :ler:

Men har heldigvis blitt litt bedre med årene, dessuten litt spesielt når jeg ble tante. Så regner med det går fint å ha en egen baby :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra med våre egne babyer :jepp:

Jeg har ikke holdt en baby siden min yngste søster ble født for... eh, 18 år siden... :ler: Så jeg er ikke babyvant! Men synes de ser veldig søte ut da :)

Æsj, merker jeg har mer vondt i bekkenbeinet foran. Ikke noe sånn bevegelseshemmende enda, men litt vondt når jeg beveger meg. Gikk en tur i går, kanskje noe med det å gjøre? Vet ikke om jeg bør holde meg i ro da? Har ikke lyst til å sitte på rumpa hele dagen heller... Føler jeg trenger litt mosjon... Skal prøve å dra i svømmehallen i morgen, men problemet er at jeg må gå, og det vet jeg ikke om er så lurt. Dilemma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke noe godt ut.. For så vidt så har du jo vært heldig til nå med bekkenplager, har du ikke?

Det viktigste rådet som andre gir til gravide er å kjenne etter og lytte til kroppen din.. Dersom kroppen sier stopp, må du ikke gå :fy_fy: Kanskje du har noen venninner som kunne svippet deg over til svømmehallen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hatt noe bekkenplager før, nei. Dette begynte som smått i forrige uke da jeg gikk til byen (tar over en time og bare asfaltgåing, kanskje noe med saken og gjøre). Etter det har det vært der så og si hele tida, men svakt. Igår kveld ble det litt sterkere liksom. Vanskelig å forklare. Smerten sitter liksom i symfysen, akkurat som om det kniper sammen der når jeg beveger beina. Ikke veldig vondt, men ubehagelig. Er ikke så vondt når jeg går, blir vondere når jeg er ferdi å gå egentlig... Får se om jeg får ordna skyss til svømmehallen. Eller om det blir bart nok til å sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, vær forsiktig med beintakene i svømmehallen da. Har du litt vondt for å gå for tida kan beitak (froskespark) gjøre ting verre. Jeg slet i flere uker etter forrige gang jeg var i svømmehallen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får satse på at det ikke er bekkenløsning. Men greit å ta det med ro, kan fort bli verre har jeg skjønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...