Liljen Skrevet 6. april 2008 #2681 Skrevet 6. april 2008 Her var det spennende ja. Best å campe seg til her inne noen dager Håper du får en flott søndag
Gjest imli Skrevet 6. april 2008 #2682 Skrevet 6. april 2008 Søndagsbarn skal være det "fineste" ja, men tror ikke på noe søndagsbarn her... Da må det komme i ekspressfart i så fall... Skikkelig drittvær i dag også, det hjelper jo ikke akkurat på humøret.
linky Skrevet 6. april 2008 #2683 Skrevet 6. april 2008 Du er 41 uker i morgen, stemmer ikke det? *Sender mere fødestøv over til imli* Svisj svisj
Gjest imli Skrevet 6. april 2008 #2684 Skrevet 6. april 2008 41 uker i morgen ja. Hadde håpa å slippe akkurat det ukebyttet...
jente 79 Skrevet 6. april 2008 #2685 Skrevet 6. april 2008 Nei, ukebyttene er best før passerte 40 uker kan jeg tenke meg... Men er jo begrenset hvor lenge over du kan gå da... Tirsdag du skal til legen?
Catus Skrevet 6. april 2008 #2686 Skrevet 6. april 2008 Det er drittvær her også. Og det hjelper ikke akkurat på humøret nei, det er jammen sikkert. Men nå er det som de andre sier en dag mindre til babyen kommer. H*n er rett rundt hjørnet nå, enten du vil tro på det eller ikke. Og dessuten er det jo fortsatt ikke for sent å få baby i dag, sånn teoretisk sett. Det er jo noen som får i ekspressfart vet du. Og ikke bry deg om at dere har lite penger på kontoen. Det har vi også for tiden, men selv om det er plagsomt kunne ikke babyen bry seg mindre! Dere har jo alt dere trenger til ham/henne på plass nå, så ikke bekymre deg om det. Stoooor til deg!
Gjest imli Skrevet 6. april 2008 #2688 Skrevet 6. april 2008 Skal til sykehuset igjen på tirsdag ja. Hadde jo håpet at jeg slapp den timen men. Ser ut til at jeg kommer til å måtte bruke den. Så får vi se hva de sier der... Tror heldigvis ikke ungen bryr seg om kontostørrelsen, men det er jo greit å ha det man trenger til ungen også da... Vi har jo det meste på plass av det aller viktigste, men ungen må jo feks ha bleier... Og så kan det jo dukke opp uforutsette utgifter. Har jo tenkt på ting som feks brystpumpe og sånt. Eller kanskje vi må bruke MME? Og alt sånt koster jo penger... Nå har vi nesten 2000 kr da. Måtte bite i det sure eplet og overføre de siste sparepengene mine... :gråte: Noen ganger lurer jeg virkelig på hvordan vi skal klare oss. Synes ikke vi bruker så mye akkurat? Mat bare, og bensin til bilen. Nå har det jo blirr litt utgifter til babyting. Men klær til oss selv kjøper vi så og si aldri. Mannen har desverre to dyre forbrukslån som tar mye. Noe han tok opp før vi ble sammen. Så han prøver å få et nytt og større et da, for å innfri de to andre, er jo tross alt litt billigere å betale på et. Men at noen kan være så dumme å ta opp forbrukslån altså... Det skal i alle fall aldri jeg gjøre!
Gjest imli Skrevet 6. april 2008 #2690 Skrevet 6. april 2008 Nei, nå får vi lage litt mat her. Mannfolket har insistert på noe blekksprut-greier (fikk tak i på Lidl ) til middag. Jeg har aldri smakt det, er mildt sagt skeptisk...
Catus Skrevet 6. april 2008 #2691 Skrevet 6. april 2008 Tror heldigvis ikke ungen bryr seg om kontostørrelsen, men det er jo greit å ha det man trenger til ungen også da... Vi har jo det meste på plass av det aller viktigste, men ungen må jo feks ha bleier... Og så kan det jo dukke opp uforutsette utgifter. Har jo tenkt på ting som feks brystpumpe og sånt. Eller kanskje vi må bruke MME? Og alt sånt koster jo penger... Nå har vi nesten 2000 kr da. Måtte bite i det sure eplet og overføre de siste sparepengene mine... :gråte: Noen ganger lurer jeg virkelig på hvordan vi skal klare oss. Synes ikke vi bruker så mye akkurat? Mat bare, og bensin til bilen. Nå har det jo blirr litt utgifter til babyting. Men klær til oss selv kjøper vi så og si aldri. Mannen har desverre to dyre forbrukslån som tar mye. Noe han tok opp før vi ble sammen. Så han prøver å få et nytt og større et da, for å innfri de to andre, er jo tross alt litt billigere å betale på et. Men at noen kan være så dumme å ta opp forbrukslån altså... Det skal i alle fall aldri jeg gjøre! Selvsagt er det greit å ha det man trenger til den lille. Men bleier er ikke så dyrt i starten. Kjøper man de minste bleiene på Rema 1000, koster de 20 kr pakka tror jeg. Dessuten følger det vel med noen bleier i apotekpakken og Liberopakken? Så dersom du ikke har hentet dem, kan jo det være et tips? Ellers kan du jo smugle med deg noen fra sykehuset? Brystpumpe synes jeg ikke du skal bry deg om før du vet om du trenger det eller ikke. Vi kjøpte en manuell en på forhånd, men det var egentlig mest fordi vi fikk så god rabatt på den at vi ikke kunne la være. Jeg vet jo ikke om jeg trenger den jeg heller, så jeg risikerer jo å ha kjøpt til ingen nytte. MME synes jeg heller ikke du skal tenke på før du eventuelt trenger det. Det kommer iallfall ikke jeg til å kjøpe noe av før behovet melder seg. Ellers har du noen av de samme tankene som jeg også har. Vi har ikke kontoen full av penger selv, og jeg har også måtte bruke sparepengene mine på babyutstyret. Jeg tenker også noen ganger på hvordan vi skal klare oss med redusert inntekt ett år fremover. Ikke har vi foreldre som kan hjelpe oss noe særlig heller. Men det går som regel bra, man må bare ha troen. Pluss å ikke bruke masse penger ufornuftig da, det pleier jo å hjelpe det også. Det er kjedelig med forbrukslån ja. Har dere boliglån? Da synes jeg at dere skal høre med banken om mulighet for refinansiering, slik at forbrukslånet kan tas inni boliglånet. Det pleier å være den rimeligste utveien, og mange banker stiller seg ofte positive til en slik løsning.
Catus Skrevet 6. april 2008 #2692 Skrevet 6. april 2008 Nei, nå får vi lage litt mat her. Mannfolket har insistert på noe blekksprut-greier (fikk tak i på Lidl ) til middag. Jeg har aldri smakt det, er mildt sagt skeptisk... Huff.. Det spiste mannen masse av da vi var i Kroatia for noen år siden. Han liker det kjempegodt, og han snakker stadig om at han skal spise det igjen! Men jeg er i likhet med deg veldig skeptisk, og jeg klarte ikke å smake på det. Bare det å se dem ligge der med de små armene sine.. Nei, nå skal ikke jeg gjøre det vondt verre for deg! Det smaker sikkert myyye bedre enn det ser ut!
Gjest imli Skrevet 6. april 2008 #2693 Skrevet 6. april 2008 Har gratispakkene fra Libero og Pampers ja Får kanskje prøve noen smuglertriks på sykehuset også? Vi har valgt 100% foreldrepenger da. Heldigvis tror jeg, ellers vet jeg ikke hvordan det skulle ha gått. Er litt usikker på dette med forbrukslåna. Vi har huslån ja, det går jo i alle fall an å høre med banken. Kjipt med de låna med 9% rente...
Gjest imli Skrevet 6. april 2008 #2694 Skrevet 6. april 2008 Huff.. Det spiste mannen masse av da vi var i Kroatia for noen år siden. Han liker det kjempegodt, og han snakker stadig om at han skal spise det igjen! Men jeg er i likhet med deg veldig skeptisk, og jeg klarte ikke å smake på det. Bare det å se dem ligge der med de små armene sine.. Nei, nå skal ikke jeg gjøre det vondt verre for deg! Det smaker sikkert myyye bedre enn det ser ut! Hehe, nå skal jeg snart finne det ut. Og komme med rapport
jente 79 Skrevet 6. april 2008 #2695 Skrevet 6. april 2008 Har gratispakkene fra Libero og Pampers ja Får kanskje prøve noen smuglertriks på sykehuset også? Vi har valgt 100% foreldrepenger da. Heldigvis tror jeg, ellers vet jeg ikke hvordan det skulle ha gått. Er litt usikker på dette med forbrukslåna. Vi har huslån ja, det går jo i alle fall an å høre med banken. Kjipt med de låna med 9% rente... Jeg har fått skrevet ut den lappen sånn at jeg kan hente Pampers gratis pakken. Tror det var Pampers i hvert fall :klø: Men hvordan er det med Libero pakken? Har ikke fått noen lapp eller lignende å jeg kan hente den... Er det noe glupt en må gjøre? Ja, tenkte samme tanke som Bippe. Hør med banken om dere kan bake det inn i huslånet. Mye bedre betingelser!!!
Catus Skrevet 6. april 2008 #2696 Skrevet 6. april 2008 Men hvordan er det med Libero pakken? Har ikke fått noen lapp eller lignende å jeg kan hente den... Er det noe glupt en må gjøre? Neida, ingenting glupt. Det er bare å vente tålmodig på brev i posten. Jeg fikk hentelappen min for et par ukers tid siden, så jeg tror de venter en stund frem mot termin før de sender ut noe. Så sant du har meldt deg inn i Liberoklubben da, men det regner jeg med at du har?
Frigg Skrevet 6. april 2008 #2697 Skrevet 6. april 2008 Lindex har vel også en "startpakke" med bleier, leke og noen småting til mor
jente 79 Skrevet 6. april 2008 #2698 Skrevet 6. april 2008 Neida, ingenting glupt. Det er bare å vente tålmodig på brev i posten. Jeg fikk hentelappen min for et par ukers tid siden, så jeg tror de venter en stund frem mot termin før de sender ut noe. Så sant du har meldt deg inn i Liberoklubben da, men det regner jeg med at du har? Takk for svar. Har lurt litt på det der... Ja, meldte meg inn. Var derfor jeg lurte. Var så innmari lett å finne pampers sin. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet da. Har ingen planer om å føde enda, så får satse på at jeg får brev om ikke så lenge. Lindex har vel også en "startpakke" med bleier, leke og noen småting til mor Jøss, det visste jeg ikke. Må kikke.. Gir de bort bleier da :klø:
Catus Skrevet 6. april 2008 #2699 Skrevet 6. april 2008 Lindex har vel også en "startpakke" med bleier, leke og noen småting til mor Er ikke det Libero-pakken da? Det er iallfall på en Lindex-butikk jeg skal hente min pakke.
Frigg Skrevet 6. april 2008 #2700 Skrevet 6. april 2008 Er ikke det Libero-pakken da? Det er iallfall på en Lindex-butikk jeg skal hente min pakke. Ja, det er godt mulig at det er det Vet bare at en venninne hentet en pakke der Sånn er det vet du når man ikke har barn selv, får bare med seg halvparten
Fremhevede innlegg