Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Uff, får håpe det er kortvarig...

Har snødd bittelitte granne her også. Men heldigvis ikke blitt noe særlig ut av...

Vil har vår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Vi er helt enige med tanke på det nye forslaget til permisjonsdeling. Synes det blir helt feil å presse på noen permisjon. Det blir jo like ille den endre veien, for de mamma'ene som ikke ønsker å være hjemme så lenge. Nei, den ordningen vi har idag er fin, men de må gjerne legge til uker sånn at pappa'n for 11 uker totalt.

Epidural :redd:

Sist sa de at jeg måtte ha det pga høyt blodtrykk, men da fødselen var igang var det ingen som sa noe om det. Og glad var jeg for det. Jeg er skeptisk til å bli stukket i ryggen for jeg har hørt så mye guffent om det. Svigermor fikk spinal, men med uren nål så det medførte hjernehinnebetennelse, trigget en dødelig revmatisk sykdom og hun fikk hukommelsestap. Ei venninne av meg fikk epidural og opplevde at den virka oppover og bedøvde overkroppen under fødsel. Nei, epidural er absolutt siste utvei her altså.

Nå skrev jeg jo veldig mye positivt her da :fnise: Men det er nok sjelden det blir sånne komplikasjoner.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snøen borte :)

Ble en kort vinter :ler:

Huff, epidural høres skummelt ut ja. Har også hørt om noen sånne tilfeller. Men det med svigermoren din hørtes ekkelt ut, Monja! Helt grusomt... Bruke urene nåler da... Nei, epidural er siste utvei! Håper på en forholdsvis enkel fødsel jeg da. Moren min hadde enkle, korte fødsler, så jeg håper jeg likner henne der.

I dag skal jeg prøve å få svømt en tur. Får se om jeg sykler eller går til svømmehallen. Får se hvor glatt det er ute... Min kjære liker ikke at jeg sykler da. Så nå er jeg skikkelig ulydig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min hadde enkle, korte fødsler, så jeg håper jeg likner henne der.

Ikke umulig. Mamma hadde og enkle og greie fødsler og min første var og superenkel. Enda jeg og mamma ikke er like i kroppen engang. Mange sier jo at det har mye å si, men jeg vet ikke. Mamma er liten og spinkel, jeg er nok mer i andre enden av den skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumme ticker!

Svømming høres deilig ut, men pass deg for glatta ;)

:jepp:

Er det glatt, får jeg ta beina fatt. (det rima) :ler:

Ikke umulig. Mamma hadde og enkle og greie fødsler og min første var og superenkel. Enda jeg og mamma ikke er like i kroppen engang. Mange sier jo at det har mye å si, men jeg vet ikke. Mamma er liten og spinkel, jeg er nok mer i andre enden av den skalaen.

Jeg og mamma er like i kroppen også. Så da får vi håpe det er noe i det. Mamma sa hennes fødsler bare ble lettere og lettere. Lett med meg som er eldst, og så enda lettere med de andre. Selvfølgelig vondt, men ingen komplikasjoner eller noe. Min yngste søster ble født to timer etter første tegn på fødsel...

Min er og dum idag :sur:

Ja, jeg skjønner ikke hva som har gått av dem i det siste... Min viste alltid riktig helt til nå for noen uker siden, da de begynte å tulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tickeren din viser riktig her.

Får håpe en ligner sin mor ja... Jeg og mamma er ikke akkurat lik i kroppsbygningen, så litt usikker. Men ville nesten tro det var lettere for meg enn henne, siden jeg har bredere hofter...

Svangerskapet er i hvert fall ganske likt så langt. Hun hadde veldig enkle svangerskap, det har jeg også hatt. Eneste forskjellen er heldigvis bare at jeg ikke ser ut til å ha samme vektutvikling. Hun la på seg 30 kg totalt, og jeg ser ut til å ligge langt unna det. Og godt er det siden jeg veide en del mer i utgangspunktet... Jeg har egentlig alltid trodd jeg kom til å bli den elefanten. Så veldig glad for at det ser annerledes ut :-D

Ha en fin dag, imli. Vær forsiktig på glatta.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, tickeren din viser riktig her.

Får håpe en ligner sin mor ja... Jeg og mamma er ikke akkurat lik i kroppsbygningen, så litt usikker. Men ville nesten tro det var lettere for meg enn henne, siden jeg har bredere hofter...

Svangerskapet er i hvert fall ganske likt så langt. Hun hadde veldig enkle svangerskap, det har jeg også hatt. Eneste forskjellen er heldigvis bare at jeg ikke ser ut til å ha samme vektutvikling. Hun la på seg 30 kg totalt, og jeg ser ut til å ligge langt unna det. Og godt er det siden jeg veide en del mer i utgangspunktet... Jeg har egentlig alltid trodd jeg kom til å bli den elefanten. Så veldig glad for at det ser annerledes ut :-D

Ha en fin dag, imli. Vær forsiktig på glatta.

:klem:

Hm, så rart med de tickerne. Ja, ja.

Jeg har også hatt et likt svangerskap som mamma hittil. Hun hadde også enkle svangerskap. Jeg har visst helt lik mage som hun hadde også :) Hun sa hun gikk opp 10-15 kilo. Da skal jeg søren ikke gå opp mer enn 15! Men det er 12 allerede, så vi får se da. 30 kilo høres ikke så koselig ut, nei. Får være glad man ikke kommer opp i det antallet kilo... Du er jo heldig som ikke har gått opp så mye da. Han spiser nok av reservene dine da ;)

Skal være forsiktig, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 30 kg må være ille... Min svigerinne la også på seg det. Hun var veldig tynn i utgangspunktet. Så hun sleit veldig med rygg og bein på slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma la også på seg 30 kg i svangerskapet, og hun var fryktelig lita fra før av. Så jeg ligner heldigvis ikke på henne så langt :) Besteforeldrene mine kommenterte det alle når jeg var hjemme, at jeg så bedre ut enn hva mamma hadde gjort på denne tida :fnise:

Tickeren din er feil her også, selv om jeg trykket F5. Teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Tickeren din viser riktig her... Merkelige greier.

Herlig at vinteren er over da, håper det blir mer vårlig nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Vær forsiktig på glatta! Flink du som holder deg i aktivitet selv om du er høygravid :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Må si jeg liker ikke helt du sykler nå på denne årstiden jeg heller da.. ;)

Tickeren din viser riktig hos meg :)

Håper du får en flott dag, kos deg i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler aldri på denne årstiden uansett jeg, gravid eller ei. Er livredd for glatta og stoler ikke på at det ikke plutselig kommer et lite glatt område jeg ikke har sett, og dermed går på trynet.

Du skal forresten se meg når jeg er ute og går på glatta. Ser ut som en gammel kjerring i gåstilen og med brodder under skoa ser jeg ikke mindre ut som en 90-åring.. :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...