Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Så bra alt stod bra til på kontrollen :) Synes ikke du har gått opp så mye jeg, selv om jeg ikke har peiling altså :sjenert:

Blodtrykk på 118/20? Måler du på annen måte enn "vanlig"? Tenkte da på undertrykket (er det det det heter? ) på 20... :sjenert: Igjen, har ikke peiling, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blodtrykkgreiene har jeg aldri forstått meg på :ler: Men jeg antar at alt er i orden siden du ikke sa noe mer om det.

Sprekingen som har vært og svømt i dag. Jeg har bare hilst på sofaen ;)

Er så sprek atte. Så sprek at jeg måtte sove et par timer etter middag :ler:

Så jeg skrev litt feil på blodtrykket, litt hastbverksskriving. Det skal være 118/80.

120/80 regnes som det optimale. Jeg ligger som regel litt under.

Flink du er å trene :) Og så flott at alt står bra til med deg og den lille :hoppe: Ang de kiloene, du får prøve å fokusere på at den lille i magen trenger de kiloene og at det meste går av etter fødsel og ved amming (og det som evt sitter igjen får du svømme bort ;)). Og du har jo ikke gått opp mye :)

Håper du har en fin kveld i hvertfall :)

Får håpe jeg slipper altfor mange kilo nå på slutten i alle fall... Klarer jeg meg med 15 skal jeg være fornøyd tror jeg... Får satse på at babyen suger det vekk :ler:

Ha en fin kveld selv :)

Så bra at alt sto bra til :-D Greit å få litt mer sjekker på slutten.

Ha en fin kveld :klemmer:

:jepp:

Så bra alt stod bra til på kontrollen :) Synes ikke du har gått opp så mye jeg, selv om jeg ikke har peiling altså :sjenert:

Blodtrykk på 118/20? Måler du på annen måte enn "vanlig"? Tenkte da på undertrykket (er det det det heter? ) på 20... :sjenert: Igjen, har ikke peiling, altså.

Som jeg skrev over så skrev jeg visst litt feil ;) Undertrykk på 20 hadde vært farlig lavt... Da hadde jeg ikke orka å svømme i alle fall! :ler:

Har vel ikke gått opp sånn kjempemye. Kommer jo an på hvor mye det blir på slutten. Har hørt noen som har gått opp masse på slutten, mens andre som gikk opp mest i andre trimester. Er jo lov å håpe jeg tilhører den siste gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sovet i nesten to timer... Er ikke nevneverdig mindre trøtt. Skal legge meg tidlig i dag og! :jepp:

Gikk litt i byen i dag etter legetimen. Har ikke noe særlig penger nå (lønning 15.) men greit å sjekke forholda. Må ha ny BH... Nå går jeg rundt i en sånn sports-bh hver dag, alle de andre er så vonde å ha på, og dessuten litt små... Har gått opp minst en cup. Og så er magen så høyt oppe at jeg må ha minst 80 i omkrets, gjerne 85, istedetfor 75. Prøvde noen bh-er i dag, amme-bher stort sett (orker ikke spiler så det er like greit med amme-bh), og jammen var ikke noen av dem for små i 80D! Hjelp! Har aldri sett på meg selv som en med store pupper, synes egentlig ikke jeg har det nå heller, men må ha minst D nå, så det er vel bare å innse det :ler:

Ha en fin kveld alle sammen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer vel litt med puppene også ja...

Trodde ikke mine var blitt så mye større... Men må bare innse at B cup er litt trangt. Trives best i BH'n med C cup :jepp:

Men går foreløpig greit med spiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer vel litt med puppene også ja...

Trodde ikke mine var blitt så mye større... Men må bare innse at B cup er litt trangt. Trives best i BH'n med C cup :jepp:

Men går foreløpig greit med spiler

Bare vent til magen begynner under puppene du! :ler:

Neida, er ikke sikkert det blir sånn på deg engang, jeg har veldig høy mage da. Ble vondt med spiler for sikkert 10 uker siden...

Er ikke så lett å se selv at puppene blir større, for det går jo litt gradvis. Jeg trodde egentlig ikke mine hadde blitt noe særlig større, til jeg prøvde en sånn kjole med høyt liv jeg brukte før jeg ble gravid. Jeg fikk ikke igjen glidlåsen i siden pga puppene! :overrasket:

Ja, ja, mannfolka klager nok ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant... Men sett at Amused også har problemer, og hun er jo litt kortere enn meg...

Jeg har vel hatt litt høy mage tidligere, nå tror jeg den har normalisert seg mer... Tror jeg har et stykke igjen før jeg får problemer med spilene...

Har kanskje litt med høyden å gjøre :klø: Ikke at jeg er så innmari høy da, men kan jo være forskjell der...

Nei, grunnen til at jeg oppdaget at de gamle BH'ene ikke satt så bra lenger var egentlig at jeg hadde røde merker midt utpå puppen. Ikke så veldig lekkert :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy mage er skikkelig irriterende til tider. Men nå tror jeg faktisk min har sunket litt, og det er godt. Kjedelig når man ikke får puste skikkelig og har problemer med å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy mage er litt slitsomt når man sitter i alle fall... Tungt å puste noen ganger.

Jeg er ganske høy også da. 1.75m, faktisk. Så det har nok mye med hvordan man bærer. Men høye damer har jo mer å fordele magen på da ;) Magen er vel på det høyeste på, er det 35 uker? 36? :klø: Og synker litt etter det. Så da er det ikke så lenge igjen med pustebesvær :fnise:

Æsj, har sovet dårlig i natt... Er litt vanskelig å finne gode liggestillinger. Sover med pute mellom beina nå. Det er vondt og slitsomt og skifte stilling når jeg sover, for ikke å snakke om å reise seg opp... Var også oppe fem ganger for å tisse i natt. Tre av gangene den første timen etter at jeg hadde lagt meg... Begynner å bli kjedelig, det der.

Lille baby er ganske livlig om dagen. Deilig å kjenne små, myke dult. Så litt på babyklær i går. Masse fint, men lite kjønnsnøytralt, og det lille som er, er sånn "kjedelig", helt hvite bodyer uten noen ting på liksom. Ja, ja. Vi ville jo ikke vite kjønnet så. Må se å få kjøpt noe klær til den lille... Men vet liksom ikke hva vi trenger. Får jo en del av mamma, mest trøyer, truser og sparkebukser. Må vel kjøpe noe mer av sånt "undertøy", kanskje i litt større str. Noen sparkebukser og gensere kanskje? Trenger vi sånn vinterdress? I hvilken str i så fall? Luer, votter? Klær i ull? Hm. Vanskelig å vite hva som egentlig er nødvendig. Listene på div. sider er jo helt ekstreme, kan ikke se for meg at vi trenger alt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi omtrent like høye. Jeg er vel 2 cm høyere enn deg, men er jo en del uker kortere. Så kan sikkert bli verre etterhvert...

Tror ikke du skal tenke altfor mye på klær. Har dere litt holder nok det. Tror nybakte foreldre får MYE klær, så hørt om de som knapt nok rekker å bruke de...

Om dere trenger vinterdress er litt verre. Kommer jo veldig an på været... Men skulle ikke tro det ble så mange kalde dagene... Trenger jo heller ikke å gå ut de verste dagene kanskje... Men litt varme klær ville jeg nok hatt. Men innbiller meg at ullklær, en voksipose eller lignende vil bli varmt nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slitsomt å ikke få sove, da. Det er jo bra at du ikke har så lenge igjen nå ;)

Jeg synes også det er vanskelig å vite hva babyen egentlig trenger av klær. Hva kler man på en liten en, mon tro? :klø: Jaja, vi finner vel ut av det etterhvert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei!! :hallo:

Noen vinterdress trenger du ikke enda, ikke før enn til høsten/ vinteren igjen eventuelt. Det holder i massevis med en strikkedress/tykkere fleecedress. De fleste kler på ungen altfor mye. Babyer er veldig dårlig til å regulere temperaturen selv og blir fort overopphetet. De ligger jo trossalt inntullet i tepper av ymse slag også (i vogna) og er det kaldt i bilen, varmer man gjerne opp den på forhånd.

Jeg har ingen vinterdress til veslegutt enda. Frøkna ble født 4 april og jeg hadde aldri vinterdress til henne heller før enn hun begynte i barnehagen.

Har to fleece dresser og litt ullundertøy. I tillegg har jeg en soveposesak i vogna som er testet ned til minus 20 og under ligger det et lammeskinn og min erfaring etter frøkna er at det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut å kjenne myke spark inni magen.. Når begynte du å kjenne spark forresten?

Jeg også er en høy jente, 1.78 :) Lurer veldig på hvor store pupper jeg kommer til å få i løpet av graviditeten. Jeg vokste en størrelse bare den første måneden! (Nå er de tilbake til "normalen" da :ler:). Og amme-bher må kanskje være enda større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da er vi omtrent like høye. Jeg er vel 2 cm høyere enn deg, men er jo en del uker kortere. Så kan sikkert bli verre etterhvert...

Tror ikke du skal tenke altfor mye på klær. Har dere litt holder nok det. Tror nybakte foreldre får MYE klær, så hørt om de som knapt nok rekker å bruke de...

Om dere trenger vinterdress er litt verre. Kommer jo veldig an på været... Men skulle ikke tro det ble så mange kalde dagene... Trenger jo heller ikke å gå ut de verste dagene kanskje... Men litt varme klær ville jeg nok hatt. Men innbiller meg at ullklær, en voksipose eller lignende vil bli varmt nok...

Ja, vi har også regna med at vi kommer til å få mye, sannsynligvis i de minste strl. Sannsynligvis er det ikke så veldig kaldt når babyen kommer, har jo vært mild vinter i år. Vi får en sånn skinnpose og voksipose, så da holder vel det? Litt kjedelig å kjøpe vinterdress på den tida, for den blir nok i så fall ikke brukt mer en et par ganger...

Uff, så slitsomt å ikke få sove, da. Det er jo bra at du ikke har så lenge igjen nå ;)

Jeg synes også det er vanskelig å vite hva babyen egentlig trenger av klær. Hva kler man på en liten en, mon tro? :klø: Jaja, vi finner vel ut av det etterhvert :ler:

Slitsomt med lite søvn, ja. Sov en time i stad da. (sove frokost er absolutt å anbefale) Men er trøtt enda egentlig...

Ja, jeg har liksom ikke peiling på hva de faktisk skal ha på seg... Hva kler man på en unge sånn på en vanlig dag? Måtte spørre mamma jeg. Hun fikk forklart litt da. Men det kommer jo an på årstid og hvor varmt man har det inne osv.

Innom og sier hei!! :hallo:

Noen vinterdress trenger du ikke enda, ikke før enn til høsten/ vinteren igjen eventuelt. Det holder i massevis med en strikkedress/tykkere fleecedress. De fleste kler på ungen altfor mye. Babyer er veldig dårlig til å regulere temperaturen selv og blir fort overopphetet. De ligger jo trossalt inntullet i tepper av ymse slag også (i vogna) og er det kaldt i bilen, varmer man gjerne opp den på forhånd.

Jeg har ingen vinterdress til veslegutt enda. Frøkna ble født 4 april og jeg hadde aldri vinterdress til henne heller før enn hun begynte i barnehagen.

Har to fleece dresser og litt ullundertøy. I tillegg har jeg en soveposesak i vogna som er testet ned til minus 20 og under ligger det et lammeskinn og min erfaring etter frøkna er at det holder.

:hallo:

Tror vi dropper vinterdress ja. Får kjøpe til høsten i stedet. Vi har fått noen strikka klær, og så kanskje vi kjøper en sånne fleecedress da. Og så kanskje noe ullundertøy. Ull er jo bra sånn ift regulering av kroppsvarme skulle man tro. Kan nok fort bli varmt inni en dress.

Det hørtes koselig ut å kjenne myke spark inni magen.. Når begynte du å kjenne spark forresten?

Jeg også er en høy jente, 1.78 :) Lurer veldig på hvor store pupper jeg kommer til å få i løpet av graviditeten. Jeg vokste en størrelse bare den første måneden! (Nå er de tilbake til "normalen" da :ler:). Og amme-bher må kanskje være enda større?

Deilig med spark ja :) Kjente første gang i uke 18.

Vanskelig å si dette med puppestørrelse altså. Jeg synes liksom ikke mine har blitt så mye større, men i følge BH-er og klær (og strekkmerker...) så har de jo det. Og når man får melk blir det jo enda verre. Man blir visst anbefalt å kjøpe amme-bh i en str større enn man vanligvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fornuftig plan... tror det er greit å prøve seg litt fram også, så får en heller kjøpe inn litt etterpå hvis en har bommet helt...

Men nå har du jo termin 2. april. Kan fort bli 16. april også det, slett ikke sikkert det er kaldt lenger da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo bli helt fram til 18. faktisk om jeg skal gå skikkelig på overtid. Når man er over to uker over tida, tror jeg man kan gå enda to dager til før de setter i gang. Men huff, sånt ekkelt snakk skal vi ikke ha noe av! Lille baby kommer selvfølgelig akkurat på termin. Har bestillt punktlig unge, skjønner dere vel! ;)

Er nok ikke så veldig kaldt da uansett. Men man vet jo aldri i disse ustabile vær-tider.

Har vært på svangerskapskurs i kveld, siste gangen. Vi snakka om å bli foreldre, og barseltida. Hva vi gleda oss og hva vi grua oss til. Eneste jeg gruer meg til, er å få lite søvn! Ellers håper jeg jo alt går bra da, ift både fødsel og den første tida. Håper jeg får en grei fødsel uten komplikasjoner, at jeg blir glad i ungen med en gang (føler liksom ikke noe for barnet nå, det er for uvirkelig, håper det bedrer seg når jeg møter ham/henne...), håper jeg får til amming, håper den første tida blir litt fin også, ikke bare slitsom.

Nei, nå må jeg snart legge meg... Er sinnsykt trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit med punktlige unger :jepp: Får satse på at h*n ikke drøyer det...

Været er aldri godt å bli sikker på. Har jo snødd i mai før, men tror nok du kommer langt med det utstyret du har. Man trenger jo ikke å gå ut hvis det er -15... :sjenert:

Skjønner godt du tenker mye på den første tida. Grugleder meg litt til den også... Kom plutselig på den Friends episoden hvor Rachel plutselig fant ut at hun bare hadde lest om graviditeten, ikke om hvordan det ble når ungen ble født :fnise:

Tenker litt sånn jeg også... Aner jo egentlig ikke hva jeg går til, og har null peiling på det. Men det går seg nok til... :fnise:

De fleste får det jo til...

Er også spent på hvordan følelsene for nurket vil forandre seg når han er født... Er litt abstrakt å tenke på at det er en unge i magen min akkurat nå... Hvordan det er å være mamma tror jeg aldri du skjønner før du faktisk er det... :sjenert:

Ha en fin dag, imli :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...