Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Hei! :vinke:

Jeg vet ikke helt om jeg bør være her - eller om jeg tør, men here goes ...

Innledende fakta: Jeg er 28 og bor i Oslo. Har vært sammen med kjæresten i ca 2,5 nå, og vi har nettopp flyttet sammen i hans leilighet. Nå venter vi på å få solgt min leilighet så vi kan kjøpe noe større sammen. Spennende!

Ja ... som om ikke det var nok, så er det dette med prøvingen, da. Vi vet nemlig at vi vil ha barn sammen. Og jeg har lest såpass mange historier at jeg har skjønt at dette med å få barn gjerne tar litt tid. Derfor tenkte vi at vi like godt kunne hoppe i det - dvs at jeg slutter med p-piller. Så det har jeg tenkt til å gjøre! I dag! Eller - i morgen, da. Også kanskje jeg temper en stund (hvis jeg finner ut hvordan det gjøres, det er litt gresk for meg ennå).

Hm ... Nå tør jeg ikke være her inne lenger, men jeg håper noen legger igjen et spor eller to - og kanskje noen råd? - også kommer jeg sterkere tilbake når jeg slutter å hyperventilere! :ler:

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er du offisielt med i gjengen! Velkommen :klemmer:

Skjønner godt at det kiler i magen, jeg. I går ble alt så virkelig, siden det nærmer seg EL og sånn, og jeg fikk nesten kalde føtter. Men så gikk det over :tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så mye jobb i dag, gitt ...

Jeg har nå sittet og lest om temping og sekret og livmortappen og gud vet hva, og jeg er helt utslitt. Er det så mye styr som det virker som? Litt styr er jo bare morsomt, men dette virker så komplisert .... Er det det?

Uansett - NÅ skal det jobbes! Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du offisielt med i gjengen! Velkommen :klemmer:

Skjønner godt at det kiler i magen, jeg. I går ble alt så virkelig, siden det nærmer seg EL og sånn, og jeg fikk nesten kalde føtter. Men så gikk det over :tronderbart:

Takk, takk! Det blir litt uvirkelig, det hele. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør hvis jeg blir gravid. Eller, jeg vet jo det, men jeg kommer til å bli vettskremt. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr? Joa, hvis du skal sjekke livmortapp og sekret etter hvert dobesøk, samt lage temperaturkart, da blir det litt styr... Jeg synes ikke det er komplisert; i begynnelsen tempet jeg for å sjekke om jeg hadde EL etter p-pilleslutt. Har et ark og penn og termometer på nattbordet, noterer ned tempen om morran og plotter det inn i FertilityFriend når jeg får tid. Alt det andre dropper jeg :ler: Vel, EL-sekret noteres, det merker jeg lett når jeg tørker meg etter et dobesøk. Ikke noe styr ;)

Jeg tror forøvrig at nervene roer seg litt når man har prøvd på baby i noen sykluser, som sikkert er det som kommer til å skje :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... Ok, det høres jo ikke så ille ut - bare jeg som har fått litt overload av info på kort tid. Sånn skjema skal jeg få til!

Men nå SKAL jeg jobbe. (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Leiababe! Så hyggelig at du la igjen hilsen i boka mi :)

Ja, det blir spennende fremover. Skjønner jeg har mye å lære mtp sykluser og ting - jeg har jo egentlig aldri orket å sette meg så voldsomt inn i det der før - så det blir en del hobbystudering på kveldstid (jada, og i arbeidstiden ... :sjenert: ) heretter!

Hjemme nå etter å ha vært hos tannlegen og fjernet en reguleringsrest fra dengang jeg var fjortis. Skulle ta bilder av visdomstennene også, og da tannlegen spurte om jeg var gravid kvapp jeg litt til. "Ne-ei", svarte jeg forfjamset og innså at snart må jeg kanskje svare ja ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi ... Nå har jeg tydeligvis hengt litt for mye på KG i det siste - i natt drømte jeg om trekanter, analsex og sjalusi i én drøm og forvirrende prøverforkortelser og sykluser i en annen! Jeg var fullstendig utmattet og forvirret da jeg våknet, og irritert på min kjære for å ha satt meg i slike vanskelige situasjoner. :fnise:

Ellers kjenner jeg at jeg får kalde føtter sånn ca hvert 10 minutt. Jeg plager meg selv med tanker som "Har vi ikke vært sammen lenge nok?", "Burde vi bo sammen en viss tid før vi begynner å prøve?" og "Rusher jeg inn i noe nå bare fordi det er spennende uten å tenke på konsekvensene?"

I neste øyeblikk tar jeg meg i det og svarer: "Hva er lenge 'nok'? Vi har vært sammen i 2 1/2 år og i den tiden har forholdet vært på prøve. Vi vet at det er hverandre vi vil ha", og "Selv om det skulle klaffe på første forsøk, tar det 9 mnd før det kommer noen unge - og det er jo ikke som om vi ikke kjenner hverandre selv om vi ikke har bodd sammen 24-7 før", og "Nei, jeg tror ikke det".

Det siste spørsmålet er det vanskeligste. Men jeg tenker som så at hvis det viktigste spørsmålet er positivt besvart (vi vil ha hverandre, og vi vil ha barn sammen), så kan et barn - nå eller senere - aldri bli feil.

Litt rotete, dette, men jeg har mange tanker i hodet mitt denne morgenen! Sove, nå ... Nei, jobbe er det jeg skal! Jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme nå etter å ha vært hos tannlegen og fjernet en reguleringsrest fra dengang jeg var fjortis. Skulle ta bilder av visdomstennene også, og da tannlegen spurte om jeg var gravid kvapp jeg litt til. "Ne-ei", svarte jeg forfjamset og innså at snart må jeg kanskje svare ja ...

Hehe, bra det er flere som fortsatt har rester etter reguleringa! Eller, du er vel kvitt dem nå :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste spørsmålet er det vanskeligste. Men jeg tenker som så at hvis det viktigste spørsmålet er positivt besvart (vi vil ha hverandre, og vi vil ha barn sammen), så kan et barn - nå eller senere - aldri bli feil.

Det tror jeg også :klemmer:

Fint å gru-glede seg, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, bra det er flere som fortsatt har rester etter reguleringa! Eller, du er vel kvitt dem nå :smilbla:

Ja, og det er kjempedeilig! Skal tilbake for å rense bort mer av limet (og ekkel tannstein jeg ikke har klart å pusse vekk ...) og trekke visdomstennene. Spørs om det blir like deilig ...

Det tror jeg også :klemmer:

Fint å gru-glede seg, hva?

Ja-a ... Jeg er veldig spent på hvordan det vil bli å ha en normal syklus igjen, jeg - det er det lenge siden jeg har hatt! Håper bare det går seg raskt til.

Artige drømmer må jeg si.. Og for ikke å snakke om de fiffige kombinasjonene.. :ler:

Uhm ... ja :sjenert: Jeg skylder fullt og helt på KG! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi har også begynt så vidt å prøve. Kjenner meg igjen i det du sier at alt virker så komplisert ang temping, forkorteleser osv :fnise: Men hvis man bare leser litt her på KG eller

http://www.pernille.info/index.htm (veldig bra side), så er ikke det så veldig vanskelig :)

Har kommet inn i dette. Og det er veldig spennende. Temper nå og synes det er så spennende at jeg våkner før klokka ringer. gale meg :fnise:

Lykke til :klem: blir spennende å følge med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:vinke: Legger igjen en liten hilsen mens du venter på takstmannen.

Så hyggelig! Takstmannen mente det var en fin og lettsolgt leilighet, så det var jo fintå høre. Blir spennende å få taksten! Ble det noen budrunde på dere i dag?

Hei,

Vi har også begynt så vidt å prøve. Kjenner meg igjen i det du sier at alt virker så komplisert ang temping, forkorteleser osv :fnise: Men hvis man bare leser litt her på KG eller

http://www.pernille.info/index.htm (veldig bra side), så er ikke det så veldig vanskelig :)

Har kommet inn i dette. Og det er veldig spennende. Temper nå og synes det er så spennende at jeg våkner før klokka ringer. gale meg :fnise:

Lykke til :klem: blir spennende å følge med

Hei, GlamCat!

Ja, det blir vel brått mer forståelig når man virkelig begynner, får man håpe! Skal sjekke ut den siden du refererer til også :)

Jeg var på apoteket og kjøpte folat i dag - STORT steg for meg og det kilte sånn i magen da jeg fortalte apotekeren hva jeg skulle ha, at jeg tok meg faktisk i å bli litt skuffet da det ikke kom lykkeønskinger og fanfarer fra ham og alle andre på apoteket ...

God kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på apoteket og kjøpte folat i dag - STORT steg for meg og det kilte sånn i magen da jeg fortalte apotekeren hva jeg skulle ha, at jeg tok meg faktisk i å bli litt skuffet da det ikke kom lykkeønskinger og fanfarer fra ham og alle andre på apoteket ...

God kveld, alle sammen!

:fnise:

Jeg klarte ikke å si at vi trenger folat fordi vi skal prøve å bli gravide:) Det hørtes litt rart inni hodet mitt :fnise:

Gikk bare inn og fant det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Stikker innom her også, jeg. Så bra at takstmannen var positiv! Hvis det er lenge siden du kjøpte, så tjener du sikkert en del på den, tenker jeg. Vår har steget med 200 000 på 1,5 år :danse:

Husker jeg rødmet godt da jeg var på helskosten og kjøpte folat :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg klarte ikke å si at vi trenger folat fordi vi skal prøve å bli gravide:) Det hørtes litt rart inni hodet mitt :fnise:

Gikk bare inn og fant det selv :)

He-he ... kunne jo bare gjort det, jeg også, men så synes jeg det var litt stas å spørre etter det også. Barnslig? Ja!

Uff, i dag er jeg ikke helt i form. Kjæresten våknet opp og var skikkelig dårlig i dag. Jeg hadde ikke så mye sympati for ham til å begynne med, for jeg trodde bare han var bakfull, men da han brukte forferdelig lang tid på badet og det luktet alt annet enn roser etter ham, skjønte jeg at det var noe annet i gjære ... Og nå hastet nettopp en kollega hjem fordi han var kvalm, så det ser ut som det er noe som går - igjen.

Jeg vil ikke bli syyyyyyyk! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...