Gå til innhold

::Deres grenseløse naivitet::

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Om man skal ta alle diktatorer/despoter, ville lista bli uhyggelig lang. Og med hvilken rett kan vi si at demokrati er et bedre alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bomber skaper ikke fred. Bomber tar liv.

Heidi

Gjest Anonymous
Skrevet

Den beste løsningen ville vært for alle parter, at Saddam og Bush gikk ut på et jordet alene til duell.

Og hadde de skutt hverandre hadde det vært vel og bra.

Gjest indiangranny
Skrevet

Krigen er forferdelig Bush bør stoppe nå,jeg tror at FN kunne løst dennne med diplomati.

hilsen

Skrevet
Jeg kan ikke for alvor skjønner hvorfor så mange er sterkt imot den pågående krigen i Iraq. Jeg mistenker at det er en haug med New-Age flagrende hippier og 8 barns-mødre fra Indre Sogn som står bak mesteparten av anti-Bush propagandaen som florerer om dagen.

Nei Nei, ikke bomb Iraq, tenk på barna. Nei Nei, Saddam er ett "internt problem som Iraq må hanskes med alene. Nei Nei Iraq har ikke masseødeleggelsesvåpen- det er bare noe USA sier fordi de vil ha tak i oljen.

Det er mange som sier at Bush er en like stor trussel for verdensfreden som Saddam er, hvor er det dere har plukket opp disse vannvittige forestillingene hen? :o Som om USA er ett terrorvelde med en leder som styrer både folket, media og undertrykker den frie vilje, som utfører kjemiske eksperimenter på sitt eget folk, undertrykker kvinner systematisk og har ett Hemmelig Politi som går rundt og passer på at ingen snakker nedsettende om Bush og hans måte å styre landet på.

Dere skulle skamme dere hele gjengen.

Milla

Beklager Milla, men det er nok du som må slutte å være naiv! Hva Bush SIER, og hva Bush GJØR, er to vidt forskjellige ting! Bush er da heller ikke annet enn en "boy" i forhold til dem som egentlig styrer USA, og det at jeg skriver dette har INGENTING, med New Age å gjøre!

Du skal være glad for at mennesker greier å se Bush på en litt annen måte enn det du gjør! Og jo mer du setter deg inn i Bushfamiliens historie, jo mer skremt vil du bli, det kan jeg love deg! George Bush jr. er dum som et brød, både åndelig og mentalt og fungerer som pappa's høyre hånd. Både "Pa" og "Grand-Pa" Bush er/var korrupte, storebrorsinfiltrerte SVINEPELSER, med Nazi-Tyskland side ved side!

Det Amerikanske folk er ikke langt unna total undertrykkelse. Undertrykkelsene er bare i en startfase enda, men man ser måned for måned, hvordan Amerikanere mister sin yttringsfrihet. Det hele har jo selvsagt begynnt med Internett og datamaskiner som selvsagt er den største trussel mot Storebror.

Selv så leser jeg MYE. Jeg leser mye historie fra fra 1 Verdenskrig og opp til i dag og tør påstå at jeg har fått et nyansert syn på verden og verdenspolitikken. USA har hatt mange tvilsomme presidenter, men mange (deriblandt meg) er enige om at Bushfamilien er absolutt noe av det værste som har hendt det Amerikanske folk. Absolutt det værste!!!

Selvsagt skal man ikke tro allt hva man leser, men når man summerer historiene om Bushfamilien - det sanne/usanne, gode/onde - så havner man laaangt nede "beundringslisten". I det sore og hele: Bush og Saddam har MYE til felles.......

Kjære Milla, du vet for lite, du har bare fått én side av sannheten, les litt!! Når du har fått gjort DET, kan du komme tilbake til tråden her og skrive litt om hva du synes da.

Deler slettet. Hege (mod)

Til slutt vil jeg få rette en takk til BBC World Service's kortbølgesendinger (12095 KHz, 9410 KHz, 6198 KHz) som holder meg nøytralt oppdatert med nyheter og annet, en god stund før NRK får somlet seg.

Skrevet

Slettet. Hege (mod)

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Skrevet

Om man skal ta alle diktatorer/despoter, ville lista bli uhyggelig lang.

Om man hadde fått en FN-resolusjon som støttet et angrep på Irak, på hvilken måte er man MER berettiget å gå til angrep? I forhold til det lidende Irakiske folket, mener jeg?

Da ville lista bli lang, men jeg synes det er bedre å fjerne en enn ingen.

Hvis man hadde fått en FN-resolusjon som støttet angrepet hadde man hatt internasjonal lovgivning på sin side, man kunne selvfølgelig fortsatt vært uenig og ment et angrep var galt.

Gjest Lott@
Skrevet
Hei Milla og Lott@

Ser dere begge er sterke tilhengere av denne krigen og støtter den helhjertet.

Hvordan støtter dere den? Ikke på noen annen måte enn å sitte trygt og godt hjemme eller et annet sted og skrive noen linjer om at krig er bra, Saddam er dum og USA het toppers? Eller støtter dere den virkelig - slik at dere er MED - liksom?

En slik entusiasme for krig burde jo virkelig få dere til å GJØRE noe også, ikke sant? Det kan jo hende onkel Sam kunne hatt en oppgave eller to til dere i nærheten av krigens sentrum slik at dere kunne beundret den og resultatene på nært hold? Har dere undersøkt mulighetene for det, eller er det bare ord, ord ord med dere?

På hvilken måte jeg støtter krigen utover å ha min mening om den - er MIN sak!!!!

Dessuten - Bettie - du som er så veldig imot denne krigen - du har vel vært i Irak som levende skjold????? Eller er det bare ord ord ord ord med deg??????

Deler slettet. Hege (mod)

Gjest Anonymous
Skrevet

Heil Lott@

Tja - min alder mentalt sett har jeg aldri testet. Tror den stemmer sånn nogenlunde med min alder ellers......

Klart det er din sak hvordan du støtter krigen - jeg bare lurte litt,jeg.

Og jeg HAR sagt hvordan jeg viser min motstand mot krigen, så det behøver jeg ikke gjenta.

Å være et levende skjold har overhode ingen virkning på noen parter - det er en symbolhandling, men desverre ikke mer enn det.

Og så går det an å ha et par tanker i hodet samtidig. Jeg er MOT krig, og jeg er MOT undertrykking. Og så er jeg naiv nok til å tro at sivilisasjon er mer enn et tynt ferniss over rovdyret menneske.

Gjest Lott@
Skrevet

Har bare en siste ting å si i denne tråden jeg:

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg er forundret over hvor stor grad av naivitet som forefinnes her hos enkelte "debattanter"

Gjest Anonymous
Skrevet
Har bare en siste ting å si i denne tråden jeg:

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg er forundret over hvor stor grad av naivitet som forefinnes her hos enkelte "debattanter"

skikkelig sakelig.. ( :hoho: ) og et bevis nettopp på den uttalelsen du kom med :roll:

Gjest Lott@
Skrevet

Sakelig???????? :ler::ler: Ikke ta ord i din munn som du ikke har forutsetninger for å forstå.

Gjest - logg deg heller på - så gidder jeg KANSKJE å diskutere videre.

Skrevet
Jeg kan ikke for alvor skjønner hvorfor så mange er sterkt imot den pågående krigen i Iraq. Jeg mistenker at det er en haug med New-Age flagrende hippier og 8 barns-mødre fra Indre Sogn som står bak mesteparten av anti-Bush propagandaen som florerer om dagen.

Nei Nei, ikke bomb Iraq, tenk på barna. Nei Nei, Saddam er ett "internt problem som Iraq må hanskes med alene. Nei Nei Iraq har ikke masseødeleggelsesvåpen- det er bare noe USA sier fordi de vil ha tak i oljen.

Det er mange som sier at Bush er en like stor trussel for verdensfreden som Saddam er, hvor er det dere har plukket opp disse vannvittige forestillingene hen? :o Som om USA er ett terrorvelde med en leder som styrer både folket, media og undertrykker den frie vilje, som utfører kjemiske eksperimenter på sitt eget folk, undertrykker kvinner systematisk og har ett Hemmelig Politi som går rundt og passer på at ingen snakker nedsettende om Bush og hans måte å styre landet på.

Dere skulle skamme dere hele gjengen.

Milla

Fint du tar deg tid til mindre aktuelle problemstillinger mens du om dagen er hektisk opptatt med Big Brother...

Jeg ville forøvrig bare påpeke at det er unødvendig å stemple meningsmotstandrere med den ene eller andre nedsettende betegnelsen(hippier/ 8 barns mødre fra Indre Sogn?).

Det hadde blitt en mye mer interessant debatt om man holdt seg til saklige argumenter istedet for spekulasjoner og personkarakteristikk

Skrevet

Fint du tar deg tid til mindre aktuelle problemstillinger mens du om dagen er hektisk opptatt med Big Brother...

Jeg ville forøvrig bare påpeke at det er unødvendig å stemple meningsmotstandrere med den ene eller andre nedsettende betegnelsen(hippier/ 8 barns mødre fra Indre Sogn?).

Det hadde blitt en mye mer interessant debatt om man holdt seg til saklige argumenter istedet for spekulasjoner og personkarakteristikk

*Klappe klappe til NangaParbats innlegg!!!*

Bra sagt.....

Gjest Lott@
Skrevet

Jeg finner det ustyrtelig morsomt at diverse individer her på KG føler seg "truffet" av ovennevnte karakteristikk :ler::ler: Det sier jo temmelig mye............

Skrevet

Jeg finner det ustyrtelig morsomt at diverse individer her på KG føler seg "truffet" av ovennevnte karakteristikk :ler::ler: Det sier jo temmelig mye............

Ordtaket "gå på sak, ikke person" er kanskje ukjent for deg?

Det brukes av og til i forbindelse med debatt.

Skal man diskutere og ikke klarer å unngå å komme med nedsettende personbeskrivelser så kan man jo eventuelt oppsøke barnehagen eller friminuttet i barneskolen - der er man mer på linje med "du er dum asså, promp,bæsj, tiss- argumentasjon"

Gjest Hilde / Ikke innlogget
Skrevet

NangaParbat skrev til Milla:

Fine :ler: - selvom jeg ikke deler din oppfatning av USA / Irak.

Ellers er jeg helt enig med deg, Mann40:

Da ville lista bli lang, men jeg synes det er bedre å fjerne en enn ingen.
Gjest Lott@
Skrevet

Skal man diskutere og ikke klarer å unngå å komme med nedsettende personbeskrivelser så kan man jo eventuelt oppsøke barnehagen eller friminuttet i barneskolen - der er man mer på linje med "du er dum asså, promp,bæsj, tiss- argumentasjon"

....... "kloke ord" sagt av et individ som nører opp under personhetsen :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

NangaParbat er da så sakelig som det går ann.. Du derimot Lott@ har jeg fremdeles til gode å se et sakelig innlegg fra..

Det er veldig trist.. Det er mange andre i denne debatten som deler ditt syn.. og som jeg dermed er uenige med.. men de fleste andre holder seg likevel for gode til slike personangrep og usakeligeheter som du konstant strør om deg med...

jeg utfordrer deg Lott@; kom med et saklig diskuterende inlegg uten hint av personangrep! (vis deg som en voksen og ta utfordringen!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har jeg kommet med personhets mot noen? mot deg?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...