Gå til innhold

Smak og behag

Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så hyggelig at du husker dagen min Alison! Takk for gratulasjoner Milla! Vi har fått besøk av svigerforeldrene mine i dag, det er hyggelig. Jeg har tatt på meg finkjole for anlendingen og har kost meg stort i dag. Samboeren og jeg var ute å spiste på restaurant for anledningen før vi hentet foreldrene hans på togstasjonen. Har fått nydelig bukett med roser og 2 hvite orkideer. (elsker Orkideer). Vi skal feire dagen i morgen siden foreldrene til sambissen kom så sent i dag, da kommer far, søster og niese. Mor og mannen er i New York (heldiggrisene). Håper de tar med noe fint hjem til oss.. Har også fått mange penger som jeg skal bruke på noen eksklusive glass jeg samler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på noen glass som heter: Blåklokke, det er inngravert blåklokker i glasset, de er kjempefine, ~Milla~.

Nå har vi hatt svigerforeldrene på besøk. Det ble plutselig så tomt i huset :fnise:. Vi har kost oss masse sammen. Jeg bakte brød hver morgen sånn at de skulle få ferskt brød. Vi har blitt oppdatert på hva som skjer på østlandet (hvor de kommer fra), samboeren har faktisk to søstre, to svogere, en mormor og 5 onkelbarn som bor der borte.

Samboeren har hatt fri onsdag-torsdag-fredag forrige uke så nå er det tilbake til vanlig arbeidsuke. Jeg har så smått begynt å lese i boka jeg lånte på biblå forrige uke. Den virker lovende, det er humor, shopping, forelskelser akkurat som jeg liker det. Er vel ikke kjent for å lese tunge bøker, bortsett fra noen "psykologi-bøker" siden jeg sliter med angst til tider.

Imorgen er det opp tidlig, gå til legen, gå tur, rydde på kjøkken og sikkert surfing. Tenkte å se frokost tv i morgen. Etterpå tenkte jeg å ta meg en dusj da når jeg akkurat legetimen som er litt senere på dagen.

Kunne av og til ønske jeg hadde noen venner som godtar meg som jeg er. Jeg er ikke spesielt rar tror jeg. Det hadde vært så koselig med ost-vin kvelder nå som det går mot høst og vinter. Men man kan liksom ikke kjøpe venner. Noen liker meg sikkert ikke mens andre kan man få god kjemi med. Skal melde meg på kurs, kanskje jeg kan treffe noen kommende venner der? Jeg har allerede ei kjempekoselig venninne, men hun bor så langt vekke at eventelle møter begrenser seg selv. Har også ei søster som jeg sikkert kan finne på ting med. Vi er jevnaldrende og jeg er alltid velkommen til å besøke de. Turvenninne har jeg også tenkt på, men hun må være i like dårlig form som meg, hvis ikke vil hun nok kjede seg på tur med meg. Jeg skal fremover jobbe med "prosjekt nye venner", håper det bærer frukter.

Ellers trives jeg heldigvis godt i eget selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trenger venner, men de kommer sjelden av seg selv. Fint hvis du kan jobbe aktivt med det, synes jeg. :)

Gratulerer med overstått, forresten! Er det lov å spørre om hvor gammel du er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Hei *Mim*. Du lurer på alderen min.. jeg er blitt 38 år. Ja venner er viktig. Hadde håpet det skulle bli KG-treff i Stavanger men det var lite interesse å spore. Kanskje det ikke er så mange fra distriktet her inne?

Hei ~Milla~, jeg bor i Stavanger distriktet. Ja blåklokke-glassa er kjempefine, men også veldig skjøre. Har allerede klart å knuse to. Jeg må vaske de for hånd da de er så tynne og kan lett knuses. Men de tåler å bli drukket av altså.. he he.

Fikk et kraftig angstanfall for en drøy uke siden. Nervene har vært litt kranglete siden da, blir så redd for å få et nytt anfall :frown:. I dag gikk det heldigvis ganske bra!

Har meldt meg på sykurs, skal lære å lappeteknikk og sy vesker. Må øve meg på å tre maskinen det "sitter ikke i fingrene" siden det går så lang tid mellom hver gang jeg tar fram symaskinen.

I går var jeg på et kurs som handlet om mat og følelser.. det var interessant det. På slutten av kurset lagde vi tomatsuppe fra bunnen av. Skikkelig godt! Det er visst ganske mye sukker i suppeposer, noe jeg ikke visste det samme gjelder i gryteretter.

Føler jeg har fått så lite ut av dagene i det siste. Det er så mye som skulle bli gjort.. sukk... Jeg skal bla scrappe album fra ferien våres. Lese ut boka før jeg må levere den til biblå igjen. Øve meg på symaskinen. Lage kort til bursdager. Sitte i sola. Gå tur. Lese avisa. Gjøre rent. osv. Akkurat som jeg venter på at jeg skal bli klar for gjøremålene, men jeg tror aldri jeg føler meg klar jeg må bare sette igang.

Forresten er det et blomstrende liv i hagen våres nå. Gladiolene blomstrer som bare det, til og med de som ikke kom opp i fjor. Det er en fryd for øye!

I morgen skal jeg bake eplekake igjen. Mor fyller året og jeg tilbød meg å bake en kake siden jeg har tid. Den er sabla god hvis man setter den litt i ovnen før gjestene kommer og har pisket krem til.. nam..

Imorgen skal jeg ut på sykkeltur hvis været er bra. Kjøper alltid med meg kattesnop på fredagen. De får snop hver helg. Kan tro lillepus som vi kaller han er skjønn når han forstår at det blir snop, han mjauer og er temmelig ivrig. Storepus som han andre heter er ikke fult så ivrig men han liker det godt han også. Det er så koselig med to katter i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd du bor så langt unna.... jeg holder til i Oslo. Hadde tenkt å høre om du kanskje ville ha litt kontakt osv?!

Synd å lese om angstanfallet, jeg forstår hvor skremmende det kan være. Også som du sier, redd for at det skal komme tilbake.

Eplekake ja... det er godt det, også hører det liksom høsten til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært koselig å hatt kontakt med deg ~Milla~, dumt vi bor så langt fra hverandre.

I dag har jeg sortert alle bildene mine som jeg har på pcen, jeg har skrevet dato de er tatt og hvor vi var henne da bildene ble tatt og hvilken anledning: jul, nyttår, bursdager, 17 mai osv. Nå begynner jeg å få orden. Bilder er jo varige minner så det er kjekt å ha litt orden. Har dratt det ut i det lengste før jeg begynte i dag. Det har faktisk vært ganske kjekt og timene har flydd! :fnise:

Kanskje jeg skal prøve å ta et "upopulært oppdrag" til dagen. Da ville jeg fått mye gjort. Egentlig sliter det mer på meg å ikke gjøre det jeg har tenkt, enn å gjøre det med en gang å få det ut av verden.

Har også plantet om en stueplante som trengte mer jord.

Ellers har jeg syklet i dag. Ble ikke noe av regnværet de meldte, så det var herlig å være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også masse bilder liggende på pcen som skulle vært sortert. har sortert en del av de, men det er så mange også er jeg litt usikker på når de egentlig er tatt også... Jobber som nattevakt inatt, så kanskje jeg skal benytte tiden hvis det blir stille, ble inspirert da jeg leste hva du hadde gjort ;)

God helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Er det bra med deg, *Smak*?

Tomatsuppe er utrolig godt når man lager det fra bunnen! Har tenkt til å lage det oftere, men det blir som regel med tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei til dere som har vært innom dagboka mi. Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet her.

I dag har jeg vært på sykurs, vi lærte å si toalettveske og jeg fikk prøve quilting for første gang i mitt liv. Morsomt! Forrige uke lagde vi brikker i lappeteknikk. Neste gang skal vi lage veske. Skikkelig morsomt kurs. Det er meg og en gjeng eldre damer, tydeligvis appelerer ikke sykurs til de fleste jentene på min alder. Men det gjør da ingenting så lenge vi har det kjekt og lærer forskjellige syteknikker.

Har igrunnen hatt det fint de siste fjorten dagene. Har ikke kjent noe til panikkangsten så jeg er fornøyd.

Er litt misfornøyd med latskapen min som alltid vinner. Har store ambisjoner om å stå opp tidlig, ta en dusj og spise frokost for deretter gå en lang tur. Men senga er såååå godt at jeg aldri klarer å gjennomføre det jeg bestemmer meg for. Det er egentlig meg i et nøtteskall, jeg har flere ideer om hva jeg skal ha ut av dagen men ender opp med dårlig strukturert dag. Jeg vil det vel kanskje ikke nok, ikke vet jeg.

Men jeg gir aldri opp så jeg skal prøve å sette ned noen punkter som jeg skal ha gjort i morgen:

- stå opp klokka ni

- gå tur i rask gange

- øve meg på symaskinen

- vaske badet nede og toalettet oppe

- støvsuge huset og muligens vaske over gulvene

- skrubbe badet

- lese bruksanvisning og lære mest mulig om digitalkameraet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Kjenner til det at sengen kan være for god, varm og deilig å bli liggende i om morgenen ja :jepp:

Lykke til med husvasken som venter imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi tilbake etter en kort tur i Bergen. Kjekt å få nye impulser innimellom. Vi var innom akvariet og fikk se en strålende samling med krokkodiller og alligatorer bla. og vi så mating av pingviner og seler.

I dag har jeg vært innom sybutikken og kjøpt utstyr til vesken vi skal sy på sykurset i morgen. Ingenting er vel så kjekt som å bruke noe som er selvlagt?

Ble litt snopspising i Bergen, dumt egentlig siden jeg har vært flink den siste tiden.

Siden jeg har hatt mindre angst i det siste tenkte jeg å ta opp treningen igjen. Målet er å trene iallefall annenhver dag, gjerne oftere også.

Planen framover er å stå opp tidlig å spise frokost og så etterpå trene i et par timer. Da har jeg fått en fin start på dagen og har energi til huslige sysler. Jeg har også tenkt å lese bøker, strikke tøfler, sy på maskinen og surfe også. Men det er bare en belønning hvis jeg har vært flink.

Tror jeg fikk energi av Bergens turen og føler meg klar til treningsturen i morgen. Jeg har aldri angret på at jeg har trimmet.

Ha en fin tirsdag kveld og en fin onsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...