Gå til innhold

Smak og behag


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Høres ut som om du har fått god energi av sykurs og Bergenstur!

Det med senga kjenner jeg meg så godt igjen i. Hadde jeg ikke hatt ansvaret for å sende av gårde en gjeng til skolen, hadde jeg ligget leeeenge...

Lykke til med trimming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hyggelige innlegg i dagboka mi ~Milla~ og *Mim*! Det er alltid koselig å lese hva dere har på hjertet.

Imorgen: Stå opp ni, stelle meg på badet, ta på treningstøy, spise og gå tur. Kommer hjem fra turen dusjer og ser en serie. Reiser til stoffbutikken og får litt hjelp til en toalettveske og veske som jeg syr. Rydde og vasker der det trengs. MÅ skrubbe toalettene oppe og nede. Så kommer mor som også skal guide meg videre i syverden.

NB! Må gjennomføres!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så artig at du har fått "sydilla", koselig med en hobby. Tror jeg må finne meg en hobby som det jeg også... er blitt litt inspirert av kortlaging, så vi får se hva det blir til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fæl til å shoppe de siste årene. Samboeren min har selvfølgelig ikke likt det og det har tæret på sparepengene. Derfor tenkte jeg for det første å vise han at jeg kan spare ved å fylle på sparekontoen, og så vil jeg samtidig spandere en fin utenlandsreise for oss to. Kanskje weekend tur til en storby eller en ukes tur til varmere strøk. Da har vi noe å glede oss til også.

Jeg er så glad i samboeren min som støtter meg igjenom angsten og er en fantastisk samboer samtidig. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ~Milla~, så kjekt at du stikker innom. Ja jeg har en kjempegrei samboer. Det blir kjekt å spare til ferie som vi begge kan se frem til. Har faktisk aldri spart til noe før, pengene har bare sust ut av kassa, men det blir det forandringer på nå.

Nå har jeg akkurat sett Grey's anatomy og syklet på ergometersykkel samtidig. Så tok jeg meg en dusj. Nå slapper jeg litt av med pcen før jeg skal legge meg.

Var på kjøpesenteret på mandag og kunne ikke la være å merke alle barnevognene. Jeg fikk veldig lyst på baby!! Jeg begynner jo å bli gammel så det kan ikke drøye så lenge. Det som holder meg igjen er at jeg har lett for å få nerver, skulle gjerne blitt litt tryggere først. Men så har vi ikke allverdens tid heller. Har alltid sett for meg et liv med baby og stasjonsvogn.. :ler:.

Imorgen skal jeg hente far på sykehjemmet han har vært for å trene seg opp etter en alvorlig operasjon. Det ser ut som det går bra med han, heldigvis! Han får ikke lov til å løfte noe, så jeg skal bære koffert og bære matvarene. Det er kjekt å hjelpe til. Og så er jeg så glad at operasjonen gikk så bra som den gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også om barn fortiden, er veeeeldig babysyk. Ser gravidmager og barnevogner overalt :tongue:

Så godt å høre at operasjonen har gått bra. Min mor skal opereres på tirsdag til uken, en ganske alvorlig operasjon, så vi krysser virkelig fingrene her i heimen for at alt skal gå bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper det går bra med moren din sin operasjon ~Milla~. Det kan være temmelig tøft å bli operert har jeg skjønt på far. Han er i dårlig form og har vondt her og der, det er ikke kjekt å se han sånn. Han har alltid vært selvhjulpen, men nå må vi rundt han trå til. Håper han kommer seg og blir den gode gamle mannen som har godt humør.

Hei Fru Fomle, tusen takk for fint kompliment!!! Det var fint sagt!

I dag har vi hengt opp røde vakre gardiner på kjøkkenet. Og lagt rød løper på kjøkkenbordet. I morgen skal vi finne fram adventsstake og fire lilla lys. Elsker å pynte til jul, kjekt å se hvor koselig det blir. Har malt et par høye slanke engler som jeg også pleier å sette fram første søndag i advent. Dessuten skal tripp trapp stakene frem og selvfølgelig julestjerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja operasjoner er tøffe, både på den som må gjennomgå det og familien rundt. Det går greit med mammaen min, takk for det, håper hun får komme seg og bli frisk nå.

Julepynting er så koselig, klarer nesten ikke vente med å finne frem kassene med julepynt. Må få opp julestjernen og adventsstaken idag vi også, fikk ikke gjort det igår.

Ha en fin 1.søndag i advent og kos deg med pyntingen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Står til? :biggrin:

Joa det står bra til ~Milla~ :klemmer:

Nå netopp snakket vi om å få barn, samboeren og jeg. Det var kjekt å høre han hadde tanker om temaet han også. Vi er vel ikke for gamle til å få barn, men vi bør skyndte oss. Å ha gravid mage som mål, kan gjøre at jeg går ned de kiloene jeg trenger for å bli gravid. Har hørt at det ikke er så bra å bli gravid når man er stor/veier mye. Nå skal jeg trene å spise sundt til den store gullmedaljen. Fordi vi skal få barn, det er helt sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kjøpt inn ingrediensene som trengs til Berlinerkranser og Serinakaker :handle:. I morgen blir bakedag :tommel:.

Har kjøpt julepresanger til tantebarna mine på østlandet. Det er sååå mange fine klær til småbarn. Samboeren var glad til at han slapp å tråkke i butikker å lete etter gaver. Han var veldig fornøyd med det jeg har kjøpt, så da er alt bare velstand.

Egentlig greit å ha fri på dagtid, da kan jeg kjøpe gaver uten og stå i lange køer, samt det er lettere å få parkeringsplass også. Disponerer far sin bil nå mens han er syk. Må trå til å kjøre han til lege og til matbutikken bla. Kjekt å være til hjelp!

Kjøpte noen hvite stearinlys hos Kremmerhuset som jeg bandt en gullsløyfe rundt, det ble veldig fint. Har i tillegg en hvit duk med gullstjerner som passet veldig fint til de dekorerte lysa. Elsker å pynte huset vårt.

Ellers må vi være veldig forsiktige med å brenne stearinlys når pusene er inne. Storepus holdt på å svi av halen i går. Huff... er glad det gikk bra!

I morgen:

- stå opp senest ti

- trimme 45 min

- dusje

- spise frokost

- rydde på kjøkkenet

- bake kaker

Å så må vi huske å sende østlandspakken i morgen. Siste frist da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med stearinlys, men som du skriver, må man være forsiktig hvor de står når han har husdyr. Voffen her i huset går heldigvis ikke inntil lysene, men når han var valp var alt sånt svært spennende...... Foretrekker lykter, gir så koselig lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja lykter er fint, enig der ~Milla~.

Jeg sov litt lengre en planlagt i dag, det er herlig å ligge å døse og kose seg i sengen når man har muligheten til det. Har ikke fått trimmet, men jeg tror jeg tar 45 minutter på ergometersykkelen før jeg legger meg.

Når det gjelder kakene så har jeg lagd deigen til serinakakene. Gidder ikke bake de ut nå så det får jeg gjøre i morgen. I morgen skal jeg også tidlig opp for å kjøre far til apoteket og matbutikken. Jeg får lage deigen til berlinerkransene når jeg kommer hjem og bake de ut.

Har vært ute å spist jeg og sambissen. Vi spiste på mexicansk restaurant, det var koselig.

Så har vi fått avgårde pakken til østlandet, det var visst siste frist i dag for å være sikker på at den når frem til jul. Det er godt for alt som er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har samboeren og jeg bakt serinakaker. Kjekt at han også ble med på bakingen. Det har han bare godt av, synes han sitter alt for mye med pcen. Vi hadde Tommy Kjørbergs julecd på cdspilleren, det lagde en fin ramme rundt bakingen.

I morgen blir det en tur til hudpleier. Må gjøre meg fin til jul :sjenert:.

Hvis været er bra tar jeg å går rundt vannet i nærheten av oss, er en tur på ca 5 km.

Fikk handlet et par topper og svart pen-tunika (som jeg lurer på om jeg skal ha på julaften) Prøvde en kjole men den var i minste laget.. Ellers kjøpte jeg noen lekre stay ups med lang blondekant.

Berlinerkransene skulle jeg også ha bakt i dag, men deigen skal ligge i kjøleskapet over natten i følge oppskriften, så da så..

Ja, Serinakaker er godt, Fru Fomle!

Vi får håpe at vi lykkes i våre planer om å få baby! Det hadde vært stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med planer om baby. Du har veldig mye omtanke for andre, og slik jeg kjenner deg vil du bli en veldig god og omsorgsfull mor. Jeg håper virkelig dere lykkes :klem:. Det å få barn er noe av det aller største en kan oppleve. Jeg føler meg fantastisk heldig som har fått 3 stykker :hjerter_rundt:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...