Gå til innhold

Smak og behag


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Gjest *smak*
Gardiner må man ha :Nikke:

Jeg har kjøpt et liftgardin på Kid engang, det var 90cm...... men skjønner problemet ja, de fleste er 80, 100, 110 og 120.

Logikken ville jo være da å ta inn flere gardiner på 90 cm, siden det er et vanlig mål på vinduer.. synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Jo helt klart....

Har du tenkt på å sy liftgardiner selv? Er jo litt mer jobb, men da kan man få de helt slik man selv vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*
Jo helt klart....

Har du tenkt på å sy liftgardiner selv? Er jo litt mer jobb, men da kan man få de helt slik man selv vil ;)

Vet ikke om jeg tørr prøve å sy selv, jeg er ikke akkurat noe "sygeni" enda iallefall :fnise:. Men når du sier det hadde det vært litt moro å prøvd.. Kanskje jeg kan finne mønster til liftgardiner i hobbybutikken i nærheten? Jeg kunne nok og fått hjelp av mor, hun har lang erfaring med å sy. Du satt meg jammen på en ide nå ~Milla~!!

Bare noen pynteputer og litt omøblering i stua gjorde underverker, nå er jeg så fornøyd med den nymalte stua vår :sjarmor:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Alt deilig med litt nytt i huset, ommøblering og litt ny pynt.

Håper det blir noe av liftgardinene, har en veninne som har sydd selv, og det var visst veldig enkelt. Fine ble de iallefall ;)

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*
Alt deilig med litt nytt i huset, ommøblering og litt ny pynt.

Håper det blir noe av liftgardinene, har en veninne som har sydd selv, og det var visst veldig enkelt. Fine ble de iallefall ;)

God helg!!

Tviler ikke på at liftgardinene venninnen din har sydd selv ble fine! Er ikke alt enkelt når man kan det da? :fnise:

Jeg skal innom en butikk til før jeg avgjør om jeg skal sy selv, eller om vi eventuelt velger en annen type gardiner, får se...

Gratulerer med ny-oppusset stue *smak*

:):klemmer:

Takk for det Fru Fomle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Artig når du sier det, veninnen min er virkelig ikke venn med symaskinen og har ikke eid symaskin i mer enn 6mnd, men hun fikk det til med litt godvilje :fnise:

Har dere også fin pinsevær? :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
:vinke: Håper det står bra til med deg. Var veldig hyggelig å være på besøk. Dere har fått det riktig fint hjemme hos dere :).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest *smak*

Hei på dere! Her er jeg igjen :). Skal prøve å oppdatere litt oftere..

Det er bra hos oss ~Milla~ og Alison!

I dag har vi kjøpt oss en godstol med skammel til terrassen. Jeg satt å koste meg i den nettopp med klassisk musikk på øre og drømte meg vekk.. sånn får jeg ro i sjela!!!!!!

Når det gjelder trening og kosthold, så prøver jeg å trene hver dag. Jeg kan velge mellom å gå tur eller trene på helsestudio. Nå som det er så fint vær ute prioriterer jeg å gå tur.

Når det gjelder kostholdet så har jeg bare satt meg et mål foreløpig å det er å kutte ut chipsen i helgene. Det blir spennende å se om denne "formelen" lykkes. Det blir altså mer trening og ingen chips. Så får jeg ta det derfra..

Planer i morgen:

- stå opp klokka 8, ta på treningstøyet

- spise frokost med samboeren

- rask gåtur på ca 5 km. Handle et par ting på veien.

- sitte et par timer med pcen/ lese/spille pc-spill/se serier osv

- rydde på kjøkkenet

- vaske do oppe

- støvsuge og vaske gulvene oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Jeg har kjøpt meg denne mobiltelefonen i dag! Blir en ny erfaring med trykkskjerm!!

Kjekt å høre fra deg også ~Milla~! :klem:

Jeg er litt stolt over meg selv, fordi jeg ligger godt ann når det gjelder økonomien. Ser ut som jeg klarer å spare litt også denne måneden!! Det er bra gjort til å være meg, bare så det er sagt... :fnise:

Jeg så frem til å tippe Lotto over nettet i går. Selvfølgelig var tippe-kortet mitt utgått på dato, så jeg må vente til jeg får et nytt i posten :kjefte:. Men når det er sagt ser jeg frem til å kunne tippe hjemme i min egen stue, framfor å springe ut til nærmeste kommisjonær.

Ha en fin helg, folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Så stilig telefon :)

Har ikke hatt trykkskjerm før jeg heller, håper du blir fornøyd!

Noe spesielt du sparer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er veldig fornøyd med trykkskjermtelefonen min ~Milla~, mor var så begeistra for den ay hun har skaffet seg en hun også.. :ler:

Vi har hatt en fin ferie, Fru Fomle.. Har vært i Lübeck og i Tønsberg i sommer. Vi har slektninger begge plasser.. I Lübeck har de en fantstisk isrestaurant, med italiensk is. Jeg spiser alltid spaggetti-eis, den er bare helt nydelig, vanilje, jordbær, krem og noe jeg ikke vet hva er.. kjempegodt er det iallefall..Det er alltid standard når vi reiser til Lübeck, da skal vi innom Venezia som isbaren heter.

Vi gjorde mye annet også da.. spilte minigolf, det er morsomt det!!! Kosa oss stort!!

Fikk shoppet litt hos Niederegger også..Marsipan som er kjent i hele Europa, den finnes i alle fasonger og farger og smaker selvfølgelig vidunderlig. Vi kunne ha besøkt fabrikken der de lager marsipanen, men fikk desverre ikke tid denne gangen, kanskje neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes ut som en flott sommer.... må si jeg hevet litt på øyenbrynet når du skrev at du alltid spiste spagettiisen :fnise: Men når beskrivelsen kom hørtes den kjempe god ut ;)

Minigolf er artig, har spilt det et par ganger, og det morsomme er at jeg har vunnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er litt enig i at spagetti-is nødvendigvis ikke høres så godt ut... men det er vel helst is som skal se ut som spagetti, og det er kjempegodt ~Milla~!!

Er ikke alltid jeg er så motivert om dagen. Sliter med å stå opp tidlig om morgenen (og jeg som elsker morgener). Jeg vet at grunnen til at jeg holder på en dårlig vane, er fordi vaner er mest behagelige, vi slipper å jobbe med å endre oss. Om vi skal endre en vane må vi jobbe bevisst mot målet.. å det krever en del av oss.. Det er derfor det tar tid å endre vaner.. desverre..

Men jeg er like opptimistisk foran morgendagen. Jeg har som mål:

- stå opp tidlig, klokka 9

- spise frokost

- gå tur

- ta husarbeidet

Muligens jeg planlegger en god middag som samboeren og jeg kan kose oss med?

Gleder meg til i morgen, det skal bli en flotters dag!!

Har forresten en date med samboeren i morgen kveld.. vi skal sitte foran peisen med hver vårt glass rødvin.. Blir koselig!!

Er flink når det gjelder sparing for tiden!! Jeg er ikke tom en uke etter jeg fikk "lønna" liksom.. God følelse.. Har to bursdager som jeg må bruke penger på denne måneden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...