Gå til innhold

Smak og behag


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja fikk mye fint til jul ~Milla~, som f.eks:

- gavekort Body shop

- gavekort Zizzi

- peis-sett

- peis "blåser"

- pannekakejern

- hefte med scrapping ideer

- scrapping album

- fint smykke

- nydelige strikka røde sokker

- penger

- lost sesong 3

- Grey's anatomy sesong 3 og 4

- 2 duker

- kalender med bilder av familien

- stor pizzarulle

Jeg er kjempefornøyd. Og så har vi hatt det så koselig mens foreldrene til samboeren var her.

Imorgen skal samboeren på såkalt "spillekveld". Det samles en hel del med folk som sitter å spiller pcspill. Jeg synes ikke det er kjekt at han skal der, fordi jeg blir alene hele kvelden. Tenkte å se Mamma Mia og åpne en vin imorgen. Det blir vel bra..

Imorgen skal jeg gå tur. Lengter etter å bevege meg. Det har blitt mye spising og stillesitting i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

:hallo:

Hei ~Milla~ og Fru Fomle :vinke: !

Joda, det går greit med meg. I dag har jeg fått ryddet vekk nisseservicet og satt inn hverdagsservicet i skapet igjen. Dessuten har vi kjøpt nye gardiner til kjøkkenet.

Akkurat nå sitter jeg og tenker på hvordan jeg skal få mest mulig orden i alle seriene jeg har på dvd og alle bøkene. :klø: Jeg liker å ha system i hyllene da blir det så lett å hente frem tingene når vi måtte ønske det. Vi har lurt på om vi skal kjøpe hyller på IKEA, men jeg er ikke helt overbevist. Vil gjerne ha hyller som det er noe med, ikke bare de enkle Billy hyllene fra IKEA. Men først må jeg rydde ut av kjøpmannsdisken den må vike plass for hyllene. Tror egentlig ikke det er så mye nyttig i den, mest bare skrot.

Nå har vi kjøpt innmat til golv til tak skapet vårt også, blir nesten som et "walk-in closet". Gleder meg til å få orden der også. Er utrolig hva man kan få til slike skap. Man kan bl.a få lys i garderobe stengene, klikk-hengere, skostativ og strykebrett. Det er gode nyheter for meg som liker orden.

Imorgen tenkte jeg å stå opp klokka ni, kle på meg og spise frokost. Deretter skal jeg gå en 5 km tur. Da har jeg fått en fin start på dagen! Håper bare ikke det er holkete ute. Ser på Yr.no at det ligger ann til en minusgrad.

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, *smak*

Kjenner behovet for å ha orden og system, det gjør meg faktisk mere effektiv. Vi har kjøpt en veldig og serie på Ikea, som vi bruker til både bøker og dvder. De har masse smarte løsninger!

Garderobeplass trenger vi også, jeg har planer om å dele av en del av soverommet vårt og lage en walk-in-løsning. Orden og system :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg fått ting på plass i "walk in closetet" vårt som jeg liker å kalle det. Nå ligger alt tøyet fint brettet i hyllene og jakkene henger på stenger. Føles deilig å endelig se lys i enden av tunnelen. Dette har jeg ventet lenge på!

Samboeren blir førti i år. I den forbindelse har vi snakket litt om å reise til Venezia på weekendtur. Jeg har faktisk vært der før på korpstur i mine yngre dager. Den gangen synes jeg det var en vakker og sjarmerende by. Kunne derfor ha lyst til å ta turen sammen med samboeren. Da kan vi dyrke romantikken og hverandre for en stakket stund.

Samboeren liker forresten dårlig at han blir førti. Men når en tenker på alternativet så er det vel ikke så ille.

Imorgen blir det tidlig opp og ut på tur. Etterpå blir det støvsuging og vasking av underetasjen. Det ligger store støvdotter under sengen, det kan umulig være sundt å puste inn.. Det skal bli godt å få det rent igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så deilig med ordne i klærne, misunner deg virkelig det walk-in closete :biggrin:

SÅ koselig med weekendtur til Venezia, kjærlighetens by, aldri vært der jeg, men de sier det skal være veldig romantisk der :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der! Nå har jeg oversikten over min noe innholdsrike garderobe. Jeg slipper å lete langt inni skapet for å finne det jeg skal ha på meg. Nå er alt oversiktelig, og det er så gøy!

Jeg er litt hekta på serier. Nå skal vi skaffe oss et hyllesystem som gir oversikt over hva vi har av serier og pc-spill. Liker å lage systemer som gjør ting litt mer lettvindt.

I dag har jeg gått tur i det fine været! Det var deilig å kjenne sola varme igjen. :sol: Vi har fantastisk vær her for tiden og da kan man ikke sitte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg gått tur i det fine været! Det var deilig å kjenne sola varme igjen. :sol: Vi har fantastisk vær her for tiden og da kan man ikke sitte inn.

Høres herlig ut. Her har vi også hatt flott vær i det siste, men med 15-20 kuldegrader kan vi ikke akkurat si at sola varmer noe særlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alison og ~Milla~!

Har gått tur annenhver dag i to uker nå. Det skal bli en vane etterhvert, fordi det gjør meg så godt. Merker at når jeg kommer hjem fra turen så har jeg masse energi til husabeid og hobbyer. Føler meg også generelt lykkeligere! Kanskje jeg har funnet min form for livslykke? Jeg koser meg iallefall voldsomt om dagen.

Vi er bedt i bursdag i syden i sommer. Høres veldig kjekt ut, men så er jeg litt redd for å fly. Klarte å ta fly til Spania for 2 år siden, men er likevel redd at jeg skal få panikk oppe i lufta. Kan sikkert få noe beroligende av legen så jeg regner med at vi kommer oss avgårde. Det går faktisk ann å kjøre ned til Hamburg og ta biltog til Spania derfra. Så muligheter er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg:

Sy inn skjørt

Legge opp bukse

vaske overetasjen

lese i selvutviklingsboka og øve meg på positive affirnasjoner..

ta bussen el bilen hvis det er bart på veiene til biblioteket og leie selvutviklingsbøker (I love them)

Når det gjelder mine syferdigheter så er de ganske begrensa :sjenert: . Det kommer av at jeg ikke har turd prøve fordi jeg er sikker på at jeg ikke får de til. Men i morgen skal jeg til pers.. Ja jeg har lest selvutviklingsbok.. Jeg blir veldig glad av å mestre nye ting har jeg merket, så den siden av meg selv skal jeg utvikle.

Ellers skal jeg på biblå å låne flere selvutviklingsbøker, de har så mye for seg. Jeg føler jeg er inne i en periode hvor det er tid for å tenke kreative tanker og gjerne utvikle flere sider ved meg selv :idesmil: . Det har blitt vel mye kvinneguiden og mer kvinneguiden. Ikke at det er noe feil med KG, men jeg vil få mer ut av livet.

Jeg har gått tur både fredag, lørdag og søndag. Kjempefornøyd med meg selv. Skal ikke gå tur i morra, må hvile beina litt så jeg ikke får slitasje.

Ellers må jeg ta tak i husarbeidet. Kan ikke skryte av å være flittig på den fronten. Men jeg innser at det må til en skikkelig husvask. Mye kattehår her også, med to puser så er ikke det så rart.

Målet er å stå opp klokka ni i morgen, det skal jeg klare!

Natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...