Gå til innhold

Smak og behag


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Gjest *smak*

Følte behov for å starte med blanke ark. Derfor starter jeg ny dagbok.

Været i dag har vært nydelig, sola har skinnt fra skyfri himmel og gradestokken stoppet på hele 24 grader :briller:. Det liker jeg!! :rosasmil:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Gratulerer med ny dagbok. Alltid godt å kunne starte med blanke ark. Det har jeg selv gjort i dag. Du finner link til dagboken min i signaturen :).

Herlig med sol og varme. Det har ikke vært for mye av det i sør-Norge denne sommeren. Får håpe vi får en skikkelig fin periode nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny dagbok :)

Fint navn! Tror faktisk det er en butikk i hjembyen min som heter det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

:vinke:

Så kjekt at dere titter innom dagboka mi: Svimle, Drua, Knøttet og Kira!! Setter pris på dere. :klem:

Har vært på en liten utflukt til en liten by ca 7 mil fra her vi bor i dag. Samboeren har ferie og skulle vel egentlig bruke den til å utvide terrasse og bygge gjerde. Men i dette været er det ikke så kjekt å jobbe ute.

Vi skal kanskje ta oss en biltur opp til nordvestlandet neste uke. Målet er Trollstigen.

Men jeg har hatt litt mye nerver den siste tiden, så jeg kvier meg litt for å reise.

Leste i en bok at angst kan være et tegn på at man trenger forandringer i livet. Det kan jeg tro på. Føler jeg har vært i en prosess. Det jeg fant ut var at jeg var alt for passiv i hverdagen. Dermed begynte jeg å tvinge meg til å gjøre ting, selv om viljen strittet i mot. Jeg fant faktisk ut at jeg liker å presse meg selv :ler:. Det eneste som nytter når man er for passiv er å begynne å gjøre noe. Det nytter, det vet jeg.

Jeg har begynt å strikke tøfler, som jeg etterhvert skal tove. Mor er ferdig med et par tova tøfler og de var skikkelig fine. Gleder meg til jeg er ferdig med mine tøfler (selv om det er kos å strikke), de kommer jeg sikkert til å bo i i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Trollstigen skal være flott. Jeg har aldri vært der selv, men kunne godt tenkt meg det. Håper dere får en flott tur.

Trist at du har slitt med nervene i det siste. Det må være veldig vondt å ha det slik. Håper du klarer å komme styrket ut av denne perioden :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som tvinger deg selv til å gjøre ting! :tommel:

Burde bli flinkere jeg også, det blir ofte til at jeg er så sliten når jeg kommer hjem fra jobb at jeg sitter på nett og ser på tv hele dagen. Det er lite givende i lengden, og bidrar til at jeg føler meg giddesløs og alt blir negativt ...

Trollstigen anbefales! Virkelig flott tur! :tommel:

Tovede tøfler er skikkelig herlige å ha om vinteren! Kan du lage et par til meg også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også tenke meg å strikke tøfler. Det er praktisk å ha med bort til venner med gulvkalde hus.

Har du oppskrift?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wæh, Trollstigen! :redd: Jeg har sånn høydeskrekk at jeg tror jeg hadde dødd underveis.. Jeg jobbet to uker på et vogntog en gang, og på en eller annen strekning var det så skarpe svinger at et vogntog ikke klarte svingen. Så vi måtte rygge litt fram og tilbake før vi rundet "hjørnet". Selvfølgelig satt jeg ytterst, og på det verste "hang" det siden av hytta utenfor skrenten. Jeg lå på dørken med øynene sammenknepet og små halvkvalte ynk fra strupen. :sjenert: Sjåføren holdte på å le seg ihjel da.. *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også tenke meg å strikke tøfler. Det er praktisk å ha med bort til venner med gulvkalde hus.

Har du oppskrift?

:klem:

Selvfølgelig kan du få oppskriften. Men er det greit at jeg sender den til deg etter ferien vår? Vi skal reise i dag ser du, og har det litt travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

:hallo:

Da er vi hjemme igjen, etter en uke ferie. Vi har vært på biltur i vårt langstrakte og vakre land. :reise:

Vi har kost oss skikkelig på denne turen. Jeg var litt redd for at jeg kanskje skulle bli lei av all bilkjøringen, fordi vi måtte regne med endel timer i bil for å nå målene våres. Vi var helt oppe ved Averøy. På veien til Averøy fikk vi bl.a med oss Flåmbanen, Geiranger, Trollstigen og Atlanterhavsveien. Atlanterhavsveien var egentilg litt skuffende, fordi vi hadde hørt at det var som å kjøre på havet. Vi fikk ikke det intrykket i det hele tatt og ble litt skuffa. Ellers svarte alt til forventningene.

Vi overnattet i hytter. Det var litt vanskelig å oppdrive hytter med do og dusj, så det endte med at vi måtte til servicebygget for å dusje og gå på toalettet. Litt tungvindt, men vi er ikke bortskjemte heller, he he. Samboeren er så snill og sa at om jeg måtte på do om natten, skulle han følge meg. :hjerter_rundt:

Om kveldene grillet vi og spilte yatzy, kooooselig.

For å lage det litt hjemmekoselig i hyttene vi leide, plukket jeg vakker lyng å satt i vase. Det er igrunnen ikke mye som skal til.

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dere har vært på mine trakter dere jo!

Skuffet over Atlanterhavsveien? :klø: Vel, jeg mener ikke at det er som å kjøre på havet, men det er utrolig fint der da ;)

Men hørtes ut som dere hadde en kjempekoselig tur da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve Atlanterhavsveien var stilig laget. Ikke misforstå. Vi hadde bare blitt lovet at det skulle føles som om vi kjørte på havet, og det følte vi ikke. Men at det er fint der, er det ikke tvil om. Du kommer fra en fin plass, Knøttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...