Gå til innhold

Smak og behag


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Selve Atlanterhavsveien var stilig laget. Ikke misforstå. Vi hadde bare blitt lovet at det skulle føles som om vi kjørte på havet, og det følte vi ikke. Men at det er fint der, er det ikke tvil om. Du kommer fra en fin plass, Knøttet!

Hehe, skjønner hva du mener. Tok det ikke ille opp, altså ;)

Jepp, veldig fint der jeg kommer fra, om jeg får si det selv- nydelig natur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, Fru Fomle! :klem: Kjekt å se deg i dagboka mi igjen.

I dag har jeg ryddet i papirer og fått bedre oversikt. Nå vet jeg i det minste hvor jeg har alt, og slipper å lete. :lete:

Ellers har jeg vært veldig uinnspirert. Alt har gått på viljen.

Lengter etter å oppleve noe nytt og spennende. Kjedelig å gjøre det samme dag ut og dag inn.

Foreslo for samboeren at han kunne bestille biletter til utekonsert med Sissel Kyrkjebø, men han har ikke gjort noen ting. :kjempesinna:

Nå er vel bilettene utsolgt. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøster litt :klem:

Vi har vel alle noen uinspirerte dager innimellom. Jeg har det i forhold til studiene mine. Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg ikke kommer i gang etter sommeren. Vi får gi oss selv noen små spark bak. Og kanskje en liten belønning når vi har nådd små mål.

Kanskje et lite spark til samboeren din også, så han får bestilt billetter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Jeg foreslår at du tar saken i egne hender og kjøper billetter til noe du har lyst å se. Viktig å finne på litt andre ting å ha noe å se fram til når alt føles som det blir rutine.

Håper du får en fin uke, smak! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøster litt :klem:

Vi har vel alle noen uinspirerte dager innimellom. Jeg har det i forhold til studiene mine. Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg ikke kommer i gang etter sommeren. Vi får gi oss selv noen små spark bak. Og kanskje en liten belønning når vi har nådd små mål.

Kanskje et lite spark til samboeren din også, så han får bestilt billetter ;)

Takk for trøst, Kira!

Ville helst at livet gikk på skinner hver dag jeg... Føler jeg kaster bort livet mitt når jeg er uinnspirert. :ler:

Nå har samboeren ordnet Sissel Kyrkjebø konserten, så nå er jeg fornøyd. Vi skal også få med oss saueklipping og kinning av smør. Gleder oss!

Ha en fin uke, Kira :)

Gratulerer med nytt nick og ny dagbok! :klem:

Ferien hørtes fin ut. Og du har vært innom barndomsplassen min på turen. :)

Takk, kjekt å fornye seg litt innimellom.Følte også at nicket synseren krevde litt... Jeg følte jeg måtte leve opp til nicket.

Det var en skikkelig koselig ferie.

Er sikker på at du kommer fra et vakkert sted i landet. Det er jo vakker natur overalt hvor en snur seg på nordvestlandet.

Ha en fin uke *Mim*! :)

:troest:

Jeg foreslår at du tar saken i egne hender og kjøper billetter til noe du har lyst å se. Viktig å finne på litt andre ting å ha noe å se fram til når alt føles som det blir rutine.

Håper du får en fin uke, smak! :klem:

Nå er heldigvis konserten ordnet. Det er utekonsert, har egentlig alltid hatt lyst å oppleve det. Og med Sissel Kyrkjebø som artist kommer det sikkert til å bli en flott opplevelse.

Ha en fin uke, Fru Fomle :)

*****************************************

Nå har jeg meldt meg på Grete Roede kurs. Gru gleder meg. Håper jeg er nok motivert. Har så lyst å bli kvitt noen kilo. Siden jeg ikke klarer det på egenhånd, tenkte jeg at Grete Roede kurs kunne være tingen.

Jeg har egentlig nok med vilje, det gjelder bare å bruke den rett. I dette tilfellet blir det jo å spise regelmessige sunne måltider og trim selvfølgelig. :vekt:

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede kurs er en kjemefin måte å gå ned i vekt på, dessuten møter du andre i samme situasjon. :) Men for et varig vekttap så nytter det ikke hvis endringen i livsstil ikke blir varig. Jeg klarte ikke å følge opp på egen hånd etter avsluttet kurs dessverre.. :sjenert: Satser på at du med din viljestyrke har bedre hell enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli litt greit å møte andre i samme situasjon, Fru Fomle. Jeg håper at jeg klarer å gjennomføre dette kurset med et betydelig vekttap.

Har litt problemer med å gjennomføre oppgavene jeg har bestemt meg for. Kanskje det hjelper å skrive hva jeg skal gjøre i morgen. Det forplikter mer.

* enten gå tur, sykle el. treningsstudio. Altså en treningsøkt.

* støvsuge sofa og godstolene (fulle av kattehår)

* vaske inni og utenpå kjøkkenkskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister er bra, det hjelper meg. Og så stryker jeg ut etterhvert. Lykke til med dagens gjøremål, og med Grete Roede-kurset!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger Kira!!

I kveld skal jeg være alene. Samboeren skal på arrangement med jobben.

Sånne kvelder hadde det vært koselig å ha venninner på besøk. Så kunne jeg lagd litt god mat og så kunne vi sittet å skravlet til langt på natt. *savner venninner*

Tenkte å få med meg "Skal vi danse" med JLo og Ricard Gere (på TV1000 Family), den høres romantisk ut. Jeg elsker romantisk komedier. Nå vet jeg strengt tatt ikke om dette er en komedie men den er sikkert bra likevel. :ler:

Snopet som pleier å følge en god film, må jeg bare droppe. Går på Grete Roede :vekt: nå og må følge opplegget. Vil jo så gjerne ned i vekt. *trener viljestyrke :trene:*

Jeg har ikke fått kursmateriell enda, selv om kurset begynte på mandag. Det kommer av at jeg sto på venteliste og fikk plass etter første kurs. Det finnes sikkert oppskrifter på sunn snacks i Grete Roede bøkene. Kanskje jeg skal gå inn på nettsidene å lete?

Ellers er jeg fremdeles bedagelig annlagt :fnise:. Gjøremålene for dagen ble det lite av. Men jeg har jo ambisjoner om å gjennomføre planene mine, så da er det bare å fortsette å trene viljestyrke... Jeg vil nå målene mine om jeg bare jobber målrettet. Så det så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målrettet er bra! :tommelsmil:

Det er masse oppskrifter på Grete Roede sine sider, og også andre steder på nettet. Viktig å kose seg litt selv om man går på kurs, da er det lettere å unngå kjempesprekkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at det er viktig å kose seg litt selv om man går på kurs, Fru Fomle. Gjelder bare ikke å overdrive.

Det jeg sliter litt med er at jeg blir kjempesulten etter å ha trent. Da hender det ofte at jeg hiver i meg det første jeg kommer over, og det er ikke alltid så sundt. Tror jeg må kjøpe matvarer med masse proteiner som er sunne til slike annledninger. Noen som har tips?

**********************

Nå har jeg sett film og drukket litt vin. Vinen var skikkelig god, Australsk vin denne gangen. Filmen var koselig den.

Har tatt på kosedressen, kveldene begynner å bli kalde så det er godt å ha noe lunt på seg.

Vanskelig å rive seg løs fra pc'en. Skulle ha strikket litt på tøflene, så de blir ferdige snart. Men i stedet sitter jeg å surfer på KG. KG er vanedannende :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag skal jeg:

* gå tur

* vaske kjøkkenskapene, samt kaste ting jeg ikke har bruk for, for å få bedre plass.

* støvsuge sofa og stoler for kattehår. Kosepusene våres :katt:

* brette sammen håndklær og klær

* sette inn i oppvaskmaskinen

* stryke duker til salong- og kjøkkenbord

Ha en fin dag alle sammen :)

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hehe, kjenner til det med at kg er vanedannende ... alltid mye mer interessant å sitte på nett enn å gjøre ting man bør eller skal gjøre ;)

Det hørtes så koselig ut med kosekveld med film, vin og kosedress!!

Begynner virkelig å bli høst, fryser for tida jeg ... begynt å gå med høstjakke og sitter under pleddet når jeg er hjemme. Tidlig høst, synes jeg... men veldig koselig så lenge man er inne :)

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er en fin tid. Da får vi mer tid til inneaktiviteter. På meg blir det mere tv-titting og så sitter jeg gjerne med strikketøyet i fanget. Men mest tid bruker jeg nok foran pc'en. Synes pc'en stjeler mye tid for tiden. Men det er jo ingenting i veien med det, bare jeg koser meg. Oppskriften på lykke i følge Arne Næss senior, er å kose seg samme hvor lite eller stort det man holder på med er... noen tanker til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høsten er en fin tid. Da får vi mer tid til inneaktiviteter. På meg blir det mere tv-titting og så sitter jeg gjerne med strikketøyet i fanget. Men mest tid bruker jeg nok foran pc'en. Synes pc'en stjeler mye tid for tiden. Men det er jo ingenting i veien med det, bare jeg koser meg. Oppskriften på lykke i følge Arne Næss senior, er å kose seg samme hvor lite eller stort det man holder på med er... noen tanker til ettertanke.

Enig, høsten er kjempekoselig! Spesielt når det er slik som nå: det pøsregner ute, jeg sitter inne, føler meg god og varm, hører regnet på ruta og bare sitter og kooooser meg :)

Fine ord, om det å kose seg. Det er jeg helt enig i!

Men nå er det senga på meg ... god natt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også veldig godt høsten. Spesielt når det ikke regner dag etter dag, men at jeg kan være ute i kald, klar luft omgitt av flotte farger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er en fin tid. Da får vi mer tid til inneaktiviteter. På meg blir det mere tv-titting og så sitter jeg gjerne med strikketøyet i fanget. Men mest tid bruker jeg nok foran pc'en. Synes pc'en stjeler mye tid for tiden. Men det er jo ingenting i veien med det, bare jeg koser meg. Oppskriften på lykke i følge Arne Næss senior, er å kose seg samme hvor lite eller stort det man holder på med er... noen tanker til ettertanke.

Arne Næss er en klok mann, en av mine helter!

Vi bør høre på hans kloke råd. God helg, *smak*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...