Gå til innhold

Smak og behag


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Hei Knøttet!

Ja det er viktig å sysselsette seg med koselige ting også, ikke bare husarbeid og lignende.

I dag har jeg plantet løker. Så nå gleder jeg meg til våren når det begynner å spire og gro. Eller.... Håper jeg gravde de langt nok ned i jorda, ellers tar vel frosten de. Typisk meg å ikke sjekke sånn mens jeg holder på. Jeg begynner gjerne å tenke på sånne ting først når jeg er ferdig. Nå får jeg bare ha det sånn jeg har gjort det, så får jeg håpe at vi kan glede oss over en eng av vakre krokuser til våren.

Ellers har sittet i godstolen foran peisen og lest. Leser en bok som heter "Den indre samtalen". Den handler om kognitiv terapi, som jeg har stor tro på.

Ja vi måtte fyre i peisen i dag, det var ganske kjølig inne. Mistenker at gradestokken er nede i bare 5 - 6 grader om nettene. Da blir det fort kaldt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint vær i dag. Skal sykle ned til sentrum å hente fargekart. Skal nemlig male stua og spisestua. Liker ikke fargen vi har i stua nå, så det skal bli godt å få en ny. Tenkte på en hvit farge med brunt skjær, hvis det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å fyre i ovnen, det er en av godene med høsten!

Vi har Lys Toscana i stua, den er lys med et brunt skjær. Vi har også en annen litt brunere farge i gangen, den er kjempefin!

Håper du fant noe du likte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så koselig med oppussing! Jeg har også lyst til å pusse opp, men det er ikke bare bare når man leier. Får bli når vi engang flytter :)

Det er kaldt for tiden, ja. Her står ovnen ofte på, det er så koselig å være inne i og ha det varmt og godt når det er kaldt og drittvær ute!

Ha en fortsatt fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å fyre i ovnen, det er en av godene med høsten!

Vi har Lys Toscana i stua, den er lys med et brunt skjær. Vi har også en annen litt brunere farge i gangen, den er kjempefin!

Håper du fant noe du likte :)

Lys Toscana så fin ut! Tror valget blir mellom den og Latee. Litt mer grått i Latee så det spørs om vi ikke ender opp med Lys Toscana vi også. Vi får se.

Er litt i tvil om jeg skal begynne å male nå eller om jeg skal vente til våren. Tenker da på bedre dagslys, lufting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så koselig med oppussing! Jeg har også lyst til å pusse opp, men det er ikke bare bare når man leier. Får bli når vi engang flytter :)

Det er kaldt for tiden, ja. Her står ovnen ofte på, det er så koselig å være inne i og ha det varmt og godt når det er kaldt og drittvær ute!

Ha en fortsatt fin mandag! :klem:

Du får ta igjen oppussingen når dere flytter en gang. For deg som er utdannet innen interiør må det være stas å kunne pusse opp sitt eget hus/leilighet.

Ja, det er veldig koselig å sitte inne foran peisen når det er kaldt og guffsent ute.

Ha en fin uke, Knøttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har skrevet det i shoppingdagboka mi, men synes jeg må nevne det her inne også. Jeg fikk altså en 22 tommers widescreen pc-skjerm av samboeren. Jeg ble kjempeglad og hadde ikke forventet meg noe sånn.

Det neste som står på tapetet av pc-ting, er nye høytalere. De jeg har nå er det dårlig lyd i, så jeg får investere i nye eller kanskje et juleønske?

Lenge siden jeg har følt meg skikkelig happy. Går rundt i en tåke der alt er grått og trist. Det er fælt å ha det sånn.

Jeg som før var så enkel å glede.

Vet ikke hvorfor jeg er så nedstemt. Nå er det ikke sånn at jeg går og griner hele dagen. Jeg føler meg bare ikke glad heller.

Har tenkt å prøve å starte dagene med en gåtur, det skulle gi meg endel overskudd. Kanskje husarbeidet går lettere da. Jeg er så sabla bedagelig av meg. Sånn som i dag så satt jeg med pc'en hele dagen, i stedet for å gjøre noe i huset. Jeg sliter litt med å gjennomføre det jeg har bestemt meg for å gjøre. Kanskje det kan hjelpe å skrive det jeg skal gjøre dagen etter, det forplikter på en måte. Dere må bare kjefte på meg hvis jeg ikke gjennomfører det jeg har som mål. Men nok om det.

Imorgen skal jeg:

* gå tur

* skure kjøkkengulvet

* skure underetasjen

* vaske matskålene til kosepusene

Setter meg ikke for høye mål, baby steps...

Ellers har jeg shoppet litt klær i dag. Kjøpte bl.a to dongeri bukser, hvit søt topp, tunika og tigths i leopardmønster (en hit hos samboeren, he he). Kjøpte meg også en film som heter: "Music and lyrics", med Hugh Grant og Drew Barrymore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke nye muligheter!

Har meldt meg på nytt Grete Roede kurs. Jeg gikk ned 3 kilo på forrige kurs, så det går sakte men sikkert nedover.

Målet er å gå tur 4 ganger i uka eventuelt trene på Sats eller trimsykkelen jeg har her hjemme.

Kjedelig å ikke få hilsen i dagboka mi :erter:. Men uansett har jeg så mye glede av å skrive i dagboka mi, så da så..

Jeg skal igang med å lakke vinduskarmene i huset. Deretter skal jeg male veggene i Lys Toscana i stua og spisestua. Tror vi vil bli fornøyd med den fargen.

Ellers har vi begynt på julegavene. Det er jammen tidlig til å være oss :fnise:.

Gleder meg til jul, det er en så koselig høytid synes jeg. :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *smak*

Jeg tror sikkert dere blir fornøyd med lys Toscana. Vi synes den er veldig fin, nøytral og varm i tonen.

Og lykke til med nytt kurs. Det må være inspirerende når du merker resultater!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en koselig dagbok. Jeg kommer nok til å være flittig gjest her inne.

Det å trimme 4 ganger i uka er et bra mål. Jeg prøver på det samme selv, men det er ikke alltid jeg er like flink til å gjennomføre det. Det er så alt for lett å finne på unnskyldninger for å slippe...

Lys Toscana er en veldig fin farge. Det er et styr med oppussing, men det er kjekt når alt er ferdig.

Har du noen gode tips til julegaver til de som har alt? Jeg er så smått i gang selv, men sliter litt med å finne gaver til foreldre og svigerforeldre. Til nå har jeg kjøpt værdagbok til hver av dem, men må ha noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Har tenkt på å begynne med julegavene nå vi også, men det har bare blitt med tanken enda... :sjenert: Heldigvis jobber jeg på en butikk med mye fint, så det blir nok endel gaver derfra i år ;)

Så flink du er som skal begynne på nytt Grete Roede kurs og trimme! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for hilsninger i dagboka mi: Kira, Alison og Knøttet.

Nå er det lenge siden jeg har skrevet i dagboka mi. Får oppdatere litt her.

For det første, jeg har ikke kommet igang med Grete Roede kurs. Det kommer av at jeg har hatt enorm matlyst i det siste, som om kroppen vil opp i vekt igjen :kjefte:. Dessuten har jeg ikke hatt det store overskuddet til å trene heller :murvegg:.

Jeg har heller ikke begynt å male vinduskarmene eller veggene enda. Ambisjonene er det ingenting i veien med, det er verre å gjennomføre..

Har bestemt meg for å male vinduskarmene, listene og dørene hvite. Og til slutt skal jeg male veggene i stua og spisestua i Lys Toscana. Det kommer til å ta tid dette, men en plass må man begynne.

Så til noe mer positivt. Holder på å sette meg inn i Scrap-booking. Synes det virker som en spennende hobby. Liker å tenke litt kreativt og sette ting sammen slik at det blir en helhet til slutt. Deltar også på forum.

Ellers er jeg stolt av meg selv. Sambo og jeg gikk tur og det i ganske bratt terreng. Jeg klarte å gå opp bakkene uten puste pauser og det er ganske utrolig til å være meg :fnise:.

Har ikke shoppet over evne denne måneden. Jeg har klart å fordele pengene over hele måndeden. Har heller ikke shoppet meg fattig på klær, men fått kjøpt andre ting som står på ønskelisten. Det skjer bra ting i livet mitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

God morgen *Smak*

Jeg forsøker fortvilet å holde meg langt unna scrapping, har nemlig den evne at jeg får fullstendig dilla på en ting - og klarer knapt å tenke på noe annet. Siste dille var smykker, og jeg satt oppe til langt på natt for å lage ferdige prosjektene mine :fnise: Derfor; ingen scrapping på meg...

Vi får støtte hverandre, *Smak* slik vi får inspirasjon til å gå mye tur, og til å trene! Det har blitt alt for mye stillesitting på meg i det siste, og det merker jeg godt på buksene - så her må det forandring til! Skal vi satse på tur i dag, uansett vær og vind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å holde motivasjonen oppe hele tiden når det gjelder trimming og vektnedgang. Jeg merker selv at jeg sliter litt med akkurat det når vi er inne i den mørkeste årstiden. Bare våren nærmer seg med lyse kvelder, vil det bli lettere.

Scrapping ser veldig moro ut. Jeg har aldri kommet så langt at jeg har prøvd meg på det. Er nok litt redd for at det vil ta for mye tid. Jeg er nemlig også slik at jeg får dilla på ting en periode.

Håper du har en fin dag :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det er ikke så lett å holde treningsmotivasjonen oppe, det har jeg erfart... :sjenert: Spesielt vanskelig er det vel nå i mørketida, når det er både mørkt og kaldt og lite fristende å gå ut...

Scrapbooking høres spennende ut! Det er gøy med kreative hobbyer :) Tegner og maler du noe også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden sist jeg var innom, håper at alt står bra til med deg! :klemmer:

Ang. matlyst og manglende motivasjon til trening så er vel det også et typisk tegn for den mørke årstiden vi er inne i. Jeg skulle ønske det kom litt snø her jeg så vi slapp det mørke og triste hele veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, Marillia, Alison, Knøttet, Kira og Fru Fomle, kjekt dere stikker innom!

Anngående snøvær Fru Fomle, så kan drømmene dine gå i oppfyllelse ganske snart. Var nemlig inne på yr.no, og de melder snø på mandag! Det hadde vært kjekt med litt snøvær, enig i det.

Vi skal på julebord med jobben til samboeren i morgen. Jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg, har tre alternativer. Samboeren har sagt klart fra hvilket antrekk han liker best, så jeg går muligens for det.

Tenkte å ha et lite mini vorspiel før jeg går, er ikke helt fri for nerver nei :fnise: . De fleste som kommer har jeg jo aldri sett.

Ellers så har jeg vært å shoppet i dag. Det ble en knallrød kosedress, 2 dongeri bukser og et skjørt. Det får være nok kles-shopping for denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet var vellykka det. Kjempegod mat og koselige omgivelser laget den perfekte rammen rundt det.

Eneste var at jeg ikke fikk kontakt med hun som satt rett over meg. Hun svarte med enstavelsesord og virket trist og sur. Ved slike anledninger kunne man tatt fram smilet og prøvd å ha det litt gøy, i stedet for å surmule hele kvelden. Grrr.

Etter middagen gikk vi litt på byen. Men verken samboeren eller jeg liker å gå på byn lenger. Det var spennende før, når man skulle lete etter en kjæreste, men nå er det like koselig å kose seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...