Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Kristin_
Skrevet

Den tanken har slått meg også. Men det å holde seg der blir en større utfordring enn å "bare" gå ned, så kommer til å være relativt selektiv på det som går i munnen og være flink med trening likevel :) Har ikke jobbet så hardt for at alt bare skal rett på kroppen igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny uke, nye muligheter. Jeg står på stedet hvil fremdeles. Men så lenge jeg har kommet inn i gode treningsvaner og holder meg noenlunde sunn i matveien så skal jeg være fornøyd.

Har lyst til å begynne å trene mer styrke nå slik at forbrenninga kan gå opp, men jeg synes det er så fryktelig kjedelig.. :sjenert:

Skrevet
Status nå er 67 akkurat. :hoppe: Er kjempefornøyd, for jeg har ikke vært så altfor flink de to siste helgene. Var på fylla forrige helg og i bursdag i går så måtte liksom skeie ut litt da.

Men til vanlig har jeg bare lagt om kostholdet en del. Kuttet ut brus og godteri (mer eller mindre i alle fall) velger litt grovere brød og rundstykker når det er mulig. Og fullkornspasta i stedet for vanlig pasta og slike ting. Og det smaker jo godt også! :tommelopp:

Samme status denne gangen, var ute og spiste middag med mannen på lørdag, drakk vin og noen gode drinker ved siden av. Så det er ned 5-10 gram i følge vekta og jeg er fornøyd med det.

Skrevet
Jeg har meldt meg inn i vektklubb igjen, og mitt nye mål er at jeg skal ned 7 kg på 8 uker. Jeg har fått tildelt 1790 kcal hver dag, noe som jeg av erfaring vet er lett å holde seg innenfor.

Bare lurer. Hva spiser du i løpet av en vanlig dag forå holde deg innenfor målet ditt.

Hva er anbefalt mengde kcal i løpet av en dag sånn generelt? Jeg vet jo at det kommer an på mye, men finnes det et generelt mål?

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg ville vært så frekk å tørre å påstå at ingen burde gå under 1600 kalorier med mindre de veier 50 kg eller er 155 cm høye. Men jeg vet at enkelte er uenige med meg i akkurat det.

Du kan bruke grete roede sin kalkulator, den finnes som excel fil der man legger inn høyde, vekt, aktivitetsnivå etc. vet ikke om jeg kan laste den opp her, men hvis jeg får det til kan jeg legge den ut i tråden, så kan du prøve den.

Gjest undrer litt til
Skrevet
Bare lurer. Hva spiser du i løpet av en vanlig dag forå holde deg innenfor målet ditt.

Det er fortsatt den greia her da?

Hva spiser folk oi løpet av en dag når de er sånn litt på slankern, eller rett og slett er fornuftig?

Gjest Kristin_
Skrevet

Her er kalkulator til å regne ut kaloriforbruk og hva som er fornuftig å holde seg på når man slanker seg

(ifølge Grete Roede, riktignok)

OBS!

Jeg får ikke lov å laste opp excel regneark, så dere må endre filnavnet fra kalkulator.zip til kalkulator.xls når dere har lastet det ned (sorry)

kalkulator.zip

Skrevet

Fremdeles stabilt på 62,8 her, noe som er et under i og med at jeg har vært lite flink i det siste.

MEN, i dag har jeg endelig meldt meg inn på SATS igjen. Og booket meg inn på første time imorgen :) Starter opp med stor entusiasme, og håper jeg klarer å holde den der ;)

Gjest undreren undrer seg enda
Skrevet

Ser dere anbefaler rundt 1600kcal dagen.

Jeg har gnålt og spurt uten egentlig å få noe svar på hva dere spiser.

Selv spiser jeg frokost: 2 skiver afroditebrød ( fedonsak som smaker himmelsk)

Lunch 2 skiver afroditebrød

Middag: en eller annen rett på under 500kcal

Utover dette spiser jeg en god del grønnsaker og frukt, men jeg tror neppe jeg kommer over 1000

Er redd dette blir litt for lite. Jeg er ikke sulten om dagene og føler jeg får nok mett, men er redd forbrenninga ikke er helt oppe og går. Jeg går minimum en time hver dag og føler at jeg har grei energi til dette......

Det jeg vel søker .. er kanskje en metode for å spise noe mer..uten at det går utover mitt uuttalte prosjekt kropp.

Gjest Kristin_
Skrevet

Det virker litt lite ja. Men 4 skiver afroditebrød pr dag, er faktisk nesten 500 kalorier i seg selv, og spiser du mye frukt trekker det også opp. Veldig mange undervurderer kaloriene de spiser, er anslagene dine relativt nøyaktige, eller er de nettopp det... anslag? Det er veldig viktig å telle nøyaktig hvis man først skal telle.

Skal poste en dagsmeny senere

Gjest Gjest_Undreren_*
Skrevet

Brødet var vel det eneste jeg ikke hadde veid. Gjorde det nå til luch. Kom fram til at to skiver, med gudbrandsdalsost og bitte litt vite hjertego, kommer seg på 253,38 kcal og i løpet av en dag blir det da 506,76 kcal (med samme pålegg da).

Men veier dere absolutt alt dere spiser?

Unner dere dere litt snop i helgene?

Gjest Gjest_Undreren_*
Skrevet
Det virker litt lite ja. Men 4 skiver afroditebrød pr dag, er faktisk nesten 500 kalorier i seg selv, og spiser du mye frukt trekker det også opp. Veldig mange undervurderer kaloriene de spiser, er anslagene dine relativt nøyaktige, eller er de nettopp det... anslag? Det er veldig viktig å telle nøyaktig hvis man først skal telle.

Skal poste en dagsmeny senere

Brødet var et anslag....

Middagene følger jeg oppskrifter som gjør at det skal være alt fra 250 -500 kcal per porsjon.

Men jeg veier ikke hver tomat jeg har på tallerkenen min... jeg følger en oppskrift for to personer og delere det jeg lager i to....

Er det et annet brød enn Fedon sitt jeg bør spise?

Skrevet
Brødet var et anslag....

Middagene følger jeg oppskrifter som gjør at det skal være alt fra 250 -500 kcal per porsjon.

Men jeg veier ikke hver tomat jeg har på tallerkenen min... jeg følger en oppskrift for to personer og delere det jeg lager i to....

Er det et annet brød enn Fedon sitt jeg bør spise?

knekkebrød? f eks fiberrik. de er god på smak, og er gunstig når du skal ned i vekt.

høres ut som du spiser greit, synes jeg. jeg tror ikke du trenger å veie grønnsaker altså!

ikke noe problem med litt snop 1 dag i uka. merk; 1 dag! for meg ble det nemlig sånn at helga begynte på torsdag og varte til søndag. det blir plutselig mange dager det. og mange nye kilo på.

Skrevet

Hei!

Blir med litt her, jeg..hvis det er greit. :goodbye:

Jeg startet en livsstilsendring etter påske i år, og gikk da ned 8 kg til sommeren. Så kom sommerferien, og jeg gikk opp igjen 2 kg. Etter sommeren har jeg slitt med å gå ned, og jeg tror at jeg nå har funnet svaret - jeg har rett og slett spist for lite! Jeg lå på i underkant av 1000 kcal per dag, og slet med å få i meg nok mat. Syntes at jeg spiste nok og var ikke sulten, men man har jo hørt at man ikke bør gå under 1000 kcal per dag. For tre uker siden begynte jeg å spise mer - 1300 kcal per dag - et kalorinivå som er anbefalt meg av vektklubb. Dette ga umiddelbart resultater - jeg gikk ned 1 hel kilo første uka. Forrige uke var jeg ikke så flink - skeiet litt ut i helga, så vektnedgangen ble bare 0,3 kg.

Noen treige tall:

Da jeg startet i påsken: 74 kg

Før sommerferien: 66 kg

Etter sommerferien: 68 kg

Nå: 66,5 kg

Midjemål har jeg ikke tatt på evigheter...får vel gjøre det igjen.

Målet mitt er å være 60 kg til jul, men jeg er så realistisk at jeg ser at det ikke går.

Jeg prøver å bevege meg minst tre ganger i uka. Det kan være å gå tur / jogge / sykle / spille squash.

Skriver opp alt jeg spiser, og har full kontroll hver dag. Dersom noen lurer på menyen min, kan dere følge meg på http://prosjektkropp.blogg.no/. Spiser stort sett helt normalt - bare tenker på at jeg ikke nødvendigvis trenger å spise det feteste pålegget. Middagsoppskriftene finner jeg på vektklubben. Snop har jeg kuttet helt ut, og har ingen problemer med det. Tar meg kanskje en neve potetgull på fest, men har aldri godis hjemme.

Mitt store mål er å ta av meg t-skjorta til sommeren og overraske alle med at magen er borte og at jeg endelig har fått en kropp jeg ikke trenger å skamme meg over.

Gjest Kristin_
Skrevet
Hei!

Noen treige tall:

Da jeg startet i påsken: 74 kg

Før sommerferien: 66 kg

Etter sommerferien: 68 kg

Nå: 66,5 kg

Midjemål har jeg ikke tatt på evigheter...får vel gjøre det igjen.

Målet mitt er å være 60 kg til jul, men jeg er så realistisk at jeg ser at det ikke går.

Hvorfor skulle det ikke gå å gå ned 6 kg til jul? Det er mindre enn en kilo i uken? Hvor høy er du?

Og til gjest: Jeg veier i hvertfall ikke alt jeg spiser, men kaloritelling blir ofte fryktelig mye slumsing og ca-tall og liknende, så det blir ofte forferdelig unøyaktig. Og ja, jeg spiser godteri av og til, på lørdagene.

Skrevet

Jeg er 167 cm høy.

Hvis jeg skal være 60 kg til jul, vil det si en vektnedgang på 0,8 kg per uke. Det er for meg ikke mulig da det hører til sjeldenhetene at jeg går ned mer enn 0,5 kg i uka. I tillegg er det nå i disse tider vanskelig å holde seg til diett, da man blir bedt bort på julebord i tide og utide.

Dessuten prøver jeg å ikke tenke at "jeg slanker meg". Jeg gjennomgår en livsstilsendring. Jeg skal ha muligheten til å spise og bevege meg som jeg nå gjør resten av livet (men om mulig gi meg "lov" til å skeie ut flere ganger enn jeg nå gjør).

Skrevet
Dessuten prøver jeg å ikke tenke at "jeg slanker meg". Jeg gjennomgår en livsstilsendring. Jeg skal ha muligheten til å spise og bevege meg som jeg nå gjør resten av livet (men om mulig gi meg "lov" til å skeie ut flere ganger enn jeg nå gjør).

Dette er akkurat det samme som jeg tenker, Minien. Jeg har ikke gått ned mye siden sommeren i det hele tatt, men jeg forsøker å endre hele tankegangen min spesielt i forhold til mat. Tror det er en fin måte å gjøre det på, selv om kiloene ikke går fort av! :jepp:

• 1 måned senere...
Skrevet
Jeg begynner også på en torsdag, altså i dag;)

Vil gjerne være med her og få tips...

Er 166 cm høy og veier 73 kg. Vil ned 10-12 kg over lengre tid... Så jeg holder meg der og passer alle klærne i skapet...

Skal vi måle oss i tillegg til å veie oss?

Oppdatering på gang:

1. mål er nådd! Dagens vekt er 63,2! :hoppe:

Klærne sitter bedre, jeg føler meg mer vel og alt er bra... Eller...

Jeg merker at jeg godt kunne tenke meg ned til 58-59 kg. Har ingen planer om å bli noen sylfide, men det var på den vekten jeg har følt meg mest vel tidligere. Å kunne gå rett inn i str 38 er der jeg vil være. Enn så lenge veksler jeg mellom 38 og 40.

Skrevet
Jeg er 167 cm høy.

Hvis jeg skal være 60 kg til jul, vil det si en vektnedgang på 0,8 kg per uke. Det er for meg ikke mulig da det hører til sjeldenhetene at jeg går ned mer enn 0,5 kg i uka. I tillegg er det nå i disse tider vanskelig å holde seg til diett, da man blir bedt bort på julebord i tide og utide.

Flott blogg/ dagbok! Det gjør det lettere når man må "rapportere" en plass.

Jeg har vært sløv med å trene jevnlig i høst, noe som merkes på kroppen. Forbrenninga mi er ikke stabil nok, og jeg ligger på 73 kilo, vil gjerne ned til under 70 hvertfall. Jeg kommer ikke lavere enn 66-67 uten å trene ganske hardt, men tror trivselsvekta mi er på 68-69 kg. Tør ikke hive meg med på "prosjekt kropp" riktig ennå, men har tenkt å ta meg sammen til våren, trene hyppigere så jeg kan bruke mine 38-bukser uten at det ser "snurra skinke" ut :)

Så jeg slenger meg med... snart ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva skjedde med tråden?

*Poke*

Nå er jeg klar igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...