Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bare skryte litt! Leste nettop ferdig boken om samarbeid og allianser og har streket i hele. Den er ikke pensum før om flere uker så sitter igjen med en skikkelig deilig følelse nå! Har også begynt på oppgaven i SRM, tenkte å fikse litt mer på den nå. Men først skal jeg vaske rideskoa mine og chapsa. Så får jeg altså gjort en del av det som står på huskelista.

Angående bøker har jeg funnet ut at gamle tl og penny bøker skal under senga. Tenkte å kjøpe noen bokser man kan rulle under sengen. Der skal de ligge til jeg kommer meg på marked i gamlebyen til våren og får solgt de for en billig penge. Bra plan, og nå blir det plass til de bøkene jeg faktisk leser og er glad i <3

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må lage en huskeliste over hva jeg må gjøre de kommende dager:

- Vaske sommerridesko og chaps. (de er skikkelig gjørmete)

- Trene (helst torsdag - i morgen).

- Rydde plass i bokhylla mi (det vil si rydde bort gamle TL og Pennyklubbbøker som jeg ikke har lest på mange mange år)

- Skrive del 3 av semesteroppgaven i SRM.

Fikk da gjort mesteparten! Bokhylla venter jeg med til neste uke, fordi da får jeg kjøpt bokser før jeg begynner å rive ut alle bøkene av bokhylla. Nå skal jeg sove og det passer bra siden jeg er trøtt og skal opp klokken seks i morgen.

Frukt og grønt i dag:

- Eple

- Halv pose med minigulrøtter.

Har drukket ganske mye vann og føler at jeg har vært flink hittil denne uken. Fikk trent i stad også, og nå er jeg helt skjelven i låra så blir nok støl i morgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på skolen, skal ha forelesning til halv tre men er ikke motivert... Er veldig flink foreleser og er ganske spennende, men er liksom ikke helt i humøret... Tror det har noe med at jeg skal jobbe MASSE i helgen og med en gang etter skolen må jeg i stallen og jeg har virkelig ikke lyst til noe av det heller. Har bare lyst til å sove. Men skal bli godt å tjene litt penger siden jegnesten ikke har jobbet noe enda denne måneden!

Er glad for at jeg har med pc, for da sovner jeg ikke helt vekk også er det mye raskere å skrive notater på pc enn for hånd : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme fra jobb og er sliiiiten! Jobbet fra 08:00 til 18:30. Det var slitsomt men ganske greit! Er en veldig grei arbeidsplass men d et tar på med lange dager med masse konferanser. Har vært annet vært hold nordisk mesterskap i håndbak i dag, spennende;) I morgen begynner jeg 07:30 og skal forhåpentligvis bare jobbe åtte timer... *kryssefingre*

Nå har jeg spist mat: laks med grønnsaker i form i ovnen. Kjempegodt!

Nå skal jeg bare kose meg hjemme og lade opp til i morgen. Hvis jeg orker skal jeg skifte på sengen og skifte til vinterdyne med det samme. Men først skal jeg kose meg med litt godis og en bok eller tv:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Laks i ovnen har det vært på menyen her også i dag. Laks i biter, sopp, gul og rød paprika i strimler og Knorr's gratineringssaus over. Kokte søtpoteter most servert til den ovnsbakte retten. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut Ada Blûe! Her var det laksebiter, oppskjærte potetbiter, forskjellige grønnsaker og lofoten fiskesaus. Jeg var forsåvidt så sliten og sulten at jeg ikke hadde brydde meg så fryktelig om hva jeg spiste da... :sjenert:

Nå skal jeg gå å byttetil vinterdyne og skifte på sengen. Det blir deilig <3

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg sovner. Aller først må jeg bare skrive en liste over hva jeg må få gjort i morgen. Elsker lister!

- Måke kaninbur.

- Lufte kanin.

- Rydde pappesker fra bokklubben saker i papirinsamlingen.

- Rydde opp klær på badet.

- Rydde inn rene klær.

- Rydde vekk papirer ved kjøkkenbordet.

- Lakke negler.

Det ble mange småting som går veldig rask, men sjansen er myye større for at jeg faktisk gjør det når jeg deler det inn på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Vi deler elsken for lister. :) Jeg skriver lister for alt :ler: .

Morsomt det du skrev om i dagboken min...om at vi danner oss bilder av hvordan folk vi snakker med her inne ser ut. Jeg ser for meg deg med mørkt hår, mørke øyne, ganske rolig, smilende og positiv og intelligent. Alt basert på hva jeg har lest her inne selvfølgelig ;). Am I wrong or right? ;)

Morsomt å se hvor riktig du har om meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme fra jobb og er sliiiiten! Jobbet fra 08:00 til 18:30. Det var slitsomt men ganske greit! Er en veldig grei arbeidsplass men d et tar på med lange dager med masse konferanser. Har vært annet vært hold nordisk mesterskap i håndbak i dag, spennende;) I morgen begynner jeg 07:30 og skal forhåpentligvis bare jobbe åtte timer... *kryssefingre*

Nå har jeg spist mat: laks med grønnsaker i form i ovnen. Kjempegodt!

Nå skal jeg bare kose meg hjemme og lade opp til i morgen. Hvis jeg orker skal jeg skifte på sengen og skifte til vinterdyne med det samme. Men først skal jeg kose meg med litt godis og en bok eller tv:))

hva jobber du med da? :fnise: nå ble jeg litt nysgjerrig!

er vel fortsatt på jobb du nå da, men håper du har hatt en fin fordet! :-D hørtes utrolig slitsomt ut med så lange dager på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
Vi deler elsken for lister. :) Jeg skriver lister for alt :ler: .

Akkurat skrevet en liste i dagboken min som jeg tror du vil like ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ada Blûe og Adonia:) Jeg elsket listen din Ada!! Da jeg leste den så minte du meg på at jeg ikke hadde drukket lite vann i dag, så gikk rett til vasken og fylte meg et stort glass vann! Kjempefine tips i den listen din og skal prøve å følge flere av de selv:)

Adonia; Jeg jobber som konferansevertinne på et hotell. Kjempespennende og ingen dag er lik, men er slitsomt med så lange dager i helgene! Håper at sjefen får gjort noe med det nå snart...

I dag jobbet jeg fra 07:30 til 16:00. Er skikkelgi sliten nå. Rigget en hel sal til 160 personer alene + 4 mindre saler. Så kjenner det verker godt i hele kroppen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Måke kaninbur.

- Gå tur med kanin.

- Rydde pappesker fra bokklubben saker i papirinsamlingen.

- Rydde opp klær på badet.

- Rydde inn rene klær.

- Rydde vekk papirer ved kjøkkenbordet.

- Lakke negler.

Nå har jeg bare igjen å lakke og ordne negler. Det kan jeg gjøre på badet i kveld. Nå skal jeg lage meg en stor kopp med te og kose meg med en bok. Vannmelonen av Marian Keyes.

I kveld har jeg satt meg som mål å legge meg 22:00. Er tidlig men skal opp seks i morgen og har hatt en laaang slitsom helg så trenger overskudd for å overleve mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg i sengen og koser meg i kjempegod hvit og lyserosa stripete flanellpysj. Nå skal jeg kose meg medboka vannmelonen før jeg sovner.

I stad leste jeg en artikkel i artikkelheftet. Fornøyd!

Dette har jeg spist av frukt og grønt i dag:

- Gulrot

- Kiwi

- Banan

Hardrukket for lite vann i dag. Har kanskje drukket 1 liter.

Liste for morgendagen:

- Skole 08:30-14:30

- Trene dresur med hesten.

- Gå tur med dyret.

- Lese en artikkel I REL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Ah, pysj i flanell - deilig. Hvor har du kjøpt den?

Så flink du har vært med frukt i dag. Jeg har faktisk ikke fått i meg noe i det hele tatt. Begynner å følge listen min i morgen.

Har det sett de store posene de har på f.eks. Coop, SmartClub og andre større butikker; med oppkuttet frukt?. Det er sikkelig digg. 2,5 kg frukt, blant annet ananas, papaya, melon, aprikos og druer. Koster over 100 for pakken, men hvis man regner på hvor mye 2,5 kg ren frukt koster blir det faktisk en god del. Jeg har kjøpt en stor pakke og fordelt på 10-15 små poser som passer til et mellommåltid. Kjempe kjekt. :jepp:

Blir det en travel uke på deg?

Forresten, veldig morsomt å se bilde av deg i dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo! Nå har jeg kommet hjem fra skolen og sitter i sofaen og halvsover.

Fikk flanellpysjen i julegave, men tror det bare en en slik billig en fra H&M :) Har ikke sett den frukten du snakker om, men det virker jo veldig smart da. Og hvis man kan dele den opp i mange mindre porsjoner som du sier, så blir det jo ikke så dyrt da siden man har en liten stund:) Det skal jeg teste ut neste gang jeg er i nærheten av en litt større butikk!

Veeeldig koselig å se bilde av deg. Kjempesøt jente!:)

-----------

Kjæresten min har fått brannkopper:( Var hos legen i stad. Glad jeg ikke har sett han på noen dager så jeg ikke har blitt smittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Huff, brennkopper er ikke kjent for å være så veldig behagelig. God bedring til kjæresten din.

---

Jeg ligger ikke helt etter skjema i dag; sånn når det gjelder kostholdslisten min. Hadde litt grønnsaker til middag: løk, gulrøtter og sopp. Snart skal jeg kose meg med en frukt-pose og mandler. Jeg prøver å få i meg det jeg skal, men så langt i dag ligger jeg dårlig an. Jeg bruker forresten dette programmet av og til. Kjekt å se hvor sunt man egentlig spiser! Nederst på siden kan du laste det ned. :)

Hvordan ligger du an i dag?

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel ikke fått gjort helt det jeg har planlagt i dag men dagen har gått fort! Var jo hjemme fra skolen tre også da slappet jeg av og spiste før jeg dro i stallen litt over fem.

Skriver sjelden om mine turer i stallen så tenkte å skrive litt om dagen i dag. Det første jeg gjorde da jeg kom i stallen var å gå ned på jordet å hente hesten. Så var det inn å børste å gjøre klart til ridning. Heldigvis står han med dekken ute nå så han er ganske ren! Så er det på med beinbskyttere, sal og hodelag.

Hadde bestemt meg for å ri dresur på ridebanen i dag og startet med å varme opp med en liten ridetur. Nede på ridebanen begynte jeg å varme opp i trav og gjøre myktgjørende øvelser. Trente en del på sjenkelvikninger og det gikk ganske greit. Trente etterhvert på galoppfatninger, mykgjøring i galoppen og overganger og økninger. Han gikk veldig bra til slutt! Myk og fin i formen. Red uten stigbøyler for det er så sinnsykt bra trening for både mage, rygg og lår og jeg får så bra sits av det. Holdt på å falla av en gang :fnise: Jeg hadde han veldig fin og samlet i trav og skulle fatte galopp, men han syntes det er så vanskelig å fatte galopp når han går samlet fordi det er så tungt. Dette førte til at han i steden for å galoppere begynte med et humpetrav og hoppet til siden så jeg mistet ballansen:P Klarte så vidt å holde meg på, nesten litt flaut. Har jo aldri alt av han og har holdt meg på med alle de rare krumspringene og tullet han brått begynner med. Men når han humper litt til siden da holder jeg på å falle av:P

Vel nok om det, er veldig fornøyd med dagens trening, og følte at han viste at han faktisk hadde en liten dressurhest i seg.

Etter treningen var det av med sal, mat til hest og måking av boks. Så kunne jeg dra hjem til varmen og en god dusj!

På vei hjem fra stallen stoppet jeg på posten og hentet pakke fra bokklubben. Fikk pilates treningssettet med ball og skal prøve dette i morgen!

Nå skal jeg en tur til kjæresten, men bør nok holde meg litt unna han så han ikke smitter meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en fin og avslappet dag! Sov hos kjæresten i natt og var hos han på dagen i dag frem til fem siden han hadde fri. Fikk lest 3 engelske artikler. Nå har jeg bare en artikkel igjen så er jeg ferdig med hele artikkelheften! Det er utrolig deilig!

Før jeg dro fra ham lagde jeg wok til oss med masse grønnsaker. Hadde i gulrot, sukkererter, babymais, en hel rød paprike, brokkoli og vårløk. Hadde svinekjøtt og ris til. Det var utrolig godt og veldig sunt!

I kveld har jeg trent pilates for første gang med settet jeg fikk for gavekortet i bokklubben. Hadde ikke noe dvd spiller tilgjengelig så ble til at jeg brukte instruksjonsboken. Var veldig artig, men litt vanskelig. Tror det tar noen ganger før man får inn teknikken men er fornøyd. Utrolig morsomt å trene med ball! Trente i rundt 40 min, men ble mye lesing og testing da så ble ikke sånn megaeffektivt, men tror jeg skjønte noe i alle fall!

-----

Dagens frukt og grønt:

- Masse grønnsaker i wok

- Eple

- Gulrot

-Mye paprika på brødskiva

Har drukket masse vann, så er fornøyd!

Nå skal jeg legge meg i sengen å lese i vannmelonen og sove skikkelig godt! I morgen blir en laaaang dag så trenger å være utvilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve å bli sunnere og trene mer. Har skjerpet meg og føler at jeg har blitt flinkere enn det jeg var men har fremdeles mye igjen.

Må innføre regelen med bare brus i helger igjen. Dette syntes jeg er veldig viktig!

Godteri hører også til helger fremover. Hvis jeg skulle få veldig lyst på litt sjokolade midt i uka så kan jeg kjøpe meg en plate mørk sjokolade. Heller det enn noe annet:)

Frukt og grønt er jeg veldig glad i, men syntes ikke jeg har spist så mye av det i det siste. Må prøve å få i meg minst 3 grønt/frukt om dagen. Vet man trenger mer, men vi begynner i det små.

Lagde meg noen "retningslinjer" her for en stund siden så får bare ta en liten oppdatering på dette. Har vært veldig flink og fått i meg mye mer frukt og grønt (kan selvfølgelig bli myyyye bedre men syntes jeg har fått en GOD start! I tillegg har det bare blitt litt brus i helger og det har blitt lite godis!

Har noen nye mål:

- Trene pilates minst 2 ganger i uken.

- Drikke minst 1,5 liter vann om dagen.

Kanskje jeg bør begynne med en oppdatering hver søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAG

Skole og shopping

Møtte gruppa mi litt over ni på skolen for å gjøre ferdig sales oppgaven. Vi ble faktisk ferdig i halv ett tiden og det var ufattelig herlig å bli ferdig en og en halv uke før levering. Vil ikke si at det er den beste oppgaven vi har skrevet men... Ferdig i det minste.

Siden vi skulle på informasjonsmøte klokken 15 om bacheloroppgaven så hadde vi god tid så vi gikk på shopping:D Jeg fikk kjøpt meg en brun cardigan på H&M til 149 kr og et rødt sjal/skjerf på Vero Moda til 99 kr. Elsker slike skjerf som man også kan bruke inne, også er de så brede at man kan ha de rundt seg når det er kaldt i forelesningssalen! Fikk meg foresten en skikkelig gåtur i dag også. Vi gikk fra nesten nederst i Karl Johan til Bogstadveien og ned igjen. Det var helt SYKT slitsomt i høyhelte hæler og verdens tyngste veske som var fylt av både pc og skolebøker. Fikk trimmet meg da i det minste;)

Stallen

Onsdag er stalldag, så da er jeg jo nødt til å trene hesten. På grunn av at jeg ikke fikk låne bilen til mamma før litt over sju kom jeg meg ikke i stallen før halv åtte. Hadde veldig lyst på ridetur, men det var jo bekmørkt så bestemte meg for å trene dresur i ridehuset isteden. Syntes han var flink og han jobbet greit. Han var lite samarbeidsvillig på høyre hånd noe som førte til at sitsen min ble dårlig og da gikk han enda dårlige. Men vi fikk da til noe og på venstre hånd var han veldig myk og fin. Red i 1 time og 10 minutter. Mens jeg skrittet av så gjorde jeg forskjellige tøy og bøy øvelser oppe på hesten. Kjempesmart! For da får jeg jo strukket den stive kroppen min i samme slengen, og man bør strekke ut etter en rideøkt også. Var hjemme igjen litt før ti på kvelden, så har blitt en lang dag i dag!

Sunn?

I dag har jeg spist et eple og druer. Ikke så mye å skryte av, men liker å tenke at alt er bedre enn ingenting:) Har drukket masse vann så er fornøyd med det!

Nå ligger jeg i sengen og skal sove snart. Deilig å slappe av:)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...