Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Det har ikke blitt noe skolearbeid på meg i helgen akkurat. Men tjent penger, det har jeg! I tillegg har jeg hatt det vanvittig morsomt på jobb. Er så utrolig godt arbeidsmiljø, og jeg føler at det gir meg ganske mye å være der!

I morgen begynner alvoret igjen. Opp klokken 06:00 og rett på skolen. Vi skal jobbe med oppgaven i REL, og etterpå skal jeg og en veninne jobbe med læringsmål sammen. Etter det så må jeg trene dresur med hesten, og jeg skal også prøve å trene. Sakl virkelig skjerpe meg med treningen i oktober. Har også bestemt meg for å lese en artikkel i morgen. Så blir nok å henge fingrene i!

Nå skal jeg ta meg en dusj og sooove<3

hvordan har dagen vært idag? fått gjort så mye som du hadde planer om?

jeg synes alltid mandagene er litt harde, og har vært trøtt i heele dag.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja..det ble vel ikke helt som planlagt! Var på skolen og jobbet med oppgaven, men vi jobbet så lenge med den at vi ikke rakk å begynne på læringsmålene. Fikk også trent dresur med hesten og lest nesten en artikkel (4 sider igjen så det får jeg lese nå) Men trening ble det ikke noe av... Har fri i dag så får gjør det i dag isteden:)

Mandager er tunge, frister liksom ikke å gjøre så mye da, men syntes jeg var flink som fikk gjort en del. Gikk i ett nesten hele dagen så kan ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå er jeg helt grusomt trøtt! Skal på skolen å jobbe med oppgaven, men frister lite nå. Men må man så må man.

Jeg har fått litt feil døgn rytme, klarer liksom ikke å sove tidlig. Må opp klokken 06:00 i morgen også, så i kveld skal jeg true meg til å legge meg klokken 22:00. Tror jeg kommer til å være passe trøtt da også så blir nok ikke noe problem : P

Andre planer for dagen er å gå en tur, også skal jeg lufte dyret. Trenger også å rydde kjapt over rommet og gjøre litt skolearbeid. Nå må jeg begynne på læringsmålene til blokk 3, og siden det er værst å komme i gang skal jeg gjøre ett læringsmål i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og sliter og strever med oppgaven på skolen og fant ut at jeg skulle komme med en ny tradisjon - jeg skal skrive ned hva jeg har på meg hver dag. Kan jo være artig å se...

I dag har jeg på meg:

- Grå singlett med litt lengde.

- Tynn svart cardigan utenpå.

- Litt mørke tettsittende jeans med rette bein.

- Langt gullkjede med noen perler på.

- Har også et mørkt rosa sjal i halsen. Kaldt i dag og elsker sjal, og det spriter liksom opp når antrekket har litt nøytrale farger.

- Har også med meg en grå deilig strikkejakke hvis jeg skulle fryse mer på skolen : P

Håret har jeg løst med en svart hårbøyle. Elsker hårbøyler! Skal kjøpe meg en brun neste gang jeg er ute å shopper. Hadde vært stilig med en rød også...

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens antrekk:

- pen gammelrosa kortermet bluse med veldig fin passform fra H&M.

- Brun genser med litt gråskjær med ganske utringet v-hals utenpå fra H&M.

- Grå dressbukse med noen tynne offwhite striper fra Vero Moda.

- Brune støvletter med ganske lav hel.

- Brun halvlang pen ytterjakke med belte i livet.

Dårlig til å forklare? Jepp... Hadde også på meg et smykke med glasshjerte og et hjemmelaget armebånd.

Håret løst og i hårbøyle noe som er veldig vanlig i det siste;)

I morgen jobber jeg fra 07-13. Frister lite å stå opp så tidlig. Men har fri søndag så da kan jeg gjøre hva jeg kan lørdagskvelden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her om må skrive ferdig mine deler av oppgaven. Har ikke lyst ,frister så sinnsykt lite. Men hvis jeg setter meg ned nå og jobber målbevisst helt til jeg er ferdig så har jeg jo hele søndagen til å tenke på andre ting.

Senere skal jeg og typen muligens en tur til Sverige, også trengs det å ryddes litt hos han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg faktisk ganske ferdig med mine deler til oppgaven og sendt siste versjon til resten av gruppa! Deilig følelse!

Må sikkert endre litt når jeg får tilbakemeldinger da, men det er ikke noe stress. I morgen etter forelesning skal vi kladde en aktivitetsplan som hun andre på gruppen som er i Roma nå skal gjøre ferdig på pc. Så da vil jeg si at stresset med første oppgave nesten er ferdig! Er så deilig! Skal levere mandag om en uke og en dag så jeg har da ikke så stor grunn til å være stressa. I hvert fall ikke med tanke på at vi er ferdig med det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva jeg gjør nå!?

Oppgave ja.... herreguuud så kjedelig! Blir helt gaøl her jeg sitter jeg. Blir liksom aldri fornøyd eller ferdig! Så nå blir det mer finpuss. Livet er kjedelig :sjenert:

I morgen skal jeg shoppe! Det ser jeg frem til i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredagen leverte vi oppgaven! Kjempedeilig! I morgen skal vi begynne på en ny oppgave. Er helt greit å komme i gang med en gang. Og tror denne oppgaven i det minste skal bli lettere.

Har hatt en herlig søndag så langt! Sov hos kjæresten og vi lagde god frokost med karbonader på brødskiva. Etter det dro jeg hjem å trente. Føtes veldig bra ut etterpå! Etter det tok jeg meg en god varm dusj og smurte inn hele meg i body butter etterpå.

Etter det ryddet jeg i klesskapet mitt og i skapet på badet og småryddet litt på rommet. Deilig å få gjort litt praktiske ting! Nå skal jeg pyntet og ordnet meg og skal i bursdag til farmor. Gleder meg til det også jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve å bli sunnere og trene mer. Har skjerpet meg og føler at jeg har blitt flinkere enn det jeg var men har fremdeles mye igjen.

Må innføre regelen med bare brus i helger igjen. Dette syntes jeg er veldig viktig!

Jeg har også planer om å prøve å begynne å spise havregrøt. Har 2 smaksprøver liggende så tenkte å prøve å tilberede den ene etterpå og se hvordan det er.

Godteri hører også til helger fremover. Hvis jeg skulle få veldig lyst på litt sjokolade midt i uka så kan jeg kjøpe meg en plate mørk sjokolade. Heller det enn noe annet:)

Frukt og grønt er jeg veldig glad i, men syntes ikke jeg har spist så mye av det i det siste. Må prøve å få i meg minst 3 grønt/frukt om dagen. Vet man trenger mer, men vi begynner i det små.

Hittil i dag har jeg bare spist en banan, men får se om det blir servert noe frukt hos farmor:)

Har foresten også bestilt meg pilates treningssett fra gavekortet mitt i bokklubben. Dette virker spennende så håper at det blir lettere å trene fremover når jeg får dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ønskeliste til jul:

- Perlesmykke

- Perleøredobber

- Paulo Coelho årsplanlegger for 2008.

- Paulo Coelho heksen fra portobobello

- Neglebåndsolje

Greit å skrive opp ting jeg ønsker meg mens jeg husker det. Får føye til ting etterhvert som jeg kommer på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping!

Dette har jeg kjøpt i det siste:

- Svarte støvletter

- Brun lang topp fra Vero Mona med blondekant neders og blondedel under puppene som strammet inn. Satt helt perfekt!

- Loreal mineral foundation - likte den ganske godt!

Dette har jeg lyst på:

- Rød topp fra vero moda, lik den jeg har kjøpt i brun - 200 kr.

- Brun cardigan fra H&M - 149 kr

- Øyenskyggepalett fra Isadora

- Rød cardigan (finner ikke dette noen steder så har halveis gitt opp denne)

De hadde også noen fine cardiganer på Gina Tricot i Oslo. Muligens jeg kjøper der istedenfor H&M. Tror jeg skal få shoppet litt til uken:) Fikk så mye i lønn så har liksom fått spart masse på sparekonto i tillegg til at jeg har masse penger - så kan shoppe med god samvittighet: D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få med at jeg har vært flink nå i kveld. Har lest en artikkel på engelsk som er pensum i relasjonsledelse. Har også skrivet julegaveliste og føler at jeg ligger godt an i forhold til dem. Deilig å fordele utgiftene på julegaver så jeg ikke må betale for alt i desember : D

Føler at jeg har hatt en veldig produktiv dag i dag, og er veldig klar for mandagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syk og kvalm i dag så var vist ikke heeelt klar for mandag allikevell:P Så da sitter jeg her hjemme og kjeder meg da. Har begynt å lage kalender til mormor og farmor i julegave! Kjempekoselig!

Skal også lage en litt annerledes til mamma og pappa med bare bilder av katten. Katten våres er så nydelig og fotogen og det er på en måte mammas nye unge, så tror hun blir veldig glad for en slik kalender;)

Vurderer å lage en kalender til en veninne også men bilder av oss to sammen osv...

Sov bare 4-5 timer i natt fordi jeg var så kvalm, men orker ikke å sove nå heller. Før jeg fortsetter med kalenderlaging skal jeg prøve å lese litt skolearbeid slik at jeg får gjort litt skole selvom jeg er hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en kjedelig dag. Formen er bedre nå men føler meg ikke helt på topp. Skal jobbe fra 09-13 i morgen, og det er jo en deilig kort vakt! Det klarer jeg!

Har ellers vært flink og drukket masse vann i dag. Har også spist en del frukt og grønt:

- En kiwi

- En gulrot

- En banan

- Salat med hjemmedyrket gul tomat, nesten en halv paprika, en gulrot, salat og rosiner.

Prøvde meg på havregrøtt men fysj det likte jeg ikke:/ Skuffendes, men lite å gjøre med det!

Har også fått lest en artikkel så nå er jeg ferdig med artikler til og med blokk 4, før blokk 4 faktisk har begynt: D

Planer for morgendagen:

- Jobbe 09-13.

- Gå tur.

- Stelle litt ekstra med dyret.

- Lese et kapittel i boken om gruppeintervju og ett kapittel i boken og fokusgrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Hei :vinke:

Endelig fikk jeg oppdatert meg inne hos deg igjen.

Du er ikke den eneste som "sliter" med å få i deg nok frukt og grønt. Er det ikke 750gr. som skal tilsvare "5 om dagen"? Jeg er litt kresen på frukt/grønt, og det går mest i banan, gulrøtter, ananas og grønne (viktig! :ler:) epler. Forresten, jeg må tipse om Ada Blûe's spesial: Skjær ananas i store biter og legg på aluminiumsfolie. Strø over litt sukker og kanel. Inn i ovnen på 200gr. i ca. 30 min. Nyyyydelig!!!

Mye fint du har shoppet! Jeg er ute etter nye støvletter, faktisk noe alà de du linket til. :)

Flink du er med studier også. Jeg ligger litt etter (min egen) plan, men heldigvis tror jeg ikke det gjør noe om jeg har en dårlig periode.

Håper alt står bra til :klemmer: .

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ada Blûe :D Er veldig fornøyd med støvlettene. Gode å gå i og passer til mye:)

Kort oppdatering fra i går; Spiste en gulrot, en kiwi og en appelsin + masse grønnsaker til middag som bestod av fiskekaker, poteter og grønnsaker. Drakk også masse vann, så er meget fornøyd;)

I dag har jeg lest 40 sider i en bok om samarbeid og allianser. Vi har ikke begynt på den enda men føler for å utnytte tiden så jeg ligger litt forran, har ikke vært så flink til det i det siste så nå starter innsatsen for fullt og akkurat nå ligger jeg faktisk forran pensum fordi jeg var så flink på begynnelsen av året.

Har også fått meg "ny" pc i dag : D Kjæresten har bestilt seg ny pc så da fikk jeg hans gamle. Det er en Asus pc som er liten og hvit og kjempesøt så er utrolig fornøyd!! Perfekt at den er så liten og lett så jeg kan ta den med meg rundt uten å bære meg i hjel. Kjæresten min er herlig :rødme:

I går hentet jeg Berger pledder og det var utrolig fint!! Har bestemt meg for å legge det bort til jeg flytter ut. Har liksom lyst til å ha alt nytt da for da blir det mye mer spennende når jeg først flytter ut med alle nye ting og slikt;) Har fått hentelapp på to pakker til som jeg skal hente etterpå.

Nå skal jeg sette meg i sofaen med et eple og et glass vann og lese en god bok og bare kose meg. Etterpå må jeg finne meg noe middag og reise i stalen til hesten. Når jeg kommer hjem skal jeg prøve å lese et kapittel til i boken om samarbeid og allianser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg spist av frukt og grønt i dag:

- Kyllingsalat med fullkorns pasta. Var bare salat og mais i så var ikke så spennende men det er da noe:)

- Eple

- Gulrot

- Brødskive med gulost og dobbelt så mye paprika på som jeg pleier.

Nå skal jeg sette meg godt til rette i sofaen og lese i Samarbeid, allianser og nettverk boken også skal jeg kose meg med en appelsin. Er faktisk halveis i den alt så skal gjøre en innsats så jeg kommer enda lenger, gir en så god følelse!

I morgen skal jeg opp halv åtte. Skal jobbe med oppgaven på skolen fra 10 til kvart på tolv. Har forelesning fra 11.45-14.30 i forskningsmetode. Gørr kjedelig men...

I dag fikk jeg 2 pakker fra bokklubben. Fikk termosen som er rød og har blankt stål. Kjempefin! Ble veldig overasket fordi den var sinnsykt stilig! Fikk også 3 Marian Keyes bøker som jeg gleder meg til å lese. Men det blir ikke noe lesing før jeg har lest pensum;)

God natta :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må lage en huskeliste over hva jeg må gjøre de kommende dager:

- Vaske sommerridesko og chaps. (de er skikkelig gjørmete)

- Trene (helst torsdag - i morgen).

- Rydde plass i bokhylla mi (det vil si rydde bort gamle TL og Pennyklubbbøker som jeg ikke har lest på mange mange år)

- Skrive del 3 av semesteroppgaven i SRM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...