Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Slitsomt med mye skriking, men høres ut som om dere takler det fint! Jammen er du flink. Min bebis skrek ikke halvparten så mye som din, men jeg synes det var helt forferdelig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sutrer ikke, ikke tro det! Du er bare sliten, og det er fullt forståelig :troest:

Kjenner meg så mye igjen i det du sier : "en sliten mamma som får så mye omsorg er en tøff kombinasjon ". Utrolig bra at helsestasjonen tar så godt vare på dere! Håper de finner ut av det og får løst det :)

Godt lillegutt går så bra opp i vekt! :tommelsmil:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du sutrer! Nå har jo ikke jeg hatt barn enda selv, men det virker som alle har perioder de er slitne i begynnelsen... Håper det går bedre snart :)

Natta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frigg: Ja, det var godt å bli tatt på alvor, selv uten å ha bedt om det :) Så går det seg nok uansett til, men om vi kan hjelpe ham så fort som mulig er jo det det aller beste!

Pysepus: Ja, han spiser godt den lille tjukkasen :ler: Nå passer nok det han fikk av tante pysepus snart også :nigo:

imli: Jeg føler selv også at både mannen og jeg takler det ganske greit nå. Men det er jo litt vanesak, da. Når man har en baby som skriker lite, så blir man kanskje sliten og frustrert etter 30 minutter skriking. Har man en baby som vanligvis skriker 1 time om dagen, så strekkes jo smertegrensa for hva man tåler :)

Amused: Takk - det hjalp ;)

Monica85: Vet ikke så mye mer, men har i alle fall hatt gode dager nå! Deilig!

Knøttet: Vi er vel kanskje litt for flinke til å ta på oss "flink-jente"-maskene til daglig, og når den da plutselig tas av er det vel mye følelser som dukker opp. Jeg regner med at ikke jeg er den første som har hatt noen tårer på helsestasjonen :ler:

_lene_: Det hadde nok vært mer rart om man ikke var sliten ja :)

MCD: Hehe, sutrekonkurranse? Godt å ha en plass å skrive av seg ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går så fort! Jeg er stadig inne og leser i hytt og pine, men skriving blir det ikke mye av. Nå har vi hatt to kjempefine dager (og netter), storkoser oss. Han sovnet sent i går kveld, ikke før 2200 ca, men ikke noe sutring. Men en hyggelig bieffekt var jo at han da sov lenge før første nattamming - sov helt til 4! Så jeg fikk noen timer sammenhengende søvn, herlig!

Men jo, dagen etter vi var på kontroll var vi jo tilbake på helsestasjonen for fysioterapi. Fikk egentlig ikke noe veldig nyttig ut av det i forhold til magevondten hans. Lærte litt babymassasjetips, men det var ting jeg allerede bruker. Og et par andre triks som jeg også allerede gjør. men godt å få bekreftet det da :ler:

MEN, det var forsåvidt innmari nyttig uansett. Hun bekreftet også at ikke det var noen låsninger noe sted (manuellterapeuten ordnet opp i en liten låsning når vi var der), og som jeg også har sagt tidligere har han høyre som sin favorittside. Så nå skal vi øve endel på å ligge mot venstre i stedet. Fikk litt tips i forhold til det.

Fikk også vist endel gode øvelser på å trene nakken på ulike måter som var kjempekjekt. Egentlig burde en time hos fysioterapi hos helsestasjonen vært "obligatorisk" for alle førstegangsforeldre synes jeg nå - det ga i alle fall meg mye utbytte med hvordan vi kan trene ulike ting.

Hadde besøk av svigers på torsdag, de er jo så utrolig glad i lillegutt. Det er veldig koselig å se, selv om det kan bli litt mye "mas" fra dem noen ganger :sjenert: Men de ønsker jo bare å ta så mye del som mulig. Fikk også spurt mannens bror om han ønsket å være fadder, og det var litt rørende å se reaksjonen. Vi har ikke så mye kontakt med ham i grunn, og han er litt spesiell.. men han ble så ufattelig glad! Og i går hadde han visstnok vært og handlet seg dress pga dåpen. Dette er en mann på over 30 som ikke har brukt dress siden sin egen konfirmasjon.......

Mine foreldre har vært her i dag, og lillegutt har utrolig god kontakt med morfaren sin! Gliser og prater noe enormt til ham.

Nå er mannen ute og klipper seg, så skal vi ha en fin rolig hjemmekveld med god mat.

Fikk forresten en overraskende telefon i sta. Det var fra sykehuset lillegutt ble født på, og jordmoren som tok ham i mot. Hun ville bare høre hvordan det gikk med oss alle tre! Lurte på hvordan lillegutt vokste og hadde det, og ikke minst om hvordan det gikk med meg.. hadde jeg noen spørsmål nå som jeg hadde fått fødselen litt på avstand, var det noe jeg ønsket å prate om etc... denne telefonen, i tillegg til at vi jo hadde en times gjennomgang dagen etter fødsel. For en fantastisk oppfølging! Jeg er ufattelig fornøyd med den avdelingen, og skal anbefale den til alle jeg kjenner :)

Nå er lillegutt våken, så da løper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: for en utrolig historie om elgen. Så levende for meg to damer med barnevogn løpende med en full elg etter :skratte:

Godt den likte eplene best :ler:

Skriking ja. Tror du har rett, en takler det rett og slett fordi en må. Lillegutt skrek ganske mye i sommer, og jeg fatter ikke at vi taklet det når jeg ser tilbake på det. Nå blir jeg jo frustrert bare det er litt skriking. Man venner seg fort til å ha det bedre ;)

Godt du blir tatt på alvor. Får håpe de finner ut av de. Her mistenker jeg at låsning kan ha mye av årsaken til skrikinga, men dette var jo midt i fellesferien. Så ikke så lett å få sjekket ting da...

Uansett godt å få greie på at en ikke overreagerer. Jeg var ganske matt en stund jeg også. Så mente noen det var kolikk, så mente noen det ikke var det, så var det noe jeg hadde spist, så var det noe annet... I det hele tatt...

du har min fulle forståelse, og din lille gutt høres verre ut enn lillegutt var. Lillegutt skrek stort sett bare på kvelden, men da gjerne når vi var som trøttest...

Godt dere har noen bedre dager. Få hjelp av familien din. Vi var på turer med foreldrene våre når lillegutt skrek som verst. Vet ikke hvor mange timer vi har båret han, men det er ikke få. Godt å dele på det da.

Greit om dere får kommet dere litt ut også hvis han tar flaske greit. godt med litt pustepauser.

Ble visst innmari langt dette her, men jeg kjente meg veldig igjen og ville bare trøste litt ;)

Du får nok en pludrende baby snart du også. Det hjalp innmari med lillegutt når vi nærmet oss og passerte 3 måneder.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg har funnet ut at jeg må skjerpe meg. Jeg trodde jeg hadde vært innom her før, men det hadde jeg ikke. Har ikke tid til å lese så mye nå, men kommer sterkere tilbake.

Ha en nydelig mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus
:klem:

Er lov å sutre litt i blant. Prøver selv og heller sutre litt ekstra her så jeg slipper unna litt sutring i virkeligheten ;)

Me too :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Ulva35 og Reka!

Jente79: Jeg kjenner meg igjen i så mye av det du skriver, og tror nok vi har vært i ganske lik situasjon. Noe som er godt å vite, for da håper jeg vi også får det slik som dere etterhvert :) Som du nevner, noe av det mest slitsomme er egentlig det å ikke vite hvorfor han skriker, og da alle meningene rundt om hva dette er. Er ikke lett for hverken meg eller noen rundt å godta at vi faktisk kanskje ikke får vite hvorfor, men at det faktisk bare er sånn.. Jaja, det blir stadig bedre :tommel:

Trulselinemor: Så hyggelig at du er innom og hilser på! Velkommen inn hit!

Monica85: Jeg ble veldig imponert over sykehuset! Det er ikke standard for sykehuset generelt vet jeg, så enten er det min jordmor eller den avdelingen som har det som rutiner da kanskje. Utrolig trivelig i alle fall.

Tussi! og pysepus: Det er vel derfor vi har KG alle sammen. Lettere med litt sutring når man er anonym ;) Sparer omgivelsene litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I skrivende stund nyter jeg mitt første glass vin siden desember :strix: Ammet lillegutt nå kl 21, og da sover han stort sett til 1-2tiden. Så regner med at dette går finfint ;) Smaker godt gjør det i alle fall!!

Nå har vi hatt mange fine dager her, var litt magevondt på søndag - men lite sett i forhold til "normalt". Var hos svigers den dagen, første langtur i bil (langtur vil i denne målestokken si mer enn 1 time :ler: ), og da sovner han jo så fint uansett, så det gikk fint med magen også.

I dag var vi på kafé og shoppingtur med venninne og hennes baby, og lillegutt oppførte seg stort sett eksemplarisk. Deretter dro vi til min pappa på besøk en tur, før vi hentet mannen og dro ut og handlet litt. En lang dag med andre ord, og lillegutt har dermed vært litt sliten og sutrete i kveld. Men som tidligere snakket om her, min toleransgrense er jo nå relativt høy når det kommer til skrik / gråt, så litt sutring går helt fint ;) Fikk ikke kjøpt meg så mye i dag, er et par støvletter jeg sikler på som jeg venter på å få inn i min størrelse. Men fikk kjøpt meg ny lue da. Jeg liker luer, og nå er det absolutt kaldt nok!

Koser meg mye hjemme med klumpen om dagen, vi trener masse på å holde hodet selv. Ser virkelig progresjon allerede siden vi var hos fysioterapeut. Det å ha hodet til venstre går greit når han er våken, men med en gang han sovner detter han over til høyre. Hodet er litt skjevt allerede, så er jo derfor. Men det utjevner seg vel etterhvert.

Han er også kjempeglad i musikk. Har lange kosestunder på varmekablene på badegulvet, med iPod-anlegget mitt ved siden av. Når jeg i tillegg synger med er det stor stas! En favoritt hittil er "Creep" med Radiohead :hoho: Pappan bruker å danse med ham i "kolikkgrepet" hvis han gråter litt, og da er det kort vei til enorme glis! Kanskje det er en liten musikergutt vi har fått :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så herlig å lese om dagene deres! :hjerte: Høres ut som om dere har det veldig bra tross i magevondter :) Og når toleransegrensa di er veldig høy, så får du nok kost deg mer også når det ikke er så galt som det kan være :)

Stoooor :klemmer:

P.S. Kos deg med vinen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk pysepus :klem: , vinen var fantastisk :strix: Og lillegutt sov i natt først til kl 3, og deretter til litt over 6. Da bestemte han seg for å ordne en skikkelig bleie, så vi sto likegodt opp. Men jeg fikk jo mange timer på rad i første økt :hoppe:

Igjen en fin dag - bank i bordet. Kanskje var 6 uker den magiske grensa, at nå går det lettere? Han promper jevnere, men mindre. Og i går var det to bæsjebleier, men mindre i hver. I stedet for en enorm.. så joda, ting virker bedre! Og slik skal det fortsette ;)

Nå sover han ved siden av meg, med armene rett ut. Fin liten gutt. Har meldt oss på babysvømming i dag, så da er det bare å vente på oppstart av nytt kurs. Vi gleder oss! Vet ikke om jeg rekker mer innom her før helga. I morgen skal jeg til legen på min "6ukers-kontroll". Må få ordnet meg noe prevansjon, ikke klar for noe småsøsken her enda :ler: Og på fredag får jeg besøk av ei venninne på dagtid, før vi drar på hyttetur med et vennepar over helga. Blir spennende å reise bort med ham, ser for meg at jeg kommer til å drasse med meg MYE! Han er jo en gulpebaby, så trenger noen skift ja!

Bloggen er forresten oppdatert ;)

:klem: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Godt det går den rette veien her :tommelsmil:

Hvilken prevensjon tenker du på å begynne med, om jeg får spørre? :sjenert:

:fnise: Morsomt med en liten musikergutt da ;)

Veldig bra oppfølgning fra sykehuset/jordmora! :tommelsmil: Slik burde det være alle steder :jepp:

Håper du har en fin dag :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...