Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #141 Del Skrevet 9. september 2007 Tassie: Ja, det er jo vi som må bestemme det... vi heller mot ikke å ha det... Samtidig er det mange som har vært i flere brylluper enn meg som sier det blir mer stemning av det... Kanskje det bare er vi som ikke har peiling Men foreløpig ser det ut til å bli stereoanlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #142 Del Skrevet 9. september 2007 Værsågod for tips forresten Bomullsserviettene koster 39 kr/4 stk, lin tror jeg var litt dyrere. Tror jeg skal ringe Ikea å høre om det går an å bestille dem, og evt returnere dem dersom de ikke ser så fine ut som på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsG Skrevet 9. september 2007 #143 Del Skrevet 9. september 2007 tricky situasjon du har med navne-styret ja... må si at jeg personlig syns at hvis barna skal ha ha forskjellige etternavn.. så er det litt merkelig..? aldri hørt om noen som har det sånn hvertfall.. tenker jeg beholder mitt mellomnavn, og at alle bruker kun hans navn som etternavn, uansett hvor mange barn vi får musikk ja... vi har heller ikke bestemt noe der.. mulig at vi får tak i en dj, eller hvertfall en egen "musikk-styrings-person".. tror dessuten lokalet vårt nesten blir litt for lite til å ha band og greier der så... vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #144 Del Skrevet 9. september 2007 tricky situasjon du har med navne-styret ja... må si at jeg personlig syns at hvis barna skal ha ha forskjellige etternavn.. så er det litt merkelig..? aldri hørt om noen som har det sånn hvertfall.. tenker jeg beholder mitt mellomnavn, og at alle bruker kun hans navn som etternavn, uansett hvor mange barn vi får musikk ja... vi har heller ikke bestemt noe der.. mulig at vi får tak i en dj, eller hvertfall en egen "musikk-styrings-person".. tror dessuten lokalet vårt nesten blir litt for lite til å ha band og greier der så... vi får se Ja, synes liksom mitt navn er så spesielt også, så vil ikke helt gi slipp på det, ikke når det gjelder barn heller, hehe... Vi har spøkt litt med å ta et eldre familienavn som følger morsslekten i stedet (hvilket er tillatt uten å søke), men det blir nok med spøken, hehe (selv om det er noen fine navn bakover i familien). Foreldrene til minst 2 stk jeg kjenner har valgt den løsningen. Den ene der heter han moren sitt navn og broren faren sitt navn, mens den andre jeg kjenner der har han faren sitt navn som mellomnavn og moren sitt som etternavn, mens lillebroren har omvendt. Men er enig med deg at det er en litt merkelig ting å gjøre, har ikke helt sansen for det selv... må jo føles rart for søsken å ikke ha samme navnet. Så vi ender nok ikke med den løsningen selv, så da gjenstår det bare hvem av oss som må bøye av. Heldigvis noen år enda til vi planlegger barn Må nok i det minste ha en som holder styr på musikken vi også ja... kan hende jeg tar meg en ringerunde for å høre hva det koster for DJ...føler det er litt unødvendig når det er nødvendig utstyr i lokalet, men blir vel stiligere og mer kontrollert Så det er nok en god idé om ikke vi ender med band Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsG Skrevet 9. september 2007 #145 Del Skrevet 9. september 2007 jeg er 25, han er 29... vært sammen i litt over to år. bodd sammen nesten like lenge :o) begge jobber, han jobber fulltid, jeg er deltidshjelp med MANGE timer hehe. forlovet oss 4.juli i år, gifter oss 10 mai-08 og vi bor på lillehammer ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #146 Del Skrevet 9. september 2007 jeg er 25, han er 29... vært sammen i litt over to år. bodd sammen nesten like lenge :o) begge jobber, han jobber fulltid, jeg er deltidshjelp med MANGE timer hehe. forlovet oss 4.juli i år, gifter oss 10 mai-08 og vi bor på lillehammer ja 10. mai blir lett å huske, er bursdagen til pappaen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #147 Del Skrevet 9. september 2007 Er det noen av dere andre som planlegger bryllup som har bestilt bryllupsforsikring? På den ene siden tenker jeg at det bare blir en unødvendig utgift og at det er liten sjanse for at noe stort som gjør bryllupet umulig skjer... På den annen side tenker jeg: Hva hvis den bittelille sjansen for at noe alvorlig skjer slår til og vi ikke kan gjennomføre bryllupet etter all planleggingen og alle pengene vi har brukt på det ? (om noen nær oss blir syk rett før, noe skjer med lokalet etc). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #148 Del Skrevet 9. september 2007 Vi har jo forresten tenkt en del på dette med vielsen. Vi ønsker jo egentlig begge at den skal være gjennom HEF. Utendørs vielse er imidlertid risky i Bergen, så vi må nesten ha det innendørs, noen foreslo å leie partytelt, men jeg synes ikke det gir samme sjarmen. Skal det være utendørs må det være helt under åpen himmel Uansett, vi har nesten begynt å vurdere kirkevielse (hvertfall jeg, hehe) pga at HEF ikke har noe innendørs lokale, og vi syntes egentlig det ble litt tullete å leie to lokaler, men nå sa en venn av meg at noen han kjente hadde vielsen i Kjøttbasaren (Bergen sentrum) i sommer og festen et annet sted. Jeg synes dette hørtes ut som en god idé, så nå skal han sjekke hvor mye de betalte for dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 9. september 2007 #149 Del Skrevet 9. september 2007 Ang. bryllupsforsikring, så har vi ikke tenkt så mye på det... føler liksom at det ikke er så nødvendig, men noen ganger har jeg også tenkt at dette burde vi snakke mer om. Så vi får se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #150 Del Skrevet 9. september 2007 Har jo fortsatt ikke fått snakket med HEF pga de hadde internseminar. Fikk vite på bryllupsforumet nå at HEF har innendørs lokaler i Gågaten, men er visst lite der, så spørs om det er så egnet for en vielse med sikkert minst 65 tilskuere (vet ikke hvor vanlig det er at folk som ikke er invitert på festen kommer og ser vielsen?). Ellers hadde Blondie65 blant annet følgende forslag: Musikkpaviljongen: Har faktisk hørt om noen som hadde vielsen her tidligere. Et morsomt forslag. Minuset er at tilskuerne fortsatt må stå ute i regnet hvis det skulle bli dårlig vær. En annen ting er at det er MIDT i byn, hvilket betyr mange uvedkommende tilskuere. Er jo gøy med oppmerksomhet, men kan kanskje bli litt i overkant? Legenes hus: Fin hage der, men blir litt samme som med paviljongen dersom det er regn: Tilskuerne vil fortsatt måtte stå ute i regnet. HEF sine lokaler: Sentralt, men aner ikke hvordan de ser ut, og var visstnok ikke så store Selskapslokalet: Vi skal jo ordne det meste selv i forbindelse med lokalet, så vi synes det blir litt mye styr å først ordne til vielse, og så sende ut gjestene mens vi drar til fotograf, og få noen til å dekke til middag. Blir jo litt døtid for gjestene uansett, men da synes jeg det er bedre å ha det to steder, så de kan velge om de vil gå litt i sentrum før de kjører/går/tar bussen til selskapslokalet som er 15 min å gå fra sentrum/ 3 min å kjøre. Akvariet: Dette var jo også et litt morsomt forslag Tror jeg skrev at en venn av meg også foreslo Kjøttbasaren. Ble optimistisk igjen i forhold til humanistisk vielse nå, blir nok veldig fint og spesielt og "oss" bare vi er litt kreative Mange gode forslag her, og HEF selv har vel endel erfaring med det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. september 2007 #151 Del Skrevet 10. september 2007 Bryllupsforsikring er vi også litt usikre på. Først var det helt totalt uaktuelt, men så er det jo den lille prosenten for at noe kan gå galt.. men tviler på det egentlig, det går sikkert bra Med god planlegging og dobbeltsjekking av bestillinger, bør alt gå som det skal... Håper virkelig dere finner ut av et vielsessted som passer dere og som dere føler dere vel med. Jeg har ingen peiling på vielsessteder i Bergen eller HEF, men ønsker dere iallefall lykke til! Er jo dumt å velge kirke hvis dere ikke føler dere vel med det... håper dere får et bra sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. september 2007 Forfatter #152 Del Skrevet 11. september 2007 Bryllupsforsikring er vi også litt usikre på. Først var det helt totalt uaktuelt, men så er det jo den lille prosenten for at noe kan gå galt.. men tviler på det egentlig, det går sikkert bra Med god planlegging og dobbeltsjekking av bestillinger, bør alt gå som det skal... Håper virkelig dere finner ut av et vielsessted som passer dere og som dere føler dere vel med. Jeg har ingen peiling på vielsessteder i Bergen eller HEF, men ønsker dere iallefall lykke til! Er jo dumt å velge kirke hvis dere ikke føler dere vel med det... håper dere får et bra sted! Tror ikke vi gidder å ha forsikring heller. Har jo hørt historier om at hele selskapet blir matforgiftet eller brudens far (f.eks) får hjerteinfarkt rett før bryllupet, men skal mye til for at noe sånt inntreffer da... tror vi bare får satse på at alt går fint. Takk for det. Hadde ikke tid å ringe HEF i dag pga forelesninger, MÅ huske det i morgen, hehe... nei, kirken er ikke helt "oss", hadde føltes litt feil. Er jo en fin ramme, men føles bare hyklerisk når vi ikke tror på gud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. september 2007 Forfatter #153 Del Skrevet 11. september 2007 Vi har forresten lyst å leie en Cadillac Fleetwood Limousine av Veteranutleie. Den er knallstilig!! (gå inn på Hordaland, dette er den nederste bilen på listen ) Men tror vi venter litt med å bestille. Er jo ikke sikkert de kan holde av hele dagen som reservert, så er nok greit å vite klokkeslett og hvor lenge vi vil leie den. Tror standardtiden er 3 eller 3,5 timer og at vi må betale ekstra utover det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Musica Skrevet 11. september 2007 #154 Del Skrevet 11. september 2007 Kjempestilig bil! Kunne også tenkt meg å ha vetearnbil, men er ikke noe slikt der vi skal ha bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. september 2007 Forfatter #155 Del Skrevet 11. september 2007 Kjempestilig bil! Kunne også tenkt meg å ha vetearnbil, men er ikke noe slikt der vi skal ha bryllup. Takk Så synd da!! Veteranbiler er jo bare dødsstilige ofte Men dere kan vel låne en fin bil av noen dere kjenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 11. september 2007 #156 Del Skrevet 11. september 2007 Det var kjempefin bil!! Passer jo perfekt til bryllup Blir sikkert nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 11. september 2007 #157 Del Skrevet 11. september 2007 Den bilen var bare råstilig!! Og når den var bryllupspyntet så ble det en skikkelig bryllupsbil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. september 2007 Forfatter #158 Del Skrevet 11. september 2007 Takk folkens Jeg og synes den bilen var knallstilig!! Blir nok gøy å kjøre gjennom sentrum med den ja Har aldri spandert på meg å leie en sånn bil til skoleball e.l., men på bryllupsdagen synes jeg nesten vi må kjøre i en ordenlig stilig bil Vi leste forresten litt i "Verdens 52 viktigste byer" i går, og drømte oss vekk med reising. Vi har jo veldig lyst å dra til Italia på bryllupsreise. Både Roma, Firenze og Venezia var nevnt i boken. I tillegg har jeg hørt mye om Milano, og både Toscana og Marche-regionene. Jeg har bare såvidt vært innom Italia, men tror det ville blitt fantastisk. I boken var også N.Y.C. og San Fransisco nevnt. Svigermor foreslo vi kunne dra til USA på bryllupsreise, siden vi har slektninger i både Pennsylvania og California som gladelig ville tatt imot oss. Jeg kunne godt tenke meg å dra en måned til USA, og f. eks. først være en uke i N.Y. C. og deretter utforske California i tre uker. Tror det ville vært en stor opplevelse, men for en bryllupsreise tror jeg Italia er et mer romantisk reisemål Og en mnd i USA blir vel også dyrere enn 2 uker i Italia vil jeg tro, selv om Italia er blant de dyrere landene i Europa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 11. september 2007 #159 Del Skrevet 11. september 2007 Vi tenker litt likt på det punktet tror jeg.... Vi har lyst til å reise et skikkelig eksotisk sted, helst Italia, på bryllupsreise pga det er litt mer romantisk enn steder som ligner egentlig ganske på norsk kultur.... sånn som england og usa f.eks... Men jeg vil gjerne dra laaang tur til usa en gang i tiden! Jeg har vært der ganske mange ganger, men jeg får jo bare mer og mer lyst til å reise tilbake igjen og være lengre og lengre for hver gang jeg er der Men bryllupsreise til usa? niks.... men vi har jo hele livet på oss til å reise, så da skal man følge magefølelsen på selveste bryllupsreisen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. september 2007 Forfatter #160 Del Skrevet 11. september 2007 Vi tenker litt likt på det punktet tror jeg.... Vi har lyst til å reise et skikkelig eksotisk sted, helst Italia, på bryllupsreise pga det er litt mer romantisk enn steder som ligner egentlig ganske på norsk kultur.... sånn som england og usa f.eks... Men jeg vil gjerne dra laaang tur til usa en gang i tiden! Jeg har vært der ganske mange ganger, men jeg får jo bare mer og mer lyst til å reise tilbake igjen og være lengre og lengre for hver gang jeg er der Men bryllupsreise til usa? niks.... men vi har jo hele livet på oss til å reise, så da skal man følge magefølelsen på selveste bryllupsreisen! Tror Italia blir stadig mer populært "bryllupsreise-reisemål" for nordmenn. I Toscana finnes det jo masse småsteder som har spesialisert seg på bryllupsreiser Skikkelig romantisk opplegg såvidt jeg har forstått Aldri vært i USA. Mamma og besteforeldrene mine har vært der 2 ganger, men som sagt: Jeg tror det er mer en opplevelse enn følelsen av romantikk Ganske hektisk og mye å finne på også vil jeg tro England er nok et av de siste stedene jeg ville dratt på bryllupsreise London har masse shoppingmuligheter, men er skitten og støyende og det er som oftest dårlig vær (hvertfall min erfaring)... Blir nok Italia for vår del ja Fint vær, god mat, masse kulturopplevelser, bademuligheter etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg