Lilywhite Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #61 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg har funnet den perfekte sangen for en far-datterdans!! Ray Allaire med "A Song for My Daughter". Fant den ikke på you tube, er nydelig i allefall, tror både jeg og pappa kommer til å slite med å holde tårene tilbake hvis vi skal spille den! Var pappajente de luxe når jeg var liten, hehe... Skulle lagt ut bilde av en tiara jeg vurderer å kjøpe og, men jeg glemte å legge siden til favoritter og nå finner jeg den ikke igjen! Dessuten bør jeg kanskje bestemme meg for kjole først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #62 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvilke sanger skal dere spille i bryllupet? Under vielsen og på festen? Vi har ikke bestemt oss for noen spesielle under vielsen eller som første dans, må først bestemme oss for om vi skal danse vals eller ikke... Men her er noen fine kjærlighetssanger jeg kunne tenke meg å spille i løpet av kvelden. Blir kanskje litt mye romantikk for gjestene da:P Sliter liksom med hva vi skal spille utenom sånne romantiske sanger, overhodet ikke lett å finne musikk som vi, foreldrene våre, besteforeldrene våre og vennene våre + øvrig slekt liker...hehe...og så blir det kjedelig med bare rolige sanger og...samtidig som vi ikke kan spille noe besteforeldrene våre får hodepine av. Hehe... Men her er hvertfall noen jeg har tenkt på foreløpig: Youre my first, last, everything -- Barry White Everything I do I do it for you -- Bryan Adams I will always love you – Whitney Houston I don’t wanna miss a thing – Aerosmith You to me are everything – The Real Thing Dancing in the dark – Bruce Springsteen I was made for loving you – KISS Your song – Elton John Wonderful tonight – Eric Clapton Aint no cure for love – Leonard Cohen Crazy little thing called love – Queen Someone like you – van Morrison Se på mig – Jan Johansen More than I can say – Leo Sayer Fields of Gold – Sting When a man loves a woman – Percy Sledge It is you – Dana Glover Heart of Gold – Neil Young I swear – All for One Have I told you lately – Rod Stewart Can you feel the love tonight – Elton John Dance me to the end of love – Leonard Cohen I wanna know what love is – Foreigner Just the way you are – Billy Joel One – U2 Truly, madly, deeply – Savage garden The Rose – Bette Midler Kiss from a Rose – Seal Rose Garden - Lynn Anderson (?) You'll be in my heart - Phil Collins Far-datter-dans: A song for my daughter – Mikki Viereck/Ray Allaire Kommer sikkert forandre og ikke minst legge til sanger på listen mange mange ganger, så om noen har gode forslag er det bare å komme med dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 21. august 2007 Forfatter #63 Del Skrevet 21. august 2007 Har ikke skrevet så mye her i det siste, mye som har skjedd de siste ukene. Vi hadde en fantastisk uke i Helsinki og Tallinn, begge byene kan anbefales, gamlebyen i Tallinn var nydelig og Helsinki hadde endel spennende arkitektur og gode shoppingmuligheter, stort utvalg av bra restauranter også Ellers har studiene begynt igjen, på en måte greit å vende tilbake til hverdagen. Samboer har begynt på pedagogikk og skal snart ut i første praksisperiode, virker spennende Vel, dette var litt på siden. Har som sagt ikke kommet noe særlig videre i planleggingen, litt fordi det er så lenge til, og litt fordi det er så mye annet som har skjedd. Men har tenkt å ringe HEF om ikke så altfor lenge og sette av datoen. Og svigermor er faktisk ganske ivrig på at vi må bestemme oss for lokale. Lurer på om jeg skal ringe det ene i morgen (det samboeren min helst vil ha, jeg vil helst ha et annet, men kan jo hende vi blir enig når vi har vært på visning begge steder;) ) Vi har veldig lyst å dra på bryllupsreise til Italia, så hvis noen har tips om steder man bør dra (Italia er jo generelt bare nydelig, jeg er forelsket i det landet selv om jeg bare såvidt har vært innom;) ), hoteller etc så er det fint om dere deler det med oss, kjekt å drømme litt selv om det er en stund til ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenna88 Skrevet 21. august 2007 #64 Del Skrevet 21. august 2007 Hei Lene! Kjempefin dagbok du har. Jeg er en liten drømmer av natur, og drømmer om stort, hvitt bryllup en gang i fremtiden, og synes derfor det er morsomt å lese bryllupsdagbøker. Klem, Jenna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 21. august 2007 Forfatter #65 Del Skrevet 21. august 2007 Hei Lene! Kjempefin dagbok du har. Jeg er en liten drømmer av natur, og drømmer om stort, hvitt bryllup en gang i fremtiden, og synes derfor det er morsomt å lese bryllupsdagbøker. Klem, Jenna Takk, jeg har lest din dagbok også, spennende med studentliv, er student selv, så da kan nok jeg nikke gjenkjennende til noe av det du skriver selv om vi ikke studerer det samme Lesing, eksamensnerver, fester og sånt Jeg har masse tanker i hodet om bryllupet også. Siden det ennå er nesten to år til er det meste foreløpig på planleggingsstadiet. Egentlig kunne jeg ha giftet meg nå, føler meg klar, men vi ville bruke litt mer tid å spare siden det tross alt bare er en gang i livet!! Vi har jo allerede vært samboere i nesten 2 år, så sånn sett blir ikke så mye forandret, men det er jo det å feire at man elsker hverandre og vil dele livet sammen med alle man er glad i, og at man formaliserer forholdet med tanke på fremtidige barn etc Tror både mamma og svigermor gleder seg ganske mye til å begynne å se på lokaler, være med å prøve brudekjole etc Heldigvis har jeg en super svigerfamilie, det betyr endel!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2007 Forfatter #66 Del Skrevet 22. august 2007 Er det noen som har noen gode bryllupsblader og/eller bøker de kan tipse meg om? Jeg har Mona Grudt sin "Bryllup", helt grei, men ikke SUPER liksom, tenkte jeg skulle kjøpe en amerikanske bok eller to på nettet, er en som heter "In Style Wedding" som har fått mye bra kritikker, tenkte jeg skulle kjøpe den og få litt ideer. Men vi må virkelig komme i gang å se på lokale snart, føler det er mye som ikke faller helt på plass før vi har bestemt oss for lokale. F. eks. er det ganske avgjørende i forhold til lokale hvilke fargevalg vi tar, om vi skal pynte selv eller ikke etc. Gleder meg til å få realisert noen av de 1000 ideene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. august 2007 #67 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har også Mona Grudt sin bok + den som Gry (?) her fra Kvinneguiden har gitt ut, og det er jo hyggelig å lese i de.. men føler vel man finner det samme stort sett på nett. Koselig å ha det i bokform uansett da Men har dessverre ikke noe tips å komme med.. Veldig gøy å titte på lokaler altså - som du sier blir det enklere å forestille seg dagen da! Så dere tenker på Italia som bryllupsreise - det gjør vi også! Var i Milano for 1 år siden, og vi trivdes så utrolig godt. Vi har lyst til å reise litt rundt i Italia i tilfelle, men få med oss i alle fall både Roma og Sicilia som det viktigste. Milano er også nydelig, men det er jo mest storby, ikke nødvendigvis sååå romantisk :rødme: Vi får se hva det blir til med baby først da, det kan jo endre planene litt Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 23. august 2007 #68 Del Skrevet 23. august 2007 Men har tenkt å ringe HEF om ikke så altfor lenge og sette av datoen. Og svigermor er faktisk ganske ivrig på at vi må bestemme oss for lokale. Lurer på om jeg skal ringe det ene i morgen (det samboeren min helst vil ha, jeg vil helst ha et annet, men kan jo hende vi blir enig når vi har vært på visning begge steder;) ) Vi har veldig lyst å dra på bryllupsreise til Italia, så hvis noen har tips om steder man bør dra (Italia er jo generelt bare nydelig, jeg er forelsket i det landet selv om jeg bare såvidt har vært innom;) ), hoteller etc så er det fint om dere deler det med oss, kjekt å drømme litt selv om det er en stund til ennå Heisann! Bare innom og oppdaterer meg litt på hva som har skjedd her Har du ringt noen lokaler eller hef? Skjønner godt at det er en del som faller på plass når man har lokalet, det blir jo gjerne sånn når det er såpass mye som skal gjøres og pyntes og ordnes der. Også blir det jo gøy når man har det på plass og kan realisere bryllupet mye mer! Det merket jeg godt når vi bestilte kirken.. fikk skikkelig 'jeg skal gifte meg' følelse :rødme: Italia er et nyyydelig land! Jeg også er helt stup forelsket i det landet og vi også vurderer å ta bryllupsreisen dit! Vi vil gjøre litt som MellonCollie og reise litt rundt og få med oss flere steder. Jeg har vært i Italia før en gang og vet hvor jeg vil tilbake til, Venezia, Roma, Napoli, Amalfikysten (den er helt fantastisk!!) og Firenze er noen av stedene jeg synes er verdt å dra til da Også er Pompeii (den gamle ruinbyen) veldig morsom å gå i også! Ja rett og slett mye fint i Italia og uansett hvor man drar så tror jeg man får oppleve så mye nydelig at man bare har lyst til å dra tilbake gang på gang Har ikke noen tips til bøker.. har lånt noen og kjøpt en, men synes ikke de er noe særlig å ha... føler jeg finner mer på internett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 26. august 2007 Forfatter #69 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har også Mona Grudt sin bok + den som Gry (?) her fra Kvinneguiden har gitt ut, og det er jo hyggelig å lese i de.. men føler vel man finner det samme stort sett på nett. Koselig å ha det i bokform uansett da Men har dessverre ikke noe tips å komme med.. Veldig gøy å titte på lokaler altså - som du sier blir det enklere å forestille seg dagen da! Så dere tenker på Italia som bryllupsreise - det gjør vi også! Var i Milano for 1 år siden, og vi trivdes så utrolig godt. Vi har lyst til å reise litt rundt i Italia i tilfelle, men få med oss i alle fall både Roma og Sicilia som det viktigste. Milano er også nydelig, men det er jo mest storby, ikke nødvendigvis sååå romantisk :rødme: Vi får se hva det blir til med baby først da, det kan jo endre planene litt Ha en fortsatt fin dag Ja, enig i at man finner mye på nett. Har bestilt InStyle Wedding fra amazon.com nå da Italia er bare nydelig, foreldrene mine har og vært i Milano og skryter veldig av den byen. Jeg har litt lyst å dra litt rundt, litt storby og litt romantiske små steder Håper du har hatt en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 26. august 2007 Forfatter #70 Del Skrevet 26. august 2007 Heisann! Bare innom og oppdaterer meg litt på hva som har skjedd her Har du ringt noen lokaler eller hef? Skjønner godt at det er en del som faller på plass når man har lokalet, det blir jo gjerne sånn når det er såpass mye som skal gjøres og pyntes og ordnes der. Også blir det jo gøy når man har det på plass og kan realisere bryllupet mye mer! Det merket jeg godt når vi bestilte kirken.. fikk skikkelig 'jeg skal gifte meg' følelse :rødme: Italia er et nyyydelig land! Jeg også er helt stup forelsket i det landet og vi også vurderer å ta bryllupsreisen dit! Vi vil gjøre litt som MellonCollie og reise litt rundt og få med oss flere steder. Jeg har vært i Italia før en gang og vet hvor jeg vil tilbake til, Venezia, Roma, Napoli, Amalfikysten (den er helt fantastisk!!) og Firenze er noen av stedene jeg synes er verdt å dra til da Også er Pompeii (den gamle ruinbyen) veldig morsom å gå i også! Ja rett og slett mye fint i Italia og uansett hvor man drar så tror jeg man får oppleve så mye nydelig at man bare har lyst til å dra tilbake gang på gang Har ikke noen tips til bøker.. har lånt noen og kjøpt en, men synes ikke de er noe særlig å ha... føler jeg finner mer på internett Hei Tassie!! Har ikke fått ringt HEF, og har vært lite på KG de siste dagene, vært opptatt med studier og bursdagen til kjæresten, har hatt tre-dagers feiring med fest på fredag, kjærestefeiring i går og familiebesøk i dag, hehe... MEN, vi har fått snakket med det ene stedet som er aktuelt som lokale for bryllupsfesten, og skal på visning der i neste uke, så det blir spennende Flere som er glad i Italia her ja!! Så et program på travel channel, et lite sted i Toscana, hvor en familie hadde spesialisert seg på bryllupsreiser og hadde kjempefine bryllupssuiter *drømme* Håper det blir Italia som bryllupsreise ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 30. august 2007 Forfatter #71 Del Skrevet 30. august 2007 Visning mandag kl 17 på første lokalet da, dette er det kjæresten har mest lyst på. Jeg har i utgangspunktet mest lyst på et annet, men kanskje jeg ombestemmer meg når vi har vært på visninger Begge forloverne mine blir med, og så har jeg tenkt å spørre mamma og svigermor om de blir med og. Risikoen er selvfølgelig at det blir for mange forskjellige meninger om saker og ting, hehe...men det er jo til syvende og sist jeg og samboer som må bli enig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 30. august 2007 #72 Del Skrevet 30. august 2007 Det er nå greit også å ha med seg noen flere som kan være med å bedømme hvordan lokalet er Nå har jo ikke vi vært ute for å "se" på lokaler, så egentlig kan jeg vel ikke si så mye... Jeg visste hvor jeg ville ha bryllupet vårt og måtte bare ta med kjære for den siste godkjenningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 30. august 2007 Forfatter #73 Del Skrevet 30. august 2007 Det er nå greit også å ha med seg noen flere som kan være med å bedømme hvordan lokalet er Nå har jo ikke vi vært ute for å "se" på lokaler, så egentlig kan jeg vel ikke si så mye... Jeg visste hvor jeg ville ha bryllupet vårt og måtte bare ta med kjære for den siste godkjenningen Jada, kan jo hende de andre tenker på fordeler/ulemper som ikke vi ville tenkt på Kjæresten min er så søt, han har planlagt hemmelig date for oss i morgen!! *wee* :love: Var på kino med noen venninner i kveld og så "2 days in Paris", morsom film. Når jeg kom hjem skulle jeg egentlig være flink å lese litt, men så ble jeg sittende på KG og andre nettsider å planlegge bryllup Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 31. august 2007 #74 Del Skrevet 31. august 2007 Så fin bryllupsdagbok du har! Jeg drømmer selv om bryllup, men det blir nok noen år til enda, vi er ikke forlovet engang. Men jeg håper ikke det blir så veldig lenge til han spør meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. august 2007 #75 Del Skrevet 31. august 2007 Så spennende at dere skal på visning på lokalet! Vi dro alene når vi skulle titte, men er sikkert veldig greit å ha med flere Særlig når det kommer til,m som du sier, å tenke på ting dere kanskje ikke ser. Når vi titta på lokaler, så var samboer så imponert over spørsmåla mine, ting som han aldri ville tenkt på, f.eks. duker, servise etc Jeg har nok plukka opp litt med å henge her inne! Håper du får en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 31. august 2007 Forfatter #76 Del Skrevet 31. august 2007 Så fin bryllupsdagbok du har! Jeg drømmer selv om bryllup, men det blir nok noen år til enda, vi er ikke forlovet engang. Men jeg håper ikke det blir så veldig lenge til han spør meg Takk skal du ha Får håpe han spør deg snart da!! Hvis ikke kan du jo ta saken i egne hender Samboer spurte meg allerede etter 3-4 måneder sammen, men vi forlovet oss ikke på "ordentlig" med ringer og sånt før etter 2 og et halvt år. Hvor lenge har dere vært sammen da? Er koselig å planlegge bryllup, du kan glede deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 31. august 2007 Forfatter #77 Del Skrevet 31. august 2007 Så spennende at dere skal på visning på lokalet! Vi dro alene når vi skulle titte, men er sikkert veldig greit å ha med flere Særlig når det kommer til,m som du sier, å tenke på ting dere kanskje ikke ser. Når vi titta på lokaler, så var samboer så imponert over spørsmåla mine, ting som han aldri ville tenkt på, f.eks. duker, servise etc Jeg har nok plukka opp litt med å henge her inne! Håper du får en kjempefin helg Ja, blir greit å komme skikkelig i gang med jakten på lokale, er jo lurt å være tidlig ute!! Hehe, jeg også har en spørsmålsliste...der vi skal nå virker det veldig greit på den måten at vi egentlig ordner det aller meste selv, og det blir ca 20 - 30 000 billigere enn de andre stedene vi vurderer...men synes de to andre som er mest aktuelle er mye finere da, litt ærverdige gamle hus...men er stort og lyst det lokalet vi skal se på nå da...så, vi får se hva vi bestemmer oss for, blir nok litt frem og tilbake før vi greier å lande på noe Håper du får en fin helg du også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 31. august 2007 #78 Del Skrevet 31. august 2007 Takk skal du ha Får håpe han spør deg snart da!! Hvis ikke kan du jo ta saken i egne hender Samboer spurte meg allerede etter 3-4 måneder sammen, men vi forlovet oss ikke på "ordentlig" med ringer og sånt før etter 2 og et halvt år. Hvor lenge har dere vært sammen da? Er koselig å planlegge bryllup, du kan glede deg Vi har vært sammen i litt over 2 år nå, jeg begynner vel å føle meg klar for å ta det et steg videre. Tror nok ikke jeg vil ta saken i egne hender, er litt gammeldags sånn, vil at han skal ta intiativet. Og jeg drømmer om et ordentlig romantisk frieri. Men vi får jo se hvordan det blir. Likte veldig godt de glassene du holder på å lage selv, kjempesøt idé. Jeg ville også hatt noe litt annerledes enn vanlige bordkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. september 2007 Forfatter #79 Del Skrevet 2. september 2007 Vi har vært sammen i litt over 2 år nå, jeg begynner vel å føle meg klar for å ta det et steg videre. Tror nok ikke jeg vil ta saken i egne hender, er litt gammeldags sånn, vil at han skal ta intiativet. Og jeg drømmer om et ordentlig romantisk frieri. Men vi får jo se hvordan det blir. Likte veldig godt de glassene du holder på å lage selv, kjempesøt idé. Jeg ville også hatt noe litt annerledes enn vanlige bordkort. Ja, skjønner godt at du vil ta et skritt videre. Du får hinte litt til ham Tusen takk Håper det kommer til å se stilig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. september 2007 Forfatter #80 Del Skrevet 2. september 2007 Visning i morgen, gleder meg. Hm, lurer på hva jeg skal spørre om i morgen, lokalet er av typen hvor du ordner det meste selv. Jeg har mer lyst til å ha det f. eks. på Kronstad Hovedgård da, men har ikke vært inne og sett, bare sett at det er fint utenifra. Skal ringe dem og avtale visning i morgen! Hvis noen vet om flere lokaler sentrumsnært i Bergen hvor man kan ta med egen drikke er det bare å skrike ut Har sendt mail til HEF også om vi kan holde av datoen til vielse, så nå er vi faktisk godt i gang med den grunnleggende planleggingen Snakket tre kvarter på telefon med ene forloveren min om bryllupet i går, og begge blir med på visningen i morgen, fint å se at de er engasjert Når lokale er på plass og dato bekreftet blir vel det neste store å finne kjole, men litt tidlig ennå da... *gleder meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg