Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

:fnise: det var det da... jeg tror jeg har prøvd en kjole med det, og da kjente jeg forskjell!! Det ble mye strammere og kjolen satt mye finere :) Du kjenner vel det om kjolen er "stiv" i livet...? :sjenert:

ok, takk ;) da tror jeg det er det. for den satt veldig stramt. men det kan ha den årsak av at jeg prøvde en str for liten. hun måtte bestille opp en større str.fikk jo nesten ikke puste i den jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en travel uke med hjemmeeksamen og har i tillegg jobbet i helgen, så har ikke hatt noe særlig tid å stikke innom her, verken i min egen dagbok eller andres...men i kveld kommer en av forloverne mine her så da blir det nok litt bryllupssnakk :)

Venter fortsatt på bryllupsboken fra amazon...tror jeg skal ringe Posten i morgen, kanskje pakken sitter fast i tollen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og gir en god kveld :klemmer: !

Høres ut som det blir en koselig kveld for deg :) Det kan nok være godt etter eksamener og jobb tenker jeg! Kos deg masse!

Stooor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og gir en god kveld :klemmer: !

Høres ut som det blir en koselig kveld for deg :) Det kan nok være godt etter eksamener og jobb tenker jeg! Kos deg masse!

Stooor :klemmer:

Takk for det Tassie :)

Ble dessverre et kort besøk på bare halvannen time, så vi fikk ikke diskutert så mye...faren til venninnen min ringte nemlig og hadde låst seg ute fra bilen sin! Og siden venninnen min hadde ekstranøkkelen måtte hun dra så de fikk låst opp bilen før batteriet gikk flatt (lyset stod på)...litt kjedelig, men sånt skjer...

Vi har forresten 4-årsdag 18. november...er en stund til ennå, men noen som har idé til personlig, romantisk gave? Kjæresten min hadde blitt fornøyd med DVD eller PS spill også han, men synes det er litt upersonlig og uromantisk. Han er ikke typen som går med smykker eller klokke...

Vet han ønsker seg ny parfyme, han har Jean Paul som er endel igjen av...jeg synes den er knallgod, men han har brukt Jean Paul i årevis og vil ha noe annet.... Synes det blir en litt "opplagt" gave som passer bedre i julepresang...samme med at jeg vet han ønsker seg fleecejakke, blir kjedelig å gi i årsdagspresang...

håper noen er kreative nok til å komme med forslag :) Og at alle har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: her, nå har jeg vært opptatt med jobb lenge. Godt å endelig være ferdig med det travleste i dag, og kunne slappe av litt igjen :)

Vi hadde 3års-dag denne uka, men ga ikke noe gaver. Begge hadde skrevet et kort til hverandre, og så skal vi feire med å lage skikkelig god middag og kose oss på lørsdagskvelden. Men hvis du vil gi gaver på sånne jubileum, synes jeg det kan være koselig med noe ordentlig personlig, ikke bare kjøpe noe for å kjøpe noe... Hva med å for eksempel lage gavekort til ham? 12 stk, en for hver måned frem til neste årsdag? Jeg har gjort det før, med stor sukess :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: her, nå har jeg vært opptatt med jobb lenge. Godt å endelig være ferdig med det travleste i dag, og kunne slappe av litt igjen :)

Vi hadde 3års-dag denne uka, men ga ikke noe gaver. Begge hadde skrevet et kort til hverandre, og så skal vi feire med å lage skikkelig god middag og kose oss på lørsdagskvelden. Men hvis du vil gi gaver på sånne jubileum, synes jeg det kan være koselig med noe ordentlig personlig, ikke bare kjøpe noe for å kjøpe noe... Hva med å for eksempel lage gavekort til ham? 12 stk, en for hver måned frem til neste årsdag? Jeg har gjort det før, med stor sukess :) Hehe

Det med gavekort var god idé, takk skal du ha :) Og gratulerer med overstått 3-årsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk forresten endelig In Style Weddings boken på mandag, men ble litt skuffet... Visste jo på forhånd at mye av teksten ville være informasjon som man også finner på nettet, men kjøpte egentlig boken fordi jeg hadde hørt det var så mange fine bilder i den, og tenkte at det sikkert var en del bilder av borddekking og sånt som jeg kunne bli litt inspirert av...men de bildene som var var stort sett av forskjellige amerikanske (A-) B- og C-kjendiser som giftet seg...så det var litt nedtur...

Ellers er det ikke så mye nytt på planleggingsfronten her for tiden...vi burde jo snart finne ut hvor vi skal ha vielsen, men ellers er det ingenting som haster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke har noe å fortelle om bryllupsplanlegging blir det gjerne litt andre ting også, og nå har jeg og bestevenninnen min bestilt oss tur til Berlin fra 17. - 20. desember :D Da blir det julegaveshopping altså, jippi!! Gleder meg noe sinnsykt...var i Køben i mars og Helsinki/Tallinn i august, så føler meg heldig som får en tur i desember også, får turen i bursdagspresang av kjæresten, og regner med å få penger til bursdagen av endel i familien, så dette blir topp!! Og julegaver må jo kjøpes uansett, så :)

Berlin har jo det største shoppingsenteret i Europa så vidt jeg vet, KaDeWe, og masse annen shopping og masse masse å se, Brandenburger Tor m.m., gleder meg skikkelig!! Koselig med jentetur og, vet jeg kommer savne kjæresten, men er nå bare sunt å savne hverandre litt og, tre dager skal jeg klare;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Det hørtes helt fantastisk ut med en skikkelig jentetur!! :) Det er lenge siden kjenner jeg - og det er jo så gøy!! :)

Kanskje det var en idé til kjære for årene fremover - gi meg en flytur ;) Nå går det jo i bryllup, så turen jeg egentlig skulle til London for å besøka venninna mi kan jeg ikke ta :( Men det kommer jo andre muligheter!! Vi har f.eks. avtalt å reise sammen til London når jeg (eller hun) skal ha baby for de har så mye pene klær der!!

Huff.. jeg tok nå over dagboka di nå... sorry... :sjenert:

Ha en fin lørdag - nyt gleden pver å skulle på tur!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes helt fantastisk ut med en skikkelig jentetur!! :) Det er lenge siden kjenner jeg - og det er jo så gøy!! :)

Kanskje det var en idé til kjære for årene fremover - gi meg en flytur ;) Nå går det jo i bryllup, så turen jeg egentlig skulle til London for å besøka venninna mi kan jeg ikke ta :( Men det kommer jo andre muligheter!! Vi har f.eks. avtalt å reise sammen til London når jeg (eller hun) skal ha baby for de har så mye pene klær der!!

Huff.. jeg tok nå over dagboka di nå... sorry... :sjenert:

Ha en fin lørdag - nyt gleden pver å skulle på tur!! :-D

Ja, kjempegøy!! Jeg vurderte først om jeg skulle la være å dra, fordi vi sparer til bryllup, sånn som du sier... Men så kom fly og hotell på 2000 tilsammen, og siden jeg gav en ganske dyr bursdagspresang til kjæresten min fant han ut han skulle spandere det...og så vet jeg jeg får penger av familien i bursdagspresang som kan være lommepenger :)

Ja, jeg har også hørt at det er kjempemasse fint å kjøpe til bebiser i London!! Jeg gleder meg veldig til den tiden og, men det blir nok en stund til pga studier og sånt...

Tar over dagboken min? Hehe...det er jo bare koselig med svar :) Må jo kunne snakke om litt annet enn bare bryllup og, hvertfall i min dagbok, er jo så lenge til bryllupet ennå jo :( Hehe...

Merker planleggingen er litt på stedet hvil siden det er så lenge til, tror ikke vi får på plass noe mer konkret igjen før etter jul... jeg har tenkt litt på å se litt på brudekjoler i Berlin...men da blir jeg sikkert bare altfor fristet til å kjøpe en, og jeg har jo egentlig sagt til meg selv at jeg skal vente til sommeren igjen med å begynne å se på kjoler ;)

Jeg har hatt en super helg, vi hadde foreldrene mine på middag her på fredag og i går var jeg ute på byn med en venninne...i dag skal jeg og samboer på middag til svigers :) Håper du har hatt en fin helg også Ballerina! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så mye annet som har skjedd i det siste at det har ikke blitt mye bryllupsplanlegging, men svigers skal spise her i morgen, kanskje vi snakker litt om det da...etter at lokale og reservasjon av vielse kom på plass tenker jeg liksom at det ikke er noe som haster...men hadde vært fint å få bestemt seg for HVOR vielsen skal foregå også da...

Ellers har jeg 2 eksamener nært forestående, så det går mest i eksamenslesing om dagene. Men kan jo ikke la dagboken min dø heller ;)

Tror jeg skal gå på Løiten lys eller noe en dag, selv om det er lenge til vi "må" kjøpe inn pynt og sånt så går det jo an å få litt ideer...samtidig tenker jeg at det skal passe med kjolen også...ventet dere andre med å bestemme farger/stil på pynten til dere hadde bestilt kjole? Jeg ser uansett for meg litt enkel, klassisk stil, ikke for mye farger...hvit og sølv eller krem og gull og så kanskje en farge til i tillegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventet dere andre med å bestemme farger/stil på pynten til dere hadde bestilt kjole? Jeg ser uansett for meg litt enkel, klassisk stil, ikke for mye farger...hvit og sølv eller krem og gull og så kanskje en farge til i tillegg....

Høres ut som du har noen fine ideer til pynting å bygge videre på og drømme om :)

Vi bestemte ingenting av farger før kjolen kom nei... i utgangspunktet var det ikke noen grunn til det, men så prøvde jeg noen kjoler og en av de jeg likte hadde en liten fargedetalj på seg så da måtte jeg se hva det ble til av kjole først... men så ble det en vanlig elfenbensfarget kjole og da ble det jo hipp som happ med fargene.. da valgte vi faktisk farger utifra hvilke invitasjoner og blomster vi ville ha :)

Ellers må du ha lykke til med eksamenslesing!!! :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med 1.5 års forlovelses dagen! :)

hørtes supert ut med en shoppingtur! siden det er en stund til bryllupet synes jeg at du tar et 100% riktig valg med å reise bort! :jepp:

viktig å ha det litt gøy mens man sparer også sant??

lykke til med eksamener!

:klemmer: Lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk begge to :)

Vi fikk ikke egentlig feiret det noe, for var opptatt med skole og så skulle kjæresten på fotballkamp. Men er jo bare "halvrund" dag, og årsdagen for at vi ble sammen er om bare 5 uker. Og så har vi avtalt å gå ut å spise når jeg er ferdig med eksamen 17. oktober :)

Ja, jeg gleder meg skikkelig til Berlin-turen, brudeliten! :) Er jo bare ene forloveren min som skal være med, så hun andre var skikkelig engstelig for at vi skal finne brudekjole i Berlin uten henne, men tror nok jeg venter litt med å kjøpe ennå ;) hehe...

Ellers har jeg eksamen i morgen og 17., dvs om en uke, så har ikke så mye tid til bryllupstanker nå.

En veldig god nyhet er at kjæresten min, som er i praksis på ungdomsskole for tiden, har fått endel vikartimer pga sykdom blant lærerne, og det er lønnet :) Hadde ikke trodd det var mulig før han var ferdig med praksistiden, men det er det altså, og jo mere penger vi får inn jo mere får vi spart til bryllupet :)

Skal jobbe i helgen...kan ikke si jeg gleder meg, for sist var det så travelt at det var ikke litt gøy en gang, selv nesten uten pause og med en halvtime overtid begge dagene stresset jeg skikkelig...skulle ønske jeg kunne jobbe med noe som var mer relatert til studiene, men det er vanskelig, hvertfall før man er ferdig på tredjeåret, å få noe særlig praksis (traineestillinger etc).

Har tenkt litt på å engasjere meg i Amnesty da. Men det er jo frivillig arbeid, så det blir bare for interessens del, men menneskerettigheter interesserer meg veldig da...

Kommer nok sterkere tilbake med bryllupsplanlegging etter eksamen. Da har jeg en uke "fri" (uten forelesninger eller grupper) før neste kurs begynner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så har de ikke lov å bruke studenter som vikarer uten å betale dem :) Det ville jo bli helt feil...I praksis skal man jo ha veiledning og alt slikt, men som vikar så jobber man jo på ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så har de ikke lov å bruke studenter som vikarer uten å betale dem :) Det ville jo bli helt feil...I praksis skal man jo ha veiledning og alt slikt, men som vikar så jobber man jo på ordentlig :)

Jada, han får lønn i vikartimene, men ikke i praksistimene ;) Det jeg mente å si var at jeg hadde ikke trodd det var mulig å få vikartimer overhodet før praksisen var over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har skikkelig lyst å gjøre noe bryllupsrelatert, men føler det er så lenge til, så er ikke så mye å gjøre på uten å gruble på hvor vi skal ha vielsen. Svigers mener vi kan ha det i samme lokale som festen, men da må alt "omrokkeres" mens vi blir fotografert, og det blir jo kjedelig for gjestene, da må jo de bli sendt ut og det er jo krise hvis det er dårlig vær. Dvs, er en kjellerstue i lokale, men blir nok litt stuffy å være der i en time - halvannen hvis været er dårlig... hmm...tricky det der altså...somlet meg aldri til å sende mail til Kjøttbasaren, synes det virker litt teit å komme med en forespørsel om kun vielse i et festlokale...

For tidlig å begynne på invitasjonene? (altså, bare layouten, ikke teksten...) Jeg er litt perfeksjonist, så tenker litt på den "røde tråden" også, at invitasjoner, kjole og bordpynt skal matche...hmm...og nå sitter jeg her når jeg egentlig burde hatt nesen i studiebøkene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...