Gå til innhold

May Helens babyboka

Fremhevede innlegg

Skrevet
Innom og oppdaterer meg :)

Stellebord, ja, det må vi også ha... Har ikke kjøpt så mye som en sokk vi, i motsetning til mange her som tydeligvis har alt på plass et halvt år før ;) Har dere kjøpt mye utstyr enda?

Ha en fin uke!

Stellebordet er vel det eneste vi har kjøpt. Jeg tror jeg har bestemt meg for hvilken barnevogn som passer for oss, men må innom Barnas Hus og se litt på den før vi bestemmer oss endelig.

Ellers så får vi mye utstyr. Vi får seng, vugge, stol (så babyen kan sitte inntil bordet når den blir litt større), lekegrind og hvis det blir jente får vi masse klær også. De har vi sagt at vi tar imot etter nyttår.

Bilstol kommer vi til å leie via IF. Ringte de i går og undersøkte og for oss så lønner det seg.

Jeg har kjøpt noen klær til babyen. Jeg kjøpte også tisselaken og par sengetøy.

Det gjenstår å skaffe vogn, lammeskinn, pose til å ha i vogna (men antar at vi skaffer oss samtidig med vogna), badebalje, masse gaskluter, vippestol (mest fordi jeg har lyst). Det er det jeg kommer på sålangt. Det gjenstår sikkert mange småting som jeg ikke har tenkt på ennå, som babyoljer og kremer osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjekt med foreldre osv. som spanderer babysaker på dere :) Vi fikk også en del ting når vi flyttet inn i huset vårt. Alt fra hyller til skap osv.. Alt kommer godt med :)

Ha en fortsatt fin dag May Helen! :kose:

Skrevet

Er en god del en må ha til en baby ja... Leser sånne lister, de er jo milelange... Vi får heldigvis en del vi også da. Får den gamle senga til meg av søsknene mine, stol og lekegrind av mamma og pappa, og de vil kjøpe vogn til oss også. Svigers vil kjøpe bilsete, så da er det vel bare stellebord igjen av store ting vi må kjøpe selv. Vi får nok arve noen klær også.

Men tror det er mye man ikke får bruk for også... På de listene man leser på internett og i blader, virker det jo som om man må ta opp lån for å få unge... Huff.

Skrevet

Innom med en :klem: denne onsdagen. Allerede halv-veis i uka! :-D

Skrevet

Innom for å se hvordan du har det. Så mye du har fått i orden allerede da. Så godt! Som angelou sier så skal du ikke tenke på vekta. Jeg har to uker igjen og har gått opp 15 kg, men det vises nesten ikke.. Seriøst altså! Har bare en liten, fin mage.. Og de kiloene går raskt av igjen skal du se!

Ta vare på deg selv. :klemmer:

Skrevet

Jeg er enig med Imli at noen av disse utstyr listene er unødvendig lange. Det er ikke måte på hva de ikke skal få ferske foreldre til å kjøpe. Man klarer seg lenge med det mest grunnleggende. Så får man kjøpe etter behov når babyen har kommet.

Det har vært så mye styr denne uken og det fortsetter ut i neste uke. Jeg har noe å gjøre etter jobben hver eneste dag. Jeg var på IKEA i går. Fant ikke halvparten av de ting jeg skulle ha.

I dag må jeg handle siste rest til julebord i morgen. I morgen er det julebord og på lørdag skal jeg være hele dagen hos ei vennine som arrangerer juleverksted. Men akkurat det er bare kos. :kose: Vi gjorde det samme i fjor. Veldig sosialt samtidig som jeg fikk gjort unna en del jule forberedelser.

Søndag har jeg ingen forpliktelser og skal bare være hjemme og være lat. Se masse på tv og kose meg med bikkja.

Det er jammen meg ikke lenge til jul. Det er fortsatt masse å gjøre på jobben. Og jeg har ikke handlet et eneste julegave. Tror jeg vet hva jeg skal gi til de fleste, men det er bare det å finne tid og komme seg ut og kjøpe de forbaskade gaver. :sur:

Helst vil jeg bruke førjulstiden til å bake masse. Jeg har ikke laget kake på i hvertfall et halvt år. Og jeg som er så glad i kaker :trist: Og samboer foreslo i går at vi bør begynne å bake brød. For det koster så mye å kjøpe brød i butikken, i hvert fall de gode. Og det går en del brød hos oss.

Det har vært så mye å gjøre i det siste at jeg er glad jeg fortsatt ikke har barn. Ellers så hadde jeg ikke fått gjort noe som helst. Det forandrer seg sikkert når babyen kommer. Og jeg er så utrolig glad at vi er 2 om ansvaret for babyen og for hunden. Skjønner ikke hvordan aleneforeldre klarer det. Alle respekt til dem.

Og sist men ikke minst

:duskedame: 27 UKER :duskedame:

Skrevet

Gratulerer med 27 uker!

Her går det unna! Bare jul og nyttår nå, det går fort, og så er det ikke to mnd igjen en gang! (mener ikke å skremme deg altså!)

Har ikke handla en eneste julegave jeg heller. Tar det som det kommer. Ha en fin dag!

Skrevet

Jeg skal ha juleverksted for 2 venninner til lørdag, og det gleder jeg meg veldig til :) Jeg har masse utstyr så vi kan lage julekort osv. Samtidig skal vi drikke gløgg og kose oss med pepperkaker...

Skal du på juleverksted og lage julepresanger? Vet at mange gjør det på sånne samlinger, men tror nok det blir litt dyrt dersom jeg skal kjøpe inn materialer til det... :)

:hoppe::danse: for 27 uker! :-D

Skrevet

Simpleminded: Jeg har tenkt å bare lage julekort. Hadde en del materialle fra før, så jeg bare kjøpte noen flere ark med julefarger.

Vennina mi har satt av hele dagen til juleverksted. Men hun er også glad i besøk og arrangerer ofte sammenkomster. Så vi skal være hos henne fra kl 12 på lørdag og resten av dagen utover. Hun serverer enkelt middag og gløgg.

Jeg blir fornøyd hvis jeg får laget i hvert fall 4 kort.

Julegaver skal jeg gjøre veldig enkelt i år. Skal lage julekonfekter og alle skal få en pose med det, samt en hjemmelaget julekort og muligens noe smått ved siden av. Svigemor skal få en CD i tillegg som hun har ønsket seg og Samboeren skal få boken " Canada på Tvers" av Lars Mosen for det sa han at han ønsket seg.

Jeg ønsker meg DVDer. Filmer og serier.

Jeg gleder meg virkelig til det juleverkstedet. Det er så lenge siden jeg satte meg ned og puslet litt med slikt. Jeg har sikkert hundre småhobbyer som jeg driver med, men som jeg ikke har tid til.

Skrevet

Juleverksted høres kjempekoselig ut! For et fint tiltak, det skriver jeg meg bak øret til neste år :)

Uff, julegaver er så vanskelig. Vi har tenkt til å gi julekurver til alle de "voksne" - litt vin eller kaffe og god matt + noen småting som flaxlodd, etc. Men jeg tar alltid litt av ... :sjenert: Først vil jeg gjerne lage julegaver (bake, etc), men så finner jeg aldri en pen kurv eller krukke som passer, også forsvinner det for meg. Også finner jeg plutselig altfor mange gaver som er midt i blinken, også bruker jeg altfor mye penger ... Denne jobben hjelper ikke heller, da - vi får så mange gode tilbud på fine gaver, at man har brukt opp hele desemberlønna før man får den. Men det er så koselig å gi fine gaver!

Gratulerer med 27 uker! :juhu:

Skrevet

Der gav dere meg noen gode tips til julegaver! :-D Nå vet jeg hvertfall hva jeg skal gi besteforeldrene mine :Nikke:

Juleverksted er en god ting å invitere til for å få samlet venninne-gjengen. De fleste takker ja til et sånt tilbud, og det blir kos fra ende til annen når man samles :) Hva slags julekonfekt skal du lage? Og hvordan lager du de? Setter kjempepris på en oppskrift ;)

Ha en fortsatt fin dag May Helen og god helg! :klem:

Skrevet
Juleverksted høres kjempekoselig ut! For et fint tiltak, det skriver jeg meg bak øret til neste år :)

Uff, julegaver er så vanskelig. Vi har tenkt til å gi julekurver til alle de "voksne" - litt vin eller kaffe og god matt + noen småting som flaxlodd, etc. Men jeg tar alltid litt av ... :sjenert: Først vil jeg gjerne lage julegaver (bake, etc), men så finner jeg aldri en pen kurv eller krukke som passer, også forsvinner det for meg. Også finner jeg plutselig altfor mange gaver som er midt i blinken, også bruker jeg altfor mye penger ... Denne jobben hjelper ikke heller, da - vi får så mange gode tilbud på fine gaver, at man har brukt opp hele desemberlønna før man får den. Men det er så koselig å gi fine gaver!

Gratulerer med 27 uker! :juhu:

Jeg er enig med deg at julegaver er vanskelig. Egentlig så burde de ikke være det. Julegaver bør vare en glede å gi, og ikke en stress å finne. Og man skulle gjerne hatt mer tid til de også. Spesielt hvis man skal lage julegaver. De krever mye tid.

Der gav dere meg noen gode tips til julegaver! :-D Nå vet jeg hvertfall hva jeg skal gi besteforeldrene mine :Nikke:

Juleverksted er en god ting å invitere til for å få samlet venninne-gjengen. De fleste takker ja til et sånt tilbud, og det blir kos fra ende til annen når man samles :) Hva slags julekonfekt skal du lage? Og hvordan lager du de? Setter kjempepris på en oppskrift ;)

Ha en fortsatt fin dag May Helen og god helg! :klem:

Jeg skal lage helt enkle julekonfekter. Med marsipan og sjokolade og kanskje litt kokos. Tenkte å lage flere forskjellige. Slik at det blir litt blandet. For mannfolk tenkte jeg å lage noen med alkohol i. JEg har funn noen oppskrifter i forskjellige kokebøker og matblader. Skal også prøve å kikke litt på nettet etter noen enkle men gode oppskrifter. Legger de ut når jeg har funnet ut hva jeg skal lage.

Det er moro å lage julekortene selv :)

God helg :klem:

Det var så utrolig moro med juleverksted. Jeg rakk å lage 3 kort på 6 timer :fnise: Ikke verst.

Heldigvis så skal jeg ikke lage mer en 7 kort i år. Men det var så utrolig moro med å lage kort at jeg har prøvd å finne ut når jeg har tid å sette meg med det igjen siden jeg kom hjem fra juleverkstedet.

Har også kjøpt mer materiell for julekort i går.

Men jeg føler meg så sliten for tiden. Det er så mye å gjøre, både hjemme og på jobben. Og jeg blir sliten bare av å tenke på alt som må gjøres. Jeg har noe å gjøre hver eneste dag etter jobben. Det tapper meg for energi. Prøver å holde motet oppe, men merker at jeg snart må kaste hånkle inn og ta det mer med ro. Og slutte å stille så høye krav til meg selv. For det er kun jeg som presser meg selv og pålegger meg selv disse oppgaver.

Men det er bare så mye å gjøre hjemme før babyen kommer, og det er ikke noe som kan utsettes etter fødsel. Soverommet vårt ser ikke ut. Den er utrolig rotete og jeg klarer knapt å komme meg til sengen. Vi trenger flere hyller i gardaroben og sortere det som skal forbli på soverommet og det som skal til kjelleren.

Og det gjenstår mer arbeid på badet og kjøkkenet. Også på barnerommet gjenstår det en del arbeid. I tillegg til at vi ennå ikke har kjøpt barnevogn. Men vi skal til Barnas Hus i morgen og kikke på barnevogner. Jeg føler meg bare så sliten. Neste helg skal jeg ikke gjøre noe verdens ting. Skal sove lenge og bare være lat. Men jeg bare skjønner ikke hvor jeg skal hente energien fra.

Skrevet (endret)

:klem:

Ikke slit deg helt ut nå, May Helen! Spar litt på kreftene fremover, hvis du kan. Det er ingen skam å si nei til allskens sosiale sammenkomster selv om kalenderen snart viser desember, og det er garantert ingen som synes noe mindre om deg hvis du tar det mer med ro fremover. Ta vare på deg selv! :)

Endret av Lilith
Skrevet

Vi hadde også et kjempekoselig juleverksted :) Det ble julemusikk og masse forskjellige kort, noen mer kreative enn andre.. Men det koster... Neste gang kan ikke jeg stå for alt tilbehøret skjønte jeg. For venninnene mine sparte ikke på pynten/tilbehøret akkurat ;)

Det er viktig å roe seg ned selv om man vet man har mye å gjøre. Det er av og til at tankene tar overhånd og man stresser seg unødvendig opp. Du må huske å ta en ting av gangen, May Helen, og ikke mer enn du orker :Nikke:

Ha en fortsatt fin dag! :klemmer:

Skrevet

Ikke slit deg ut, nå da. Det er lov å slappe av litt ekstra når man er gravid. Jobber du fullt nå? Er du veldig tappet for energi går det kanskje an å få en deltidssykemelding?

Skrevet (endret)
:klem:

Ikke slit deg helt ut nå, May Helen! Spar litt på kreftene fremover, hvis du kan. Det er ingen skam å si nei til allskens sosiale sammenkomster selv om kalenderen snart viser desember, og det er garantert ingen som synes noe mindre om deg hvis du tar det mer med ro fremover. Ta vare på deg selv! :)

Helt enig med deg. Men det er jammen meg ikke så lett. Mest fordi jeg selv har lyst å være med på ting. Men jeg merker begrensinger.

Det er viktig å roe seg ned selv om man vet man har mye å gjøre. Det er av og til at tankene tar overhånd og man stresser seg unødvendig opp. Du må huske å ta en ting av gangen, May Helen, og ikke mer enn du orker :Nikke:

Helt enig med deg også. Egentlig er det mye vi mennesker trenger ikke å gjøre, men vi velger å gjøre. Jeg tror ikke min livskvalitet vil bli noe mindre hvis jeg går glipp av et selskap eller et kino besøk. Men det er heller de ting jeg føler jeg MÅ gjøre som er så tids- og energi krevende.

Ikke slit deg ut, nå da. Det er lov å slappe av litt ekstra når man er gravid. Jobber du fullt nå? Er du veldig tappet for energi går det kanskje an å få en deltidssykemelding?

Jeg skal i hvert fall holde ut til januar. Hvis det blir for ille i januar så skal jeg ta en prat med legen og høre om en delvis sykemelding eller en aktiv sykemelding. Kan hende det er den eneste måten jeg kan tvinge meg selv til å ta det mer med ro.

Planen var å ta det helt piano denne uken. Men jammen så har vi klart å fylle dagene denne uken også. I morgen skal vi til Sverige for å handle barnevogn, og på søndag skal vi på besøk hos søstra til Samboeren.

Vi skulle innom Samboers sin bestemor i Moss for å levere en pakke på vei til Sverige, men hun ville så gjerne være med oss til Sverige hun også for å handle litt mat. Det er greit det. Men er litt skreptisk med å ha henne med. For formålet med vår tur er barnevogn, og vi kommer sikkert til å bruke litt tid på å se oss om og kanskje skal vi innom flere barnebutikker, og jeg vet ikke hvor interessant det er for henne. Håper hun har tålmodighet, eller at hun da handler litt på egen hånd mens vi handler barnevogn. Det går sikkert greit, men jeg vet at hun er litt krevende siden hun er gammel (over 80 år).

Jeg har veldig lyst å dra på kino i kveld. Det er mest fordi jeg føler at jeg slapper av på kino. Kino er noe jeg virkelig elsker. Jeg elsker filmer. Drar på kino så ofte jeg kan. Og nå er det mange uker siden sist jeg var på kino, og nå går det så mange filmer jeg har lyst å se.

Har lyst å se American Gangster, Michal Clayten, Mordet på Jesse James av feigingen Robert Ford osv.

Tror nesten jeg skal unne meg en kino besøk i kveld.

Endret av May Helen
Skrevet

Full plan for dere ser det ut til ja :) Kino syns jeg også er veldig avslappende og koselig..

Ha en riktig god helg May Helen! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...