Eve Luna Skrevet 12. november 2007 Forfatter #242 Skrevet 12. november 2007 Nå er jeg på jobb igjen. Har det egentlig ganske bra i dag. I dag var også elektriker hos oss og gjorde siste rest. Så nå er kjøkkenet nesten ferdig. Gjenstår å sette opp et skap og en klappbord. Samt noen småting som lister langs gulvet. Og på badet har vi funnet ut at vi skal bytte ut inventaret. Ny skap og servant samt speil skal på plass. Og jeg ønsker meg ny dusjkabinett også. Den vi har er vanskelig å holde rent. Mye å gjøre på jobben, men egentlig ganske greit. Det var litt godt å begynne å jobbe igjen. Begynte å bli ganske kjedelig bare være hjemme. Selv om jeg hadde ting å gjøre hjemme også. Har funnet et stellebord på FINN.no som vil passe på badet vårt. Skrev mail til personen i dag så jeg håper vi kan hente den neste uke. Jeg så på barnevogner på Rudo på lørdag. Jeg ble enda mer forvirret enn før jeg dro dit. Trodde jeg forstå dette godt, men nå skjønnet jeg at jeg skjønner ingenting. Jeg tenkte at duovogn vil passe bra for oss. For det er greit med å ta ut bagen og bære bagen med babyen opp til leiligheten. Men de bager er STORE. Bare bagen veier 5-6 kg. Og hvis jeg skal ha baby i den så blir det 10 kg å bære opp 4 etg uten heis. Frister ikke. Men er det vanlig å ta ut bagen og bære den opp eller er det mer vanlig å ha noen annet i bagen som man kan bære babyen ut av vogna og inn i leiligheten? Neste gang vi skal se på vogner så må samboer være med, så han også får danne seg en mening om hva han vil ha.
angelou Skrevet 12. november 2007 #243 Skrevet 12. november 2007 Er det ikke kombivogn der du kan ta ut bagen? Det har vi og vår bag er ikke så tung. Og slike softbager er vel enda lettere tror jeg Teutonia har noen fine slike, vi så på dem, men synes dem var litt i minste laget i og med vår lille blir et ordentlig vinterbarn. Men, skjønner hva du mener - det er en skikkelig jungel!
pondusa Skrevet 12. november 2007 #244 Skrevet 12. november 2007 Tror nok en kombivogn vil være kjekt for dere. Der er det en løs bærebag i vognen, denne kan du jo bare bære med deg inn og ut når du skal trille. Vi har brukt den til å sove i på dagtid på stuen også. Duo-vogner har jo en bag-del(men de er ikke bærbare) og en egen sportsvogn-del. Kombivognene blir jo sportsvogn når du tar ut den løse bagen inni.
Simpleminded Skrevet 12. november 2007 #245 Skrevet 12. november 2007 Så spennendes å handle barnevogn Og det ser ut til at ting begynner å komme på plass hjemme hos dere. Det må være deilig nå som det begynner å nærme seg
Eve Luna Skrevet 13. november 2007 Forfatter #246 Skrevet 13. november 2007 (endret) Så spennendes å handle barnevogn Og det ser ut til at ting begynner å komme på plass hjemme hos dere. Det må være deilig nå som det begynner å nærme seg Helt ærlig, så glemmer jeg ofte at jeg er gravid. Jeg gleder meg til å treffe babyen, men er litt i min egen verden for tiden. Tenker veldig mye på oppussing hjemme. Og alt som må gjøres på jobben. Så jeg glemmer at jeg er gravid med mindre jeg kjenner babyen sparke. Og dessuten så har jeg ingen plager og er i topp form. Men jeg merket godt at jeg var gravid når jeg skulle prøve å finne meg nye vintersko i helga. Det merkes godt at jeg er gravid når magen er i veien hver gang jeg skal ha sko av og på. Fant ut til slutt at jeg skal ha sko med glideløs. Gidder ikke å bøye meg ned mer enn jeg trenger. Angelou og Pondusa: Jeg trodde først at DUO bogn ville passet for oss, men jeg tror nesten at det er best med en KOMBI vogn med softbag. Skal sjekke ut Teutona sine vogner. Tror de har gode softbag. I går kjøpte jeg Tiramisu kake på Mega. Det er en sånn ferdig pakket inn kake som står i kakehyller. Jeg hadde så lyst på noe med kaffesmak. Men når jeg smakte på den hjemme så merket jeg det med en gang. Det var alkohol i den Etter par biter så merket jeg faktisk at alkohol gikk rett i blodet og til hjernen. Kan ha noe å gjøre med at jeg ikke har rørt alkohol på 6-7 måneder så jeg er sikkert med følsom mot alkohol nå. Det var veldig god kake, men jeg kan ikke spise den. Men jeg ble bare litt paff at det var alkohol i kaken. Tror ikke det var store mengder, men bare forventet det ikke. Er det vanlig å ha alkohol i Tiramisu? Kan ikke huske å ha smakt en Tiramisu med alkohol før. Kjøpte gardiner til vindue i spisestua i helga. I dag må jeg huske å kjøpe hengsler til gardinstanga så jeg får hengt de opp. Det er pinlig å si det, men vi har nå bodd i leiligheten i 2,5 år uten gardiner i noen rom. Men vi har persienner. Endret 13. november 2007 av May Helen
Simpleminded Skrevet 13. november 2007 #247 Skrevet 13. november 2007 Hmmm.. Alkohol i tiramisu? Har jeg aldri hørt om før.. Broren min er flink til å lage tiramisu, men han har aldri puttet alkohol i den! Kanskje det var noe rom eller noe for smakstilsetning da eller? Kan tenke meg du la fort merke til alkoholen ja.. Tenk deg hvordan det blir med din første øl/rusbrus etter nurket er født!? Da tåler man nok ikke mye Ha en fortsatt fin dag May Helen!
Gjest imli Skrevet 13. november 2007 #248 Skrevet 13. november 2007 Spennende med oppussing og vognkjøp. Jeg har heller ikke særlig peiling på vogner... Vanskelig, det der!
Lilith Skrevet 14. november 2007 #249 Skrevet 14. november 2007 hilser på her inne også, jeg! Vogn! Så spennende. Tør ikke tenke på sånt ennå, jeg, men i går trålet jeg Ikea sine babysider og innredet barnerommet mentalt Har du vært helt frisk og rask hele svangerskapet, May Helen? Mamma hadde ingen plager, så jeg håper jeg slekter på henne - hvis sånt kan slektes på, da? Forresten - i tiramisu er det ofte likør, som Kahlua eller Amaretto og liknende. Kjenner du óg alkoholsmaken ekstra godt nå? Jeg tok en slurk av feil vin i helgen, og kjente den beske alkoholsmaken umiddelbart! Sært, men smakte heldigvis vondt, syntes jeg. Hadde vært kjedelig om jeg syntes det smakte nyyyyydelig, og visste at jeg ikke kan drikke det på lang tid ennå ...
Simpleminded Skrevet 14. november 2007 #250 Skrevet 14. november 2007 Innom med en denne onsdagen Ha en fortsatt fin dag! :-D
Eve Luna Skrevet 14. november 2007 Forfatter #251 Skrevet 14. november 2007 Hmmm.. Alkohol i tiramisu? Har jeg aldri hørt om før.. Broren min er flink til å lage tiramisu, men han har aldri puttet alkohol i den! Kanskje det var noe rom eller noe for smakstilsetning da eller? Kan tenke meg du la fort merke til alkoholen ja.. Tenk deg hvordan det blir med din første øl/rusbrus etter nurket er født!? Da tåler man nok ikke mye Ha en fortsatt fin dag May Helen! Jeg har SÅ lyst på tiramisu. Det er så fristende med dn vi har hjemme, men det er bare samboer som kan spise den. Så i dag etter jobben så skal jeg innom en konditori og kjøpe meg en stykke tiramisu UTEN alkohol. Så får jeg vel tilfredstilt den lysten for en stund. HA en fin onsdag du også Spennende med oppussing og vognkjøp. Jeg har heller ikke særlig peiling på vogner... Vanskelig, det der! Jeg syns det er mest slit med vogn kjøp. Det er så mye å lære om det. Det krever mye research for å finne en vogn som passer akkurat oss. Men jeg tror vi begynner å nære oss målet. hilser på her inne også, jeg! Vogn! Så spennende. Tør ikke tenke på sånt ennå, jeg, men i går trålet jeg Ikea sine babysider og innredet barnerommet mentalt Har du vært helt frisk og rask hele svangerskapet, May Helen? Mamma hadde ingen plager, så jeg håper jeg slekter på henne - hvis sånt kan slektes på, da? Forresten - i tiramisu er det ofte likør, som Kahlua eller Amaretto og liknende. Kjenner du óg alkoholsmaken ekstra godt nå? Jeg tok en slurk av feil vin i helgen, og kjente den beske alkoholsmaken umiddelbart! Sært, men smakte heldigvis vondt, syntes jeg. Hadde vært kjedelig om jeg syntes det smakte nyyyyydelig, og visste at jeg ikke kan drikke det på lang tid ennå ... Så hyggelig med nye fjes i dagboken. Ser at du har nettopp blitt gravid. GRATULERER. Jeg har lagt igjen en hilsen i dagboka di også. Jeg har egentlig ikke så mye lyst på alkohol, heldigvis. Men av og til, når jeg føler meg sliten og stresset så hadde det vært godt med et glass vin. Jeg er mye mer fristet av kaffe. Det er lov å drikke kaffe som gravid også (begrensede mengder) men jeg blir så dårlig i magen nå av kaffe at jeg har sluttet helt med det. Etter jobben i dag skal jeg ut og kjøpe meg vinter sko. HAr funnet et par som passer, det er bare å komme seg ut og kjøpe de. Håper det ikke er utsolgt for mitt størrelse. Og så har jeg endelig bestemt meg for hvilke gardiner vi skal ha i stua. Så de skal også kjøpes i dag. Og etter handel så skal jeg finne meg en konditori og kjøpe et stykke tiramisu UTEN alkohol, eller 2.
Simpleminded Skrevet 15. november 2007 #253 Skrevet 15. november 2007 Nyt kaka! Det er jo lillelørdag!! :-D
Eve Luna Skrevet 16. november 2007 Forfatter #254 Skrevet 16. november 2007 Det ble ikke noe kake på onsdag. Jeg ble så opptatt av alle andre ting at jeg rett og slett glemte det. Da er jeg kanskje ikke så hekta på det heller. Fikk beskjed i går at vennina mi i Englang har fått ei jente. Hun skal hette Ella Jean. Syns det var så fint navn. I hvert fall her i Norge, så er Ella navnet så oppbrukt at jeg kommer ikke til å kalle mitt jente (hvis det blir jente) for det. Men syns navnet er veldig vakkert. Veide meg i dag. Huff. Jeg har gått opp 8,8 kg siden starten av graviditet. Jeg hadde håpet å slippe unna med 12 kg i løpet av hele svangerskapet. Men det blir sikkert mer. Jeg er ikke så bekymret for egen vekt. Jeg tenker mest på at jeg håper at jeg ikke får et stort baby. Det kan gjøre fødselen mer komplisert og jeg risikerer rift, noe jeg inderlig håper å slippe. Ellers så gleder jeg meg litt til denne helga. I dag drar vi til foreldrene til Samboer. Det er så rolig hos dem. Han skal jakte i morgen, og jeg tror jeg blir med. Jeg skal altså bare være med, og ikke skyte noen uskyldige dyr. Vil være med på grunn av mosjon. Og jeg tror egentlig ikke han får noe. Han skal jakte rådyr. Og han har ikke hatt noe flaks så langt i sesongen.
angelou Skrevet 16. november 2007 #255 Skrevet 16. november 2007 Ella Jean var et veldig pent navn ja Ikke bry deg så mye om vekta, nå har jeg gått opp 10 kilo til sammen, men bare tre av dem siden i midten av august - så med meg har det stoppa opp God helg
Gjest imli Skrevet 16. november 2007 #257 Skrevet 16. november 2007 Bekymrer meg for vekta jeg og, vil heller ikke ha en diger unge... Men det er mange som har gått opp masse og fått en liten unge, og motsatt. God helg!
Eve Luna Skrevet 19. november 2007 Forfatter #258 Skrevet 19. november 2007 Hatt en veldig fin helg. Vi var ute og jaktet på lørdag. Dvs samboer og hans far jaktet, mens jeg og samboer sin yngre bror bare var med. Som forventet så fikk de ingenting Greit nok for meg. Jeg var med for turens skyld. Og jeg lærte noe nytt om meg selv i dag. Jeg lærte at jeg er gravid . Høres sikkert tåpelig, men siden jeg har vært i så god form hele tiden og hadde ingen plager, så oppfører jeg meg også som om jeg ikke er gravid. Men jeg må si at den turen i skogen viste seg vanskeligere enn jeg trodde. Jeg ble mye fortere sliten enn før og når jeg virkelig presset meg selv, så er jeg sikkert at hjerte slå 200 slag i min. Jeg var rett og slett tregere enn jeg var før og klarte ikke like mye som før. Heldigvis så er samboer så snill og omtenksom at han la om tempoen til å passe meg . Så turen gikk greit og jeg fikk den mosjonen jeg ønsket. Jeg har faktisk fått en svangerskapsplage de siste ukene. Vondt i ryggen. Det begynte i det små, men det har blitt verre. Det er ikke så ille ennå at jeg ikke klarer å takle det. Jeg får vondt i nedre del av ryggen hvis jeg sitter for lenge om gangen. Så etter 4 timers kjøretur i går så følte jeg meg helt ødelagt i ryggen. På jobben så tar jeg mange små pauser og prøver å bevege meg mye. Jeg har ikke problemer med ryggen når jeg går eller er aktiv, kun når jeg sitter. Og det har ingenting å si hva jeg sitter på. Jeg får like vondt i ryggen enten jeg sitter på sofa hjemme eller på kontorstol på jobben. Heldigvis så har vi tilbud om massasje på jobben, så det benyttet jeg meg av i dag og skal sikkert gjøre det igjen. I kveld skal jeg hente stellebordet som jeg fant på Finn.no. Gleder meg.
MiNNieMooSe Skrevet 19. november 2007 #259 Skrevet 19. november 2007 Heisann! Takk for besøk i dagboka mi. Svarte deg der, jeg. Leste at du bblir dprlig i magen av kaffe nå i svangerskapet, det blir jeg også! Ble det tildig jeg, så kaffe har dte ikke blitt på flere mnd nå! Blir skikkleig uggen og skjelven.. :kaffe: Syns ikke du skal fokusere så mye rundt det med vekten, jeg personlig synes dte er altfr mye fokusreing rundt gravide og vekt.. Sålenge man spiser variert og får i seg de vitaminene som man selv og baby trenger. Jeg jobber sammen med ei som fikk ei lita jente på 2065 gram, men hun gikk opp 20 kg selv for det! Og jenta hennes var ikke prematurbarn heller, så det er ikke bestandig at det har sååå mye å si. Ville bare berolige deg litt. Jeg har gått opp 15 kg jeg da.. Men, tror det har stopet opp liott for jeg har bare gått opp 1, 5 kg på 6 uker nå. Så skal det sies at jeg har endel vann i kroppen også. DEt eneste jeg vet er at kiloene skal AV etter fødsel!
Gjest imli Skrevet 19. november 2007 #260 Skrevet 19. november 2007 Innom og oppdaterer meg Ikke alltid lett å "huske" at man er gravid nei. Har ikke hatt så mange plager jeg heller, tror nesten ikke det har gått opp for meg enda, at jeg skal ha et barn. Men det er vel mange som har det sånn. Stellebord, ja, det må vi også ha... Har ikke kjøpt så mye som en sokk vi, i motsetning til mange her som tydeligvis har alt på plass et halvt år før Har dere kjøpt mye utstyr enda? Ha en fin uke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå