Gå til innhold

Livet som utøvende mamma

Karius

Anbefalte innlegg

Tusen takk for lykkeønskninger damer!

Har hatt en lang dag på sykehuset, med fine samtaler og positive prøvesvar.

Og ikke minst, vi har fått vite kjønn...(90% sikkert)

Lille Pi blir storebror til.....

en liten søster, mest sannsynlig! :babyjente::legrine:

Må innrømme jeg ble litt skuffet akkurat med det samme, men begynner å komme meg litt nå. ;)

Og som jeg sa til Baktus, mens jeg lå på benken; vi kan jo prøve på en gutt om noen år... :hoho:

Må tilbake på ny ul om 1 uke, da lille Spire var veldig urolig i magen, så det var litt vanskelig å sjekke alt nøyaktig.

(kan være pga mamma'n spiste en yoghurtis 5 min før ul :sjenert: )

Men vi er ikke spesielt bekymret, fikk beskjed flere ganger underveis at alt så fint ut. Men de har jo diverse skjema de må fylle ut, derfor ny kontroll.

Vi har fått avklart at det blir keisersnitt, ca. 10 dager før termin. Med mindre det skjer noe før den tid, og det håper vi ikke.

Og det beste av alt, hvis ting skjer som planlagt får vi PCOS-dama vår som fødselslege! :legrine:

Når jeg spurte henne om det, ble hun først helt stille og jeg så tårene begynte å trille hos henne. Hun klarte ikke å si noe, men etterhvert kom det at det hadde vært en ære for henne.

Og det er absolutt en ære for oss, da er sirkelen sluttet på en måte. Hun har vært med fra A til Å, og blir den første som får hilse på Lille Pi's søster. :hjertesmil:

Dvs. at i midten av januar har vi blitt foreldre igjen!

Og forhåpentligvis kommer vi oss hjem til 1-årsdagen Lille Pi forlot oss.

Fikk 3 leger/jordmødre til å begynne å grine idag, mange som blir berørt av Lille Pi's historie. Og vi blir like stolte hver gang, den lille sjarmøren vår har virkelig satt sine spor! Verdens tøffeste storebror!

Endret av Karius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koslig lesning det var her inne nå :legrine:

Og godt med mange fine svar for dere i dag.

Tenk at det er ei lita søster som gjemmer seg i magen sin da :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ei lita jente i magen! Det blir helt sikkert veldig stas - og som du sier så kan man jo prøve på en lillebror om litt! ;)

Midt i januar er forresten en veldig bra tid å bli født på - jeg er nemlig født 16. januar og stortrives med det!! ;) Steinbukker er sta og ambisiøse (hvis man tror på sånt), planlegger langsiktig, er gode til å organisere og arbeider hardt for å nå sine mål. De er lojale og trofaste, og noen ganger på grensen til dumsnille når de skal hjelpe andre. De er godt likt og har en lun og fin humor.

... sier astrologene, da. :ler:

Ikke det verste man kan ønske for ungene sine det der, vel???

Men det aller, aller viktigste er jo at alt er bra i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: på Toblerone, Skravla, Lano, Monja og Sun Mei!

Det høres ikke så verst ut med en Steinbukk i familien, Lano. ;)

Men håper ikke lille Spire blir altfor sta da, for jeg tror Pappa'n har nok med meg... :ler:

Skulle egentlig opp til Bror m/fam idag, men det ble visst avlyst pga sykdom. Så da blir det en rolig hjemmekveld på oss istedet.

Passer bra for resten av helga er booket.

Nå har vi spist pizza fra lokal-sjappa vår, og jeg er snart klar for en dupp på sofaen. Ble ikke så mye søvn i natt, og mye venting på sykehuset - blir helt utslitt av sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå renner tårene hos meg også.... Så utrolig godt å lese om sykehusopplevelsen deres i dag. :klem: Også ei lita jente.... Det blir koselig! Midten av januar blir bra, kanskje det blir på min Mini sin ettårsdag til og med. :) Hvilken dato har lille Pi bursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Samba. :klemmer:

Lille Pi har bursdag 22. desember, så den dagen får vi med oss uansett. Var mer spent på om vi fikk med oss dagen han forlot oss, 27. januar. Men ser ut som det går bra - heldigvis!

Hvis alt går etter planen, er vi hjemme innen da. Ikke sikkert mor er i stand til å komme seg ned til grava, men vi kan ihvertfall markere det hjemme og ikke på sykehuset.

Hvem tror dere har begynt å kikke på rosa babyklær?? :hakeslepp:

Har ikke kjøpt/bestilt noe...foreløpig.

Og jeg som ikke skulle ha noe rosa dulleprinsesse...spørs om jeg kommer til å få den i retur etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine:

Så herlig med en liten søster til englePi, og så flott at dere får en kjent fødselslege med på ks.

Håper du får en fin høst, med magen og nybilen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Ei lita Pie!!!! (;)) Så herlige nyheter - både med jenta, alt bra og fødselsplaner i "boks"!

Og litt rosa er jo bare nusselig - det går an å både være rosa&søt og knallfarger&tøff vettu! :fnise:

Og tuuuuusen takk for bokpakke!:hoppe: Du er altså en så fantastisk snill knupp - og jeg havnet jo på grinekjøret når jeg så kortet ditt da :ler: Den rosa boken er allerede lest ut - detaljene var så på en prikk nøyaktige og korrekte så det var kjempemorosmt for meg å lese iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god :klemmer: til Pasha, Lily, Pondusa & Daria.

Koslig at dere stikker innom! :)

Vi er så stolte av den viltre krabaten i magen, Bakus er stadig bort å stryker og prater med lille Spire. :hjerte:

Ikveld har vi vært på middag hos et vennepar. De har termin i november, og venter oxo ei jente. Det passer jo bra etterhvert...;)

Dette blir ei fin uke, med masse sosialt og litt avslapning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Ei lita Pie!!!! (;)) Så herlige nyheter - både med jenta, alt bra og fødselsplaner i "boks"!

Og litt rosa er jo bare nusselig - det går an å både være rosa&søt og knallfarger&tøff vettu! :fnise:

Og tuuuuusen takk for bokpakke!:hoppe: Du er altså en så fantastisk snill knupp - og jeg havnet jo på grinekjøret når jeg så kortet ditt da :ler: Den rosa boken er allerede lest ut - detaljene var så på en prikk nøyaktige og korrekte så det var kjempemorosmt for meg å lese iallefall! ;)

Kreativ du, Frk. Stella... Pie blir det vettu! ;)

Blir nok en fin blandings av både nusselig og tøff lillejenta vår tenker jeg.

Far har tross alt kjøpt inn rååsa kamobody, og er klar for flere innkjøp i samme stil! :overrasket::hoho:

Det var jo egentlig veldig smart med de bøkene, jeg har jo ikke hjerte til å kaste helt nye bøker. Så at noen kan arve de, og jeg samtidig blir kvitt de fra bokhylla er knallbra for min del!

Den rosa boka var bra den, den andre litt for langtekkelig etter min smak - men absolutt lesbar.

Tenker på deg, skulle ønske du bodde litt nærmere i disse dager.

Men høres ut som du har noen som tar godt vare på deg, og dette skal gå bra vettu!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det, Midnattsol!

Blir spennende å se hvem som bor i magen din etterhvert oxo! ;)

Urk, oppe tidlig idag. :Gjesp:

Skulle egentlig til psykologen, men hun er syk så timen er utsatt.

Blir vel en rolig formiddag hjemme, med avis og radio.

Gleder meg til frisørtime til kl 14.

Er jo på sparestadiet (igjen!), spent på hvor lenge jeg holder ut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen en liten hilsen i dagboka di jeg!

Først vil jeg gratulere med det lille mirakelet ditt, som blir født i januar! Gratulere så mye, og masse lykke til.

:)

Vil også legge til at jeg har lest litt av historien deres om lillePi. Så utroligtrist for dere, og så rørende fortalt, tårene rant hos meg i alle fall. Håper alt går bra denne gangen, det synes jeg dere fortjener.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...