Loevinna Skrevet 24. mai 2015 Forfatter #7401 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Sliter litt med å klare å huske alt jeg leser og prøver å pugge til eksamen.. Så ble istedet sittende her før idag og google etter gode studieteknikker (jada, kanskje litt i seneste laget... ), og kom over en memo-metode som skal hjelpe å lagre ting i langtidshukommelsen, istedet for kortidsminnet.. man skulle finne seg en symbolsk ting for de 10 første grunnstoffene i periodesystemet, for så å plassere det visuelt på en runde man kjenner godt (i huset sitt eller i naturen). Høres helt rart ut for meg.. jeg har jo hørt om metoden før, og nå måtte jeg bare prøve den ut. Men nå har jeg da lest jevnt og trutt på pensum hele uken, og ikke mye jeg kan referere direkte tilbake til... Men spør meg om de 10 første grunnstoffene i periodesystemet, og jeg skal gi deg de på rams!!! Endret 24. mai 2015 av Loevinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #7402 Del Skrevet 27. mai 2015 Å kjære vene... Da har de første 6,5 timene av hjemmeeksamenen passert, og jeg har ikke fått et eneste ord ned på papiret!! fått notert meg noen stikkord, og prøver å samle tanker for å få en helhet i hodet... men spørst hvordan dette går.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. mai 2015 #7403 Del Skrevet 27. mai 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 28. mai 2015 #7404 Del Skrevet 28. mai 2015 Heier på deg jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. mai 2015 #7405 Del Skrevet 28. mai 2015 Det går braaaa! Og så kan jeg trøste deg med at du ikke får bruk for det du lærer på pedstudiet i det hele tatt i jobben. Det er bare en inngangsbillett til å faktisk komme seg ut og begynne å lære noe. Sånn var det ihvertfall for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 28. mai 2015 #7406 Del Skrevet 28. mai 2015 Dette går bra! Vi heier på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #7407 Del Skrevet 28. mai 2015 Dere er bra gode da!! Jeg sitter egentlig bare å river meg i håret av frustrasjon. Har aldri opplevd verre skrivesperre enn nå, og enda har jeg ikke fått ned halvparten av de ordene jeg må ha. Lurer også på om jeg i det hele tatt svarer riktig på det de spørr om... Og så sier alle til meg at dette får jeg til, og jeg må ikke være så kritisk til meg selv. Joda, jeg vet jeg er min største kritiker, men jeg føler meg skikkelig usikker. Heier på deg jeg. Takk! Det går braaaa! Og så kan jeg trøste deg med at du ikke får bruk for det du lærer på pedstudiet i det hele tatt i jobben. Det er bare en inngangsbillett til å faktisk komme seg ut og begynne å lære noe. Sånn var det ihvertfall for meg! Jeg vil nå ikke si at det er ubrukelig. Mye av det jeg leser har jeg erfaringer med frå mine år i barnehage allerede, men det er å huske alle fancy ordene for det ene og det andre, og ikke minst hvem som mente noe om akkurat det i hvilken bok.... Hjemmeeksamenen jeg har nå er forresten i SRLE.... Dette går bra! Vi heier på deg. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. mai 2015 #7408 Del Skrevet 28. mai 2015 Da jeg tok ped var hovedvekten på gamle teoretikere, det var det tørreste fagstoffet jeg hadde. Didaktikken var det verste, men det burde jo definitivt ha vært det mest interessante, og det viktigste. Kanskje jeg hadde dårlige lærere Da jeg gikk første året var pedlæreren i seng med to av mine medstudenter Hun var opptatt av litt andre ting enn pensum, for å si det sånn. SRLE? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #7409 Del Skrevet 28. mai 2015 Da jeg tok ped var hovedvekten på gamle teoretikere, det var det tørreste fagstoffet jeg hadde. Didaktikken var det verste, men det burde jo definitivt ha vært det mest interessante, og det viktigste. Kanskje jeg hadde dårlige lærere Da jeg gikk første året var pedlæreren i seng med to av mine medstudenter Hun var opptatt av litt andre ting enn pensum, for å si det sånn. SRLE? Jøss.. skal være enig med deg i at det kanskje var litt feil fokus ja... Pedagogikkeksamen med gamle (og relativt nye) teoretikere, pluss didaktikk, skal jeg ha på vanlig skoleeksamen neste torsdag... uten tilgang til bøker, og bare ved hjelp av mitt eget hode... har ikke hatt slik eksamen siden videregående, og jeg er skrekkslagen.... SRLE = samfunnsfag, religion, livssyn og etikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. mai 2015 #7410 Del Skrevet 29. mai 2015 SRLE høres jo veldig interessant ut. Lykke til. Håper du finner ordene du trenger i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #7411 Del Skrevet 29. mai 2015 Eksamenen ble levert en time før fristen tidligere idag! Det var med skrekkblandet fryd jeg leverte. Føler det er mye mer jeg kunne ha med, men hadde ikke nok ord å gå på, og kunne sikkert ha skrevet mye helt annerledes også.. og til mer jeg gikk over besvarelsen min, til mer usikker og forvirret ble jeg.. så måtte bare få sendt den av sted, gå fysisk vekk fra pcen, unngå å pirke for mye og satse på at det var bra nok det jeg hadde... Nå skal jeg ta fredagskveld og slappe helt av uten bøker! Så er det å rette fokuset mot neste og siste eksamen på torsdag. Skal tro om ikke jeg skal finne meg noe godt å ha i glasset i kveld.. eller .. valget er hardt.. SRLE høres jo veldig interessant ut. Lykke til. Håper du finner ordene du trenger i dag. Det er det egentlig også! Jeg bråvåknet og omtrent spratt opp i senga kl 5 i dag tidlig/natt med tanken "EKSAMENSSKRIVING!" . fullstendig panikk... men klarte å prøve å roe tankene iallefall frem til 6.30, da var det bare å fyre opp kaffetraktaren og pcen... Og ja, ordene fant jeg i søvne i natt, så det gikk til slutt! Hjelper ofte å "sove på det" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 30. mai 2015 #7412 Del Skrevet 30. mai 2015 Gratulerer med levert eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 31. mai 2015 Forfatter #7413 Del Skrevet 31. mai 2015 Gratulerer med levert eksamen. Takk! ----------- Den eksamenen tappet meg virkelig for krefter.. lå helt flatet ut på fredag og lørdag og orket nesten ikke gjøre noe annet enn å kose med pusejentene mine og glane på tv... Men idag har jeg tatt fatt på pedagogikkbøkene mine igjen, frisker opp litt om drama i barnehage nå, og prøver virkeleg å få det jeg leser til å feste seg i topplokket... kanskje vil det hjelpe på å ...... og så har jeg gått amok på Drops sitt store salg på ullgarn... siste dag med salg idag og jeg endte opp med å bestille meg over 80 garnnøster..... da er to av de planlagte strikkeprosjektene faktisk til meg selv.. noe jeg ikke kan huske jeg faktisk har gjort noen gang.. strikket til meg selv altså. Og så er jeg elendig i å beregne garnmengde jeg trenger, så ender alltid med å ta raust i. Med flere tantebarn jeg liker å strikke til, så er jeg ikke i tvil på at garnet vil gå unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 31. mai 2015 #7414 Del Skrevet 31. mai 2015 Jeg har også bestilt garn på drops!! Holder på med en genser til mannen og ei kofte til meg selv, og så har jeg to andre kofter jeg har lyst på, så nå bestilte jeg garn til de. Burde kanskje bestilt babygarn, men her er det kun egostrikk for tida! Gratulerer med innlevert eksamen! Mange igjen? Jeg har ikke fått med meg at de har putta samfunnsfag inn i RLE..etter min mening er samfunnsfag så interessant at det burde være helt for seg selv, og kanskje inndelt enda mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 31. mai 2015 Forfatter #7415 Del Skrevet 31. mai 2015 (endret) Jeg har også bestilt garn på drops!! Holder på med en genser til mannen og ei kofte til meg selv, og så har jeg to andre kofter jeg har lyst på, så nå bestilte jeg garn til de. Burde kanskje bestilt babygarn, men her er det kun egostrikk for tida! Gratulerer med innlevert eksamen! Mange igjen? Jeg har ikke fått med meg at de har putta samfunnsfag inn i RLE..etter min mening er samfunnsfag så interessant at det burde være helt for seg selv, og kanskje inndelt enda mer Her er planen både genser og kofte til meg selv. Jeg har aldri strikket kofte før, og tanken på å klippe i strikketøyet (og sy for den del...) skremmer meg skikkeleg, men jeg har jo bare sååå lyst på en kofte også da... så må bare prøve Det ble med litt babygarn på mi bestilling iallefall... er så kjekt å strikke til små tantebarn siden det ofte går fortere enn voksenplagg Dette året har jeg bare en eksamen igjen, og det er skoleeksamenen på torsdag... Så torsdag kl 15 er det skoleferie! (jobber jo deltid, så helt ferie blir det ikke enda, men slipper pensumbøker iallefall et par måneder) Endringene med SRLE ble gjort i 2013 tror jeg det var, da førskolelærerstudiet ble gjort om til barnehagelærerstudiet, og en del fag/emner ble slått sammen... Så derfor er det kanskje ikke så rart du ikke har fått det med deg . Samfunnsfagbiten syntes jeg faktisk var litt vanskelig, spesielt den politiske biten.. men det er fordi jeg sliter med å forstå politikk generelt, uansett hvor mye jeg vil få til å forstå heldigvis hadde vi en lærer i samfunnsfagbiten så klarte å gjøre stoffet litt forståelig og spennende, så forhåpentligvis lærte jeg iallefall noe nytt Endret 31. mai 2015 av Loevinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar 2016 #7416 Del Skrevet 28. februar 2016 Må jo dra opp din egen dagbok også da, Løven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #7417 Del Skrevet 28. februar 2016 7 timer siden, loffen skrev: Må jo dra opp din egen dagbok også da, Løven! Du er bra gode du loffen! Tenkte bare jeg skulle gå litt stille i dørene denne gangen.. hver gang jeg er tilbake så innbiller jeg meg at NÅ blir jeg mer aktiv her.. men så går det en liten stund så glemmer jeg å logge meg på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 28. februar 2016 #7418 Del Skrevet 28. februar 2016 Veldig koselig at du er innom av og til ihvertfall. Litt er bedre enn ingenting. Alt bra med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #7419 Del Skrevet 28. februar 2016 4 timer siden, Sauen Shaun skrev: Veldig koselig at du er innom av og til ihvertfall. Litt er bedre enn ingenting. Alt bra med deg? Joda, her slenger det i vei egentlig. I helgen har jeg hatt litt feber som jeg prøver for så vidt å overse, passer jo så dårlig å bli syk når jeg har en travel skoleuke fremfor meg.. Men jeg er i alle fall ikke verre i dag enn jeg var i går, så får håpe det går rette veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. mars 2016 #7420 Del Skrevet 1. mars 2016 God morgen. Håper du er frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå