Gå til innhold

Hvilken film/tv-serie gråter du alltid av?


Gjest Frysepulver

Anbefalte innlegg

Godt å høre at det er flere som griner av Titanic (den er jeg egentlig litt flau over, er liksom blitt mote å ikke like den filmen... :forvirret: )

Ellers kan jeg gråte av reklamer også, om humøret og dagsformen er den rette, per def lettrørt med andre ord.

Gråt f.eks av slutten av istid som jeg så for 3. gang i går...

Ellers er siste episode av Sex og singelliv en vinner... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gråter MYE og til MANGE filmer.

"Bridges of Madison County", på slutten av filmen når hun (Meryl Streep) sitter i bilen sammens med mannen sin og han (Clint Eastwood) sitter i bilen foran...

Nå har jeg nettopp sett denne nok en gang. Søndagsmatine på NRK1. Jeg har grått den siste halvtimen av filmen og føler meg helt utslitt nå. Jeg gråter altså fra denne scenen i bilen og så resten av filmen... vi snakker her nesten hulking altså... t-skjorten min er søkkvåt!!

Håpløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm, på Titanic gråter jeg som regel sammenhengende fra når Rose forsvinner nedover i en livredningsbåt, til 10 minutter etter at filmen er slutt :sjenert:

Også på A Little Princess når faren har hukommelsestap, og ikke husker datteren som endelig ser han igjen etter flere år med psykisk mishandling og fattigdom på barnehjemmet! Også kommer politiet og henter henne, og må dra den kjempende og hysteriske jenta med seg ut i regnet, hvor hun skriker og gråter og faren står der forvirret og skjønner ikke hvem hun er! :grine::grine:

Men så! Husker han det.. ;)

Ellers så gråter jeg i grunn av alt jeg ser, til og med reklamer noen ganger, eller sport.. :sjenert::flau:

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er fra den første lillefotfilmen:

Når mamman har dødd og lillefot ikke skjønner det

når han gamlefardinoen prøver å trøste og lillefot sier "Jeg har vondt i magen :("

når han tror han ser mamman sin og løper bort og slikker, men så er det bare skyggen :grine:

masse annet innimellom som jeg har fortrengt

når han kommer til den store dalen og treffer besteforeldrene igjen :grine: :grine: Herregud og faen jeg skal aldri se den filmen mer!!

Åja, lillefot er noe av det fineste og tristeste som er. Jeg var ganske liten da jeg så den på kino sammen med faren min. Jeg slutta ikke å grine før lenge etter at vi hadde kommet hjem...

Og sånn generellt sett er jeg utrolig lettrørt. Griner av ekstrem oppussing f.eks. Noen filmer som har gjordt ekstra inntrykk er:

"La vita e bella" særlig slutten er trist og fin.

"Dead poets society".

"Cold mountain". Som jeg griner når Jude Law blir skutt.

"Ringenes Herre. Atter en konge" Jeg starta å grine når hobbiten synger under det store slaget ved gondor, også fortsatte jeg å grine helt til filmen var slutt...

"The Outsiders" Jeg grein som en sil når Johnny dør i filmen, og jeg grein enda mer da jeg leste boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, lillefot er noe av det fineste og tristeste som er. Jeg var ganske liten da jeg så den på kino sammen med faren min. Jeg slutta ikke å grine før lenge etter at vi hadde kommet hjem...

Som nevnt over så er Lillefot en seriøst traumatisk opplevelse... Tror aldri jeg kan se den igjen!

Jeg er helt EKSTREMT lettrørt...Griner av alt og ingenting, blant annet reklamefilmen for hvitost med hun lille jentungen som "rømmer", men det er mest pga. sangteksten "aldri i livet har jeg tenkt på å reise ifra deg"...Huff....fikk klump i halsen av bare å skrive det... ;)

Ellers nevnes:

My girl - traumatisk opplevelse å se denne i ung alder. Særlig når hun jenta sitter under piltreet på slutten...

Forrest Gump - første gang jeg hulket på kino.

Armageddon - dustefilm, men den rørte meg likevel første gang jeg så den..

Big Fish - fin film.

Mitt liv som hus - gråt som et barn første gang jeg så den.

Monster - fæl film som rørte dypt.

Cast Away - som eneste i Norge som likte filmen må jeg si at når Wilson (volleyballen) blir borte og også slutten av filmen rørte meg veldig.

Cinema Paradiso - åpenbart trist.

Braveheart - dustefilm egentlig den også, men gråt MYE første gang jeg så den som 14 åring ca.

Pianisten - 1000 grunner til å gråte av den filmen. Superb film.

Schindlers liste - samme som over.

Bowling for columbine/Farenheit 9/11 - disse gjør meg matt og sint og trist om en annen.

Dei mjuke hendene - Margreth Olin har her laget en herlig poetisk film som rører innerst i hjerterota.

Og ellers maaaaange fler som jeg ikke husker akkurat nå.

Og sist men ikke minst: Den mest fantastiske serie over alle serier, Six Feet Under, har rørt meg mange ganger. Særlig er episoden etter at Nate er død (begravelsen etc) helt jævlig å se. Det samme er sisteepisoden. Gråt heeele episoden gjennom første gang jeg så den, og holdt seriøst på i nesten to timer etterpå... De neste tre gangene jeg så den var litt likere, men gråt mye da også...;)

Hufff....er det mulig å være så lettrørt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen "stepmum"

:grine: Den har jeg sett en del ganger, og griner like mye hver gang. Sukk.

Ellers så jeg "Mitt liv som hus" her en kveld, og jeg trodde jeg skulle forgå av tristhet. Og litt senere på natten var det en episode av "Akutten" med jævlig høy grinefaktor. Jeg gråt og gråt i timevis den natta. :sjenert:

Jeg griner stort sett av mange Akutten-episoder, men den jeg så over her var grusom.

Ellers griner jeg av det meste. Særlig bøker egentlig.

Er det filmer om barn som mister kjæledyrene sine de er glade i og har som bestevenner, så griner jeg. Er det noen stakkarslige folk som mister noen de er glade i sånn generelt, så griner jeg. Og er det folk som dør som er så fiiine og gode som dør, blir det tragisk.

Ellers griner jeg når skadeskutt ungdom, gjerne pøbler og gangstere til slutt bryter igjennom det harde skallet sitt og griner for første gang siden de var tre f.eks. :ler:

Jeg er en sippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste episodene av Dawson's Creek der Jen dør og slikt.

:overrasket::overrasket: Det visste jeg ikke! ( Litt OT men, fikk lyst å kjøpe dvd`ene nå, men hvor finner man dem billigst?)

Jeg kan ikke se Løvenes Konge, pga. faren som dør :grine:

Griner også av King kong, for det er så urettferdig at de skyter på han, når han ikke mener noe vondt :grine:

Den der Brødrene Løvehjerte ble jeg veldig trist av som barn..

Og ikke minst filmen "Dagboken" da begge to blir funnet døde på slutten av filmen.. :grine: Og ikke minst da Leo dør i Titanic..

Jada, jeg er ei sippeguri :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:  :overrasket:  Det visste jeg ikke! ( Litt OT men, fikk lyst å kjøpe dvd`ene nå, men hvor finner man dem billigst?)

Ja, jeg visste ikke det jeg heller før jeg kjøpte dvdene (da jeg ikke fulgte med før). Selv kjøpte jeg alle sesongene ganske billig litt her og der. Kjøpte noen av sesongene på ebay. Ved å bruke denne, fant jeg ut at man kan få tak i sesong 1-6 (stort bokssett) for £75.89 (ca. 900 Nkr). Men pga toll, så kan det nok lønne seg for deg å kjøpe hver sesong for seg, hvis de koster unna 200 Nkr pr. stykk. Anbefaler å bruke thehut.com, play.com og blahdvd.com, som alle ofte har salg eller gode priser på sine varer (samt rask levering) og alle priser på disse sidene er inkludert frakt. Angående de andre aktørene som kommer opp hvis du søker på siden jeg linket til, har jeg brukt ganske mange av dem. Lurer du på noe kan du bare kontakte meg, da jeg har handlet fra samtlige. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Jeg griner vel over alt som er nevnt her og mere til... men har ikke vært så hysterisk som da Dr. Mark Greene døde i ER :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter også lett av både filmer og tv-serier. Sist jeg gråt var i går under Friends, da Monica fridde til Chandler.. Og ellers gråter jeg alltid under Moulin Rouge, La vita e Bella, In the Name of the Father, Ringenes Herre... med flere ;) Lettrørt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss_alexandria

Jeg blir så lett rørt av filmer og serier at det er skikkelig pinlig til tider..

Det jeg er mest flau av å sippe til, er Harry Potter filmene. Jeg blir så lei meg for han blir så dårlig behandlet av familien og div, og da bare hulker jeg i vei :grine::flau:

Da jeg hadde nevøen min en helg og han hadde med seg Harry Potter, så så han at jeg ble litt lei meg og han kom bort og satt seg på fanget mitt og ga meg en lang klem og sa at jeg ikke måtte være lei meg for dette var ikke på onkli, bare på film og det var ingenting å bekymre seg for :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner alltid av:

Titanic - når vi ser de rundt omkring på båten som forbereder seg på å dø, det gamle paret i senga, moren med ungene og så videre.. Griner fra da av og ut filmen :sjenert:

Legends of the falls - hele slutten

My Girl - når hun kommer inn i begravelsen og vil de skal ta på ham brillene :grine:

E.T.

Gladiatoren - hele slutten

A Beautiful Mind

LOTR, Return of the King - fra Theoden dør

Friends - når Ross og Rachel slår opp, når Ross står på kne foran Rachel og holder rundt henne..

Masse annet også, men det var dette jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Leela_

Jeg er fryktelig lettrørt, så det skal ikke så mye til, men den siste filmen med mye tårer var The Shawshank Redemption. Mange scener i den filmen, særlig da Brooks (tror det er rette navnet) slipper ut av fengselet etter å ha tilbrakt nesten hele livet der. I tillegg blir jeg veldig rørt når de drikker øl på taket...

Ble også litt satt ut under "Music and Lyrics" når Hugh Grant spilte sin selvskrevne sang oppe på scenen til Drew Barrymore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Jeg griner vel over alt som er nevnt her og mere til... men har ikke vært så hysterisk som da Dr. Mark Greene døde i ER  :grine:

Jeg fulgte ikke engang med på ER, men jeg gråt som en unge da han døde!

My Girl - når hun kommer inn i begravelsen og vil de skal ta på ham brillene  :grine:

At jeg kunne glemme denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...