Gå til innhold

Hvilken film/tv-serie gråter du alltid av?


Gjest Frysepulver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siste episoden av Grey's Anatomy som gikk i Norge :grine:

Siste episoden av Sex og singelliv :grine:

Titanic, faktisk :grine:

Edit: pluss mange flere, men jeg kommer ikke på det akkurat nå.

Endret av honey21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Champ. En gammel, gammel boksefilm med Jon Voigt, Faye Dunaway og Rick Schroeder....

Ja, denne husker jeg at jeg gråt til. Spesielt den scenen der sønnen sier " I wont eat much"......

(ellers har jeg en "favorittgråtesang- og det er "Vesle Daniel skal ut i verda"- begynner å sippe bare jeg tenker på den!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*

Jeg glemte å si at det er en sang som betyr uendelig mye for meg - det er Angel med Flipsyde. Det var min eldste sønn som sendte meg link til sangen - fordi det beskriver hva han føler ifm masse trist vi har vært gjennom de siste årene :grine:

Det fikk meg til å innse at det nytter å kjempe for det man tror på :) og til å aldri gi opp samme hvor mye motgang man møter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff tror jeg også har sett Lillefot , men jeg var veldig liten.. det var veldig dramatisk..

Jeg tror jeg gråt ja.. gråter av mange tegnefilmer når de mister foreldrene mine.

Og aller siste episode av The O.C. (Sesong 4)..

og jeg gråt flere ganger under dokumentaren på tv2 om de som reiser med seilbåt rundt Grønland og sånn, hvor de slaktet en selunge, en hundevalp døde og de måtte skyte 3 hunder fordi det ikke var plass på båten!

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg er også av den lettrørte typen, og det skal lite til før tårene renner.

En scene jeg gråter like mye av hver gang jeg ser den, er faktisk fra Skjønnheten og Udyret (Disney...) da udyret blir til en prins. Må svelge bare jeg tenker på den scenen, og den fantastiske musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye det.

Gråter aldri a serier som Friends f.eks.

Men filmer...

Girl interrupted....denne scenen

http://www.youtube.com/watch?v=68OBorQvZtY

Flere scener fra filmen I fars navn (in the name of the father)

Spesielt slutten der denne spilles (tror det er slutten??)

Filmer med bra musikk kan lett få meg til å gråte...er det en sann, trist historie i tillegg - da spretter tårene..

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vettu hva jeg så også på den dokumentaren på tv2.den var helt jævlig.jeg har ikke sett så mye men fy f og jeg gråt når den ene hunden lå igjen i løypa fordi den var skada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Filmen "stepmum"

Åh, ja - den med Julia Roberts og Susan Sorandon! HULK!!!

Lillefot var traumatisk, ja :grine:

Ellers er noen scener fra "Flukten fra Watership" og "Mary Poppins" skikkelige tear-jerkers.

Bortsett fra tegnefilmen, så er både Joni Mitchell-scenen og begravelsesscenen i Love Actually fryktelig triste.

Og "Den fyste song eg høyra fekk" gjør meg alltid blank i øynene. Men det skjedde jo til og med med kong Harald, så jeg er i godt selskap :sjenert:

Ja, Gud bedre, den hadde jeg rent glemt. Da er det snørr og tårer og tørkerull for min del...

Har nå sett The Holiday, og fra den gamle karen kommer inn i rommet fylt av mennesker som vil hylle han og ut satt jeg nå i sofaen og sippet da...

Titanic ser jeg aldri igjen... Jeg ble fortalt at han kom til å dø, så fra da klokken ringer før/etter middag var det hysterisk hylgråt i kinosalen...

Eh, og Ekrem Oppsussing USA... Herregud, som jeg griner av det! Alle de stakkarslige familiene som får flatskjerm-TV-er, nye senger, hager, nedbetalt gjeld og så videre og så videre - det setter i gang tåremaskinen! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaskeposten med bl.a. Kevin Kostner :grine: Slutten på den er bare SÅÅÅ trist.

Samme med Broene i Madison County :grine:

Og så må jeg sipe hver gang jeg ser E.T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia
De siste episodene av Dawson's Creek der Jen dør og slikt.

:overrasket: Er Jen død??! :overrasket::grine::grine::grine:

Jeg fulgte med i flere år, men ikke siste sesong, så det visste jeg ikke.. Må jo bare få tak i siste sesong.. Hvor mange sesonger er det??

"Bridges of Madison County", på slutten av filmen når hun (Meryl Streep) sitter i bilen sammens med mannen sin og han (Clint Eastwood) sitter i bilen foran...

Jeg og!! Hulk!! Husker jeg satt på kino og venninna mi sa jeg gråt så ryggrekka ristet... :sjenert:

The Champ. En gammel, gammel boksefilm med Jon Voigt, Faye Dunaway og Rick Schroeder....

:grine:

Filmen "stepmum"

Sukk, jeg gråt fra start til slutt tror jeg... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Er Jen død??!  :overrasket:  :grine:  :grine:  :grine:

Jeg fulgte med i flere år, men ikke siste sesong, så det visste jeg ikke.. Må jo bare få tak i siste sesong.. Hvor mange sesonger er det??

Sukk, jeg gråt fra start til slutt tror jeg... :grine:

Det er seks sesonger. Fulgte aldri med jeg heller, men kjøpte alle sesongene på impuls på dvd. Jeg gråt som en baby. :sjenert:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purpurfargen, Monsters Ball og Broene i Madison County. Og når hun som skal dø av kreft sier farvel til sønnene sine i Tid for ømhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En film jeg så på TV2 igår kveld/natt: "Mitt liv som hus" - forferdelig trist  :grine:

Den er fantastisk fin, og jeg gråter hver gang jeg ser den..

hvorfor gråte over noe man vet ikke er ekte ?

De filmene jeg gråter mest til er faktisk basert på historier fra virkeligheten. Sannsynligvis derfor jeg gråter mest til dem, jeg vet at noen har opplevd det. Noe som bringer meg til en film jeg gråter ørten ganger i løpet av; Brian`s Song. Spesielt der han skjønner hvor dårlig han er. Da stortuter jeg.

Endret av Frøken Freken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A Beautiful mind. Filmen er en av mine absolutte favorittfilmer. Og da han endelig sitter i loungen for professorene og får utdelt alle pennene som et tegn på respekt,renner tårene hos meg. Hver gang. Og selvfølgelig takketalen etter at han fikk nobelprisen i matematikk. Han takket sin kone, og det må jeg si hun fortjente. For en kone han hadde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou
Og "Den fyste song eg høyra fekk" gjør meg alltid blank i øynene. Men det skjedde jo til og med med kong Harald, så jeg er i godt selskap :sjenert:

Jaaaaaaaa! :grine::grine::grine:

Ellers strigråter jeg av:

* store deler av "Den eventyrlige reisen", der en Golden retriever, en boxer og en kattepus (husker ikke rase) prøver å finne veien tilbake til familien,som har flyttet. Særlig den siste scenen er en tåreperse uten like.

* siste sendte episode av "Grey's Anatomy", når Denny dør

* En skikkelig tåreperse av en film med Cher i en av rollene, mener den heter "The Mask"

* "Edward Saksehånd"

* store deler av "Postmannen" (Il Postino). den filmen er bare utrolig vakker og utrolig trist. Kjenner jeg blir ganske fuktig i øynene bare av å tenke på den .

* "Brødrene Løvehjerte"

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er deilig å grine av filmer! Noen av de som har rørt meg mest er:

Meet Joe Black

Philadelphia (spesielt scenen med opera-musikken og selvfølgelig sluttscenen)

La vita e bella

My Girl

Babel (siste scenen med den japanske jenta)

Titanic

Love actually

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Fish - Her er det :grine: store deler av filmen

Buffy - Mye trist som skjer. Buffy dreper Angel, Angel dumper Buffy, Spike dør, Tara dør, moren til Buffy dør. Huff.

Brokeback Mountain - sluttscenen tar knekken på meg

Dawsons Creek - Kjempetrist når Jen dør :grine:

Sex&Singelliv - Siste episoden :grine:

Sweet Home Alabama - Når Reese Witherspoon og Josh Lucas besøker graven til en hund de eide en gang.

Og, ganske flaut: Jeg griner ofte av typiske "onsdagsfilmer"

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griner av det meste som er i nærheten av rørende...

Men altså: Grey's - sipper stort sett minst en gang i løpet av hver episode....

Og Brødrene Løvehjerte. Fytti, det tristeste som noen gang er laget for tv, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...