MrsG Skrevet 1. oktober 2007 #161 Skrevet 1. oktober 2007 ååå, nå blir jeg så nysgjerrig! og utålmodig! mere, mere, mere! ok, overtrøtt nå. hehe. gleder meg til resten
Gjest Lano Skrevet 2. oktober 2007 #162 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer som nygift!! Og så artig at du tar deg tid til å skrive detaljert, det er jo ekstra morsomt for oss som har fulgt med dere i planleggingsprosessen!! Og bildet var kjempefint! Gleder meg til å lese om fortsettelsen!
Piglet Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #163 Skrevet 2. oktober 2007 Har bestemt meg for å droppe litt anonymitet, så jeg kan legge inn noen flere bilder. Her kommer et av dagen før dagen: Bakingen hadde tæret litt på neglene, så her får jeg ny neglelakk på... Tusen takk for hyggelige hilsner Malou, Ballerina, MrsG og Lano! Nå kommer det mere! Piglet
Piglet Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #164 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Bryllupsdagen: Lørdag den 22. september sto jeg opp kl. 8 etter å ha ligget våken ganske lenge. Gikk ut på badet for å ta en dusj, og så var det ikke noe VARMTVANN! Jeg så ikke helt sånn ut: Ringte ned til resepsjonen, og de sa at varmtvannsbeholderen var ødelagt og at de jobbet med det, men det kom ikke noe varmt vann mens vi var der! Jeg hadde vasket håret dagen før, så jeg bare skylte meg litt før jeg barberte ben etc. i vasken. Ikke den glamourøse morgen jeg hadde drømt om, men sikkert noe jeg vil huske i mange år! Da jeg kom ut fra badet, sto de andre opp og vi var snart klare for frokost. Men akkurat da vi skulle gå, kom blomstene mine. Min mann hadde ordnet dem selv uten at jeg hadde sett noe, så jeg var ganske spent. Buketten var kjempefin og akkurat som jeg ønsket meg. Hårpyntet var en annen historie, det var absolut ikke som jeg hadde sett for meg! De var knøttsmå, triste og ville overhode ikke se ut av noe i mitt store hår! Nå var gode råd dyre og jeg følte for første gang i hele planlegningsperioden bridezilla-tendenser komme krypende... Min forlover fikk meg overbevist om at hun skulle finne ut av noe og at jeg måtte gå og spise litt frokost. Jeg tvang i meg litt mat og så kom hun og fortalte at de var en blomsterbutik i nærheten, som var åpen. Så dit skyndte vi oss og de skyndte seg og sette sammen noe nytt til meg. Det ble mye bedre - så stor ros til dem! Og til min forlover og min lillesøster som holdt meg rolig og overbeviste meg om at dette ikke var tidspunktet å ringe min tilkommende og rope... Så gikk jeg til frisøren og noterte meg at været var ganske så nydelig - og det ble bare bedre og bedre i løpet av dagen. På ettermiddagen var det faktisk så varmt at vi satt utenfor, og det er jo ikke dårlig med tanke på hvordan sommeren har vært. Håret tok en og en halv time og selv om jeg syntes det var veldig deilig å bare slappe av i stolen til å starte med, så var jeg ganske stresset kl. 11.30. Men heldigvis også fornøyd! I og med at været var så fint, bestemte jeg meg for å gå tilbake til hotellet og mens jeg gikk, planla jeg hvordan jeg skulle bruke tiden så jeg skulle bli klar til tiden. Men da jeg kom frem, var det hektisk aktivitet og det endte faktsik med at jeg brukte endel tid på å hjelpe de to andre med hår og sminke... http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Kl. 13 rinte pappa og sa at han satt i resepsjonen, og jeg sa at jeg trengte ca. 20 minutter til å få på meg kjolen. Det gikk fint (vi hadde jo øvd) og kl. 13.20 var vi klar til avgang. Pappa sa at jeg var helt nydelig og jeg følte meg også veldig fin. Vi kjørte via leiligheten for å sette av tingene mine, og så kjørte vi rundt i Kbnh til den var ti på. Da løp søsteren min inn, og så ventet vi enda åtte minutter før vi kjørte frem til kirken. Da hadde jeg ganske mange sommerfugler i magen og gledet meg masse til å komme igang! Utenfor kirken ble vi tatt imot av fotografen (og en drosjesjåfør min mann hadde bestilt til kl. 14 i stedet for til kl. 17). Inne i våpenhuset ordnet forloveren min på kjolen min, før hun gikk inn som den siste og klokkene begynte å ringe. Så begynte Pachelbels Canon i D dur (som var nydelig) og pappa og jeg gikk inn. Fortsettelse følger... Piglet Endret 2. oktober 2007 av Piglet
Gjest Ballerina Skrevet 2. oktober 2007 #166 Skrevet 2. oktober 2007 Så fin du var! Godt å høre at alt ordnet seg Gleder meg til å lese fortsettelsen
Piglet Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #167 Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Mere lørdag...: Jeg smilte masse da jeg gikk inn, men husker at jeg så flere jeg ikke kjente og tenkte HVEM er de?!? Så så jeg mannen, og det var deilig! :rødme: Han var fin og så glad ut og det var perfekt... Pappa som ellers ikke er den som snakker mest om følelser, sa til flere at han var overrakset over a han ble så rørt, så det var jo litt hyggelig. Så satte jeg meg på stolen min og vielsen var i gang.. Den var fantastisk (det var mange som sa det var en av de fineste vielsene de hadde vært til) - presten holdt en fin og personlig tale, og salmene fungerte veldig fint sammen og de fleste sang med. Spesielt Deilig er jorden fungerte kjempebra - siden det er en salme som bruks i både Norge og DK og som de fleste kan. Det er jo ikke en typisk bryllupssalme, men jeg synes den var helt riktig. Selve ja-siingen gikk fnt, selv om mitt første ja var veldig lavt. Og så var det slutt - det gikk alt for fort! Vi gikk ut til "All you need is love", som vi også fikk mange positive kommentarer til, men som jeg desverre ikke fikk hørt noe av. Etter at vi hadde fått gratulasjoner av de ca. 140 menneskene som var i kirken (og ja, det var noe jeg ikke viste hvem var, f.eks. kollegaer av mannen) og alle ble fotografert på trappen, var det resepsjon med fantastisk bryllupskake, brownies, spekemat og hvitvin. Vi sang noe sanger og forsøkte å få snakket med de som ikke skulle være med videre på festen, og det var en veldig god og avslappet stemning. Kl. 16. skulle vi ta noen bilder utenfor (fotografen var med både i kirken og til resepsjonen) og akkurat da ble jeg STUKKET AV EN HVEPS!! Det gjorde veldig vondt og jeg ble ganske hysterisk og kvalm, men viste heldigvis at jeg ikke var allergisk. Jeg fikk litt is på og brodden ble fjernet og det fikk litt bedre, men jeg kjeftet litt på mannens foreldre som bare hang over meg, mens jeg hadde bruk for litt me-time for å samle meg. Men, men... Vi fikk tatt noen fine bilder, tror jeg (har ikke sett dem enda) og så dro vi videre til festlokalet. Gjestene i buss og vi i taxi og det var deilig med ti minutter hvor vi kunne snakke litt sammen alene. Min mann fikk forøvrig både spurt hvorfor jeg ikke hadde den riktige hårpyntene i og mistet VISA-kortet sitt på den turen. :D Da jeg kom frem, fikk jeg beundret lokalet litt, siden jeg ikke hadde vært med til pynte det (det hadde mannen og mamma og hans foreldre gjort): Lokalet Et bord Etter det, gikk vi rundt og hilste på alle gjestene (95 stk.), før vi gikk til bords kl. 18.20. Piglet Endret 3. oktober 2007 av Piglet
Piglet Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #168 Skrevet 3. oktober 2007 The happy couple! På kirketrappen.
Gjest Ballerina Skrevet 3. oktober 2007 #169 Skrevet 3. oktober 2007 For et famtastisk nydelig bord!!!!!! ...og den maten som lå på så jo bare heeelt fantastisk ut!! Gleder meg som vanlig til fortsettelsen
Amity Skrevet 3. oktober 2007 #170 Skrevet 3. oktober 2007 Åh, så nydelig...kjolen, lokalet, bordene, buketten... Kjempegøy å lese dette, og jeg skjønner godt at du føler deg litt utladet etter å ha forberedt dette i noen måneder. Gleder meg også til å lese mer
Piglet Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #171 Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Tusen takk for positiv tilbakemelding på bord og lokale! Vi fikk veldig mye ros for det og for at det ikke var det typiske bryllupslokalet, så det betyr mye! Maten var like fantastisk som den så ut: Forret: skindstegt laks i syltede grønsager vitello tonnato, kalvekød med tunsauce med kapers og krydderurter honningstegt and med grønne æbler pinje kerner og balsamico lomo med jordskokcreme og jordskok-fritter Hovedret: parmaskinke med syltede artiskokker sticks med tomatsalat rødløg oliven basilikum og bøffelmozzarella stegt muslingerisotto med parmesan og persille grillet oksefilet med tapanade af kastanjer rødvinsmarinerede rødbeder med basilikum og revet parmesan lasagne med to slags ost og skovens svampe spaghetti carbonara med bacon Desert: tiramisu vanillie pana cotta med sensommerbær limesorbet Hvitvin: sauvignon blanc 2005 kemblefield hawks bay new zeland Rødvin: lantz revive, dominio de eguren, tinto dom. limited selection Hovedret Min kjære forsyner seg Endret 5. oktober 2007 av Piglet
Piglet Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #172 Skrevet 4. oktober 2007 Siste del av lørdagen, I promiss! Vi hadde avtalt med toastmasteren at vi skulle holde to klumper med taler, en etter forretten (og så en røykepause) og så en etter hovedretten, og det fungerte supert. Vi ønsket velkommen og takket alle for at de hadde kommet, for gaver, foreldre og folovere og så overlot vi ordet til toastmasteren og kastet oss over den deilige forretten. Da vi hadde spist i en god halvtime, var det tid for taler, som var veldig bra (selv om det selvfølgelig er vanskelig å være helt objektiv i ens eget bryllup , men mange har kommentert at de var bra også). Min manns tale var veldig bra og fortalte på en fin måte om forholdet vårt uten å bli for klissete, pappas tale var veldig, veldig bra, men den mest overraskende talen var mannens forlovers. Jeg hadde trodd at han ville holde en litt "rølpete" tale om alle de øllene de hadde drukket gjenom tidene, men den var veldig rørende og han snakket masse om hvor bra han syntes vi hadde det. Min lillesøster holdt verdens korteste tale hvor hun på fantastisk vis fikk sagt akkurat det som skulle sier og min forlover holdt også en veldig bra tale til både meg og min kjære. Det var bare synd at hun ente med å komme veldig sent på - lenge etter mannens forlover... Kl. 22.50 var vi færdig med deserten og det betydde at vi hadde holdt tidsplanen akkurat. Og det var supert. Så åpnet baren og det var fest i tre og en halv time, bare avbrudt av brudevalsen som gikk veldig fint, takket være endel øving på slutten. Folk hygget seg veldig og nøt den frie baren, og det ble akkurat den festen vi ønsket oss. Det ble gått ganske bra til den, og det tror nok ikke at det er så mange brylluper hvor bruden gir en bodytequila og gommen danser på baren. Mange kom også bort til oss og roste stedet, maten, festen eller sa at det var det beste bryllupet de hadde vært til og med veldig gode taler. Og det varmer selvfølgelig... Og så fikk jeg utrolig mange komplimenter for kjolen min... Kl. 2 kom det pizza til nattmat (det hadde vært småkaker og kaffe umidelbart etter maten) og kl. 2.30 ble vi hentet i taxi. Omtrent samtidig kom bussen som hentet de gjestene som var igejn om kjørte dem til hotellet. Flere dro videre på byen, så det var veldig hyggelig og et tegn på at festen hadde vært bra, synes jeg. Vi dro hjem og der hadde mannen pyntet rommet vårt så fint med blomster, lys og rent sengetøy. Vi fikk meg ut av kjolen og inn i det nye undertøyet og så drakk vi litt champagne, mens han plukket nåler ut av håret mitt og vi snakket om dagen. Litt ble det også til, så alle var fornøyde... . Og så var det tid for fire og en halv times søvn før brunchen dagen etter, med sengen full av ris... Det var en ganske så detaljert beskrivelse av dagen, som ble akkurat som vi hadde ønsket om. Skal skrive mere om brunch og bryllupsreise snart. Piglet
Piglet Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #173 Skrevet 5. oktober 2007 Vi hadde ikke verdens mest tradisjonelle bryllup, men jeg hadde både noe nytt (kjolen), noe gammelt (armbånd som jeg hadde lånt av mamma), noe lånt (også armbåndet) og noe blått (navnene våre og bryllupsdatoen brodert inn på innsiden av kjolen) og det synes jeg var litt hyggelig. Vi fikk mange fine gaver, som vi først så på da vi hadde kommet hjem fra bryllupsreisen. Allers mest glade var vi for at så mange hadde gitt penger til Leger uten grenser og Røde Kors - tror nok vi ente med at de ble gitt ca. 10.000 kr og vi har også fått endel kontanter som vi også vil gi ca. halvparten av. Ellers fikk vi tre weekendopphold: hit, hit og hit. I tillegg fikk vi et gavekort på overnattning på et av mange forskjellige hoteller i DK og Sverige (som vi planlegger å bruke på en førjulstur til Malmø), en tur i teater og et gavekort til forskjellige kulturarrangementer og et gavekort til leie av tandemsykkel. Så hvis vi skal rekke alt det før vi drar til Australia, har vi ganske travlet. Vi fikk også masse fine ting som sto på ønskelisten vår - vinglass, sengetøy, kniver, spill, service etc., og mange hyggelige hilsner, så det var det også veldig hyggelig å gå igjennom. Piglet
Piglet Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #175 Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Søndagen: Søndag morgen sto vi opp kl. halv ni, for å være klar til brunch kl. 10. Vi ga hverandre morgengaver, og mannen ble veldig glad for mansjettkanppene. Han ga meg en klokke og verdens søteste grisebamse, som bor på kontoret mitt nå. Klokke var en veldig god ide, for han hadde hørt at jeg hadde snakket om at den jeg har nå var veldig slitt, MEN han hadde gått glipp av at jeg hadde kjøpt en annen som bare lå i en skuff klar til å bli tatt i bruk... Så jeg tror nok det ender med at jeg bytter den jeg fikk av ham. Det var litt kaos med noen nøkler som mamma og pappa (som sto for brunchen) ikke fant, men kl. 9.30 dro vi først til bakeren ved Københavns Universitet for å kjøpe noen spesielle wienerbrød mannen spiste utrolig mange av under studietiden og så videre til den skolen hvor vi skulle ha brunche. Der var både maten (forskjellige typer brød, muffins, masse godt pålegg, frukt og yogurth) og oppmøtet (ca. 80 stk.) fantastisk og vi fikk snakket med endel vi ikke fikk sett så mye dagen før. Mannes forlover dukket opp en time for sent og i klærene fra kvelden før, så han hadde tydligvis hatt en god natt. Etter å ha sagt ha det til foreldrene våre, dro vi hjem og fikk besøk av noen av gjestene til bryllupskakerester, før de dro videre til flyplassen. Det var supert med en ekstra mulighet for å få snakket med folk, og en brunch dagen etter vil jeg absolut anbefale for alle. Etter at de siste hadde dratt, forsøkte vi å rydde litt opp i alt rotet, før vi leverte bilen til service, spiste litt thai take away og fikk pakket til bryllupsreisen. Der hadde mannen en liten krise, da han oppdaget at han ikke hadde noe særlig rene klær... Så begynte vi å kikke litt på gavene våre, men ble enige om å vente til vi kom hjem fra bryllupsreisen fordi vi var så slitne. Og så gikk vi i seng - og det var det beste som hadde skjedd den dagen! :søvn: Piglet Endret 11. oktober 2007 av Piglet
Gjest Lano Skrevet 5. oktober 2007 #176 Skrevet 5. oktober 2007 Kjempegøy å lese om dagen deres, og jeg synes det er utrolig gøy med bildene som ledsager teksten. Sååå morsomt å få små glimt av dere!!
Amity Skrevet 6. oktober 2007 #177 Skrevet 6. oktober 2007 Helt enig med Lano, utrolig koselig å lese om dagen og få se noen bilder i tillegg. Storkoser meg!
Gjest Ballerina Skrevet 6. oktober 2007 #178 Skrevet 6. oktober 2007 Kjempegøy å lese om dagen deres, og jeg synes det er utrolig gøy med bildene som ledsager teksten. Sååå morsomt å få små glimt av dere!! Helt enig med Lano, utrolig koselig å lese om dagen og få se noen bilder i tillegg. Storkoser meg!
MellonCollie Skrevet 6. oktober 2007 #179 Skrevet 6. oktober 2007 Kan jo bare si meg enig med de andre jeg også Så koselig å følge med her!
Piglet Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #180 Skrevet 11. oktober 2007 Hei Lano, Amity, Ballerina og MelleonCollie! Tusen takk for positiv tilbakemelding! jeg har jo brukt ganske mye tid på å skrive referat her inne, så det er veldig hyggelig at noen leser... Her kommer det noen flere bilder fra dagen - vi har nemlig fått dem fotografen tok. Det var superhyggelig og se dem hun tok fra før vielsen og under resepsjone av alle gjestene, og jeg synes hun har fanget stemningen veldig bra. Selve portrettbildene av oss, er vi ikke like fornøyde med - vi synes vi ser litt stive ut. Men her kommer det litt ihvertfall: Den fint pyntede kirken På vei inn - vi ser veldig målrettede ut... På vei ut Skjærer kake - se de fine manicurede neglene Kakelykke! Jeg har blitt stukket av en hveps! På cafe... Meg... Se syklistene Et av mine favorittbilder Portrett Bystemning Piglet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå