Simpleminded Skrevet 27. august 2009 Forfatter #2661 Skrevet 27. august 2009 Håper dere har det greit økonomisk nå, selv om det var litt kaos tidligere. Kjempebra om samboeren har blitt litt mer fornuftig Så herlig med en rolig morgen Det hadde vi også, kjempegodt var det! Spørs om du får tre unger i hus framover ja Håper operasjonen til samboeren din blir vellykket! Ja, nå blir det faktisk tre unger i hus framover I tillegg er snuppa blitt snufsete stakkars Så det blir kanskje noen søvnløse netter fremover.. Men, det går for en periode. Operasjonen står det mer om nedenfor Godt å høre at dere har det bedre Håper operasjonen går bra Ja, her går det bedre Men det vil jo alltid gå opp og ned som med alle forhold og generelt livet Sove til 9! Hadde det bare kunnet skje her Håper du får tatt deg igjen etter ei slitsom helg Ja, det er utrolig deilig når snuppa velger å sove så lenge Håper trenden fortsetter, selv om jeg tviler på det nå som hun har blitt forkjølet Vanskelig å få tatt meg inn igjen når det alltid er noe som skal gjøres. Og nå må det også gjøres uten hjelp fra sambo.. Også er det selskap til helga! Jaja... Vi får ta det som det kommer.. For en helg! Håper du har fått tatt deg inn igjen nå Flott at økonomien ser ut til å ordne seg! Det er så utrolig slitsomt å stresse med sånne ting, det griper liksom inn i alt. Håper operasjonen har gått bra i dag! Blir sikkert koselig å ha samboeren din hjemme, selv om han nok kommer til å trenge litt stell (mannfolk, altså - de blir dobbelt så syke som oss kvinnfolk når de er dårlige! ) Ha en fin dag! Ja, får håpe det går troll i ord med de økonomiske planene han har.. _______________________________________________________ I dag sto sambo opp halv seks og ble plukket opp av svigermor som kjørte han til spesialisten. Operasjonen var vellykket og sambo fikk lovord om at kneet hans skulle bli 100% igjen Så da får vi håpe de 4 ukene med sofa-sliting er verdt det.. I dag var vi på kontroll med snuppa! Alt var fint Hun fulgte fint kurva si både på hode, lengde og vekt Nå er hun 8,4 kg og 73 cm lang. Søt lita tulle :jentebaby: Ellers har jeg vært helt forferdelig i formen i dag. Spydd magesyre og ikke fått i meg noe mat nå før på kvelden. Så da får jeg håpe formen holder i morgen når lille N kommer klokka 7... Har ikke så mye mer tid nå, men kommer innom igjen i morgen! Nå er det natta!
angelou Skrevet 27. august 2009 #2662 Skrevet 27. august 2009 Håper formen er bedre Samboeren min ble meniskoperert når K var 4 måneder han, så da fikk han en måned sammen med oss i permisjonen, noe som bare var kos, for han var oppegående igjen etter 5 dager Han skal ta det andre kneet også, men jeg synes han bør vente til neste gang jeg skal ha permisjon
Simpleminded Skrevet 28. august 2009 Forfatter #2663 Skrevet 28. august 2009 Håper formen er bedre Samboeren min ble meniskoperert når K var 4 måneder han, så da fikk han en måned sammen med oss i permisjonen, noe som bare var kos, for han var oppegående igjen etter 5 dager Han skal ta det andre kneet også, men jeg synes han bør vente til neste gang jeg skal ha permisjon Jeg håper også formen blir bedre... Men akkurat nå er det så mye som skjer så jeg får ikke tid til å tenke på meg selv Det var'ke dumt! Håper virkelig sambo også er oppe og går om like kort tid som din For situasjonen akkurat nå er ganske uutholdelig.. Ikke dumt å vente med andre kneet til neste permisjon nei
Simpleminded Skrevet 28. august 2009 Forfatter #2664 Skrevet 28. august 2009 Nå vet jeg ikke lenger hvor jeg skal gjøre av meg... Er så utrolig sliten, og i tillegg så er jeg konstant bekymret for bebisen i magen. Har sett noen rosa "flekker" blant utfloden (beklager detaljene), og er livredd for at det er MA.. Kan stress forårsake abort?... Off, ikke lett å ta det med ro når en har to "pasienter" å ta seg av her hjemme Snuppa har blitt syk hun også Feber, sår hals, snørrete nese og generelt ikke i form stakkars.. Så dagen i dag har stort sett dreid seg om henne Og innimellom slagene så har jeg fått gjort de dagligdagse gjøremålene som å handle inn til helga, vaske opp, lage middag, rydde osv.. Sliten? Jeg?... Jeg vurderer å kjøpe meg en UL i uke 12 for å sjekke at nurket har det bra.. Er livredd for at det skal gå skeis denne gangen! Føler liksom at vi var så heldige sist med lille V at det er rart om vi skulle være like heldige nå..?... Eller så får jeg høre hva jordmor sier på mandag. Skal på min første kontroll da Kanskje hun kan berolige meg? Også har jeg bestilt en Angelsound som forhåpentligvis kan berolige meg fram til sparkene kommer Litt hysterisk er jeg, men er så redd I dag har jeg ikke passet lille N siden lille V var våken store deler av natten og tydeligvis brygget på noe. Noe som dagen i dag var et stort bevis på... I morgen skal vi høre om mammaen til sambo kan passe snuppa så jeg får unna litt gulv-vask og støvtørking før bursdagsselskapet på søndag. Også må jeg bake to kaker.. Puh! I tillegg så har vi jo ikke sagt det til noen at vi venter en til, så jeg føler liksom at jeg er litt hjelpesløs når jeg ber dem om hjelp til å passe lille V..
angelou Skrevet 28. august 2009 #2666 Skrevet 28. august 2009 Så leit å høre at du bekymrer deg så mye Mest sannsynlig så er jo alt bare bra siden du allerede har hatt en UL hvor du har fått sett et bankende hjerte. Men hvis det ikke går over så synes jeg du skal bestille deg en tidlig UL til jeg, for din egen psykes skyld. Og du, sikker på at de passer V med glede selv om du ikke har fortalt om familieforøkelsen
Nilla Skrevet 28. august 2009 #2667 Skrevet 28. august 2009 Hei, Simpleminded! Så leit at du skal være så bekymret! Det er skikkelig guffent å gå rundt å engste seg sånn. Har hatt flere perioder jeg også, med engstelse og bekymring. Vi har jo hatt flere UL'er da, siden vi venter to og har vært innom fertilitetsbehandling. Allikevel har jeg klart å engste meg veldig mye! Og jeg har tenkt MANGE ganger at skulle vi bare fått den vanlige UL'en i uke 18 hadde jeg gått på veggen! Hvis det får deg til å føle deg bedre, så bestill deg en ekstra UL. Og vit at du er ikke alene om å engste deg.
Eve Luna Skrevet 31. august 2009 #2669 Skrevet 31. august 2009 Jeg skjønner alle dine bekymringer. Du kan kanskje høre med jordmoren om hun kan henvise deg til en tidlig UL (hvis hun har lov å henvise). Jeg vil anbefale deg å ta en tidlig UL siden du er så bekymret og siden du har hatt litt blødning. Babyen i magen har det ikke bra med en stresset mor. Og god bedring til lille V.
Lilith Skrevet 31. august 2009 #2670 Skrevet 31. august 2009 Jeg vil også anbefale tidlig ul - så får du kanskje litt ro på deg. Det er fælt å gå og bekymre seg sånn. Det hjalp i hvert fall meg sist! Jeg hadde forresten også litt rosa utflod sist - uten at det var tegn på at noe var galt Skjønner godt du er sliten. Håper du klarer å stresse ned litt og la i hvert fall husarbeidet flyte en stund - hybelkaninene klarer seg selv Trenger du forresten oppskrift på en superenkel og supergod eplekake til søndag, så kan du få den av meg! God bedring til lille V!
mjau-mjau Skrevet 31. august 2009 #2671 Skrevet 31. august 2009 Bare innom og har frest gjennom siste siden. Henger litt etter i KG-verden for tida! Håper det går bra med både samboer og lille V Håper det går bra på kontroll og at du slapper av!
jente 79 Skrevet 31. august 2009 #2672 Skrevet 31. august 2009 Håper alt gikk bra på UL. Jeg har hatt til dels ganske kraftige blødninger i denne graviditeten og alt er bra. Så litt rosa utflod behøver ikke å bety noe. Men jeg ville nok også tatt en tidlig UL for å berolige meg selv. Jeg har totalt hatt 4 vanlige UL'er og en 3D UL denne gangen, sånn blir det når det er en del styr... Håper formen på lille V. er bedre.
Ella* Skrevet 1. september 2009 #2673 Skrevet 1. september 2009 Hvis en UL til vil gjøre deg mer avslappet, hadde jeg tatt det. Men litt stress skal ikke føre til MA, og det er helt vanlig med litt rosa utflod Håper du har litt roligere dager nå!
Simpleminded Skrevet 1. september 2009 Forfatter #2674 Skrevet 1. september 2009 Så leit å høre at du bekymrer deg så mye. Mest sannsynlig så er jo alt bare bra siden du allerede har hatt en UL hvor du har fått sett et bankende hjerte. Men hvis det ikke går over så synes jeg du skal bestille deg en tidlig UL til jeg, for din egen psykes skyld. Og du, sikker på at de passer V med glede selv om du ikke har fortalt om familieforøkelsen Ja, jeg håper jo at alt er bra og nå for tiden så har jeg ikke så mye tid til å tenke på bebisen i magen så da slipper jeg ekstra bekymringer Svigermor sier sjeldent nei til å passe snuppa, så det er godt å ha henne i bakhånd. Hei, Simpleminded! Så leit at du skal være så bekymret! Det er skikkelig guffent å gå rundt å engste seg sånn. Har hatt flere perioder jeg også, med engstelse og bekymring. Vi har jo hatt flere UL'er da, siden vi venter to og har vært innom fertilitetsbehandling. Allikevel har jeg klart å engste meg veldig mye! Og jeg har tenkt MANGE ganger at skulle vi bare fått den vanlige UL'en i uke 18 hadde jeg gått på veggen! Hvis det får deg til å føle deg bedre, så bestill deg en ekstra UL. Og vit at du er ikke alene om å engste deg. Ja, jeg kunne gjerne tenkt meg en UL til før vi forteller nyheten til alle vennene og familien vår.. Men samtidig så håper jeg at jeg slipper det, for det er jo en ganske stor utgift Håper Angelsound-en kan berolige meg når den kommer.. Jeg skjønner alle dine bekymringer. Du kan kanskje høre med jordmoren om hun kan henvise deg til en tidlig UL (hvis hun har lov å henvise). Jeg vil anbefale deg å ta en tidlig UL siden du er så bekymret og siden du har hatt litt blødning. Babyen i magen har det ikke bra med en stresset mor. Og god bedring til lille V. Jordmora mi kan henvise ja.. Kanskje jeg skulle hørt med henne? Venter litt til tror jeg.. Kanskje jeg kan slå meg til ro med tanken på at bebisen har det bra etterhvert?.. Jeg vil også anbefale tidlig ul - så får du kanskje litt ro på deg. Det er fælt å gå og bekymre seg sånn. Det hjalp i hvert fall meg sist! Jeg hadde forresten også litt rosa utflod sist - uten at det var tegn på at noe var galt Skjønner godt du er sliten. Håper du klarer å stresse ned litt og la i hvert fall husarbeidet flyte en stund - hybelkaninene klarer seg selv Trenger du forresten oppskrift på en superenkel og supergod eplekake til søndag, så kan du få den av meg! God bedring til lille V! Ikke noe gøy med disse bekymringene, men nå er det så mye som skjer i heimen at det er liten tid til å tenke på graviditeten.. Gleder meg til nyheten er ute og jeg har fått bekreftet at bebisen har det bra! Takker for oppskrift! Send den gjerne på pm!! Bakte 3 kaker på lørdagen, 2 stk. 1-2-3 og 1 helt fra bunnen av. Også kom bestemora til sambo med en skikkelig god eplekake. Bare innom og har frest gjennom siste siden. Henger litt etter i KG-verden for tida! Håper det går bra med både samboer og lille V Håper det går bra på kontroll og at du slapper av! Prøver å slappe av mellom slagene Nå sover begge snuppene så nå er det litt kg-tid Håper alt gikk bra på UL. Jeg har hatt til dels ganske kraftige blødninger i denne graviditeten og alt er bra. Så litt rosa utflod behøver ikke å bety noe. Men jeg ville nok også tatt en tidlig UL for å berolige meg selv. Jeg har totalt hatt 4 vanlige UL'er og en 3D UL denne gangen, sånn blir det når det er en del styr... Håper formen på lille V. er bedre. Var på UL rundt uke 8, men skal ikke på noen UL i nærmeste fremtid annet enn den ordinære (foreløpig) Godt å høre en solskinnshistorie Hvis en UL til vil gjøre deg mer avslappet, hadde jeg tatt det. Men litt stress skal ikke føre til MA, og det er helt vanlig med litt rosa utflod Håper du har litt roligere dager nå! Roligere og roligere fru Blom... Men prøver å ta meg inn på kveldene! ______________________ Grrr... Hvorfor er det begrensning på smileyene!?
Lilith Skrevet 1. september 2009 #2675 Skrevet 1. september 2009 God mandag! Eplekakeoppskrift kommer på pm - den tar rotta på kaka til bestemora til samboeren din, garantert! Med mindre hun har samme oppskrift, da ...
Simpleminded Skrevet 1. september 2009 Forfatter #2676 Skrevet 1. september 2009 God mandag! Eplekakeoppskrift kommer på pm - den tar rotta på kaka til bestemora til samboeren din, garantert! Med mindre hun har samme oppskrift, da ... Topp! Gleder meg Da skal jeg invitere på eplekakefest her og imponere fletta av svigermor og resten av svigerslekta!
Simpleminded Skrevet 1. september 2009 Forfatter #2677 Skrevet 1. september 2009 Så var helga over med kakebaking, småsyk unge og bursdagsfeiring Deilig! Nå føler jeg at jeg kan se fremover til den dagen vi kan fortelle familiene våre om nyheten som ankommer i mars/april til neste år Må innrømme at jeg har vært på nippet å fortelle det flere ganger i helga, for jeg har vært så sliten Gleder meg virkelig til å fortelle dem det slik at jeg kanskje får en forståelse for hvorfor jeg kanskje har virket litt medtatt og sliten i det siste... Har virkelig måttet bite tennene sammen og tatt meg selv i nakken for å få gjort alt klart til søndagens feiring.. Sambo er jo "handikappet" så han kunne jo ikke hjelpe til, men det var jeg for så vidt forberedt på. Feiringen på søndagen gikk virkelig unna! Heldigvis kom det så da fikk vi mulighet til å sitte ute Tror umulig at jeg hadde hatt plass til 15 gjester inne... :rødme: Begynte med pizzabakingen rundt halv ett og gjestene skulle komme klokka to.. Snuppa tok sin del av oppmerksomheten så det gikk ikke akkurat unna Pizzaen :pizza: var klar rundt halv tre, og vi fikk satt oss til å spise klokka tre. Heldigvis falt pizzaen i smak hos alle Måtte lage en "spesialpizza" til sambo's to søstre som ikke kunne ha det ene eller det andre på pizzaen så den ble laget med kjøttdeig, ost og løk Liker ikke så veldig godt at noen kan si at de ikke liker ting, når de ikke har smakt det andre (hadde på hvitløk, vårløk og soltørkede tomater i tillegg til det meksikanske fyllet jeg brukte) Snuppa holdt heldigvis humøret oppe og tålte godt å bli håndtert av svigermor og tantene sine Hun fikk øvd seg masse på å gå med vogna si ute på plassen her Nå er begge snuppene våkne og det er tid for lunsj!
Lilith Skrevet 1. september 2009 #2678 Skrevet 1. september 2009 Høres ut som en bra feiring! Godt at pizzaen falt i smak, selv hos de litt sære svigersøstrene Blir deilig å kunne fortelle nyheten til familie og venner, ja! Jeg er så trøtt for tida, og selv om noe sikkert skyldes ren hverdagsomstilling og høstens anmarsj, så tror jeg nok at lille reke i magen er litt skyld i det også ... Kan godt tenke meg at snuppa sjarmerte gjestene! Ha en fin dag!
Eve Luna Skrevet 1. september 2009 #2679 Skrevet 1. september 2009 Når har dere tenkt å fortelle nyheten til familien og venner? Så bra at bursdagfeiringen gikk så bra. Litt dumt at du måtte lage en spesialpizza, spesielt hvis de ikke sa på forhånd at de ikke kunne spise visse ting. Men hvis det er sånn at de rett og slett ikke likte enkelte ting på pizza så syns jeg nesten det er frekt å kreve eget pizza for det. God bedring til jenta di.
jente 79 Skrevet 2. september 2009 #2680 Skrevet 2. september 2009 Det er vanskelig den tida før man "trygt" kan fortelle. For oss fikk de nærmeste greie på det tidlig, resten fortalte vi det til i lillegutts bursdagsselskap. Var en artig anledning, men da hadde jeg jo passert 12 uker og hatt en UL rett før. Håper formen på snuppa er bedre.
Fremhevede innlegg