Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet
Det var da ærlig talt han som startet det hele! Jeg føler at han forsøker å manipulere meg og spille meg helt ut på sidelinjen.

Startet hva? Å si at han vil ha et barn til? Hvorfor fortjener han å bli holdt for narr for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du elsker ham men lurer ham ??

hmmm :ironi:

Skrevet
Startet hva? Å si at han vil ha et barn til? Hvorfor fortjener han å bli holdt for narr for det?

Å nærmest fremsette dette som et krav er da noe ganske annet enn å si at han vil ha et barn til? Hva med mine øsnker og behov? Betyr ikke de noe som helst? Er jeg ingen ting annet enn en fødemaskin, som pent skal ofre egne behov for å tilbinge tid med barna han ønsker seg?

Man bør da være to om ønsket om flere barn?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Å nærmest fremsette dette som et krav er da noe ganske annet enn å si at han vil ha et barn til? Hva med mine øsnker og behov? Betyr ikke de noe som helst? Er jeg ingen ting annet enn en fødemaskin, som pent skal ofre egne behov for å tilbinge tid med barna han ønsker seg?

Man bør da være to om ønsket om flere barn?

Ja for all del, men da skal da også være to ærlige mennesker i et forhold, hvis det skal være noe verdt.

Skrevet (endret)

Dette handler da ikke kun om mine bryster, det handler om enda et svangerskap, enda flere år hvor jeg blir bundet til småbarn, enda flere år hvor jeg må ofre min egen karriere, mens han som ønsker seg dette så sterkt faktisk ikke har til hensikt å endre livsstil i det hele tatt.

Jeg føler jeg får urettferdig lite støtte her nå.

Endret av Mette
Skrevet

Selvsagt handler det ikke bare om puppene dine. Det er du som nevner dem i en annen tråd og at du følte deg ubekvem etter tre uker... i alle fall, selvsagt forstår jeg at det handler om mer enn det.

Og støtte får du fra meg; jeg synes definitivt ikke du skal ha fler barn.

Men du får ikke støtte i å oppføre deg som en manipulerende og slu heks mot din mann. Jeg synes du har skikkelig dårlige holdninger som sagt, og om du synes det er urettferdig, så klarer jeg ikke helt gi deg for den.

Skrevet
Selvsagt handler det ikke bare om puppene dine. Det er du som nevner dem i en annen tråd og at du følte deg ubekvem etter tre uker... i alle fall, selvsagt forstår jeg at det handler om mer enn det.

Men du får ikke støtte i å oppføre deg som en manipulerende og slu heks mot din mann. Jeg synes du har skikkelig dårlige holdninger som sagt, og om du synes det er urettferdig, så klarer jeg ikke helt gi deg for den.

Signerer

Skrevet
Dette handler da ikke kun om mine bryster, det handler om enda et svangerskap, enda flere år hvor jeg blir bundet til småbarn, enda flere år hvor jeg  må ofre min egen karriere, mens han som ønsker seg dette så sterkt faktisk ikke har til hensikt å endre livsstil i det hele tatt.

Jeg føler jeg får urettferdig lite støtte her nå.

Buhuhu..fra meg får du ikke støtte. ærlig talt, du fremstår som meget selvsentrert. Sutret over at det tok hele 4 måneder før du fikk på deg de gamle klærne dine etter fødselen, ammet i 3 uker, men orket ikke mer da klærne ikke satt pent på :overrasket: Så mye har du ikke "ofret" deg altså, skjerp deg. Å få barn var vel en lykke for deg også? Det høres ut som om alt har vært kun ork, forsakelser og selvopptatthet. Jeg blir matt.

Du er i din fulle rett til å ikke ønske flere barn, din mann sier rett ut at han ønsker flere. Hva gjør du? Joda, du sier du skal ta ut spiralen og la han tro du er befruktningsdyktig! Tviler sterkt på at du er glad i din mann når du gjør slikt.

En annen ting, vi har så gode velferdsordninger her i Norge at å få flere enn 1 barn går veldig fint å kombinere med karriere, shopping, trening og dill og dall. Null problemo ;) Erfarer det selv....

Skrevet

Hvorfor er det så mye verre at jeg trikser litt med preventiver enn at han nærmest krever at jeg skal gi ham flere barn når jeg ikke ønsker det, og jeg har forklart ham hvorfor jeg føler det som jeg gjør. Jeg føler virkelig at jeg er helt ubetydelig oppi dette.

Skrevet

Men det må jo være lov å ikke ville ha flere unger!!

Jeg har tatt abort to ganger jeg første gangen fordi jeg bare var 16 og blei gravid etter en fest hos nabon. andre gangen var nå i fjord da sa gutten min at vi burte vente så jeg tok abort.

Hun dama her sier jo at det er mannen hennes som vil ha barn ikke hun og da må jo hun få bestemme det selv vel!!

Klemz Linniz!!

Gjest niomi
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg, Deidre. Han vil ha barn, men vil ikke ta ansvar for de, og bruker jobben sin som unskyldning. Men det rettferdiggjør allikevel ikke at du ljuger for han om prevensjon. Syns du skal være ærlig, og går han på grunn av det, så gjør han det. Så får han jakte på en ny avlskvige, og du kan få delt omsorg for barnet, noe som gjør det lettere å få utnyttet utdanningen din.

Skrevet (endret)
Hvorfor er det så mye verre at jeg trikser litt med preventiver enn at han nærmest krever at jeg skal gi ham flere barn når jeg ikke ønsker det, og jeg har forklart ham hvorfor jeg føler det som jeg gjør. Jeg føler virkelig at jeg er helt ubetydelig oppi dette.

Men ok; Det han gjør er kanskje ikke hyggelig, men han er ærlig mot deg.

Det du gjør er svært uhyggelig og løgn og bedrag.

Ærlighet slår jug og fanteri hvilken dag som helst. Må du ha det forklart - på alvor, har du større problemer enn de ekteskapelige.

Endret av Mette
Gjest Peppa
Skrevet

Gjør det enkelt og greit: Si nei, nå er det nok! Du vil ikke ha flere barn! Dere må kunne møtes på halvveien uten noe juks og fanteri!

Skrevet

Et forslag fra meg: Gå ifra mannen din, slipp han fri, så kan det hende han vil få barn med ei annen ei :sjarmor:

Bedre å være enslig enn å være gift med de holdningene du har til din mann. Og ja, det er selvsagt værre å trikse med preventiver og lure sin mann enn at han er ærlig og sier at han vil ha flere barn. Han kan umulig lure deg til å bli gravid :ler:

Skrevet
Men det må jo være lov å ikke ville ha flere unger!!

Jeg har tatt abort to ganger jeg første gangen fordi jeg bare var 16 og blei gravid etter en fest hos nabon. andre gangen var nå i fjord da sa gutten min at vi burte vente så jeg tok abort.

Hun dama her sier jo at det er mannen hennes som vil ha barn ikke hun og da må jo hun få bestemme det selv vel!!

Klemz Linniz!!

Det er ingen som sier at det er feil å ikke ville ha flere barn! Tvert i mot, jeg tror hun tar den helt riktige avgjørelsen.

Det er å lure mannen sin som er problemet her.

Også håper jeg gutten din bruker kondom neste gang, Linniz.

Skrevet
Jeg skjønner deg godt, jeg, Deidre. Han vil ha barn, men vil ikke ta ansvar for de, og bruker jobben sin som unskyldning. Men det rettferdiggjør allikevel ikke at du ljuger for han om prevensjon. Syns du skal være ærlig, og går han på grunn av det, så gjør han det. Så får han jakte på en ny avlskvige, og du kan få delt omsorg for barnet, noe som gjør det lettere å få utnyttet utdanningen din.

Skrev visst det samme som deg jeg :sjenert: , oppdaget det nå...Men det er et godt forslag synes jeg. Da kan dere ha delt omsorg for barnet, da rekker du shopping også :ler:

Skrevet
Dette er et bra argument. Hvis det betyr så mye, så må han da være villig til å ofre noe, han også? Noen få timer overtid i uka er ikke for mye forlangt dersom dere får et barn til å hanskes med.

Det poenget ville jeg kjørt hardt på :sjarmor:

Jeg føler du forstår meg litt. Dette har jeg forsøkt å få ham til å se, men han mener at siden han står for hovedinntekten, og alltid vil gjøre det uansett om jeg hadde arbeidet full stilling, så må jeg være den som ofrer karrieren.

Han eier tross alt sitt eget selskap og tjener mange ganger mer enn jeg noen gang kan drømme om. Han er på en måte arbeidsplassen sin, og det ville aldri fungere om han bare ble borte i en lengre periode, eller om han arbeidet redusert.

Dette er jo et faktum som ikke gir meg nubbsjanse i hans verden!

Skrevet

Du får bare stille et ultimatum tilbake da - Om han tar permisjonen så skal du få et barn til. Så får han selv bestemme hva som er viktigst.

Gjest silkesvarten
Skrevet

må si jeg skjønner dere begge på hver sin måte...

jeg derimot er veldig glad i barn å håper på mange barn...

skal nå ha nummer 3 .. og håper det kommer flere. selv om jeg vet at min mann sier stopp her.... så da må jeg bare tenke....

ååååå tenk om jeg hadde en slik mann som din.. da hadde vi blitt en stoooooor familie...

men synst ikke du skal lure han... da vil han glede seg noe så veldig , men alikevel kommer det ingen baby.... hva ror du skjer m han finner ut av det? da blir det nok krig i stuen... nei uff.. vær ærlig..

lykke til...

Skrevet (endret)

Takk for forståelsen. Nei, jeg forstår at det ikke synes mulig å rettferdiggjøre det jeg planlegger. Men hva er det som rettferdiggjør hans holdninger og handlemåte? Han låser meg jo fullstendig. Jeg vil ikke ha flere barn, og jeg vil ikke ut av ekteskapet, fordi jeg tross alt elsker mannen min.

Endret av Deidre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...