Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby

Eve Luna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg føler meg helt elendig i dag. Er veldig trøtt. Skulle tro at det fine være vil få en til å våkne opp.

Og dessuten føler jeg meg forkjølet. Fryser nesten hele tiden, snufser og føler meg generelt ikke bra. Så en sted at ved graviditet så senkes immunforsvaret slik at du blir lettere syk. Håper det er det som er årsaken til min nedsatte form i dag.

Jeg var utrolig trøtt i går også. Jeg følte meg så trøtt at jeg følte meg for trøtt til å sove om kvelden også. Tok meg litt tid å søvne.

Vurderer seriøst å dra hjem tidligere i dag.

Og jeg som har tenkt meg til kino i kveld og se Blood Diamond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blood Diamond anbefales absolutt! :) Leonardo DiCaprio er fine ;)

Uff, håper ikke du får influensa nå da... Men heller at det kanskje er gravid-symptomer ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk se Blood Diamond på fredag. For en film! Kjempe bra.

Jeg viste mange av tingene som ble presentert i filmen fra før. Som det faktum at diamant industri holder igjen de diamanter som blir gravd ut og kun slipper en liten andel av det ut i markede. Og på den måten holder myten at diamanter er sjeldne og prisene høye.

Jeg viste også fra før at de som jobber i diamant gruver er mishandlet. Jeg hørte før at det var mer regel enn unntak at små barn ble kuttet en arm som advarsel til foreldrene og andre som jobbet i gruvene, og fortsatt måtte jobbe med den ene armen de hadde igjen.

Jeg kommer aldri noensinne til å kjøpe en diamant. Og hvis jeg noensine får en diamant skal jeg bytte den til glass dagen etter. Selv om det ikke kommer fra konflikt område. Jeg ønsker rett og slett ikke å støtte en slik industri. Og jeg syns det er meningsløs å bruke penger på en så verdiløs sten. Den kan ikke brukes til noe. Den holder deg ikke varm og tørr, du kan ikke spise den. Den er kun til pynt. Helt unødvendig at mennester skal lide for at andre skal pynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker skikkelig engasjert i dette! Og jeg må si meg helt enig med deg. Stakkars barn! Og ikke minst om arbeidsvilkårene de må leve med..

Ønsker deg en flott dag, og husk å vær takknemlig for at vi bor i et flott, inkluderende og rikt land som Norge :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Simpleminded og Leiababe. Takk for hilsner.

Ja, jeg har med årene fått noen ganske sterke meninger. Spesielt når det gjelder miljø og menneskerettigheter. Men er ikke en person som går i tog og involverer meg aktivt i organisasjoner.

Jeg er av den oppfatning at en person kan gjøre en forskjell, og gjør det jeg kan for å spare miljøet.

Siden jeg hadde så mange strips igjen etter den Digitale Eggløsningstesten, bestemte jeg meg å teste med de om jeg har blitt gravid. Tok en test på lørdag og en i dag og de var negative. Leste på Pernille sine hjemmesider i dag at det er ikke så lurt å teste om du er gravid med eggløsningstester, for de kan teste noe helt annet enn det du vil de skal teste, samt at de er mye mindre følsome enn graviditetstester.

Tror jeg bare avventer med mer testing frem til IKM på fredag. Og da tester meg jeg CB graviditetstesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer liksom ikke å tenke på noe annet i dag enn graviditet.

Jeg har blitt skikkelig symptom jeger.

Dette er symptomer jeg har etter EL.

Trøtt - fra dag 8 til dag 10 etter EL. Føler meg mye mer pigg i dag.

Luft i magen - veldig pinlig og irriterende. Har vært sånt siden dag 8 etter EL.

Forkjølelse - dag 8 - følte meg virkelig forkjølet den dagen, ble mye bedre allerede dagen etter.

Murringer nederst i magen - fra dag 11 etter EL (altså i dag). Er redd mens er på vei. Men jeg bruker ikkå å få murringer i magen før dagen før mensen skal komme, så dette syns jeg var tidlig. Mens er ventet på fredag.

Vondt overst i ryggen - dag 11 etter EL (idag). Trenger ikke å bety noe som helst. Ville bare ha den med på listen.

Og grunnet murringer i magen er ikke humøret helt på topp i dag. Veldig irritabelt.

Må også si at jeg temper og temperaturen holder seg høyt etter EL. Har nesten bare gått oppover. Så jeg har fortsatt håp.

Nesten så jeg har lyst å ta en test i morgen. Da er jeg 12 dager etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj! Spennendes å følge med nå. Krysser fingrene for at ikke tanta dukker opp *krysse*

Nattahilsen fra meg til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlige vibes angående denne syklusen.

Jeg har disse murringer i magen som minner veldig som om mens er på vei.

Det presser i underlivet og neders i magen. Det føles som om mens skal komme allerede i dag. Så jeg er på do konstant og sjekker.

Litt skuffet blir jeg hvis mensen kommer, men jeg har nå forberedet meg på at det kan skje, så jeg kommer nok over det. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke ta sorger på forskudd vet du! ;)

Ønsker deg en flott mensen-fri dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å vente lenger. Så jeg tok en test i dag. Jeg hadde så vondt i magen i går, og verst var det rett før middag. Jeg ventet egentlig bare på at mensen skal begynne. Jeg var så sikker at mensen skulle komme i går at jeg dro og kjøpte bind i arbeidstiden.

Men jeg bestemte meg å ta en test i morges når mensen ikke kom. Og gjett hva jeg så.

TO BLÅ

:klappe::sjarmor::heiajente::gravid::smilorange::Hehe::cool:

Det var svak positiv, men den var positiv. Jeg kunne knapt tro det når jeg så det. Jeg ble så glad at jeg til og med danset litt på badet. Hunden så bare rart på meg. :)

Kattemannen står opp ca en halv time etter meg. Jeg ville ikke vekke ham så jeg bare plasserte testen synlig på badet. Jeg tror han brukte med vilje mer tid en vanlig på badet, bare for å pine meg. Så når han kom ut smilte han og sa, " jeg så den". Vi sa ikke så mye mer til hverandre i morges, men vi begge smilte hele tiden og så på hverandre.

Jeg klarer ikke å slutte å smile. Jeg tenkte å ikke komme på jobb i dag, fordi mine kollegaer vil skjønne at noe skjer når de ser meg smile hele tiden. Jeg tror jeg drar litt tidligere hjem i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Babyverden:

Du er nå 3 uker og 5 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 6. april, 2007

Hjertet begynner å slå: 1. mai, 2007

Embryoet beveger seg: 25. mai, 2007

Antatt termindato: 30. desember 2007

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye May Helen!

:heiajente::blomst::danse::hoppe:

Spennende lesing dette her.. Dette unner jeg deg virkelig :) Endelig full klaff :-D

Ha en flott, gravid onsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk simpelminded, skogmusa, munchy og scorpia.

Det er fortsatt litt uvirkelig.

Jeg måtta ta en ny test i dag og, og den var positiv den og gitt. :)

Jeg var kjempeglad når jeg dro på jobb i går, gleden varte ikke så lenge for jeg finn sterke mens smerter. Trodde faktisk jeg tok gleden på forskudd og at dette kan umulig gå bra. Mens smerter gikk over til bare å være rygg smerter, i korsryggen. Det har gjort vondt skikkelig i korsryggen i hele går. Og det virker som om de smerter bare fortsetter i dag. :tristbla:

Jeg måtte dra tidlig fra jobben i går. Det ble for vondt å sitte. Håper dette går over snart og mer hyggelige symptomer kommer, som større bryster eller dilla på rar mat. :ler:

Har veldig lyst å kjøpe noen svangerskap bøker. Var på bokhandelen i går og så en kjempe grei og morsom bok som het Det er lurt. Leste litt i den i butikken og måtte par ganger le høylydt. :ler: Men jeg fant ikke noe bøker som dekker hele svangerskapet med forklaringer og bilder av hva som skjer i svangerskapet. Jeg vil helst ha en på norsk. Skal kikke litt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig morro da :klem:

Tenk at det skulle gå så fort. Trodde det kom til å ta lengre tid. Men det mener jeg med alle :ler:

:gravid:

heldig du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Amalie_85.

Nå har smerter i korsryggen gitt seg litt. Føler meg nesten i bra form.

Vurdrer å stikke innom en Plantasje etter jobben og pynte balkongen med noen fine blomster. Vi ønsker å ha sånne klatre plante på sidene på balkongen for å få litt skygge.

Ellers så har jeg blitt lit mer vant til tanken at jeg er gravid. Men det høres fortsatt rart ut når jeg sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...