MrsP Skrevet 23. oktober 2007 #341 Del Skrevet 23. oktober 2007 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 23. oktober 2007 #342 Del Skrevet 23. oktober 2007 Håper det gikk bra i dag, Siam!!!!! Stor klem fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. oktober 2007 #343 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har tenkt på deg idag, Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #344 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk for alle lykkeønskninger og gode tanker. Det må ha hjulpet, for det gikk bra. Jeg klarte å holde meg kald og rolig, selv om det kom noen tårer, og jeg fikk sagt mye av det jeg hadde tenkt å si. Og jeg følte jeg hadde mekleren på "mitt" lag. Selv om han selvfølgelig er på barnas lag. Jeg fikk det som jeg ville. Han skal se dem hver torsdag hjemme hos meg. I tillegg skal Oliver få overnatte hos han to ganger før jul. Men det er ikke snakk om noen helger, og det er i alle fall ikke snakk om annenhver helg. Argumentet er at barna er for små, og det er jeg som har hatt omsorgen for dem helt siden de var født, så det er jeg som vet deres beste. Så han fikk seg en på tryne i dag, og det var deilig! Jeg så ikke på han og jeg snakket ikke til han. All min kommunikasjon gikk gjennom mekleren. Og han hadde full forståelse for at det ikke var aktuelt for mine barn å noen gang møte henne. Og at jeg var redd for å møte han og/eller henne i byen. Så det måtte de bare innrette seg etter. Avtalen gjelder frem til jul, og vi skal ha et nytt møte rett før jul og lage en ny avtale da. Det ble ikke snakket om foreldreansvaret, så det blir vel delt om ikke annet blir avtalt? Får ringe dem og høre. Men så lenge jeg er bostedsforelder har jeg de rettighetene over barna som jeg trenger. Det eneste som er dumt er at jeg ikke får forandret navnene deres når jeg forandrer mitt. Det er viktig for meg å hete det samme som barna mine. Hva jeg skal forandre til har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Jeg ville lenge beholde det, men jeg orker ikke å bli assosiert med han lenger, selv om jeg gjerne vil være i familie med resten av hans familie. For de er og har vært en stor støtte. Men det er ikke noe jeg trenger å avgjøre nå. Så jeg er veldig lettet. Det var kjempetøft å være der, og jeg er ganske sliten nå, men det er deilig å være ferdig med det. Mamma sov på rommet mitt i natt, og tok Kaja. Vi skal prøve å få henne til å slutte med nattamming. Jeg har ikke krefter og overskudd til å ta den kampen nå, så det er jammen godt å ha en så snill mamma. Så jeg sov på gjesterommet i natt, og har sovet hele natten igjennom for første gang på gud-vet-hvor-lenge... Og helt til halv åtte i dag tidlig!! Utrolig! I morgen tar vi oss kanskje en tur rundt og leter etter tapet til kjøkkenet. Eller raker i hagen. Har i alle fall ikke noe vi må. Bortsett fra å feire fn-dagen i bhg kl 15. Bare en ting jeg må fortelle... Eksen sendte meg en sms hvor han ba meg sende han forlaget mitt til økonomisk oppgjør og bidrag. Jeg svarte at jeg måtte snakke med advokaten først, men at han gjerne kunne sende meg sitt forslag først. Da fikk jeg til svar: Nei, da går jeg også rettens vei med barna. Eh, tror han at han vil få et annet resultat enn i dag? Jeg svarte ikke på det. 5 minutter senere får jeg ny melding: Om du ikke åpner for dialog flytter jeg inn i huset igjen. Da ser jeg i hvertfall barna når jeg er der. Jeg sendte bare tilbake: Å, det hadde vært koselig. Da kunne vi sett ferdig Sopranos. Jeg ler enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. oktober 2007 #345 Del Skrevet 23. oktober 2007 Åh, så godt å lese at det gikk fint!! Og det er så bra at du har så mange gode mennesker rundt deg - som den snille mammaen din! Jeg er så glad på dine vegne for at det gikk som det gikk idag. Håper du greier å slappe av litt nå og ikke tenke for mye på hva som skjer etter jul...? Jeg har vel en stund lurt på hva som feiler han eksen din, men den sms'en idag sa jo endel... Hva mente han med det da - å flytte inn i huset igjen... :klø: Men jeg måtte le når jeg leste svaret du ga ham! Det var utrolig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 23. oktober 2007 #346 Del Skrevet 23. oktober 2007 Flott at meklingsmøtet gikk greit i dag Exen kommer med skumle trusler "da flytter jeg tilbake igjen". Ser for meg en konflikt ala filmen "War of the Roses". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. oktober 2007 #347 Del Skrevet 24. oktober 2007 Så flott at møtet gikk bra. Men jeg måtte le da jeg leste sms'en fra ex'en din Han begynner nok å bli litt desperat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 24. oktober 2007 #348 Del Skrevet 24. oktober 2007 Flott at det gikk så bra i går, og at du fikk det som du ønsket!! Måtte le litt av meldingen fra eksen din jeg også! Og jammen svarte du bra på den Håper dere finner en fin tapet i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. oktober 2007 #349 Del Skrevet 24. oktober 2007 Så bra at møtet gikk bra, og at du fikk mye støtte i at det er du som kjenner barna best! Han truer altså med å flytte inn igjen, hm... Bra du svarte med humor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 24. oktober 2007 #350 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei, sender deg en stor klem, selv om du har det tøft omdagen, virker det som du takler det bra. Bra familien hans og din støtter deg bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 24. oktober 2007 #351 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei, godt å høre at det gikk fint. Bra at megleren forstod situasjonen, og var på barnas og ditt "lag". Det er jo som han sier, viktig med stabilitet i livet deres. Håper du har det bra nå, og at du kan se fremover og kose deg med juleforberedelsene.. (0: Stor kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 24. oktober 2007 #352 Del Skrevet 24. oktober 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. oktober 2007 #353 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tenker masse på deg, vennen! Flott at meklingsmøte gikk bra. Synd at eksen din er sånn en jævla dust. Jeg skjønner så godt alle tankene og frustrasjonen dine, selvom jeg ikke er i din situasjon. Kan bare tenke meg hvordan jeg ville reagert selv og det er ganske likt deg. Du er i allefall et fantastisk menneske med mye støtte rundt deg og det er jeg veldig glad for. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 25. oktober 2007 #354 Del Skrevet 25. oktober 2007 Herregud, fyren er jo en komplett idiot! Bra kommentar på SMS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #355 Del Skrevet 28. oktober 2007 I går var jeg på Finn Kalvik-konsert sammen med svigermor og det var veldig koselig. Deilig å komme seg litt ut, og det var bra konsert. På dagen var vi på besøk hos oldefar og oldemor i Oslo, det var også koselig, men Oliver var ikke helt i form. Litt smågrinete. Han kastet opp etter at han hadde lagt seg, så det var sikkert det som plaget han. Svigerfar satt barnevakt og han taklet det hele veldig fint. Det er så godt å vite at barna er i trygge hender når de passer på dem. Ellers har eksen kjøpt seg leilighet i Son. Jeg synes det blir litt nærme, og han er nødt til å ikke være noe i Moss, og i hvert fall ikke sammen med henne. Om jeg noen gang møter dem kommer jeg til å flytte. Jeg har hatt noen litt bedre dager. Men jeg har ofte en skikkelig vondt klump i magen. Jeg går fremdeles og venter på at jeg skal våkne av denne vonde drømmen. Eller at noen skal komme og si at det er skjult kamera... Kaja har begynt å dra seg bortover gulvet, og i går flyttet hun seg et langt stykke. Så i løpet av uka er hun nok en racer. Nå er det slutt på siste rest av fred og ro. Jeg må nok gå igjennom huset og sjekke at det ikke er noe farlig for henne. Hun er litt mer klåfingra enn storebroren, så det blir nok mer å passe på nå. Hun drar ned alt hun får tak i og er veldig nyskjerrig. Og så har hun begynt å vinke! Hun er så søt atte. Oliver er nå veldig flink til å snakke, og han kan så utrolig mange sanger. Han synger med når vi har på musikk, og han sier så mye rart. Søte gutten min. Men han har helt klart fått mer vilje. Han vil sjelden det samme som meg, så det skal litt mer lokking og luring til før vi kommer i mål. Men det er vel naturlig, og det skal vel bare bli værre og værre fremover? Snart skal vi til en nabo og leke, og senere i dag skal vi på svømmingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. oktober 2007 #356 Del Skrevet 28. oktober 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 29. oktober 2007 #357 Del Skrevet 29. oktober 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 1. november 2007 Forfatter #358 Del Skrevet 1. november 2007 Dagene går... Livet har blitt så anderledes enn jeg hadde trodd. Jeg har det tøft, men det kan ikke være sånn alltid. En gang får jeg det sikkert mye bedre enn jeg har hatt, selv om familielivet blir mye mer komplisert. Det er så blodig urettferdig at jeg sitter her alene, og lei meg, mens han flyr rundt og er lykkelig og forelsket. Han har fått det akkurat som han ville, mens jeg og barna bare får klare oss selv. Men det kommer vi sikkert til å klare fint også, men det er ganske kjip for meg for tiden. Barna merker nok ikke så mye til det. Heldigvis for dem er de så små. Han har hatt dem igjen i kveld, og jeg blir så deppa hver gang jeg har noe med han å gjøre. skulle ønske han var helt borte fra livet mitt, at jeg aldri måtte se han igjen. Jeg skulle gitt utrolig mye for at han ikke var faren til barna mine. At jeg kunne ta så feil av han!! Oppussingen av kjøkkenet går sin gang. Holder på å rive ned tapet og til helgen kommer pappa og B, og mamma og Ø, så da får vi nok gjort en del. Elektrikeren var innom i går, og så på jobben. Jeg skal også legge varmekabler på kjøkkenet når jeg først skal dra opp gulvet. Så blir det så varmt og godt for barna å leke og krabbe der. Kaja har forresten blitt så flink til å flytte seg rundt. Hun krabber ikke, men drar seg bortover, enten på magen eller på rumpa. Hun synes det er kjempegøy og har blitt ganske rask. Og hun sier ba-ba-ba-ba, og synes det er så gøy. Hun elsker å strekke armene i været og at vi gjør det samme. Da ler hun godt. Hun har hatt litt dårlig matlyst i det siste, men det har begynt å gi seg nå. Jeg hadde omgangssyke i går, og hun har kanskje vært litt kvalm hun også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. november 2007 Forfatter #359 Del Skrevet 3. november 2007 I dag har det blitt gjort masse med kjøkkenet. Det har blitt revet ned en del skap, og det har blitt sparklet og pusset så godt det lar seg gjøre på veggene. Men jeg trenger nok hjelp av en maler for å få det ordentlig bra. Når jeg skal ha slett tapet på er veggen nødt til å være helt plettfri. Håper jeg får tak i en i løpet av uken, og at jeg får en ok pris på grunnjobben. Resten kan vi gjøre selv. Jeg fikk besøk av lillesøsteren min i går kveld, så det var veldig koselig. Hun ble til i dag. Nå er jeg alene hjemme (bortsett fra barna som sover, selvsagt). Det er min første lørdagskveld alene, men det blir sikkert ikke min siste.... Jeg skal prøve å kose meg så godt jeg kan. I morgen har jeg heller ingen planer, bortsett fra svømmingen hvor farfar stiller opp. Håper vi finner noen å leke med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 3. november 2007 #360 Del Skrevet 3. november 2007 I morgen har jeg heller ingen planer, bortsett fra svømmingen hvor farfar stiller opp. Håper vi finner noen å leke med... Kanskje vi kan leke sammen? Er i Moss med jentene og tror ikke vi har noen planer imorgen, med mindre bestemor MÅ ha snuppene hele dagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå