Fibonacci Skrevet 31. mai 2007 #121 Del Skrevet 31. mai 2007 Koselig å lese hos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 1. juni 2007 #122 Del Skrevet 1. juni 2007 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #123 Del Skrevet 1. juni 2007 Takk for det, LT og Mrs.Potter! I dag kom jeg meg faktisk på trening!! Sto omtrent en time på ellipsemaskinen. Og jeg klarte målet som var å forbrenne 400 kcal (i følge maskinens telling.) Og jeg ble egentlig ikke sååå sliten, selv om jeg hadde fått nok da. Da jeg kom for å hente Oliver og Kaja på barnepassen gråt begge to. Oliver var helt oppløst i tårer og har klamret seg til meg resten av dagen. Kaja var bare sulten, så det gikk fort over. Men jeg har hatt så utrolig dårlig samvittighet i hele dag. :cry: Damen på barnepassen sa at han bare hadde grått i 10 minutter, så det er vel ikke så galt. Han virket bare så veldig lei seg, stakkar. Men det var sikkert også en kombinasjon av at han var trøtt og sulten også. Det er litt synd, for jeg får ikke så veldig lyst til å ta han med dit igjen, selv om det er en kjempefin barnepass. De har god plass og masse fine leker. Han hadde ikke tid til å si hadet til meg da jeg gikk... Vel, vel får prøve igjen senere, og heller trene litt kortere. Men om det blir fint vær fremover kommer jeg heller til å gå turer. Oliver har blitt utrolig flink til å prate! Jeg blir stadig overrasket over alle ordene han kom. I kveld da jeg smurte brødskive til han ba han helt tydelig om syltetøy. Og det er jo ikke et så veldig lett ord. Han fikk det ikke allikvel, altså... Og vi har fått arkitekttegningene på tilbygget. Vi har et par kommentarer, vi er bla ikke helt fornøyd med trappa, og vi vil ha et par takvinduer og en hund som ikke er tegnet inn. Deilig å ha kommet et lite skritt videre. Kanskje vi får startet byggingen en stund etter jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. juni 2007 #124 Del Skrevet 2. juni 2007 kan jeg be deg om en tjeneste... Før du sier ja til meg som venn..kan du sjekke om du kan se sida min uten å være venn. Har gjort noen innstillinger for at kun venner skal se den og lurer litt nå om jeg har gjort rett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #125 Del Skrevet 3. juni 2007 Kipa... Jeg leste nok dette litt sent... Er innom fb før kg Oliver har vært veldig klengete på meg i går og i dag, så han fikk seg nok en støkk på treninga. Stakkars gutten min. Så nå gruer jeg meg til innkjøringen i bhg. Det blir nok ikke så lett som jeg trodde. Det har vært et fantastisk vær i går og i dag, og jeg har fått ordnet opp i dukkestua. Har blitt kvitt det svarte belegget som var på innsiden, og har fått vasket skikkelig. Har til og med vasket gardinene. Så nå har jeg tenkt å kjøpe kjøkken til å ha der inne. Oliver synes det er så stas med sånne kjøkken og står og lager mat hele tiden. Søten. Tenker det blir forskudd på bursdagsgave. Men jeg må nesten kjøpe den nå så han får noe glede av den i sommer. Jeg skal kjøpe inn maling så jeg får malt innsiden så det ikke setter seg fukt i veggene igjen. Da blir det litt lysere og hyggeligere også. Ellers har vi fått ordnet litt i hagen, og gått noen turer. Så det har vært en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 5. juni 2007 #126 Del Skrevet 5. juni 2007 En hund som ikke var tegnet inn av arkitekten?! Skjønte ikke så mye av det!! Vi storkoser oss også i det fine sommerværet...HERLIG!!! Er det stor dukkestue dere har forresten? Jeg har så lyst til å bygge en jeg også...så en flott en som var formet som Mummihuset i fjor sommer og ble helt betatt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #127 Del Skrevet 5. juni 2007 Madden; ja vi tenker at det holder at det tegnes inn en hund i hagen vår på hustegningen, så kan vi late som om vi har hund... Nei da!! En hund er et annet ord for kvist eller ark. Men jeg kom ikke på de ordene akkurat da. Dukkehuset er ikke så veldig stort. 2x1.5 meter tenker jeg. Og full ståhøyde midt på. Det sto i hagen da vi flyttet hit, og jeg tror det er et ferdig-hus fra Byggmakker eller lignende. Vi har hatt enda et par fine dager, i går fikk jeg ikke vært så mye ute siden det var 3 månederskontroll og barseltreff på helsestasjonen. Kaja veier nå ca 6600g og er 63 cm. Og hun fikk sin første vaksine. Stakkars lille jenta mi gråt så sårt. Hun fikk masse skryt av helsesøster siden hun var så våken og interessert. Det var sjelden hun så det så tidlig *stolt-som-en-hane-smily* I dag har vi gått en lang tur og kost oss skikkelig. Åh, det er så deilig med sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #128 Del Skrevet 6. juni 2007 Glemte å si at vi hadde bryllupsdag i går! 3 år, faktisk. Jeg synes nesten vi har vært gift lenger, men så har det skjedd ganske mye på de 3 årene. Vi har flyttet, kjøpt nytt hus og fått 2 barn. Synes vi har vært ganske flinke. Mannen kom hjem med en vakker blomsterbukett og vi bestilte mat hjem. Feiringen ble ikke som i fjor hvor vi var skikkelig på byen, men vi får nok sjansen igjen senere. Fra og med neste år kan vi feire skikkelig igjen. Fantastisk vær i dag også, og vi har kost oss i hagen frem til mamma dro. Da gikk vi på besøk til en borti veien og var på lekeplassen der en stund. Oliver og mannen fikk endelig dratt på svømminga i dag, mannen har vært så mye bort i det siste, så Oliver har nesten ikke fått vært der. Neste gang er siste gang. Til høsten skal jeg og Kaja også være med. Det blir koselig. Oliver prater og prater. Dagens nye ord er sandkasse og sommerfugl. Til krabbe sier han papaou, skjønner ikke hvordan han har fått det til å bli det. Og traktor er kakkii. Men det kan jeg mer forstå. Også kan han (når han vil) telle til ti. Og Kaja! Lille skjønne Kaja! Hun ble så ivrig da jeg ristet en fargerik lekelarve foran henne at hun begynte å skjelve! Og hun hyler høyt. Høres ut som en liten kanarifugl. Hun er så morsom. I morgen kommer svigermor en tur og skal passe Oliver mens jeg er på GR-kurs. Etterpå kan vi sikkert gå en tur og se på grisene, kaninene og Gråtass igjen. Det blir Oliver aldri lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 7. juni 2007 #129 Del Skrevet 7. juni 2007 Ønsker deg en fin dag i solen med de vakre barna dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #130 Del Skrevet 7. juni 2007 Tusen takk, Kipa! I dag har det vært varmt! Jeg har pådratt med hodepine til og med. Selv om jeg har vært flink til å drikke masse. Det ble ikke noen tur heller, det var altfor varmt. Best å holde seg i skyggen. Jeg hadde bare gått ned en halv kilo denne gangen. Men det er vel helt normalt. Jeg har tross alt gått ned 4 kilo på 4 uker, og det bør jeg være fornøy med. Satser på litt mer neste uke. Jeg har planer om å gå ned 4 kilo til før jeg skal stå stille resten av sommeren. Begynner på nytt kurs til høsten og håper å være kvitt 10 kilo til innen jul. På vei hjem fra GR ramlet jeg innom Laban og Labolina som hadde salg og O og K fikk masse fine klær. Og jeg som ikke har penger... Jeg fikk en ny t-skjorte jeg også, forresten. Men ikke fra Laban og Labolina, da. I morgen er vi alene hjemme. Mannen skal på båttur med jobben. Og på lørdag skal jeg på utdrikningslag. Blir sikkert artig. Vi var forresten og så på Elias i dag. Oliver syntes det var kjempegøy å se båten "live", men det var varmt å stå der, så vi dro ganske fort hjem igjen. Snakket med en nabo i dag som fikk tvillinger i midten av mai, så da er det i alle fall noen barn på Kajas alder i gata her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 8. juni 2007 #131 Del Skrevet 8. juni 2007 Nå tror jeg det begynner å bli lenge siden jeg la igjen en hilsen til deg. Men jeg følger da med...... Hverdagen min er ganske så hektisk for tiden, og da er det lettere å bare lese igjennom andres innlegg - enn å skrive selv. Ha en god helg og kos dere i solen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #132 Del Skrevet 8. juni 2007 Hei Myrthel. Hyggelig med besøk, særlig når du skriver noen ord. Nok en varm dag, det er jo veldig deilig, men jeg får ikke gjort stort. Det er best å holde seg i skyggen av kirsebærtreet i hagen sammen med barna. Oliver elsker å løpe rundt uten klær (i går bæsjet han på teppet inne... ), men Kaja er litt utilpass. Og Oliver vil aller helst gå tur med vogna, men det er det altfor varmt til. Vi er alene hjemme i dag, mannen er på båttur. Hadde besøk av svigersene til middag og de ble til Oliver var lagt. Så da var ikke det noe problem. De hadde kjøpt kjøkken til Oliver, så han har vært travelt opptatt med å lage mat siden han fikk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #133 Del Skrevet 12. juni 2007 På lørdag var jeg på utdrikningslag. Det var et ganske tamt utdrikningslag spør du meg... Men det viktigste er vel at bruden er fornøyd, og det håper jeg hun var. Det var rart å være ute på byen igjen. Jeg følte meg ikke akkurat som plommen i egget, men det er vel bare fordi det er uvant? Folk har blitt så utrolig unge ( det er værtfall ikke jeg som har blitt eldre!! ) og er ikke akkurat på sjekkern, så det blir litt meningsløst synes jeg. Hyggeligere å være et sted man kan prate. Herregud, jeg har blitt gammel!! Jeg har i alle fall forandret meg mye de siste 5 årene. Men det er vel sånn det er, og det er vel egentlig like greit. Det finnes ikke noe mer tragisk enn folk som aldri blir ferdig med bylivet. Særlig når man har fått barn, da. Jeg hadde med meg Kaja på første del av utdrikningslaget, mens mannen var hjemme med begge to mens jeg var ute. Og det hadde gått så greit atte. Vi er heldige som kan bruke leiligheten til svigers når vi er i by'n. Jeg var innom House of Oslo før utdrikningslaget, og dit skal jeg i alle fall igjen når vi har bygd på huset! Masse fint på Illums. På søndag dro vi rett på hytta. Oliver var helt vill når han endelig fikk bade i sjøen. Det var deilig vann, sikkert over 20 grader. Det har vært utrolig varmt noen dager, i dag var det litt bedre. Men snart er godværet borte, og det er litt synd. Vi har hatt noen fantastiske dager i hagen. Oliver koser seg med det nye kjøkkenet sitt. I dag har vi vært på dåpssamtale i kirken, dåpen er til helgen. Jeg skal bare kjøpe rosa stearinlys til å ha rundt om kring i huset, og lyserosa roser, så er jeg vel klar. Regner med å dekke bord lørdag kveld. Hvis vi ikke gjør det på fredag og er på hytta på lørdag. Vi får se an været. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. juni 2007 #134 Del Skrevet 13. juni 2007 Deilig at alt er i boks, bare kosen som gjenstår med borddekking.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. juni 2007 #135 Del Skrevet 13. juni 2007 Lykke til med daapen! Det blir sikkert en koselig dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #136 Del Skrevet 13. juni 2007 Kipa: jeg gleder meg til alt er ferdig jeg, og det bare er å gjennomføre. Når vi står i kirka ferdig pyntet, all maten er i hus og alt er ferdig ryddet og pyntet, kan jeg slappe av og kose meg. Holly Hobbie: Takk! Nå sitter jeg og koser meg med årets første norske jordbær!! :rødme: Passer godt inn i GR-regimet. Det er jammen bra all den gode frukten har kommet. Nam-nam! Veiedag i morgen, er superspent som vanlig. Har gått ned 4 kilo hittil og kjenner det godt på klærne. Men jeg er ikke så nøye lenger, og er spent på om det har stor effekt på vekta. Søteste gutten min er så utrolig herlig nå som han går og skravler og prater. Han spruter ut nye ord hele tiden, og han prøver seg på lengre og lengre setninger. Jeg har kjøpt en liten notisbok og noterer flittig alt det rare han sier. I morgen skal jeg har barseltreff her, og jeg har akkurat kommet hjem fra ost og kjeks-shopping. Det blir sikkert hyggelig å treffe alle igjen. Mannen er ikke hjemme, og da er det ekstra hyggelig med besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. juni 2007 #137 Del Skrevet 13. juni 2007 Lykke til med dåpen! Det er utrolig hvor ganmmel man kan føle seg etter en bytur. Jeg følte meg sånn etter mitt eget utdrikkningslag jeg... Forsto ikke helt hvordan alle som var ute på byen plutselig var blitt drittunger. Men så kom jeg på at de yngste lovlige er 10 år yngre enn meg... Det er jo ikke rart jeg føler meg gammel da! Men jeg har også hatt min periode. Er enig med deg at det er ganske patatisk med de som litt krampaktig skal ta igjen det de ikke rakk før de fikk barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #138 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei, SSH. Da har vi det sikkert ganske likt ang. byturer. Men det er jo ok en gang i blant. Det var kjempehyggelig med barsletreff i går. Vi satt og skravla til over 12, så jeg er littegrann trøtt i dag. Kaja var den som våknet først, for en gangs skyld. Hun våknet kvart over 6. Kanskje ikke så rart siden hun ble lagt litt etter klokka 18. Veiedagen på torsdag viste 1 1/2 kilo ned, og jeg er strålende fornøyd. 5 1/2 kilo tilsammen, det er en god klesstørrelse ned. Første delmål er bare 2 1/2 kilo unna, og når det er nådd skal jeg ta "sommerferie", altså stå stille til neste kurs begynner i september. Kaja ruller og ruller. Så fort hun blir lagt på ryggen ruller hun over på magen. Hun blir liggende oppå armen sin og klager og klager helt til vi hjelper henne. Hun kan ligge en liten stund på magen før hun blir sliten, men så fort jeg snur henne over på ryggen igjen ruller hun tilbake. Så hun har vært litt slitsom de siste to dagene. Men bare hun lærer seg å få med seg armen tenker jeg det blir lettere både for henne og meg. Og Oliver har vært en solstråle i hele dag, søteste gutten min! Han har ikke sovet i dag, men har vært like blid allikevel. Vi var en tur og så på grisene og gråtassene på formiddagen og han storkoste seg med å mate kaniner og klatre opp og ned på traktorene. Han har blitt en skikkelig kosegutt, og det vanker masse koser og nusser til en heldig mamma. Vi er så slitne i kveld, begge to, så det blir ikke noe dåpspynting og forberedelser før i morgen. Det er meldt sånn passe vær i morgen, så da er det ikke noe vits å dra på hytta allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #139 Del Skrevet 16. juni 2007 Nå er vi ferdige med bordpynting og det som kan gjøres på forhånd, så jeg satser på at alt går som smurt i morgen. Håper det blir litt finere vær enn det er meldt, for det hadde vært så fint om vi kunne ha vært litt ute. Vi har hatt besøk av svigers og mormoren til mannen. Vi dro for å se på en hytte de muligens var interessert i å kjøpe. Blir spennende å se om de bestemmer seg for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 17. juni 2007 #140 Del Skrevet 17. juni 2007 ÅÅåååå...det var en sånn hund du mente ja! Er forøvrig veldig enig med både deg og SSH, selv om jeg ikke selv "har barn" enda, så er jeg definitivt ferdig med den perioden av livet mitt der jeg på død og liv måtte ut på by'n annenhver/hver helg! Nå setter jeg stor pris på gode hjemmekvelder..og turene på by'n for å feste hører med til sjeldenhetene! Blir kanskje 1 gang i året eller noe! Går gjerne ut med venner/venninner...men det blir gjerne på litt annen måte..ikke sånn som vi gikk ut for 10 år siden! Håper dere har hatt en fin dåpsfeiring i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå