Gå til innhold

Jeg har blitt mamma


Tinúviel

Anbefalte innlegg

Det er jo kjempebra at du har en slik flott sjef!!

10 uker allerede - her går det jammen unna!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier ikke kattene dine fra når de er sultne da, KATTAstrofe? Jeg tror ikke pusejenta hjemme noensinne vil la meg glemme å mate henne, da står hun oppå meg og hyler meg i ansiktet! :ler:

Kylling: :klem: Faktisk liker jeg alle på hele arbeidsplassen min, de er hyggelige hele gjengen.

Eeyore: Takk for påskeklemmen, jeg har pyntet med hele 4 påskekyllinger i huset mitt i år... Og en pakke med sjokolade-påskeegg...

Påske er ikke min høytid, dessverre. Mista pappaen min i påska for en del år siden. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hatt en fin dag?

Hvor gammel er din pusejente? Jeg har jo jeg, som nettopp har rundet året. Noen skikkelige lurejenter, men utrolig kosete og skjønne likevel ;)

Stooor :klem: til deg siden påsken ikke er din høytid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, men du skal få en :klem:. Også får du prøve å ha noen fine fridager selv om det ikke er din høytid..

:hoppe: for 10 uker. Ukene raser jo avgårde..... Har du fått time til ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Loevinna. Min lille pusebaby er faktisk 11 år gammel :) Av og til sitter hun med det viseste blikket og kjenner alle hemmeligheter i hele universet, og av og til er hun den største ungen du kan tenke deg. Hun kan sitte på menneskemåten(spesielt når hun skal vaske seg på magen) - til vår store fornøyelse, og hun bare mååååå være i samme rom som oss menneskene, med mindre det blir for mange av oss og vi blir for bråkete for dagsformen hennes.

Det beste eksemplet på hennes sosialliv var da vi hadde fest og mange gjester, og hun skulle på død og liv være med og ha egen stol. Da måtte hun så klart også få sin egen drink, så hun fikk h-melk(selvfølgelig uten prosenter) i et shotglass :legrine:

Tusen takk for klem, både Loevinna og Snil@. Håper påska blir "bra" igjen når vi får lagd litt nye tradisjoner, jeg gleder meg veldig over årstiden da :) Våren er deilig!

Og nei Snil@, jeg har ikke fått time til ultralyd ennå, har time til første kontroll fredag den 13. Jeg har mer tro på at 13 er et lykketall(er i alle fall det for meg). Får vel time til ultralyd etter den en gang. Blir vel tidlig i juni, hmmm... Da er jeg på ferie, må vel bli etter 14.juni da. Eller en eller annen gang i mai hvis jeg kan ta den såpass tidlig som i uke 16. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det jenter :klem:

Nå tar jeg snart påskeferie jeg også, i alle fall frem til mandag. Er tvilsomt at jeg finner frem pc'n i påska, skal slappe av og nyte fire deilige fridager tenker jeg :)

Akkurat nå klarer jeg ikke å tenke på noe annet enn å sooooove, jeg er helt utslitt. Har både jobben og en hyperaktiv helt som absolutt MÅ begynne å pusse opp denne uka. Jeg forstår så klart at han gjerne vil få gjort ting nå som han har ferie, men det blir jo en del jobb for meg også, og jeg er sliten. Og forkjøla(heldigvis på bedringens vei, men det er slitsomt å jobbe når halve nesa er tett...). Allikevel stod jeg på helt til klokka halv tre i natt(jobber kveld denne uka, så jeg fikk sove til 10-11 da).

Blir sikkert bedre resten av uka siden ikke jeg jobber da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var påskeferien over for Tinúviel sin del. Jeg ser ut som jeg virkelig har kost meg med påskegodteriet nå, er ordentlig lubben(i forhold til normalen). Ikke noen pen babykul her nei, har lagt mest på meg på sidene :roll: .

Jeg har iflg. mammas baderomsvekt(har ingen selv) lagt på meg 600g på to uker, men det tar jeg med en klype salt fordi det er så lite at vanlige vektsvingninger kunne stått for det. At jeg legger på meg er jo soleklart, men hvor mye det er tror jeg ikke jeg vil forsøke meg på å anslå. Ennå.

Har dere hatt en fin påskeferie alle sammen? Jeg har slappet godt av, akkurat som jeg trengte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hyggelig å lese at du har fått slappet av i påsken, selv med forkjølelse og oppussing :)

Hvor har du nicket ditt fra egentlig..? Husker ikke om jeg har spurt før eller ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å kunne spise påskegodt og skylde på graviditeten da :ler:

Her må det nok legges inn noen ekstra treningsøkter etter påske... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte titte litt innom her også! Ser for meg at jeg kommer til å spionere litt på deg, ettersom du er noen uker framfor meg.. Greit å vite hva jeg kan vente meg.. :) Er så spent på tiden som kommer jeg. Supert hvis vi etter hvert kan dele litt erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Og der var påskeferien over for Tinúviel sin del. Jeg ser ut som jeg virkelig har kost meg med påskegodteriet nå, er ordentlig lubben(i forhold til normalen). Ikke noen pen babykul her nei, har lagt mest på meg på sidene :roll: .

Da sier jeg :velkommen: i klubben :ler:

Merket spesielt at buksa mi strammet over baken på jobb da jeg hadde vakttelefonen i lommen :sjenert: Men det går jo til et godt formål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med den :gravid: ?

Er det ikke i morgen du skal på første kontroll? Håper vi her inne får en liten oppdatering :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo alle sammen :) Alt er så hektisk for tida, at PC'n blir litt nedprioritert. Derfor har jeg vært lite på KG i det siste jah.

Loevinna: Nicket er fra Silmarillion(Tolkien) Tinúviel er en forholdsvis kjent person i boka(en kjærlighetshistorie...).

Eeyore: Ja, hvis det bare hadde vært så bra... Ble veldig lite godteri på meg(orka ikke/hadde ikke lyst på)

Kylling: Ja, det var virkelig nydelig, håper du også fikk ladet batteriene.

Isdronningen: Det er helt greit. Jeg spionerer litt på Madden selv, for hun er litt lenger på vei enn meg igjen ;)

KATTAstrofe: Vet ikke om jeg takker for medlemskap i den gjengen en gang ;)

Snil@: Det går fint, nei kjempefint med den som skal få mage. Kontrollen gikk som smurt! Mannen var med og vi fikk høre hjerteslagene på utsiden(det er tidlig, men mulig på de som er litt slanke). Tok masse blodprøver, leverte urinprøve, fikk helsekort, ble veid og spurt om litt småting(alkoholbruk, røyking, begges yrker osv) og fikk svangerskapsbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vel snart komt deg forbi de berømmelige 12 ukene, hvis jeg har telt sånn ca riktig??? :sjenert: Og det er jo noe å :hoppe: for?! Av egen erfaring var jeg veldig glad når jeg følte at jeg var på den mer sikre siden.

Ha en flott uke

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg må oppdatere signaturen min!

Jeg har ikke helt forstått dette, men det er vel etter uke 12 faren for abort er gått ned(har faktisk hørt at uke 12 er "skummel"), så da vil jeg være tryggere den torsdag den 26.april?

Er 11 + 3 i dag, det vil si at jeg "er i" uke 12, men hva med den uken hvor jeg er 12 + 0-6?

Ifølge babyverden er det den 26.april faren for spontanabort er gått ned, jeg har ikke lyst til å ta gleden på forskudd heller... Er jo en skeptiker :sjenert:

Men :hoppe: litt gjør jeg gjerne uansett, for jeg hørte jo hjerteslag på fredag, og innbiller meg av og til at jeg kan kjenne en ørliten kul nederst på magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede nå er vel risiko veldig liten selv om du ikke har passert 12 uker ennå.

Jeg syns ikke du bør bekymre deg for mye. Det har gått bra så langt. Nyt graviditeten du. Hvis mor har det bra, så har babyen den bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...