Gå til innhold

Jeg har blitt mamma


Tinúviel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en litt skummel opplevelse seint på søndags kvelden... Hadde vært ute og flydd, og da vi skulle kjøre hjem fikk jeg ordentlig vondt i magen. Det var nesten uutholdelig når helten svingte eller asfalten var litt ujevn, men jeg sa ingenting før vi var nesten hjemme. Tok en tur på legevakta og mens jeg satt der og ventet gikk det gradvis over.

Sa til dem at jeg syntes det minte veldig om luftsmerter, og at det kunne være det, men de var veldig forståelsesfulle og tok urinprøve og jeg slapp inn til verdens mest stressende lege. Etter en 5-minutters sesjon hvor han klemte litt på magen og spurte om hvordan det var vondt og om jeg blødde(det gjorde jeg ikke), konkluderte han med at jeg hadde bedre av å gå hjem og legge meg. Hadde det vært alvorlig ville det aldri sluttet å gjøre vondt så fort. Jeg så nok ikke helt på topp ut etter en laaaang og litt hard helg i Danmark heller. Hvis jeg kjente noe mer skulle jeg komme inn med én gang.

Følte meg litt sånn "på samlebånd", men takket ja til senga mi etter to netter på en ubehagelig luftmadrass, og dro hjem. Har ikke merket noe til det siden, så det var nok bare luft pga uvant mat(fant en japansk restaurant) og flytur.

Men litt skjelven var jeg jo.

Jeg begynner forresten å få en aldri så liten bulk nå, og i dag prøvde jeg min første mammabukse på HM. Endte bare opp med ordinære klær da, det er jo så mye en kan gå i selv om en er litt gravid. F.eks. shorts, jeg kjøpte tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, til Katthy, JA! Det er en utrolig spesiell følelse, og jeg tror ikke jeg har helt tatt den inn over meg ennå. Jeg kan liksom ikke tro på at det er en hel baby inni magen min(visstnok skal livmoren min være på størrelse med hodet til en nyfødt baby omtrent på denne tida), men jeg kan liksom ikke se hvor det skal være hen... Jeg er såpass tynn fra før at det burde synes bedre synes jeg, og da begynner jeg å tvile på at det i det hele tatt er sant :ler:

Jeg klarer ikke å tro på ultralyd eller jordmødre og leger som hører hjertelyden heller, jeg tror jeg må få den store magen før det går opp for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Det var bra det gikk over så fort. Man blir nok litt mer var over magesmerter når man går gravid. Men det er jo bedre og gå en gang ekstra til legen en gang for lite.

Du skal ikke oppdatere signaturen din snart da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joh, det skal jeg :tommel:

...trommevirvel... Sånn!

Har jeg gjort det riktig denne gangen, Snil@?

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 uker på vei allerede!? :overrasket:

Jeg synes tida går så fort, og det blir jo ekstra tydelig når jeg følger med på dere gravide.

Håper du får en fin helg, Tinúviel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joh, det skal jeg  :tommel:

...trommevirvel... Sånn!

Har jeg gjort det riktig denne gangen, Snil@?

:Nikke:

:hoppe: for femten uker, må si tiden flyr.

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått time til ultralyd (lurer på om jeg ikke har spurt om dette før men :sjenert: )? Uansett så nærmer det seg vel med stomskritt. Vil dere vite om det er en gutt eller jente?

Håper du har det bra

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: lenge siden jeg har vært innom her nå, så måtte oppdatere meg litt :) Har du det bra om dagen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinúviel lever fortsatt, har bare en sånn "helvetesmåned" på jobb og fritiden. ALT skal skje i mai nemlig... Innom en kjapp tur før jeg løper av gårde igjen.

Stor :klem: til dere alle sammen. Hilser penere på dere til søndag tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kylling da, jeg rødmer her :sjenert: Men du får selvfølgelig et :kyss: tilbake.

Hadde en hyggelig 17.mai, men var mildt sagt sliten siden jeg kom hjem fra jobbreise klokka 2 natt til 17.

Nå er det heldigvis slutt på mye av stresset jeg klagde på i siste innlegg, jeg har bare ei ukes nattevakt igjen så skal jeg på sydentur i to uker! Gjett om jeg gleder meg?!?

Og - dagen før vi drar - skal jeg på ordinær ultralyd!

Håper dere har det fint alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen - gleder meg til oppdatering fra UL, du er vel først ute av november - gjengen tror jeg :)

Ikke slit deg ut nå da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slit deg ut nå da :klem:

Vet du Angelou, det er det flere som har sagt til meg de siste dagene, så jeg begynner å innse at mai nok har vært litt for tøff. Jeg er ikke helt meg selv ennå, men har kommet meg veldig. Skjerpings på gang, men jeg er egentlig veldig aktiv og liker å være i farta, må bare prøve å ta meg litt i nakkeskinnet for tida. ;)

Såvidt jeg har fått med meg er jeg først i novembergjengen ja. Er slik fordi vi tar ultralyden litt tidlig pga ferieavviklingen. Kommer til å være 17+6 den dagen, etter mine egne beregninger i alle fall. Oooooh, jeg gleder meg faktisk! Var på ultralyd da jeg var 7+6, men da så jeg bare en grå avlang klump hvor noen av pixlene på skjermen pulserte og det var visstnok hjertet... Hvilken utvikling det har vært frem til neste gang! Nå ser minimoyen ut som et lite menneske, det skal bli gøy å "hilse på". Håper bare alt er i orden... :icon_neutral:

Har selvfølgelig litt dårlig samvittighet for hardkjøret jeg har drevet med de siste ukene, tenk om minimoyen min har tatt skade av det... Nei, må ikke tenke sånn, det hjelper jo ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...