Gå til innhold

Jeg har blitt mamma


Tinúviel

Anbefalte innlegg

Det gikk finfint! :hoppe:

Minimoyen var 14.6 mm lang og hjertet slo ca 164 ganger i minuttet. Fikk med oss to bilder av en grå avlang asymmetrisk klump inni et sort hulrom som skal være livmoren min.

Faktisk var gynekologen så ok at jeg turte å la helten få være der og se på(selv om det var litt ubehagelig at han skulle se på at jeg hadde innvendig UL da), så han også fikk se hjertet slå(eller i alle fall noen pulserende pixler) på skjermen - og så fikk vi høre det også :hjerte:

En :klem::klem::klem: til hver av dere, Loevinna, Kylling og Eeyore !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Så koselig å få se et bankende hjerte :)

Har kjempelyst til å gå på tidlig UL, men skal greie å vente til den ordinære :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så gøy at dere har fått høre på hjerte, det var jeg alltid så fasinert av, så gøy å høre på.

Hvordan er formen din da?

Ha en kjempe fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg og vil høre et lite hjerte i magen min.Husker første gang jeg hørte hjertelyden til musejenta.Tårene sto i øynene på meg.Det er helt herlig og høre på da.

ha en kjempefiiin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var virkelig spesielt å høre hjertet ja. Hadde ikke akkurat tårer i øynene, men jeg er nok ikke en av de mest åpent emosjonelle personene...

Tror virkelig helten syntes det var gøy også, kan ikke helt se poenget med å bare ta den ordinære ultralyden når det er så billig og uproblematisk å ta et par til. Én forholdsvis tidlig så en kan se at hjertet slår og så eventuelt flere hvis en har lyst til å "hilse litt på" den lille inni magen. Det blir veldig mye mer "ekte" når en kan "se" fosteret, kanskje spesielt for den kommende faren :)

Nå har han begynt å smile litt og jeg tror absolutt han syntes det var gøy å fortelle mammaen sin om graviditeten. Nå vet begge mødrene våre om Minimoy, og har fått sett UL-bildene. Neste å fortelle det til blir vel faren hans, som vi skal se til helga tror jeg. Lurer svært på hvordan han kommer til å reagere.

Selv har jeg faktisk begynt å glede meg nå :hoppe: . Jeg har vært litt avventende, kanskje til og med skeptisk, men nå har jeg funnet ut av hvordan jeg skal løse soveromsproblemet(det ble litt mangel på soverom plutselig), så nå hjelper det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte noe viktig... Unnskyld!

:klem: til Eeyore

:klem: til Skogmusa

:klem: til Jettes

:klem: til Snil@

og

:klem: til KATTAstrofe

Urk, litt vondt i ryggen i dag, krysser mange fingre for at ikke jeg får bekkenløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Åååh så gøy med UL. Gleder meg til det blir min tur og.. *drømme* Og koselig at din kjære er litt entusiastisk da. Heldiggrisen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at mannen din endelig har begynt å glede seg. De klarer ikke å la vær å bli betatt skjønner du ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt å se han smile når han blir gratulert og merke at han tar meg oftere på magen enn han pleier :hjerter_rundt:

Det blir så mye lettere for meg å glede meg også, når helten også gjør det.

Nå har sjefen min fått vite om graviditeten(litt tidlig ennå jada, men det passa plutselig så greit å fortelle han det). Han var virkelig glad på mine vegne, og spurte meg umiddelbart om jeg trengte tilrettelegging, og syntes det var veldig viktig at jeg sa fra så tidlig som mulig hvis jeg trenger det. Det hele gikk over all forventning, selv om jeg ikke er den eneste på avdelingen som er gravid nå en gang. Vi er to stykker som kommer til å forsvinne med to måneders mellomrom, så vi gir han jo litt hodepine... :sjenert:

Jeg tror jeg kommer til å lure meg til en privat UL til sånn rundt uke 13-14 en gang, mye for å stille nysgjerrigheten over hvordan Minimoy ser ut(og at den virkelig er der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sjefer tar det veldig greit. De vet det er sånt som skjer med kvinner i fruktbar alder. Og sikkert fint for sjefen at du sa det så tidlig, for da har han mulighet til å tilpasse seg han også. :)

UL i uke 13-14, spennende. Du får holde oss oppdatert hvordan det går. Jeg vet ikke hvor mye de for se da, og hvor utviklet fosteret er. Men det er sikkert interessant uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at sjefen din tok det så greit, det er ikke alle sjefer som er sånn...(selv om de egentlig ikke har noe de skulle sagt)

Så herlig at mannen også gleder seg nå, det gjør jo sikkert gleden hos deg mye større og...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så morro det må ha hvært å se den lille! :)

Jeg var til legen i dag, fikk termin 5 nov.

Er ikke helt enig i det, siden jeg vet når EL var... :)

Gleder meg til vi skal på UL!

Ellers hvordan er formen? Her er det kvalmen som herjer..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk finfint! :hoppe:

Minimoyen var 14.6 mm lang og hjertet slo ca 164 ganger i minuttet. Fikk med oss to bilder av en grå avlang asymmetrisk klump inni et sort hulrom som skal være livmoren min.

:overrasket: 14,6 mm?!?! *måler med tommelen og pekefingeren*

Det var lite... :sjenert: Veldig rart å tenke på synes jeg... :)

Men så bra at dere gleder dere over graviditeten :) dere har en fryktelig spennende tid fremfor dere!

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lærer mer og mer at sjefen min er skikkelig ok altså :) Da jeg sa jeg ikke ville være borte et helt år, kanskje bare 4 mnd, sa han at jo det hørtes jo flott ut for han, men jeg måtte jo ta den tiden jeg trengte.

Helten er vel ikke så gira at han faktisk gleder seg ordentlig ennå, mer at han kunne smile litt over saken. Han trenger nok litt mer tid før han begynner å glede seg til bitteliten kommer. Men han har god tid ennå :)

Nå er ikke minimoy 14.6 mm lenger, men nærmere 3 cm, den vokser veldig fort.

Er helt utrolig at jeg er 9 uker på vei, tida går fort synes jeg! Neste uke er jeg kvartveis i svangerskapet...

Ha en superduper påske alle sammen! :klem:

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Ja, tenk, snart er vi begge 1/4 ut i svangerskapet, det har jammen gått fort! :) Men så har vi jo også "gått glipp" av 3,5-4 uker av det, i og med at det er først da man oppdager det. Men likevel :) I morgen er det fire uker siden jeg oppdaget det, og det er absolutt de fire lengste ukene i mitt liv. Har på en måte gått i en slags dvale, eller tåke. Gravidetåke :ler:

God påske! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet svigerfar også om minimoyen. Lurer på om han mistenkte en aprilsspøk jeg, siden han fikk vite om det i går. Han syntes det var kjempegøy, helt til han begynte å føle seg gammel :ler:

Hmmm... 10 uker til torsdag. Helt utrolig :overrasket:

Formen er faktisk på bedringens vei. Jeg har ikke vært særlig dårlig, bare uggen og når jeg har vært sulten har veien vært kort til småkvalm, men ingen oppkast. Ikke i nærheten en gang. Nå denne uken må jeg si formen er enda bedre, ikke uggen og småkvalm i det hele tatt :hoppe:

Trøtt er jeg fortsatt da, og tørst, men det kan jeg leve med uten problemer :)

Ellers holder vi på å planlegge soverommet vårt, vi skal flytte på oss og så får minimoyen vårt soverom når den blir stor nok til å ha sitt eget.

Ellers så får vi glede oss til ammetåka, KATTAstrofe. Jeg har hørt den er enda verre enn gravidetåka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Ammetåke ja, huff og huff. Spørs om jeg kommer til å huske å gi kattene mat når ammetåka kommer og tar meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...