Gå til innhold

Jeg har blitt mamma


Tinúviel

Anbefalte innlegg

Tror ikke du må gå til fastlegen hvis du ikke vil det. Tror du står fritt til å velge det. Hvis gynekologen din tar i mot til graviditetsundersøkelser så er det nok ingen som hindrer deg i det. Selv gikk jeg annehver gang hos lege/jordmor. men dette velger du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

May Helen: Er det Prius den til Toyota heter?

Ja, det er Prius.

Jeg tror heller ikke du må til fastlegen hvis du ikke vil. Antar da at gynekologen sender dine opplysninger til din fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ser vi har termindato på samme dag!

Spennede å følge deg videre Tinúviel.

Gratulerer med graviditeten og masse lykke til videre!

~Izzy~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer så mye med graviditeten! :hoppe:

Skjønner at dette er skummelt. Man må liksom forberede seg på et helt nytt liv. Heldigvis har dere god tid på å forberede dere. Og menn har som oftest behov for mye tid til å la det synke inn. De kjenner det jo ikke på kroppen! Et godt tips er å ta ham med på svangerskapskontrollene og involvere ham mest mulig.

Jeg synes det virker som du har en del symptomer jeg! Tissing, ekstrem trøtthet og ømme brystvorter er jo ikke til å ta feil av. Bare vær glad for at du slipper kvalmen (foreløpig iallfall ;)).

Du går virkelig en spennende tid i møte, og jeg gleder meg til å følge deg videre.

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

Det har vært en laaaang uke altså, snakker om trøtt! Nå har jeg sovet usammenhengende fra klokka ettermiddagen i går til klokka 7 i dag morges...

Magen min har bestemt seg for å være "uggen" nesten hele tida, noe jeg prøver å motarbeide med å dytte ned litt mat stadig vekk. Dette hjelper så lenge det er sunn mat, fett og sukker er ikke velkommen sier magen(så da er det ikke fare for kraftig fedme med en gang i alle fall :ler: ). Her går det på frukt, grønnsaker, grovt brød, ris, sunn middag, knekkebrød, vann, vann og atter vann men tydeligvis ikke fullkornspasta :forvirret: .

Izzy, så gøy at vi har samme termin, da må vi jo nødt til å følge med på hverandre! Min er jo bare menstermin da, kan være legen setter noe annet etter hvert. Har du fått legetime ennå? Jeg skal inn 21.mars, gru-gleder meg jeg. Masse lykke til til deg også :)

Legetime ja, den bestilte jeg hos en gynekolog. Han er den beste i området, så jeg risikerer å ikke få gå der fast siden han er så populær, men han kunne nå i alle fall se på meg. Jeg må innrømme jeg er litt nervøs for dette, for jeg har kanskje for trangt bekken så jeg kan ende opp med å måtte ta planlagt keisersnitt. Det er jeg veldig opptatt av at de må sjekke ordentlig før fødselen, beibi kan jo få hjerneskade hvis jeg er for liten :tristbla:

Prius er herved zoomet inn på, den hadde jo til og med bra bagasjeplass :)

God helg til deg også Snil@! Og til alle dere andre også forresten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kylling, du hadde rukket å legge inn innlegget før meg jo. Sånn går det når man tenker masse mens man skriver :ler:

Helten har plassert seg litt på sidelinja ja. For hans vedkommende så skjer naturen sin gang, mens alt utenfor(barnerom, utstyr, bilsete, etc) er ting som må ordnes. Jeg skal nok ha ham med på kontrollene ja(hvis han vil så klart), men på den legetimen jeg har nevnt over skal jeg nok ha innvendig UL, og det tror jeg ikke jeg vil ha han med på.

Innvolverer han ellers også, forteller småting, som da hjertet begynte å slå og sånne ting. Men han trenger fortsatt tid til å bli kjent med hele situasjonen, det er bare 1 1/2 uke siden han fikk beskjeden.

Forresten så har de kommende tantene fått nyheten allerede. Det er nemlig slik at jeg er ute av stand til å lyve for dem, og da jeg klagde over hvor trøtt jeg er spurte den ene om jeg kanskje var gravid, og da var det gjort :sjenert: Den yngste gråt faktisk av glede... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at andre gleder seg med dere. Husker selv at jeg var sprekkferdig, klarte ikke å vente med å fortelle det (alle 3 gangene....). Det er alltid koselig å dele gode nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Gratulerer så mye med graviditeten! :klem:

Det er spennende uker fremover, og det blir moro å følge med! Mye å sette seg inn i..og forberede seg på..men vi har jo noen mnd på å venne oss til tanken...både vi og de vordende fedre! ;) Heldigvis sier nå jeg! Glad for at det tar såpass lang tid, for det er utrolig mye som skal ordnes, og mange tanker som må sorteres underveis! :ler:

Lykke til iallefall!

Klem fra dagboknabo! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at familien rundt deg gleder seg også. Det er kjekt å ha deres støtte. Noen å delen gleden med. Jo flere du deler gleder med, jo større glede blir det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Gratulerer!!! :hoppe:

Mange takk for PM, jeg lurte på hvor det ble av deg skjønner du ;)

Du skal nok se at mannen blir mer engasjert etter hvert. Jeg er nok ekstremt heldig som har en samboer som ønsker å bli pappa mer enn noe annet. Gleder meg til å se reaksjonen hans når vi en gang får to blå.

Ønsker deg masse lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eeyore! :klem: Jeg har vel nevnt før at det er visse egenskaper heffalompen din har som jeg godt synes kunne smitta over på min helt.

Og :klem: til alle de andre også, fra ei hormonbombe. Dere skulle bare vite hva jeg klarer å begynne å gråte av... :forvirret:

Tvinger meg selv til å ikke være hissig, foreløpig er det bare svigermor(som egentlig er ei kjempeflott dame) som er gørrteit! Jeg tror det er fordi hun røyker, og lukta gjør meg kvalm samtidlig som jeg ikke vil at spiren skal utsettes for det gjennom meg :sur: . Vi har i årevis hatt en veldig løs "avtale" om at hvis/når jeg blir gravid så skal hun slutte å røyke, men jeg tror ikke lenger på at hun kommer til å gjøre/klare det, og da kommer jeg til å bli fryktelig skuffa og så må jeg bekymre meg over at beibi skal være hos henne masse siden hun røyker inne.

Høyst sannsynlig kommer hun ikke til å røyke i nærheten av beibi i det hele tatt, hun gjør det ikke i nærheten av noen andre barn, det er bare meg som er... hormonell :sjenert:

Jeg vil så gjerne fortelle det til mamma...! Helten sier det er meg som bestemmer når vi forteller det til folk, men jeg liker ikke å gjøre forskjell på folk så da må vi fortelle det til svigermor også, men det har jeg altså ikke lyst til akkurat nå :tristbla:

Kan jeg fortelle det til mamma allikevel? Etter det lille jeg vet om hennes svangerskap kan hun kanskje forstå litt bedre enn mange andre hvordan jeg føler meg...

Jeg tror jeg vil fortelle det til mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Guri malla, her er du under nytt navn og er gravid og greier.Så SUPERSPENNENDE da.Gratulerer masse.Takk for pm, veldig koselig.Ble kjempeoverrasket da jeg så at det sto at du var seks uker på vei nederst der.Her blir det spennende og følge med framover ja.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, skogmusa :klem:

Men hvis du trodde du ble overrasket, da skulle du sett ansiktsuttrykket mitt den dagen krysset lyste mot meg! Jeg har faktisk bilde på mobilen av det :sjenert: Måtte på en eller annen måte dokumentere det for meg selv, det føles mest som en drøm for tida. Jeg har hatt mange livlige drømmer opp igjennom, og fremdeles trodd på dem i korte øyeblikk flere dager og uker etterpå, så jeg måtte ha noe håndfast å bekrefte det for meg selv på.

... Det faktum at jeg ikke har hatt mensen siden 24.januar holder liksom ikke helt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann :)

Innom og hilser på jeg :vinke:

Å du...jeg tok bilde med digitalkameraet vårt av alle mine tester jeg så :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle ikke tro det var så vanskelig å tro på at du er gravid. Utelatt mens, homørsvinginger og to blå holder vist ikke for mange gravide.

Det tar nok tid å synke inn. Jeg hører mange gravide blir lei av å være gravide på slutten av svangerskapet. Så den tid kommer også. :)

Nyt tiden som gravid. Gravide kvinner er alltid utrolig vakre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg! :klem:

Det kan være godt å fortelle det til mammaen sin. Men - skal jeg være ærlig så synes jeg svigers har like mye rett på å få vite det, iallfall hvis man har et ok forhold. Men det er nå min mening, dere vet jo hva som er best for dere!

Ikke rart at du har litt vansker med å la det synke inn. Dere var jo liksom ikke prøvere engang dere. Hah, liksom!! :tunge1:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...