Gå til innhold

Jeg har blitt mamma


Tinúviel

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg en ClearBlue graviditetstest da jeg stod opp, og mot meg lyste det klareste, blå krysset jeg noensinne hadde trodd jeg skulle se! Vi stoler selvfølgelig ikke helt på første test, så jeg kjøpte en til, og den var jammen helt enig med den første! Mistanken har jeg hatt siden forrige uke, så det var ikke heeelt uventet at jeg slo ut.

Jeg er ikke en ny bruker her på KG, men det gamle nick'et mit var jeg ikke anonym nok under. Derfor er jeg nyregistrert, og har "lagt mitt gamle liv bak meg". Passende kanskje, siden jeg nå kanskje starter på et helt nytt liv. Dette har ikke gått opp for meg ennå, ikke i det hele tatt. Ikke for helten heller tror jeg, det mest spesielle han sa var "Jaha, så da er jeg ikke helt impotent da?" :ler:

Er svært takknemlig for alle som kommer med gode tips om hva jeg gjør nå, for jeg er mildt sagt litt kaos innvendig her. Barnet er ikke helt planlagt, men hjertelig velkommen og ønsket, men jeg klarer ikke helt forstå det ennå.

Jeg håper denne dagboka kan bli en hjelp i min ferd mot å kanskje bli mamma en eller annen gang i november. Jeg sier kanskje, for i følge terminberegningskalkulatoren til babyverden, er jeg 5 uker på vei i dag(nå nettopp med andre ord). Det er altså en stund til jeg tør å tro på at det skal gå bra.

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får jeg lov til å lime inn dette fra babyverden? :hjerte:

Du er nå 5 uker på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 8. februar, 2007

Hjertet begynner å slå: 5. mars, 2007

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 5. april, 2007

Antatt termindato: 3. november, 2007

Jeg fjerner linken Pasha la inn. Den viktigste informasjonen fikk jeg beholde, og sjemaet i linken bruker feil dag :)

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smilyblomst: Gratulerer så mye. Skjønner veldig godt at alt kan virke skremmende nå, men det er nok derfor vi går gravide i 9 mnd så vi har tid til å bli klare :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuerer!

Hyggelig at barnet er ønsket av dere begge. :)

Jeg er ikke gravid selv, men gleder meg til å bli det.

Jeg blir så glad når jeg hører at andre er gravide.

Lykke til i månedene fremover.

Jeg skal prøve å følge med i din dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Burpen, Snil@ og May Helen!

Nå har jeg gått gjennom mitt første døgn som vitende gravid, og jeg tror jeg merker litt fornektelse her, både hos meg selv og helten. Han er selvfølgelig rimelig teit som ikke engang har tenkt noe særlig på situasjonen i løpet av døgnet, og det er seff vanskelig å snakke seriøst med han om det. :ler:

Det er ikke så ille som det høres ut, jeg synes bare det er rart(som så mange andre kvinner før meg) at han ikke synes det er mer... spesielt at han faktisk skal bli pappa! Han spør meg heller i en litt ertende tone om jeg har gått rundt og tenkt på det hele tida og planlagt hele greia nå. Jeg tror jeg gjennomskuer han, og forstår han er litt usikker, det er en helt ny situasjon for ham også. Han skal få tid av meg til å bli kjent med situasjonen, men veldig lang tid går ikke, det er "bare" ca 8 måneder til terminen.

Har bestemt meg for at vi bør ha en bil til da. En stasjonsvogn. Tenker hardt på en hybridbil, vi prøver å være litt miljøbevisste.

Forresten, May Helen, så hyggelig hvis du vil følge med her :)

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, symptomer må vi ha:

Ømme brystvorter(ikke hele brystene nei)

Kaaaanskje bittelitt større bryster

Tidvise "menssmerter" og stikninger i magen

:fryser:

Trøtt

Mangler mens

Positiv graviditetstest x 2 :ler:

Lettrørt(enda verre enn vanlig, hvordan kan dette gå?)

Urolig mage(luft, vekselvis hard/løs i magen) :rodme:

Tørst

Tisser ofte(har selvfølgelig sammenheng med punktet over også ;) )

Tror luktesansen er litt bedre, men ikke så mye. Mange ting både lukter og smaker litt annerledes da.

MAO ikke så veldig plagsomme symptomer, håper det fortsetter sånn :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig gjort av deg å bare gi ham tid til å fordøye situasjonen og bli vant til den. Det er nok en liten sjokk for ham også.

Hadde jeg ikke arvet pappa sin bil etter hans død hadde jeg også insistert at vi kjøper en miljø bil. Jeg hadde mitt hjerte satt på Toyota sin hybrid bil. Jeg vet at også Honda har en.

Det er nok litt hyggelig med symtomer. Det er på en måte bekreftelse på graviditetstesten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner til det med at mannen ikke klarer å engasjere seg like mye som oss :ler:. Men det går nok opp for han etterhvert også. Det blir nok lettere når magen vokser og han kan kjenne spark. Kan egentlig skjønne at det er litt vanskeligere for de å forholde seg til det på samme måte, vi kjenner jo på hele kroppen at vi er gravide og gjennomgår mange forandringer (som du allerede har merket :) )!

Er du ferdig med å planlegge barnerommet ;)

Ha en kjempe fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aii nå ble jeg superglad på dine vegne! :klem: Med ett stikk av missunelse på den gode måten! Håper det skjer meg og snart.

Blir så spennende og følge med her og på hva som skjer hos deg fremover

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen: Er det Prius den til Toyota heter? Jo, den ser fin ut. Skal sjekke den ut litt mer. Så nettopp at du har blitt prøver, masse lykke til!!! Kommer innom deg også og følger med på hvordan det går :) Hadde jeg forresten ikke hatt symptomene mine, ville jeg aldri trodd på graviditetstestene, så da kan det være det hadde blitt dyrt. Måtte jo ha kjøpt nye tester hele tida for å bekrefte det. Er fullstendig vantro fortsatt!

Snil@: Ja, jeg skjønner at de ikke klarer å engasjere seg så mye som oss, de kjenner jo ingenting på kroppen(annet enn hormonelle furier av noen damer :ler: ). Barnerommet? Ikke annet enn at jeg skal ha en eller annen fin engel der som kan passe på beibi når jeg ikke er der. :sjenert:

juliannae: Tusen takk! :klem: Som du sikkert har lest er jeg ganske slått ut her. Føler meg ikke særlig gravid, og klarer ikke å se for meg livet med beibi... Ennå i alle fall :) Du kommer nok etter snart!

Cr@sh: Tusen takk :)

Hva har skjedd i dag da? Hmmm... Jeg følte et par ordentlige blaff av glede over hele situasjonen. Er en født skeptiker, så det sitter kanskje litt langt inne hos meg, og jubelen slippes nok ikke løs før etter uke 12/13. Jeg har det "gøy" med de to tydeligste symptomene, ømme brystvorter og trøtthet... Har sovet hele tida unntatt når jeg er på jobb det siste døgnet. :Gjesp:

Svigerfar ringte og spurte om det var skjedd noe nytt i det siste, jeg måtte bite meg litt i leppa for å ikke sprekke :ler: . Det blir det første barnebarnet hans, så jeg lurer på hvordan han kommer til å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fryser:

:Gjesp: --> :hakeslepp:

Sånn føles det i alle fall :ler:

Tror jeg må ta en ny test snart, det er omtrent bare de ømme brystvortene som fysisk sier til meg at noe vokser inni meg... Og den manglende mensen da, men det kan jo skje uten at en er gravid. Skal ikke klage, kvalmen kommer vel en eller annen gang snart. Et og annet stikk i sidene/bekkenet men ikke noe mer ennå.

Føler jeg sitter litt fast mellom to tilstander her. Jeg må passe på hva jeg spiser og hva jeg gjør, for jeg er gravid, men jeg kan jo ikke være gravid.... Jeg føler ikke noe som helst i magen som sier at jeg har en liten leieboer der, men han eller hun skal liksom være der. Ikke har jeg den skremmende alien-følelsen jeg trodde jeg skulle få heller.

Må fortelle om en rar følelse jeg hadde den morgenen jeg bestemte meg for å ta den første graviditetstesten. Jeg følte en type menssmerter som jeg ubevisst var klar over at ikke var menssmerter. Jeg har aldri kjent den typen vondt før, men det var allikevel så kjent. Akkurat som om jeg skulle ha vært gravid tidligere, men det har jeg ikke. Men jeg husker jeg drømte jeg var gravid en gang(menssmertene den natta var såpass sterke at noe måtte jeg forklare det med i drømme), og det var akkurat samme følelsen jeg hadde den morgenen som jeg drømte jeg hadde for mange måneder siden. Rart?

Alt jeg kan forklare det med er at kroppen må kjenne graviditet på et genetisk nivå eller noe. Merkelig var det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Måtte bare innom for å bli litt bedre kjent :)

Gleder meg til å følge med her!

Klem

Endret av Kveita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Håper du har hatt en fin helg, og hatt masse tid til å bli mer vant med tanken. Har du bestilt noe legetime enda (det er vel kanskje litt tidlig, husker faktisk ikke når jeg var hos legen første gang, var vel mellom uke 9 og 11).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Kveita og Snil@ :vinke:

Jeg har hatt en fin, men ganske trøtt helg. Her har vi trøtthetsfølelse til tusen! Ifølge babyverden så begynner hjertet til bitteliten å slå i dag(sånn ca regner jeg med) :hjerte:

Jeg tenkte jeg skulle ringe legekontoret i dag og høre med dem hvordan de gjør ting der. Egentlig kunne jeg tenkt meg å gå til en spesialist(gynekolog) jeg var hos i sommer, man gå til fastlegen sin hvis en vil til lege på kontrollene?

Ble røyka på i går, og det lukta enda verre enn vanlig :frustrert: Ble rent kvalm jeg... Kunne jo ikke be dem stumpe røyken, de hadde gjetta hvorfor umiddelbart. Gjett hvem som hadde hyppige tisse- og hente vann-pauser... :sjenert:

Nei, nå skal jeg sitte i telefonkø hos legesenteret mitt, lurer på hvor lang tid det tar i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten! Jeg kan godt skjønne det tar litt tid å venne seg til det :)

Jeg har forresten ingen barn og planlegger å begynne prøvingen om et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Tror det er ganske normalt det du føler egentlig. Min venninne merket ikke noe som helst før hun var ca 3,5 mnd på vei. Hun trodde rett og slett ikke på at hun var gravid, selv om testene(ja, det var ganske mange) og legen hennes sa hun var det :ler: Og nå er hun mamma til verdens skjønneste lille gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...