Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Uff...stakkars kvist :( Misunner deg virkelig ikke som må gå så lenge med sånne vondter nei :( Håper lillemor bestemmer seg for å komme veldig snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg sovet av meg rusen... delvis groggy fortsatt, men sånn er det vel med sterke medisiner. Fikk sovesprøyte og morfinsprøyte i går, etter å ha ligget med CTG en time, den viste at baby har det bra og at jeg hadde ujevne rier som kom med varierende styrke og mellomrom. Var aldri mer enn tre minutter pause, men ettersom de ikke var jevne...

Vi ble tatt i mot av en jordmor jeg umiddelbart fikk et dårlig inntrykk av, hun begynnte med å sukke og tappe med fingrene da jeg måtte stoppe og puste på vei inn på CTGrommet. Så glemte hun selvfølgelig å skru på utskrift på maskinen, vi la merke til det og fikk, sammen med en annen jordmor, satt den på. Da hun så kom inn og stussa på at utskriften var så kort sa mannen min at hun hadde glemt å skru på. Da ble hun sur og sa han anklagde henne, men det var IKKE hennes feil, for utskrift skulle aldri skrus av så det var de som hadde vært der før henne som hadde gjort noe feil. Som om det spiller noen rolle lissom.

Denne dama undersøkte meg etterpå også, og da hun sa hun fant hvertfall 2 cm skjededel av livmorhalsen, den var langt bak, slett ikke sentrert og det var knapt 2 cm åpning, og hodet sto langt opp og var IKKE festet. Da knakk jeg helt sammen, det stemte jo ikke med hva jeg har fått fortalt tidligere, det var jo rett og slett en skikkelig nedtur etter å ha fått høre tidligere at hodet er langt ned, ikke skjededel, 4 cm åpning og helt moden. Så jeg gråt, gråt og gråt og gråt.

Dama prøvde å fortelle meg at jeg ikke måtte henge meg opp i tall, så lenge det var fremgang var det jo bra. Hjalp ikke at jeg sa at det var jo nettopp derfor jeg gråt, at jeg har gått så lenge med vondt og så går til BAKOVER. Var jo nesten så jeg ikke trodde at hun hadde kjent riktig. Så etterhvert kom en annen dame og undersøkte, uten at hun hadde fått høre hva dame nummer 1 hadde kjent så fant hun omtrent det samme. Forskjellen var vel at hun sa drøyt 2 cm åpning. Begge var enige om at det var dumt at jeg hadde blitt tøyd, for det skulle man aldri gjøre. Dessuten hadde jeg jo leeeenge igjen til termin, så det var jo helt meningsløst å gjøre sånt.

Krampegråt og tette rier sammen er fryktelig slitsomt, jeg pustet og hulket og fikk ikke helt sagt noe særlig. Vi fikk etterhvert valget mellom å få med sovetablett og smertestillende hjem og prøve å sove, eller jeg kunne få sovemiddel og morfin i sprøyte og bli der over natta, og så bli undersøkt igjen om morgenen. Valgte det siste og fikk et rom. Stort flott føderom, med stelleplass, prekestol osv. Veldig absurd å bare skulle sove der.

Sovnet kjapt etter sprøytene og sov rundt 4 timer. Ringte på jordmor da jeg våkna og hun kom og jeg fikk høre hjertelyd med en gang. Så fikk jeg litt svett frokost og ny CTG. Den viste sovende baby og kynnere hvert 10 min ca. Jordmor dytta og ordna veldig med magen for å vekke baby, noe hun klarte. Jeg lå og halvsov mens registreringa pågikk. Var ikke vonde i det hele tatt de sammentrekningene.

Undersøkelsen viste knapt 1 cm skjededel, hode som var delvis festet og 3 cm åpning. Veldig myk og tøyelig livmorhals så jordmor tøyde når hun først var der inne og kjente. Koselig blid dame som fikk meg til å føle meg trygg, i motsetning til solstrålene som hadde nattevakt.

Så da ringte jeg mannen, sov litt mer mens jeg ventet på at han skulle komme, og så dro vi hjem og rett i seng med meg. Sovet i hele dag egentlig, men føles rart og loddent i hodet etter medisinen. Jeg har nå bare svake kynnere som ikke gjør særlig vondt.

Sitter igjen med et veldig tosidig inntrykk av jordmødrene på SØF, de motsier hverandre så veldig at det er vanskelig å vite hva man skal tro på. Hun koselige fra i morges skulle jobbe tre nattevakter i helga, så håper jeg treffer henne igjen. Hun sa flere ganger at det var nok sannsynlig, men nå vet jeg ikke hva jeg tror jeg.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig møte med dem da. Du får bare be om noen andre om det er de du møter når du virkelig er i fødsel. Skal jo ikke være sånn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Det hørtes lite gøy ut!

Masse lykke til Kvist! :)

Håper det er en hyggeligere jordmor der når du drar på sykehuset igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en grusom opplevelse det høres ut som du hadde i natt. Absolutt ikke sånn det skal være syns jeg. SOm om ikke du har gått gjennom nok de siste dagene. Håper virkelig det skjer noe mer i løpet av helga så du slipper dette noe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så trist. Jeg ble nå strippet jeg også, så jeg skjønner ikke hva den jordmoren snakket om. Dette var jo på samme sykehus.

Satt egentlig igjen med et greit inntrykk av SØF da vi dro, synd du har møtt på noen surpomper.

Ja, og som Amalie sier, hvis den sure jordmoren er der når du er i fødsel, så kan du be om en annen.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at det ble en sånn opplevelse :(

Kan tenke meg det var kjipt å høre at du ikke hadde kommet så langt som du trodde :troest:

Håper på rask fremgang nå da, og at du får en hyggelig jordmor. Husk at du kan be om å få en annen jordmor under fødsel.

Og så husk at babyene ALLTID kommer ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg trengte å sove og hvile... sovet omtrent i ett fra fredag natt i firetiden til lørdag morgen i nitiden. Kun avbrutt av korte tisse og spisepauser og en kjapp dusj.

Føles helt merkelig dette, er på en måte kroppen som styrer og jeg bare henger på. Masse vonde tak nå, gjør det vanskelig å føre en normal samtale med mannen når jeg må stoppe og puste før jeg kan snakke videre.

Håper så veldig at hun kommer i løpet av helga nå.

Og takk for trøst, oppmuntring og gode ord alle sammen. Det varmer selv om jeg ikke har overskudd til å svare alle skikkelig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit at du fikk oppleve en av de suuuuure jordmødrene,. blir så irritert over slikt jeg ! Får litt "deja vu" med min egen fødsel.. De burde bytte jobb spør du meg! Det å føde skal gjøres til en fin opplevelse...

Ja, og som Amalie sier, hvis den sure jordmoren er der når du er i fødsel, så kan du be om en annen.

Helt enig.. Forlang en annen jordmor hvis dette skjer! Håper virkelig det skjer noe nå i helgen Kvist :kose:

Masse :klemmer: til deg

Endret av ^^Sunny^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kroppen din vet at nå må den lade opp, for fødselen nærmer seg drastisk ;)

Spennende å følge deg, men synd med disse jordmødrene! Burde funnet seg en annen jobb når de tydeligvis ikke vet å sette pris på den fine jobben de har!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne å er litt sladre hjelp for Amalie :)

Kvist ligger nå på sykehuset og er i fødsel :danse: Fikk melding av kvistemannen for ca en halvtime siden, om at de hadde tatt vannet! Han skrev også at hun hadde riktig åpning!!

Spennende!! Nå skjer det no` :popcorn:

Masse lykke til Kvist :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!! Nå ble jeg glad! :hoppe:

Håper alt går bra og at snuppa snart er ute hos mamma og pappa :rødme:

Ser fram i mot neste oppdatering :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, så moro, endelig fant jeg dagboka di også :)

Gratulerer så masse med babisen (om du er mamma eller ei)

Det er iallefall ikke lenge til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt noen er å oppdaterer siden jeg har vært på reisefot i dag ;)

Da er det ikke så lett å komme seg på nettet :)

Men som det er sagt, det er fødsel på gang :hoppe: endelig.

Selv om jeg hadde håpa på å være hjemme når det skjedde, vil så gjerne være der med en gang for min besteste :klem:

Så nå gleder jeg meg veldig til å komme hjem på onsdag og besøke den nye kvist-familien.

åååå har mest lyst til å gråte mange gledestårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, nå ble jeg glad! Fikk en liten tåre i øyekroken jeg også. Sender masse varme tanker og håper at Kvist får en fin fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper at Kvist får en fin fødsel!

Ja, håper jeg også.

Ser ut som hun har hatt noen tøffe dager med maserier og vondter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...