Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempeflott fødselshistorie. Høres jo ut som en drømmefødsel (med unntak av litt dramatikk på slutten). Så fort det gikk med åpningen for deg, litt misunnelig ja, jeg brukte 41 timer på å komme fra 3-5 cm.. ;)

Og nydelig navn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så utrolig mye med jenta, Kvist! Er nok deilig å endelig ha kommet seg hjem ja :gjeiper:

Kjempefint navn :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho var jo bare nyyyyyyyyydelig! Smilte hele veien hjem jeg. Så fiiiin ho er. Gleder meg en masse nå til å komme på besøk til dere neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie: Tusen takk, for gode ord, klem og ikke minst for den nydelige kjolen. Tenk å få til å lage sånt da, den gleder jeg meg veldig til hun kan bruke.

I dag har jeg og tulla vært på barselpoliklinikken for å få litt hjelp med ammingen. Det var ikke så lett for to nybegynnere å få til alene, har vært nødt til å gi henne tillegg innimellom for å stille den verste sulten. Som jeg mistenkte har jeg ikke fått så masse melk i puppene som er vanlig. Mulig jeg bare var treg med å komme i gang da, hun sa hun trodde det. At da tulla er litt treg til å suge hjelper ikke akkurat på. Så da fikk jeg råd og tips om hvordan jeg kan stimulere henne til å suge, og ikke minst hvordan jeg skulle "plage" henne så hun ikke sovner så fort ved puppen. Så nå håper vi at melka tar seg opp etterhvert. Så nå ammer, sover, gråter og bysser vi, og det er alt både natta og dagen går i.

Barseltårene har også slått inn for fullt her, så det er ikke bare tulla som gråter... merkelig fenomen egentlig. Kan gå fra optimistisk og lykkelig til sippende pessimist på sekunder. Mannen skjønner enda mindre av det enn jeg gjør da, kan ikke være bare greit for han heller, med både gråtende baby og gråtende kone.

Vet ikke helt alltid hva jeg gråter for da, men hylskrikende sulten baby og tomme pupper er i hvertfall en av tingene. Føles som et nederlag før vi i det hele tatt har kommet i gang. Og alt jeg leser om problemer med ammestart går enten på sugeteknikk/stilling og det får vi jo til, eller så går det på melkespreng og overproduksjon. Ikke så festlig å føle seg alene om å ha akkurat mitt problem. Men det var godt å få litt råd i dag, og ikke minst bekreftelse på at jeg hadde gjort riktig det jeg hadde gjort. Og tulla hadde faktisk begynnt så smått å legge på seg igjen. Hun veide 3490 ved fødsel, 3175 da vi dro hjem og 3220 i dag så da går det i riktig retning. Vi fikk ny time til onsdag for oppfølging og ny veiing. Godt at det finnes flinke og omtenksomme mennesker man kan spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du får hjelp med ammingen da, så ordner det seg nok veldig snart ;) Stikkedama kan hjelpe deg hun også vet du ;)

Koselig å lese om dagene deres :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kvist og gratulere som mamma til en liten jente! Jeg har lest litt i dagboken din i den siste tiden da jeg hadde termin bare noen uker før deg.

Veldig fin fødselshistorie. Jeg vil bare si at vær optimistisk med ammingen. Jeg fikk min lille gutt for fire uker siden og vi hadde samme startproblem som dere. Melken min kom ikke før dag 5 (min fødsel endte dessverre i haste keisersnitt og da kan det ta lengre før melken kommer inn) og han stakkars skrek etter mer mat dag 2. Alle råd jeg hadde fått var at det eneste som stimulere melkeproduksjonen er å amme så en natt ammet jeg 5 timer i strekk. Noe som medførte at jeg var fullsteding utslitt med blødendesår på begge brystvortene. Vi endte opp med å måtte gi han MME et par ganger men fra dag 6 har han kun fått morsmelk og vokser og trives på det nå. Men jeg skjønner veldig godt hva du går igjennom og det er fryktelig frustrerende.

Håper det ordner seg snart så du kan nyte den første tiden med din lille prinsesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ordner seg nok med ammingen skal du se :kose: Sålenge hun har begynt å legge på seg :)

Ha en finfin helg Kvist :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammingen går bedre nå :)

I dag ammet vi seks ganger fra klokka var halv ni til den var halv tolv, da ble det akkurat tid til en dusj, og at jeg spiste frokost innimellom. Hun har ikke fått tillegg siden i går morges nå, og gråter mindre enn før, så tror at det er mer melk nå.

Så kom mormor og morfar innom for å beundre barnebarnet og få bilder vi har tatt av henne på en minnepinne. Etterpå, og flere amminger senere, gikk vi tur inn til byen med tulla i vogn. Kjøpte ammete og babyshampo og så spiste vi lunsj på kafé. Så da fikk jeg prøvd å amme på kafé også ;) Gikk så fint atte.

Og så har navlestumpen falt av i dag, fy søren det er ekle greier altså.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammingen går bedre nå :)

I dag ammet vi seks ganger fra klokka var halv ni til den var halv tolv, da ble det akkurat tid til en dusj, og at jeg spiste frokost innimellom. Hun har ikke fått tillegg siden i går morges nå, og gråter mindre enn før, så tror at det er mer melk nå.

Så kom mormor og morfar innom for å beundre barnebarnet og få bilder vi har tatt av henne på en minnepinne. Etterpå, og flere amminger senere, gikk vi tur inn til byen med tulla i vogn. Kjøpte ammete og babyshampo og så spiste vi lunsj på kafé. Så da fikk jeg prøvd å amme på kafé også ;) Gikk så fint atte.

Og så har navlestumpen falt av i dag, fy søren det er ekle greier altså.

Så godt ammingen går bedre :)

Noen dager føler jeg ikke vi gjør noe annet enn å sitte å amme, det virker jo ikke som om disse babyene eier magemål :ler:

Lille L økte voldsomt her for et par tre dager siden, og først nå føler jeg at jeg har nok til han igjen, så det tar nok litt tid når de skal øke!

Er så koselig å være ute å trille, jeg håper liksom jeg møter på noen vi kjenner hver gang jeg, har lyst å vise han frem til hele verden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så koselig å være ute å trille, jeg håper liksom jeg møter på noen vi kjenner hver gang jeg, har lyst å vise han frem til hele verden :rødme:

Haha, akkurat som meg det! Møtte desverre ikke et eneste kjent menneske i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, akkurat som meg det! Møtte desverre ikke et eneste kjent menneske i dag...

Hehe, rart med det. Men det er klart vi er stolte mødre :)

De er jo såå skjønne :rødme:

Apropos amming på cafe, så synes jeg det var veeldig uvvant. Men jeg klarte å skjule det godt da, selvom det ofte blir litt fikling pga skjoldet jeg bruker. L er så fælt til å suge melka inn i skjoldet å la det ligge der, så når jeg skal rape han fekter han med armene så skjoldet detter av, da er det ganske masse melk som renner ut, KLIN!!! :kjefte::fnise:

Har hørt det er flere steder i Oslo som har ammerom, det skulle det ha vært mer av. Mannen er nemlig en av dem som ikke liker at damer sitter å ammer i all offentlighet. Som han sier så er det vanskelig å ikke la blikket streife forbi, også er det jommen galt å synes det er ubehagelig også. Så når jeg er med han kommer jeg nok til å sette meg i bilen eller noe, tror kanskje jeg vil like det bedre selv også. Vet ikke enda, vi får prøve litt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at et blir litt mer styr med skjold da. Her søles og lekkes det ikke ei dråpe engang her. Jeg og mannen satt på uteservering i gågata mens vi spiste, så tok jeg med meg tulla inn, i et rom der det ikke satt noen, var bare noen som gikk forbi og etterhvert et par som satte seg litt unna. Ikke at jeg bryr meg om folk ser jeg ammer, men deilig å få litt ro alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...