Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Blir ikke ofte oppdateringer her lengre tydeligvis...

Men nå har jeg altså en liten pause. Har hatt besøk av ivrige besteforeldre som etter å ha drukket te og dulla med lillejenta var på vei til å dra igjen. Så ble jenta litt sutrete og trøtt og da fant de plutselig ut at de skulle trille tur med henne. Så nå har jeg rydda litt, vasket tøy og spist lunsj helt alene. Og så gikk jeg visst tom for ting å gjøre :ler: Regner med at de snart er tilbake, så gidder ikke sette i gang med noe store greier heller.

Og til helga har den samme ivrige mormora spurt om å få være barnevakt for første gang, så da blir det noen timer med bare meg og mannen :) Kjenner at det blir litt deilig med noen timer uten baby. Men hvis de ikke hadde spurt tror jeg ikke jeg hadde tenkt på det da, så behovet for barnefri er ikke sååå stort heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Åhh for en herlig natt! Litt søvn gjør underverker for humøret. Snuppa la seg i sjutida, var oppe og så til henne og putta inn smokken noen ganger men hun sov helt til halv tolv. Da var det pupp og så la vi oss alle sammen. Og så vekte hun meg ikke før fem! Jeg fikk sove FEM timer før det var tid for pupp, bleie og flaske. Så sovnet vi igjen og sov til halv åtte da mannen litt panisk våknet en time for sent :fnise: Da ammet jeg igjen og så lå vi og pratet en times tid før vi sovnet begge to. Neste gang jeg våknet var den halv elleve og veslejenta sov søtt ved siden av meg.

Var nok ikke bare jeg som var sliten etter en natt og en dag med feber ;) Men nå tror jeg det har gått over, hun er ikke rød rundt vaksinestikkene lengre heller.

Vi var altså på kontroll på tirsdag: Hun var 61,5 cm lang og veide 5820g Og gråt bare litt da hun fikk vaksine. Flinke jenta mi det!

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ikke skrevet siden oktober nei...

Vi koser oss om dagen. Snuppa har blitt mye mer glad i å ligge på magen, hun dreier seg rundt og rundt og kan ligge relativt lenge å leke med noe. Hun har snudd seg fra mage til rygg noen ganger, men mest på slump. Fra rygg til mage tror jeg ikke hun har tenkt på at det går an å prøve på, men hun har tippet rundt noen ganger da hun har strekt seg etter ting.

Favorittleka for tiden er en ball fra Godboken, den er myk og har mange små håndtak. Kan holde på med den en evighet ;)

Hun er så våken, følger med på hva vi gjør og hermer og svarer så godt hun kan. Nå når jeg susser henne i kinnene så susser (slikker og gaper mest da) hun meg tilbake. Så nydelig! Hun har også begynt å knise og vri seg sjenert bort hvis noen tuller med henne. Og vi merker godt at hun er mer knyttet til oss foreldrene og mer skeptisk til alle andre for tida.

Vi har så smått prøvd oss med litt mat, begynte uka hun var fire måneder. Ingen voldsom suksess. Grøt er fælt, begge typene vi har prøvd. Most potet er fælt, most potet blandet med MME er fælt det også ;) Eneste hun ikke bare spytter ut er kokt, most pære eller blanding av eple og pære. Men vi lager bittebittesmå porsjoner og tilbyr henne det nesten hver dag, poenget er jo bare å venne henne til nye smaker. Jeg er nemlig litt redd for å miste melka og da hadde det vært godt å kunne begynne med noen andre måltider og ikke bare MME. Ser heldigvis ikke ut som om jeg mister den enda da. Ammingen går overaskende bra for tida faktisk. Ammer ca 7-8 ganger i døgnet nå. Veldig kjapt om dagen, da tror jeg det går litt sakte og er litt for kjedelig for henne. Men i halvsøvne på kveld og natt dier hun skikkelig. Så god følelse, jeg har så lyst til å kunne fortsette å gi henne det lille jeg har lenge enda. Men amming på kafé og sånn er vi ikke så gode på nå, da er det altfor mye spennende å følge med på. Og jeg orker ikke sitte med puppene løse og kjempe med henne for å få henne til å die, da går vi rett på flaska. Vi må uansett ha flaske etter ammingen.

For tida ligger MME mengden på rundt 450ml i døgnet, så hun får jo en del melk av meg også. De smaksprøvene vi gir henne gidder jeg ikke telle med engang, for de er veldig små :ler:

Nå ligger hun på gulvet, leker med en raglegreie og sier lalalalalalll lall lallall! SØT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...