Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Men kjære deg, du er slett ikke mislykket. Du er den beste mammaen til babyen din, og du må ikke innbille deg noe annet. Du har jo noe melk, og det er kjempeflott for da får lillebaby i seg de viktige antistoffene. Det er slett ikke noe nederlag å måtte gi MME i tillegg, tenk så mange flotte unger som er vokst opp på det.

Du har fått mange gode råd, så jeg skal bare komme med en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koser meg som mamma :hjerter:

Jenta mi er verdens nydeligste lille menneske og jeg er stormforelsket. Nyter å bare sulle hjemme om dagen, kose, amme, bysse og bare titte på henne. Også kos med besøk, synes det er så stas å vise fram vidunderet vårt.

Ammingen er ikke helt perfekt enda, men vi jobber med saken. Jeg tok kontakt med ammehjelpen og fikk noen råd derfra, så nå prøver vi å kun gi tillegg når det er krise, ellers så ammer vi så ofte og så lenge vi kan. I dag har jeg vel ammet i rundt fem timer allerede ;) Men det gjør meg bare glad at hun vil ligge å die så lenge, det betyr jo at det faktisk kommer noe melk. Og ingenting er så godt for et bekymret mammahjerte som å se at hun slipper brystet og det renner melk nedover kinnet hennes. Flinke jenta mi som hjelper meg med å få opp produksjonen av melk. Og så godt at hun kan sovne mett og fornøyd etter å ha fått pupp, slik at vi slipper å gi flaske etter hver gang amming. Nå ligger hun i fanget mitt og sover søtt, små ahh og øhh lyder innimellom :)

Og takk til dere alle sammen for gode råd, trøst og oppmuntring :) Det er så godt at KGjentene bryr seg, selv om vi egentlig ikke kjenner hverandre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at det går bra med ammingen og at dere koser dere masse sammen :)

Skjønner godt du er forelsket ja, blir nesten forelsket bare av å lese om henne jeg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull smilte til meg i dag :)

Hun vekte meg i syvtiden for å få mat, jeg tok henne opp og la henne til brystet. Da var det plutselig mye viktigere å gjespe så høyt hun kunne og strekke og vri på seg. Hun så så snål ut at jeg begynte å le, og da tittet hun på meg og gliste tilbake. Kommer aldri til å glemme det smilet. :hjerter:

Også har vi fått brev med personnummeret hennes i dag. Nå er hun registrert som et helt eget menneske, det er litt rart, for tre uker siden var hun jo inni meg...

Det kom også brev om at vi får barnetrygd fra nav, lurer på når vi får foreldrepenger jeg... de skal vi jo også få fra nav, men det tar visst lengre tid. Trur jeg må melde meg inn i nav-fanklubben jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig hun høres ut Kvistemammaen... Jeg lurte på om jeg og lillemor kunne komme en tur på lørdag jeg? Har så lyst til å se lille nurket vet du. Og tenker masse på dere...

Gleder meg til å se Kvist som mamma :hjerter_rundt:

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om jeg og lillemor kunne komme en tur på lørdag jeg? Har så lyst til å se lille nurket vet du. Og tenker masse på dere...

Det hadde vært kjempekoselig! Gleder meg til å se dere. Kan tenke meg at lillemor egentlig ikke er så liten lengre... hihi.

:klem:

I dag har vi hatt besøk av lillegulls kusine, tante og onkel. Så utrolig deilig med en sløv dag i hagen, sammen med to nydelige babyer. Føler meg så heldig som har et sånt forhold til lillebroren min og samboeren hans, de er bare knall. Og når de i tillegg har gjort meg til tante for en sånn vakker liten skapnig er det jo bare fantastisk. Strandlaken, hvis du leser dette: Kjempeglade i dere, alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ntååå :hug: Det var noen fine ord vennen... Nå varma du hjertet mitt :) Har hatt en super koselig dag i dag!

Kjempe glad i dere alle tre vi også!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt oss på HEFs navnefest i vinter, regner med at det blir 5 desember. Fikk bare sånn automatisk bekreftelsesmail, så får vel vente til jeg får noe mer konkret før jeg annonserer datoen til dem vi skal invitere. Spennende greier dette her, tenk at det endelig ble vår tur til å oppleve sånne ting :nigo::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe glad i dere alle tre vi også!! :klemmer:

:klem:

Men du Strandlaken, den tickeren din er vel litt feil nå vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er sent ute, men GRATULERER MED JENTA!!! Rørende og flott fødselshistorie. Kos dere!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig!

Vi gleder oss :) Snuppa mi vil nok alltid bli kalt for lillemor her i huset.. :hjerte: Men, nå som du har bittebittebaby så synes nok ikke du at hun er så liten lengre nei, nå er hun mer lita jente nå :) Vokser til, kjempeherlig alder med masse humor!

Synes f.eks det er kjempeherlig å bli møtt med "hei gullet" som hun sier når jeg kommer inn til henne på morgenen, hihihi... Kopierer oss 100% i språket, så nå må vi passe på! Også sier hun jo "gutten min" til storebror..Smelter helt jeg.

Gleder meg veilt til å se lille vakre Kvistebabyen nå, endelig!

Stoooooooooooooooooooooooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det var så utrolig kost å se MiniKvist idag...Endelig :hjerte: Hun var veldig, veldig søt. Gleder meg til å se henne igjen. Er stort når gode venniner får barn gitt...

Synd jeg måtte dra så fort, ikke bare bare med småtroll som ikke vil sove.

Jeg glemte forresten å si, så utrolig BRA du ser ut! Du ser jo skikkelig fresh ut og det ser ikke ut som du akkurat har født for å si det sånn... Jeg var utrolig lykkelig da jeg hadde fått lillemin, men jeg så ikke fresh ut..Ser tilbake på bilder og ser konstant trøtt ut jo! Hehehe..Ville bare at du skulle vite det, for det gjorde du virkelig vennen min. :)

Blir koselig med en cafétur snart da :) Lenge siden det og. Da hadde det vært kjempehyggelig om vår felles venninne ble med også. Kanskje vi kunne dratt på St.Croixhuset? Der er det veldig koselig og de har stellemuligheter og egen lekekrok for barn:) Vært der et par ganger med lillemor og dte har vært stor suksess:)

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du få skiftet navn på dagboken din snart eller har du planer om å gå gravid en stund til? ;)

Har du ikke fått foreldrepenger i stedet for lønn? Trodde det gikk automatisk, jeg (såfremt papirene var inne i tide)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen!

Det var så utrolig kost å se MiniKvist idag...Endelig :hjerte: Hun var veldig, veldig søt. Gleder meg til å se henne igjen. Er stort når gode venniner får barn gitt...

Synd jeg måtte dra så fort, ikke bare bare med småtroll som ikke vil sove.

Jeg glemte forresten å si, så utrolig BRA du ser ut! Du ser jo skikkelig fresh ut og det ser ikke ut som du akkurat har født for å si det sånn... Jeg var utrolig lykkelig da jeg hadde fått lillemin, men jeg så ikke fresh ut..Ser tilbake på bilder og ser konstant trøtt ut jo! Hehehe..Ville bare at du skulle vite det, for det gjorde du virkelig vennen min. :)

Blir koselig med en cafétur snart da :) Lenge siden det og. Da hadde det vært kjempehyggelig om vår felles venninne ble med også. Kanskje vi kunne dratt på St.Croixhuset? Der er det veldig koselig og de har stellemuligheter og egen lekekrok for barn:) Vært der et par ganger med lillemor og dte har vært stor suksess:)

Takk for fine ord :) Kan ikke si jeg føler meg så fresh, men veldig hyggelig å høre at det ser sånn ut alikevel da ;) Og jeg er absolutt med på kafétur jeg, dere opptatte damer får finne en dag dere kan begge to, så tar jeg med meg lilletupp og kommer jeg. :ler:

Skal du få skiftet navn på dagboken din snart eller har du planer om å gå gravid en stund til? ;)

Har du ikke fått foreldrepenger i stedet for lønn? Trodde det gikk automatisk, jeg (såfremt papirene var inne i tide)?

Skifte navn ja... hehe... kanskje på tide det nå. Bør vel flyttes litt på også da jo. Hmm, da har jeg hatt bryllupsdagbok, prøverdagbok og graviddagbok her på KG, på tide med en helt alminnelig dagbok da jo :)

Og foreldrepenger her jeg ikke sett noe til nei. Fikk svangerskapspenger fra nav, men det var visst ikke noe automatikk i å få foreldrepenger nei, selv om vi søkte for lenge siden. Har fått vedtak om barnetrygd, men ikke noe mer. Hadde planlagt å ringe nav i dag, men glemte det... er skikkelig i svima for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fantastisk å være mamma :) Og jenta mi er verdens herligste.

Selvfølgelig er jeg sliten, ammeproblemer, lite søvn og mye nytt gjør nok sitt til at jeg er litt svimete for tida. Men vi koser oss. Pappaen er fortsatt hjemme, etter å ha kombinert sykemelding, pappaperm og ferie begynner han å jobbe neste uke. Det blir uvant, særlig det å ikke få så mye hjelp til flaskelaging mens jeg ammer om natten. Må se om vi finner på noe lurt der.

I går var vi på biltur, skulle hente en stol jeg har arvet og besøke litt familie. Var veldig spent på hvordan en hel dag på farten, med soving, amming, flasker og greier skulle gå, men det gikk veldig veldig bra. Måtte stoppe for en kjapp amming langs motorveien og så roet hun seg fint i setet sitt igjen. Og så var det litt hyl og skrik på tilbaketuren gjennom oslofjordtunnellen, men det lurer jeg rett og slett på om var dotter i ørene. Hun sovnet igjen i det vi var oppe av tunnellen så da gikk det vel over.

Men fy søren så glad jeg er i det elastiske sjalet vårt. Knøt det på meg og så kunne jeg ta henne ut og inn der etter som vi stoppet bilen her og der. Hun sover så godt oppi der, eller så sitter hun og titter rundt seg. Veldig koselig. Får en del blikk og kommentarer da, særlig på at eldre damer syns det ser så godt ut å bære sånn, men at de trodde det bare var i afrika man gjorde sånn. Hehe.

Og så ga vi en gammel dame noe å snakke om da, hun er tante til lillejentas mormor. Vi var innom på besøk og skulle skifte bleie, hun ble med på badet og da den rosa, blomstrete tøybleia dukket opp gjorde hun store øyne. Så mens jeg vasket lillejenta undersøkte hun den rene bleia og var kjempeimponert. Jahh, det var noe annet enn de bleiene hennes barn og barnebarn hadde brukt ja. Så moro med en sånn reaksjon da, alle andre syns jo bare at jeg er rar som vil vaske istedetfor å kaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fant jeg ikke dette tidligere? Her står det jo rett ut at for lite melk kan skyldes PCOS, og at det muligens kan finnes hjelp for det. I tillegg mistet jeg godt over en liter blod ved fødselen, men det var ingen som sa at det kunne påvirke melkeproduksjonen. Kjenner jeg blir sint her nå jeg, både fødeavdelingen, barselpoliklinikken jeg har hatt kontakt med angående amming og fastlege/jordmor vet at jeg har PCOS, hvorfor har ingen nevt dette?

Jeg skal ringe rundt i morgen, hvis det er snakk om hormonnivåer som kan måles så skal de måles hos meg. Da kan det jo være en ørliten mulighet for at dette kan hjelpes på med medisiner eller noe da jo.

Tenk om jeg hadde fått vite som gravid at jeg hadde en litt økt risiko for å få ammeproblemer siden jeg har PCOS da, da kunne jeg jo i det minste kanskje ha sluppet noen av de vonde følelsene rundt dette. Ting ser alltid litt annerledes ut hvis man er litt forberedt. Og det er mye lettere å takle ting hvis man kan få en forklaring, og ikke bare tro at det er ens egen skyld.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste ikke jeg heller. Jeg har PCOS, mistet over en liter blod under fødsel/ operasjon, og har nå mistet melkeproduksjonen fullstendig.. Ingen har nevnt noe av dette til meg. Jaja, gjør det lettere å godta i alle fall. I tillegg gjorde nok min tøffe start uten kontakt med lillegutt de første dagene sitt det også..

Lykke til med deg i alle fall, håper de finner ut av noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...