Gå til innhold

min manns barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei, han burde ikke gitt beskjed, han burde forsikret seg om at det var greit for samboeren.

...

Jeg mener fortsatt at barnets far og samboer burde se på dette som et ikke-eksisterende problem når det oppstår en slik glipp.

Men jeg skal også tilstå at det er litt morro å provosere deg fra tid til annen. Delevis fordi du ikke skjønner når jeg bevisst menytter provoserende utrykk, og når jeg bruker uttrykk som jeg virkelig mener. La oss fortsette med det. Det hjelper til å få frem nyansene i din argumentasjon :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Og denne diskusjonen er en av grunnene til at jeg bevisst har styrt unna menn med barn fra tidligere forhold. For som stemor reduseres man fra å være et individ til å være en nikkedokke helt uten egne meninger og uttalelsesrett rundt eget liv.

Det er FAR her som burde ta ansvar. Ikke forvente at hans samboer skal stille opp som ubetalt barnevakt for datteren hans.

Dette er en kvinne som har felles barn med denne mannen (jeg har nå lest noen av hennes tidligere innlegg) ... Hvor forskjell kan man gjøre på barn? Det er SÅ mange kvinner som aldri burde funnet seg mann med barn fra før ... for de klarer rett og slett ikke å takle det.

Man må kunne se lenger enn ditt og mitt ... det er levende barn vi snakker om ...

Jeg sluttes ikke å bli sjokkert av hvor hensynsløst enkelte kvinner her på KG oppfører seg.

Må legge til at jeg er gift med stefaren til min eldste sønn ... og han har aldri noensinne oppført seg som om mitt biologiske barn er mindre VÅRT enn barnet vi har felles ... Det har heller aldri hans foreldre og søsken gjort. Mulig jeg har vært heldig ... men jeg hadde heller aldri godtatt noe annet. Hos meg var det helt essensielt at han tok seg av mitt barn som sitt eget for at jeg overhodet var interessert i et forhold med ham den gang jeg traff ham.

Endret av *Tara*
Skrevet
Og denne diskusjonen er en av grunnene til at jeg bevisst har styrt unna menn med barn fra tidligere forhold. For som stemor reduseres man fra å være et individ til å være en nikkedokke helt uten egne meninger og uttalelsesrett rundt eget liv.

Det er FAR her som burde ta ansvar. Ikke forvente at hans samboer skal stille opp som ubetalt barnevakt for datteren hans.

Så lenge man har barn må barnet gå først ja, det er å ta ansvar, følge opp og gjøre barnet rett :) jeg kunne ønske alle foreldre og voksne tenkte slik! :)

Barn er barn, de skal elskes :)

Skrevet
Dette er en kvinne som har felles barn med denne mannen (jeg har nå lest noen av hennes tidligere innlegg) ... Hvor forskjell kan man gjøre på barn? Det er SÅ mange kvinner som aldri burde funnet seg mann med barn fra før ... for de klarer rett og slett ikke å takle det.

Man må kunne se lenger enn ditt og mitt ... det er levende barn vi snakker om ...

Jeg sluttes ikke å bli sjokkert av hvor hensynsløst enkelte kvinner her på KG oppfører seg.

:klappe:

Skrevet

Hvis jenta er inneforstått at hun skal til dere, så legg konflikten til side og gjør oppholdet så fint dere kan for henne denne gangen, selv om far skal jobbe. Du kan heller ta det opp med ham når hun har reist og bli enige om hvilke kjøreregler dere skal ha i forhold til dette. Det viktigste nå er at hun føler seg velkommen og at hun ikke er en kilde til konflikt mellom dere.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet
Så lenge man har barn må barnet gå først ja, det er å ta ansvar, følge opp og gjøre barnet rett :) jeg kunne ønske alle foreldre og voksne tenkte slik! :)

Så dersom det finnes barn i bildet kan de brukes som unskyldning for å behande andre voksne mennesker på en respektløs måte?? :overrasket:

Personlig synes jeg IKKE det høres ut som en måte å ta ansvar og være en god foreldre på!

Skrevet

Til TS: Jeg vet jo ingenting om forholdene hjemme hos dere, om ditt forhold til stebarn, om dere har fellesbarn, din jobbsituasjon, alder på barn og hvor mye arbeid det er o.l.

Men hos oss er det slik at man ikke trenger spørre først i slike tilfeller, her er det helt naturlig å avtale samvær uten å ha bedt om lov :sjenert: Hverken jeg eller mannen ser på det som å "passe" hverandres barn, de er en del av familien og en selvfølge, jeg ville blitt såret om min mann hadde tenkt som deg og omvent. Slik har det vært fra vi flyttet sammen.

Skrevet

"ubetalt barnevakt for datteren" :legrine:

Hvilke verden lever du i? klarer du å "se barn" i det hele tatt?

Barn merker ganske fort hvis de er uønsket, jeg synes det er fortvilende at voksne mennesker i det hele tatt kan tenke slik om dem.

Skrevet

:overrasket: Det er ikke bare du som skal være glad for at du har styrt unna menn med barn.

Skrevet

Jeg var ikke klar over at de også har barn sammen, da det ikke er sagt i denne diskusjonen. Og hvorfor tror du en mann med barn fra før er uaktuell for meg? Jo, fordi jeg ikke ville taklet det! Jeg ville ikke takle å hele tiden måtte bite i meg. At fritiden min skal måtte legges opp rundt et fremmed vesen og dens mors godvilje. At min livspartners fortid hele tiden skulle bryte inn i vårt forhold i nåtiden.

Ja, si det til faren i dette tilfellet. ;)

-----

Uansett om stemor her allerede er hjemmeværende med barn, så har far her trått over en grense. Han forventer av stemor uten å ta stemor med på råd.

Det blir feil å forvente at det ikke er noe problem å ta flere barn. Hvem vet - kanskje er det stor aldersforskjell på stebarn og fellesbarn? Kanskje er fellesbarn spebarn og krever mer enn nok i seg selv? Kanskje kjenner ikke stemor og stebarn hverandre veldig godt, og det er anstrengende å ha ansvar for andres barn over lengre tid. Kanskje hadde stemor tenkt å ta med fellesbarn på besøk til egen familie? Det er mange faktorer her som helt blir forstummet, for far har bestemt og da må det bli sånn.

Skrevet
Så dersom det finnes barn i bildet kan de brukes som unskyldning for å behande andre voksne mennesker på en respektløs måte??  :overrasket:

Personlig synes jeg IKKE det høres ut som en måte å ta ansvar og være en god foreldre på!

Det var ikke respektløst. Det er ett barn, det er en selvfølge ;)

Skrevet
Er det rart det er krig i verden ?

Joda, jeg er enig i at han burde gitt beskjed. Men jeg kan ikke forstå at dette er en så stor sak som enkelte vil gjøre det til.

Jenta gleder seg sikkert til noen dager ekstra sammen med papan sin. Hvis trådstarter likevel er hjemme bør hun vel glede seg over dette samværet og ikke lage unødvendige konflikter. Det er en ekstra mulighet til å bli kjent med samboerens datter.

Hmm interessant. Hadde det vært mor som ikke lot far få ha samvær så hadde det blitt ramaskrik. Men når far skyver samværet over på samboeren sin så er det helt greit? :roll:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Han prioriterer ikke barnet, men jobben sin.

Å ikke vise partneren respekt, er ikke å ta ansvar, hverken for partneren eller barnet, og i hvertfall ikke forholdet mellom dem. Slikt blir det konflikter og motvilje av i det lange løp.

Skrevet
Jeg er uenig med deg. Når man er i ett forhold med barn involvert skal ALLTID BARNET OG DETS BEHOV KOMME FØRST! Dette synes jeg alle små barn der ute fortjener ;)

Står også nedfelt i lov.....egoistiske voksne uten hjertevarme er det visst nok av der ute.

Jeg er helt enig med deg. Derfor BURDE far tatt seg fri fra jobb, istedetfor å skyve ansvaret over på samboeren. Siden barnets behov skal komme først, og ikke fars ønske om å jobbe....

Skrevet

Og naturligvis mener jeg at dette nå må løses til beste for barnene her - både stebarn og fellesbarn - slik barna får en best mulig vinterferie.

Men trådstarter og samboer bør nok ta en samtale eller 3 på kammerset om hvilke forventninger de har og hva den ene kan bestemme på den andres vegne.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet
Det var ikke respektløst. Det er ett barn, det er en selvfølge ;)

Klart det er respektløst å forvente at ens samboer som en selvfølge (og uten en gang å bli spurt!!) skal ta seg av noe som er ens eget ansvarsområde!! Jeg forventer i alle fall å bli spurt dersom jeg skal gjøre noe for andre.

Hvorfor er det en selvfølge å ta seg av andres barn?

Selvfølgelig tar mennesker seg ofte av andres barn, men de eneste som SELVFØLGELIG skal ta seg av ett barn er foreldrene. Alle andre avtales det med først!

Skrevet
Hmm interessant. Hadde det vært mor som ikke lot far få ha samvær så hadde det blitt ramaskrik. Men når far skyver samværet over på samboeren sin så er det helt greit?  :roll:

Det er snakk om noen timer noen dager. Det kan da ikke være noen god grunn til å starte en kjempekonflikt ?

Hvis ex hadde spurt om å få ha barna noen dager, - selv om hun var på jobb og kun hennes eventuelle samboer var hjemme, hadde jeg ganske sikkert sagt ja (hvis det var OK for barna). Men jeg hadde helt sikkert blitt skuffa om hennes samboer ikke ville ha dem hjemme når han selv var hjemme i ferien. Da hadde det ringt noen alarmklokker.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet
Men jeg hadde helt sikkert blitt skuffa om hennes samboer ikke ville ha dem hjemme når han selv var hjemme i ferien. Da hadde det ringt noen alarmklokker.

Nå handler vel ikke dette om å ville/ikke ville være hjemme med samboerens barn et par timer? Det som er sakens kjerne er vel at det aldri ble sjekket hvordan dette passet for henne o.l? At han bare tok det som en selvfølge?

Skrevet

Etter min mening har barn med foreldre som ikke bor sammen, to HJEM. Og at en steforeldre da skal bestemme at barnet ikke kan få være hjemme i ferien er helt uhørt. Dette bunner sannsynligvis i dårlig kommunikasjon, og uklare beskjeder. Når mine to er hjemme hos meg og min mann, deler vi på omsorgen for dem, og når de er hos sin far gjelder de samme reglene. De har derfor to sett foreldre, og det har aldri vært snakk om at det ikke passer å ha barna. Har man fått barn må man ta det ansvaret, og har man gått inn i et forhold med noen som har barn fra før må man være villig til det samme. Jeg regner med at trådstarter hadde gitt sin mann beskjed hvis hun skulle reise bort e.l. og ettersom han ikke hadde hørt noe om spesifikke planer mener jeg det er riktig av han å ta det som en selvfølge at jenta kunne komme.

Skrevet
Det er snakk om noen timer noen dager. Det kan da ikke være noen god grunn til å starte en kjempekonflikt ?

Hvis ex hadde spurt om å få ha barna noen dager, - selv om hun var på jobb og kun hennes eventuelle samboer var hjemme, hadde jeg ganske sikkert sagt ja (hvis det var OK for barna). Men jeg hadde helt sikkert blitt skuffa om hennes samboer ikke ville ha dem hjemme når han selv var hjemme i ferien. Da hadde det ringt noen alarmklokker.

Det er snakk om ganske mange timer. 8 timer + tiden til og fra jobb. Altså mesteparten av tiden barnet er våken. Hva er vitsen med noen samværsdager ekstra når far ikke skal ha det samværet selv? Er du ikke enig i at samværsforelder bør prioritere samværet fremfor jobb (siden han vil ha noen dager ekstra samvær)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...