Gå til innhold

Betaler du nrk-lisensen med glede?


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Har en valgt å anskaffe TV, så har en sagt jatakk til NRKlisens. Så enkelt er det.

Da er det litt sløvt å klage på lisensen i ettertid.

En har jo tatt valget selv. Det er jo bare å kaste ut TVn, eller mer humant gi den til andre.

Jeg liker å  ha TV, og jeg liker også NRK, fint med en kanal som også sender litt"smale"programmer. :) .Har noenogtjue andre kanaler også, så lisensen for å ha TV synes jeg er OK.

Har flatskjerm også, så jeg føler jeg får max utellling av tvtittingen. ;) ,og lisensen.

Her i Norge er det jo slik. og jeg betaler jo lisensen selv om jeg ikke liker det. Jeg synes imidlertid ikke at jeg er "sløv" fordi jeg ser visse prinsipielle problemer med det. Det er bra at de sender enkelte smale ting, men noe av det er litt vel smalt for meg.Forøvrig har jeg også flatskjerm, men synes egentlig ikke jeg får noe særlig mer ut av nrk av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Betaler den (i motsetning til veldig mange studenter jeg kjenner), og tenker ikke så mye mer over det. Ja, irriterende at de har snikreklame, men den stjeler ikke tiden min, eller bryter inn midt i et program, og da går det greit. Ser en del på nrk når jeg ser på tv. Bare synd vi ikke får inn nrk2, da jeg syns de sender en del bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med det. Liker å se på endel smale programmer som ingen kanal som lever av reklamerkroner kan koste på seg (eneste alternativ er SVT1&2 og BBC World i noen tilfeller).

Hadde Nrk ikke vært lisensbasert hadde de fått midlene sine rett fra staten som igjen hadde hentet de inn via skatteinnkrevningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glede er nok sterkt overdrevet, men vi betaler, og tenker ikke mer over det. Jeg setter mye mer pris på det NRK tilbyr i motsetning til  det fordummende mølet visse landsdekkende, reklamefinansierte søppelkanaler kan få seg til å vise.

Helt enig. :)

Jeg er veldig glad i NRKs programtilbud og ser nesten utelukkende på NRK1 eller 2, og bruker Nett-tv mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regninger betales med glede...men jeg irriterer meg noe mere over NRK lisensen... Jeg ser nesten aldri på nrk. Jeg synes det er greit å betale en viss sum i lisens, men behøver den å være over tusenlappen to ganger i året?? Synes det er vel mye. Man betaler jo pr husstand, og er man enslig blir det fort ganske dyrt å ha tv. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen, lisensen koster ca. kr.5,76 pr. dag, er det så mye da?

Synes NRK1 og 2 leverer rikelig for den summen. :)

Og igjen så er det en pris for å eie TV. Så det blir jo mye TV å velge i den daglige sum.

Hva annet kan du få for den prisen pr. dag. Som er like hyggelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nrk lisensen er den værste regninga jeg betaler :sur: Grunnen til det er at da lisensen kom var det for å finansiere kanalen, det er greit, men med all den snikreklamen de har i den kanalen nå klarer de fint å finansiere kanalen med reklameinntekt de som de andre kanalene. For NRK er ikke lenger en reklamefri kanal!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen,  lisensen koster ca. kr.5,76 pr. dag, er det så mye da?

Synes NRK1 og 2 leverer rikelig for den summen. :)

Og igjen så er det en pris for å eie TV. Så det blir jo mye TV å velge i den daglige sum.

Hva annet kan du få for den prisen pr. dag. Som er like hyggelig? :)

Det er mye når en aldri ser på NRK, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Det jeg ikke betaler med glede er nesten kr. 1500 til Canal Digital hvert år for å få lov til å se på reklame- og lisensfinansierte kanaler via parabol.  Det synes jeg er ille - de har ikke en eneste krone i utgifter på programproduksjon.

Ja til fortsatt lisens på Nrk.

Nei til Canal Digital møkka!!!!

Men kjære deg, det velger du jo faktisk selv. Hvis du så gjerne vil nøye deg med bare nrk, så er jo det fullt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK-lisensen er vel ikke den regninga som smerter mest å betale. Setter pris på å ha en kvalitetskanal. Syns likevel det er urettferdig at de som ikke får inn NRK 2 skal betale full pris (men nå heter det seg jo at det ikke er NRK man betaler lisens for, men det å eie en TV).

Men en ting irriterer meg med lisensen, og det er at 20 % (i følge NRK?) av dem som SKULLE ha betalt lurer seg unna. Vet om folk som har feit lønn, har bodd i enebolig i 20 år og eid fjernsyn like lenge. Enda klarer de å lure seg unna lisensen, attpå til skryter de av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, med glede betaler jeg ikke lisensen. Den er skikkelig sur der den kommer sigende, når man var sikker på at alle regninger var registrert.

Jeg liker godt å ha kvalitetskanaler uten reklamepauser. Og jeg er villig til å betale for dem. Men jeg skulle gjerne sett at man tok en debatt på om det går an å kalle det noe annet enn lisens. Å betale en avgift for å eie sitt eget TV-apparat må da vel være fullstendig utdatert. NRK finansieres for det meste av lisensen (leste et sted at det er vedtatt at NRK kan ha inntil 20% sponsorinntekter i tillegg til lisensinntektene).

Kanskje flere ville betalt hvis regninga faktisk var til å begripe? Sånn som det er nå er det ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Men en ting irriterer meg med lisensen, og det er at 20 % (i følge NRK?) av dem som SKULLE ha betalt lurer seg unna. Vet om folk som har feit lønn, har bodd i enebolig i 20 år og eid fjernsyn like lenge. Enda klarer de å lure seg unna lisensen, attpå til skryter de av det.

Hadde jeg greid det skulle jeg for pokker skrytt av det jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, det velger du jo faktisk selv. Hvis du så gjerne vil nøye deg med bare nrk, så er jo det fullt mulig?

Jeg vil ha Nrk 1 og 2, TV2 og TV-Norge. Hvordan skal jeg få det via parabol uten å betale kr 1500 til Canal Digital hvert år?

For å få disse henholdsvis lisensfinansierte og reklamefinansierte kanalene (og ikke noe annet) koster det 1500 pr år. Det synes jeg er innmari sure penger.

Hvert halvår - rett før betalingsfristen - ringer de med idiotiske supertilbud for å få oss til å gå over på alle de fantastiske supertilbud pakkene som er spekka med betalingskanaler og filmkanaler, noe som er überuinteressant.

Nå har jeg vært ute og gått nesten ei mil - noen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessuten er jo nrk full av reklame... ved kvar einaste sportbegivenhet f.eks, vm, em mm. so er det min.3 sponsorar som blir ramsa opp før og etter kvar pause i innslaga

Dei har eit langt stykke igjen til reklamefritt tv!

Rettighetene til sportsarrangementer har blitt så dyre at de har valgt å finansiere noe av det med reklameplakater før og etter sending. Alternativet hadde vært dårligere sportsproduksjoner, dårligere showproduksjoner eller høyere lisens.

Trist at folk har så dårlig råd at de ikke er i stand til å betale nrk-lisensen.

Går forresten fint an å ikke betale lisensen også - på lovlig måte, nemlig ved å kvitte seg med tv'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kringkastingsavgift, tv-lisens, NRK-lisens... Det er uansett NRK som drar inn pengene. Når det er sagt, synes jeg NRK er den eneste kanalen som gjennomgående har kvalitet på programmene (selvsagt med enkelte unntak, f.eks. fredagsprogrammet med Synnøve Svabø. Grusomt).

Så jeg betaler - men ikke med glede. For 2103,84 kroner i året er mye penger. Selv for NRK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

NEI, her i huset liker vi absolutt ikke å betale lisens, da vi aldri, og da mener jeg ALDRI ser på hverken NRK eller NRK2. Og ikke får vi velge dem bort heller! Blir like forbanna hver gang den lisensen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...