Gå til innhold

Betaler du nrk-lisensen med glede?


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Selv irriterer jeg meg like mye over den regninga hver gang den kommer. Og enda mer irriterer jeg meg når den ene reklamen etter den andre dukker opp på den "reklamefrie" statskanalen!

Det får være enten eller, tenker jeg - må de ty til reklame, så får de gjøre det, da, men ikke samtidig håve inn lisenspenger på feil premisser!

Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Glede er nok sterkt overdrevet, men vi betaler, og tenker ikke mer over det. Jeg setter mye mer pris på det NRK tilbyr i motsetning til det fordummende mølet visse landsdekkende, reklamefinansierte søppelkanaler kan få seg til å vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett er det vel en TV-lisens, altså lisens for å eie/bruke TV, og så får man NRK med på kjøpet på en måte. Strengt tatt betaler jeg vel ingen regninger med glede, men lisensen er ikke verre enn andre i grunn. Hva med f.eks. nettleie (strøm), hører aldri folk klage over hvorfor de skal betale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Men reflekterer dere ikke over det faktum at vi betaler lisens nettopp fordi kanalen ikke har reklameinntekter, men likevel viser reklame fra tid til annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt merkelig å irritere seg over den, når det er nokså enkelt å kvitte seg med problemet. Ingen trenger tv, så da er det jo bare å gi bort tv'en, dersom man ikke synes det er verdt de pengene. Og synes man det er verdt det, så er det vel ingen grunn til å irritere seg heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men reflekterer dere ikke over det faktum at vi betaler lisens nettopp fordi kanalen ikke har reklameinntekter, men likevel viser reklame fra tid til annen?

Nei. Hvis de ikke viste noe av det (regner med at du mener sponsing av programmer?) ville lisensen vært høyere. Er veldig glad for at det finnes kanaler som ikke er reklamefinansiert, og jeg synes NRK har betydelig høyere kvalitet enn mange andre kanaler. Bare så synd jeg nesten aldri ser på, det er høy timepris på lisensen her i Ikke-Svingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke begeistret for lisensen men det er nå bare slik det er og jeg betaler den. Det hjelper så lite å gå og irritere seg over den, for den dukker opp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ikke med glede, men det største problemet synes jeg er at vi som ikke får inn nrk2 betaler full lisens. Ikke ser vi mye på tv heller. Det beste alternativet ville selvsagt vært å kvitte seg med tv-en og heller skaffet en ren monitor å se film på. Men jeg tror ikke jeg klarer å overtale samboeren min til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler nrk-lisensen med glede, så lenge alternativet er reklamepauser som de har på TV2.

At Nrk har reklameplakater i forbindelse med store produksjoner synes jeg er helt greit - alternativet ville vært dårligere produksjon og lavere dekning. Nå er det ikke reklame på nyhetene, men et regnestykke som er mange år gammelt viste at det koster kr. 40 000 pr minutt å produsere nyhetssendingene.

Lange reklamepauser synes jeg ingen ting om. TV2 er drepen.

Det jeg ikke betaler med glede er nesten kr. 1500 til Canal Digital hvert år for å få lov til å se på reklame- og lisensfinansierte kanaler via parabol. Det synes jeg er ille - de har ikke en eneste krone i utgifter på programproduksjon.

Ja til fortsatt lisens på Nrk.

Nei til Canal Digital møkka!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Men reflekterer dere ikke over det faktum at vi betaler lisens nettopp fordi kanalen ikke har reklameinntekter, men likevel viser reklame fra tid til annen?

Jeg er enig med deg i dette.Jeg reflekterer ofte over at NRK er sponset "i hue og ræva" men allikevel er NRK lisensen like høy! Det var jo en tid tilbake da NRK ikke ble sponset, men lisensen sto i stil til det den er i dag selvom de nå blir sponset!

En annen ting jeg har lurt på er at de som ikke får inn NRK2 må betale like mye som de som tar inn kanalen :klø:

(Vet at dette er tatt opp både i Stortinget, Kultur Departementet og hos Statens Medieforvaltning.)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle
Men reflekterer dere ikke over det faktum at vi betaler lisens nettopp fordi kanalen ikke har reklameinntekter, men likevel viser reklame fra tid til annen?

Vi betaler lisens, fordi vi eier tv. Irriterende at den må være så dyr, men jeg velger å ha tv og da får jeg bare betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men reflekterer dere ikke over det faktum at vi betaler lisens nettopp fordi kanalen ikke har reklameinntekter, men likevel viser reklame fra tid til annen?

Vi betaler ikke lisens fordi kanalen ikke har reklameinntekter. Hvis det hadde vært sånn, da hadde de ikke hatt reklameplakater. Vi betaler lisens for at Nrk ikke skal være reklamebasert. Vi betaler lisens for at også programmer for et fåtall skal vises osv.

Ja til fortsatt lisens *synger* melodi: musevisa, eller noe annet som passer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg betaler ikke nrk - lisensen med glede. Ser litt på nrk, men ikke mye, men nå ser ikke jeg så mye på tv heller. Det jeg synes er suspekt er at man faktisk må betale penger for å eie en tv i Norge (nrk - lisens) selv om man kanskje aldri ser på nrk.Først skal man altså kjøpe tv, og så må man betale over 2000 kr i året for å ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valgt å anskaffe TV, så har en sagt jatakk til NRKlisens. Så enkelt er det.

Da er det litt sløvt å klage på lisensen i ettertid.

En har jo tatt valget selv. Det er jo bare å kaste ut TVn, eller mer humant gi den til andre.

Jeg liker å ha TV, og jeg liker også NRK, fint med en kanal som også sender litt"smale"programmer. :) .Har noenogtjue andre kanaler også, så lisensen for å ha TV synes jeg er OK.

Har flatskjerm også, så jeg føler jeg får max utellling av tvtittingen. ;) ,og lisensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Har en valgt å anskaffe TV, så har en sagt jatakk til NRKlisens. Så enkelt er det.

Da er det litt sløvt å klage på lisensen i ettertid. En har jo tatt valget selv. Det er jo bare å kaste ut TVn, eller mer humant gi den til andre.

Jeg liker å  ha TV, og jeg liker også NRK, fint med en kanal som også sender litt"smale"programmer. :) .Har noenogtjue andre kanaler også, så lisensen for å ha TV synes jeg er OK.Har flatskjerm også, så jeg føler jeg får max utellling av tvtittingen. ;) ,og lisensen.

Joda, det heter vel ikke NRK lisens, men TV lisens - men den er jo ganske dyr allikevel syns nå jeg da, (selvom du (og andre) har noen og tjue kanaler ;) )

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...