Gå til innhold

ID bare minerals


datajente

Anbefalte innlegg

Men hvordan går man fram dersom man er usikker på/tror man kan være allergisk til noen av ingrediensene i kosmetikken?

Jeg kjøpte et starter kit fra ID, og syntes selv sminken var veldig lekker på. Etter å ha brukt det en stund (over flere måneder) merket jeg dog at jeg ble varm i kinnene og at huden klødde. Jeg tenkte ikke mye over dette da jeg generelt er veldig sensitiv og har mye allergier. Nå har jeg søkt litt her på KG og funnet ut at jeg kanskje reagerer på bismuth. Ser også at mange anbefaler EDM i stedet, men det inneholder nå lyserol...et eller annet, og dette kan man visst også reagere på. Så hvordan vet man hva man skal velge? Særlig når man må bruke produktet over tid for å merke effekten?

Til Frk.Julie: Hvorfor byttet du til EDM, hva er fordelene for deg? Bortsett fra prisen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare prøve deg fram. Det er ikke gitt at du reagerer på bismuth, eller lauryl lysine. Jeg tåler faktisk fint Bare Minerals og Glominerals, som begge inneholder bismuth. Men jeg tåler for eksempel ikke Alima Pure, som kun har fire eller fem ingredienser, og derfor burde passe "alle". Det kan også være at du reagerer på koster i naturhår, som gjerne er grove og kan skrape opp huden.

EDM har veldig godt utvalg, lave priser, og fire ulike grader av glød/matthet/dekkevne, og det er derfor lett å finne noe du liker. Det jeg liker mindre, er måten de har begynt å behandle trofaste kunder på. Jeg handlet derfra for første gang for tre eller fire år siden, og siden den gang har de ikke akkurat utviklet seg i positiv retning. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er galt med dere ?! Jeg har nå brukt maSSE TID PÅ Å VELGE OG PRØVE Å BESTILLE PÅ LIMEBEAUTY, VISER SEG DE IKKE SENDER TIL NORGE! SÅ GÅR JEG INN OG LESER MER I DENNE DEBATTEN full av ididoter og finner strawberrynet viser seg at de ikke er gang har i.d minerals(ja så også etter bare minerals) SÅ går jeg inn og sjekker igjen og går etter deres tips inn på https://store.bareescentuals.com/ hvor de heller ikke sender til norge! sitter dere bare å googler vilt og vil virke jævla smarte uten å sjekke om de har merket eller sender til norge? Jeg har fri nå men gjør akkurat det samme som på jobb, kaster bort tid på å høre på idioter!!!!!

For meg virker det som det er deg det er noe i veien med. Ingen "oppegående" mennesker skriver så idiotiske og unødvendige innlegg...

Og jo, de har ID på feks Strawberry...ID har flere navn og her står det under Bare escentuals....Who`s the idiot now? :skratte:

Endret av DesertRose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare prøve deg fram. Det er ikke gitt at du reagerer på bismuth, eller lauryl lysine. Jeg tåler faktisk fint Bare Minerals og Glominerals, som begge inneholder bismuth. Men jeg tåler for eksempel ikke Alima Pure, som kun har fire eller fem ingredienser, og derfor burde passe "alle". Det kan også være at du reagerer på koster i naturhår, som gjerne er grove og kan skrape opp huden.

EDM har veldig godt utvalg, lave priser, og fire ulike grader av glød/matthet/dekkevne, og det er derfor lett å finne noe du liker. Det jeg liker mindre, er måten de har begynt å behandle trofaste kunder på. Jeg handlet derfra for første gang for tre eller fire år siden, og siden den gang har de ikke akkurat utviklet seg i positiv retning. :roll:

Takk for svar!

Ja, jeg har lest at veldig mange bruker EDM på grunn av lavere pris enn konkurrentene, og tydeligvis også et stort utvalg - men etter et par kjappe googlesøk sitter jeg med en dårlig smak i munnen. Selv om jeg bestiller produktene på nett og ikke tror jeg har stort behov for personlig oppfølging, har jeg ikke veldig lyst til å støtte et selskap som gir katta i kunder og service.

Akk, da er det bare å hive seg ut i jungelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Tikei?

Edit; dette spm er til anonym over... :sjenert:

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Tikei?

Edit; dette spm er til anonym over... :sjenert:

Nei, men jeg har sett merket omtalt av mange her inne. Er det noe du vil anbefale, og i så fall - hvorfor?

Jeg har planer om å få utført en hudanalyse slik at jeg er sikker på min egen hudtype og hva slags produkter jeg burde se etter. Deretter tenkte jeg det kunne vært lurt å gå til innkjøp av noen prøver, gjerne i samarbeid med hudpleier, hudspesialist e.l. slik at jeg får de rette fargene til min hudtone. Finnes det forhandlere av Tikei i Norge? Jeg har aldri sett merket på parfymerier eller utsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Frk.Julie: Hvorfor byttet du til EDM, hva er fordelene for deg? Bortsett fra prisen da.

Bortsett fra prisen, så var en av grunnen at EDM ikke inneholder bismuth. Dessuten syntes jeg også at jeg ble litt fort blank av id. Med EDM kan man velge forskjellige "formulas" utifra hvilken hudtype du har. Nå bruker jeg en matt type som gjør sånn at jeg ikke ser ut som om jeg holder på å svette ihjel i ansiktet etter noen timer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikei er svensk. Av de mineralsminke merkene jeg har prøvd har dette merket vært det beste og der jeg fant den beste matchen i farge. Leveringstiden er god og prisen rimelig.

Tikei

:sjenert:

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar, Frk.Julie og DesertRose :helen: Klarte selvfølgelig ikke å vente, så nå har jeg bestilt noen prøver fra Tikei for å se om jeg reagerer på produktene eller ei. Håper ikke det :danser: Vil nok prøve ut EDM også for sammenligning.

Hvordan fungerer det å kombinere annen kosmetikk med mineralsminke? Jeg har nå bestilt prøver av mineralconcealer, men er fra før av veldig fornøyd med YSL sin, for eksempel.

Beklager at jeg har invadert tråden som opprinnelig ikke handlet om noen av disse merkene :sjenert: men jeg var i alle fall ikke like brautende som dotten fra i går 03:34 :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrediensene i YSL sine produkter er vel ikke sånn superbra for huden, men du må vel neste bare prøve deg fram og se!

Håper du finner noe som fungerer for deg! :) Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å bestille prøver, ja! Så slipper bomkjøpet å bli så dyrt om du ikke skulle tåle den. Husk å bestille alle formulaene hvis du bestiller fra Everyday Minerals. De er tross alt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er denne Strawberrynet siden sikker? Ser de selger hudelpleieprodukter til VANVITTIGE lave priser! Pluss at de selger salong str, og salong produkter, noe som ikke er lov? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått OK ting fra Strawberrynet, men jeg kan jo ha vært heldig :)

At de selger salongstr. kan jeg ikke klage på, siden jeg gjerne kjøper salongstr. selv for å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i alle fall en av de som er knallfornøyde med TiKei. Bruker id på vinteren (den gjør meg blank om sommeren, men akkurat passe om vinteren), men med en gang det blir mildere i været koooser jeg meg med TiKei. Valget falt på den grunnet gode omtaler og anbefalninger, god nettside med knallservice og gode leveringstider, flott fargeutvalg og en pris jeg kan leve med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...