Gå til innhold

ID bare minerals


datajente

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt meg foundationen fra ID Bare Minerals. Denne kjøpte jeg i en hudpleiesalong ettersom jeg trengte rådgiving til fargevalg og var utålmodig. Nå har jeg funnet ut at jeg antakeligvis trenger denne Mineral Veil pga at jeg lett blir blank og har store porer. Derfor undrer jeg...

Hvor kjøper dere id minerals?

Og er det for øvrig noen som har erfaring med Mineral Veil-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mineral veil for å minske porer på nesen.

Sist jeg kjøpte Id så brukte jeg Ebay.

Endret av Nemesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ebay myye i det siste, mest for å kjøpe dermalogica produkter.. så lenge selgeren har over 98% positive karakterer, så regnes det som trygt.. jeg har hvertfall ikke kommet borti noe "utrygt"..

Men det dere snakker om; mineral veil, hva er dette? Funker det til porer på nesen, det er der jeg har litt stygge porer/tilstoppede..

og har lyst å kjøpe foundationen til i.d, noen som har peiling på hvilken farge jeg skal ta? Er vel normal lys/litt mørkere i hudfargen... eller burde jeg dra til hudsalong først å sjekke? Dekker foundationen godt? har ujevnheter/røde prikker/kviser her å der.. :ler: så litt avhengig av at den dekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min første foundation hos hudpleier,og der er det jo ganske dyrt!

Så fant jeg de mye billigere på strawberrynet,så bestilte en derfra. Ser at de desverre er utsolgt nå,men håper de får inn mere snart.

Hvis du er veldig usikker på hvilken farge du skal velge,søk råd hos hudpleier.

Jeg har prøvd meg frem selv,og er rimelig godt fornøyd. Men det er jo en sjans å ta siden det er dyre produkter.

Men har du noen forskjellige farger kan du mikse og trikse litt også.

Synes foundationen dekker og skjuler godt,har ikke verdens peneste hud,men den blir pen med mineralfoundation! Syns jeg iallfall. Verdt å teste ut. :)

Lykk til!

P.S Mineral veil lurer jeg også litt på,ikke helt fått med meg hva det er godt for. Skal det på før eller etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt min i.d foundation hos hudpleier, men vurderer å bestille fra strawberrynet neste gang.

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan brukes både før og etter. Den skal gjøre porene mindre synlige og ta bort blankhet om du er fet i huden. Jeg bruker den før foundation.

Når det kommer til hvor en kjøper så kan det variere litt synes nå jeg. Jeg gjorde for så vidt et godt kjøp da jeg kjøpte id foundation på ebay, eneste ulempen var at foundationen går ut i juli 2007 så de som solgte den ville nok bare kvitte seg med "dårlige" datoer. I mitt tilfelle ihvertfall.

Endret av Nemesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei!

Jeg lurte på om noen vet hvor (hvilken butikk) man kan kjøpe i.d. i? I Østfold, helst Halden-Sarp-Fredrikstad. Kjøpte min første (som nå er slutt..) i Fredrikstad, men når jeg var der for litt siden var såklart den butikken lagt ned... Så lurte på om noen kanskje vet hvor den har blitt av?

Finnes det også concealer (til mørke ringer rundt øyne) i dette merke? J

eg har forresten prøvd IsaDora s bare minerals pudder, og det var ikke like bra..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ID B.M. - jomfru, og nå sitter jeg spent å venter etter at jeg bestilte min første foundation fra e-bay i går. Eneste som jeg ikke var sikker på var fargevalget men endte med en medium siden jeg har ganske god farge i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurte på om noen vet hvor (hvilken butikk) man kan kjøpe i.d. i? I Østfold, helst Halden-Sarp-Fredrikstad. Kjøpte min første (som nå er slutt..) i Fredrikstad, men når jeg var der for litt siden var såklart den butikken lagt ned... Så lurte på om noen kanskje vet hvor den har blitt av?

:)

Kirsti's hårstudio i gågata i Fredrikstad selger id. Jeg har ikke vært der selv, men det står skilt i gata om at de har det.

Her er hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første ble kjøpt fra Strawberrynet. Nå har jeg akkurat bestilt min andre boks, og den er bestilt på e-bay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Den første ble kjøpt fra Strawberrynet. Nå har jeg akkurat bestilt min andre boks, og den er bestilt på e-bay.

Hvordan er det med toll og sånt når man bestiller på strawbwrynet da? og henter man varene på posten eller hvordan funker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir (antagelig) stoppet i tollen dersom verdien er oppgitt til over 200 NOK. Da får du et brev i posten som du må fylle ut. Etterhvert vil du motta en oppkravslappi posten, som du tar med til postkontoret og betaler fortollingsgebyr og mva.

Er pakken under 200 NOK tror jeg du får den i postkassen din (hvis den ikke er stor).

Et annet spørsmål:

Jeg er blek!! Hvilken farge må jeg velge på foundation fra I.D. Er det mange variabler, eller er "fair" den lyseste nøyansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et annet spørsmål:

Jeg er blek!! Hvilken farge må jeg velge på foundation fra I.D. Er det mange variabler, eller er "fair" den lyseste nøyansen?

Jeg er svært blek og bruker fairly light. En venninne av meg er faktisk enda blekere, og Fairy light ble ikke lys nok for henne, så hun endte opp med å bestille fra et annet merke (Everyday minerals). Hvilken farge du skal velge kommer an på hvor blek du er. Jeg tror fair er den lyseste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte fra en hudpleier at veilen skal på til sist, for den er med på å holde resten av sminken " på plass".

Og så er det viktig at man fører på foundation fra I.D på tiktig måte:

Ta litt pulver i lokket. Før busten rundt og rundt i lokket. På denne måten varmes mineralen i sminken opp. Bank av det overflødige og sett kosten til pannen. Før så kosten med en bevegelse ned kinnet, til haken og opp igjen på andre siden. Etter det tar man små rundinger rundt og rundt samme linje som man gjorde første gangen.

Håper det ble forstålig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Jeg bestilte min boks fra Look Fantastic.

Her

Men det er jo ikke særlig billig? I tillegg kommer moms og omkostninger til posten, og da er det billigere å kjøpe hos hudpleier. :forvirret:

Endret av Morgan le Fay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...