Gå til innhold

@neas


Gjest @nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Mrs. Potter og Loevinna :klem: Håper dere har hatt ei fin helg dere også!

Da har vi kommet til tirsdag allerede. Sitter og spiser frokost samtidig som jeg surfer litt. Skal ha meg i vei på skola etterpå, skal ha gruppeveiledning på bacheloroppgave. Jeg har ikke akkurat forberedt meg til den, så mye annet som har skjedd den siste tiden. Vet hvilket tema jeg skal skrive om, men er litt usikker på problemstillinga mi. Målet er å komme ut fra veiledning i dag med problemstillingen klar!

Begynte i observasjonspraksis i går på helsestasjon. Skal være der i tre uker, og det virker helt greit. Må lese meg opp på barns normale utvikling. Føler meg litt grønn siden jeg ikke har unger selv enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mrs. Potter :klem: God helg til deg også!

Forsømmer boka mi litt jeg... :sjenert: Er ikke så mye spennende som skjer i livet mitt for tiden, så da gidder jeg ikke å skrive her heller. Nå er det heldigvis helg, og frihelg tilogmed. Deilig!

Gårsdagen hadde jeg fri fra praksis faktisk, det er jo vinterferie i området her for tiden, og dermed lite å gjøre for helsestasjonen. Fikk rydda og ordna en del i leiligheten, og unngikk hele dagen å skrive logg og finne problemstilling til bacheloroppgaven. Får se om jeg får tid til det i dag :sjenert:

Skal spise frokost og ordne meg etterpå før jeg drar på café sammen med ei venninne. Blir vel litt shopping etterpå også kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Loevinna! Nå er det helg igjen :hoppe: Iallefall for min del ;)

Jeg har fått to tilbud om sommervikariat :hoppe: Nå må jeg bare bestemme meg for hva jeg skal velge... Ikke enkelt det nei gitt! Har fått tilbud på sykehuset og i hjemmesykepleien der jeg jobber tredjehver helg nå. Prøver å veie litt for og imot her, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg likevel.

Har veldig lyst til å jobbe på sykehus da. Masse utfordringer, kanskje litt for mye av og til også, men det går vel bra etter hvert. Vil på sykehus for å opprettholde kunnskaper / ferdigheter til å begynne med. Vet ikke helt hvordan utsiktene for evt. vikariat til høsten blir på den avdelingen, men så lenge jeg har fått en fot inn på sykehuset er det muligens enklere å få jobb på andre avdelinger også. Det eneste som er litt dumt med denne jobben er at jeg må pendle. Ikke så veldig langt, ca. 45 min en vei, men det betyr at jeg må stå opp tiiiidlig om morgenen :Gjesp:

I hjemmesykepleien trives jeg kjempegodt, og her kjenner jeg alle kollegaer og rutiner og slikt. En god del utfordringer, men selvfølgelig ikke så mye som på sykehuset. Ifølge sjefen er det ganske gode muligheter for vikariat til høsten, men man vet jo aldri... Hvis jeg ikke jobber der i sommer, så havner jeg sannsynligvis lenger ned på prioriteringslista ift. vikariater. Det som er fordelen med å jobbe i hjemmesykepleien, er at det tar 3 minutter å komme seg på jobb.

:klø:

Noen som har synspunkter å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg hadde gått for hjemmesykepleien jeg! Jeg ville mye heller valgt en jobb jeg visste jeg ville trives en stund. Dessuten er det utrolig deilig å ha kortere reisevei!

Og så må jeg bare si at jeg synes det er så supert å høre at du trives i hjemmesykepleien! Man trenger flere nyutdannede og engasjerte sykepleiere der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg er sånn i villrede :sur: Hadde nesten vært enklere hvis jeg bare hadde fått et tilbud, for da hadde jeg liksom ikke hatt noe valg :ler:

Er enig i det du sier Vampyra, men problemet er at jeg går en mer usikker tid i møte hvis jeg velger hjemmesykepleien. Hvis jeg tar på sykehuset så har jeg to arbeidsplasser jeg kan få vikariat / ekstra på til høsten. Tror ikke det er så stor sjanse for å komme seg inn på sykehuset til høsten hvis jeg jobber i hjemmesykepleien i sommer. Da er jeg litt avhengig av at de gir meg videre vikariat, ellers må jeg leve fra uke til uke på ekstravakter. I don't know :sur:

Men jeg tenkte jeg skulle snakke med sjefen min i hjemmesykepleien da og fortelle problemstillingen min, og spørre om hun har et lengre vikariat til meg fra sommeren av. Vet de har lyst til å ha meg så :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Ikke lett å velge nei! Jeg hadde valgt hjemmesykepleien da,for jeg synes det er så superbra plass å jobbe! :)

Men du må jo selvfølgelig tenke lenger fremover,hvor du har størst sjans for å få deg jobb senere og sånn.

Jeg jobbet et år på sykehjem etter jeg var ferdig utdannet og er egentlig glad for det. Da har du folk rundt deg hele tiden som du kan spørre,og du kommer skikkelig inn i rutinene på stell av pasienter. Etter jeg begynte i hjemmesykepleien så var det ei som kommenterte at hun så at jeg hadde jobbet på sykehjem,for jeg var så effektiv under stellet av pasientene ;)

Hvis jeg var i din situasjon så tror jeg kanskje jeg hadde valgt sykehus. Tror du lærer mere der enn i hjemmesykepleien.

Du finner nok ut av det skal du se! :)

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tankene dine, Mrs. Potter! Jeg er enig i veldig mye av det du sier, og jeg har heldigvis begynt å nærme meg ei beslutning. Akkurat nå har jeg mest lyst til å takke ja til hjemmesykepleien, og det er fordi jeg snakket med sjefen min for noen dager siden. Ifølge henne er det stooor sjanse for vikariat til høsten. Har hørt litt rykter fra den avd. på sykehuset jeg har fått tilbud fra, og der har de akkurat sagt opp iallefall ei sykepleierstilling. Taler ikke for deres fordel akkurat...

Takk Vampis, det trengtes ;)

Siste uka i observasjonspraksis! Skal på skola på fredagen og fortelle resten hvordan jeg har hatt det i praksis. Liker ikke slike ting jeg... :sjenert: Det går jo bestandig bra, men jeg gruver meg bestandig på forhånd :sur:

I kveld har jeg vært sløøøv! Sovet mer eller mindre på sofaen hele kvelden... Først nå jeg har begynt å våkne. Spørs om jeg får til å sove i natt nå da... Skal iallefall drøye med å hoppe til sengs, nå skal sambo og jeg se en episode av Heroes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mrs. Potter :klem: Gikk bra på skolen ja :) Men det var bare såvidt jeg kom meg opp av senga i går, hadde absolutt ikke lyst... :sjenert: Ganske stolt av meg selv etter fremlegget da, bare det at jeg faktisk hadde dratt på skola og at det hadde gått bra. Deilig! Håper du får ei flott helg du også, dere er vel på tur en eller annen plass dere nå :)

Vært til storbyen på shopping i dag. Fant desverre ikke alt jeg skulle ha, så jeg har akkurat bestilt for nesten 1000 kroner på hm :sjenert:

Bestilte:

To svarte cardiganer

To svarte singleter

Hvit tunika

Sølvsmykke

Gullsmykke

+ ei hettejakke til søs

Gleder meg til pakken kommer :hoppe:

Rolig kveld hjemme. Har besøk av søs og søskenbarnet vårt nå, skal vel kjøre dem hjem straks. Etterpå blir det snacks, lost og heroes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampyra

hm.com er farlig...

Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna. Jeg burde definitivt betale ned det jeg har liggende på konto før jeg handler mer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Loevinna: :klem:

Da har jeg endelig bestemt meg ang. sommervikariat. Takket nei til avdelingen på sykehuset av flere grunner, blant annet pendling og store nedskjæringer. Så i dag har jeg skrevet under og sendt kontrakt til hjemmesykepleien. Dette blir spennende! :)

Også har sambo og jeg bestilt oss sydentur til sommeren/høsten! :hoppe: Det blir etter jeg er ferdig med sommervikariatet mitt, kan tenke meg det blir godt med ferie da. 1 uke til Gran Canaria, Arguineguin. Var tilbud på ving, så vi fikk det fine hotellet for 3000 kr per pers. Storfornøyd!

Nå skal sambo og jeg straks på trening. Har ikke vært på trening på mange uker, så nå er det virkelig på tide :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bare bra ser jeg,med sommerjobb og sydenferie i boks :hoppe:

Regner med at du har vært på jobb i natt mtp tidspunktet for dette innlegget? Eller, man vet jo aldri med deg da :tunge1::ler:

Er ganske fornøyd med livet for tiden ja :) Deilig å tenke på at jeg snart er ferdig utdannet. Det er jo så og si bare bacheloroppgaven igjen. Har akkurat hatt veiledning på den, men jeg vet ikke om jeg ble så mye smartere. Kanskje heller motsatt... Må kanskje tenke over problemstillingen min en gang til. Eller, det er jo mulighet for å forandre på den underveis, så jeg får vel heller bare se hva som skjer fremover.

Sitter på skolen nå og venter på toget hjem. Har plutselig helg igjen jeg :hoppe: Dagene går jo så sinnsykt fort! I helgen skal sambo og jeg på besøk til venninna mi og samboeren som bor i Sverige. Gleeeder meg! Der blir det vel vin- og baileysdrekking, shopping, god mat, masse smågodt, playstation osv.

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...