Gå til innhold

@neas


Gjest @nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har god trening i bihulebetennelser ja :forvirret:

Trykk i hodet når du bøyer deg er første symptom, smerter i tannkjøttet, smerter i ansiktet når du trykker forsiktig langs (over) tannraden, kinnbeina over og under øynene.

Det som funker forebyggende er nesespray (som jeg aldri bruker) og å snyte seg! Snyt deg alltid i stedet for å dra inn, og følg med på fargen på guffa som kommer ut. Er den grønn er det vel stor sannsynlighet for at det har satt seg en betennelse... Og blir du bedre av deg selv trenger du ikke antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen idag?

Hei Loevinna! :) Formen i dag ja... Trodde jo egentlig at jeg var på bedringens vei, men nå vet jeg ikke lenger. Har ikke vondt i hodet når jeg reiser meg eller bøyer meg lenger, men har fremdeles vondt i halsen og dott i øret. Det rare er at dotten har skiftet side :ler: Når er det venstreøret jeg plages med. Åsså har jeg blitt mer tett i nesen, også her er det verst på venstresida. Har begynt med nesespray i dag da, så jeg håper det funker fort!

Blir nok ikke noe praksis på meg i morgen heller. Ringte praksisplassen og snakka med dem i dag, så det er jo greit. Men jeg synes ikke det er noe morsomt å være borte fra praksis :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frisk enda heller :sur:

Akkurat nå føles det ganske greit, men det er bare fordi jeg lever på smertestillende for tiden. Hadde problemer med å sovne i natt, så måtte ta meg en Ibux og en Paracet kl 2. Også måtte jeg ta like mye da jeg stod opp. Hjelper veldig mye på halsen, og enkelte sier at Ibuxen funker litt på bihulene også.

Fikk snakket med praksisveilederen min istad nå da. Jeg skulle bare se det an til i morgen, og hvis jeg ikke var bra nok, så kunne jeg bare komme på torsdag istedet. Jeg SKAL bli frisk til torsdagen. Da kan jeg jobbe torsdag og fredag, og dermed slippe å jobbe inn de dagene jeg har vært syk. Sånn sett er studiet litt irriterende. Kan bare ha 10% fravær, og det har jeg allerede hvis jeg ikke drar i praksis i morgen. Jeg som aldri har hatt noen fraværsdager i løpet av tidligere praksiser. Hvis jeg er heldig er lærer i praksis ikke like firkantet som enkelte andre.

Litt kjedelig å være syk også... Har sett på Animal Planet i nesten hele dag i tillegg til to episoder av Dr. Phil. Har lest gjennom det meste av interessante tråder og dagbøker her på KG også. Hva skal jeg finne på nå da tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, har ikke sett svaret ditt jeg Vampyra :sjenert: Vi skrev vel på noenlunde samme tidspunkt i går kveld, så det er vel grunnen :)

Er heldigvis ikke grønn guffe som kommer ut av meg da :ler: Prøver å snyte meg så ofte jeg kan (har allerede brukt opp en god del kleenex med balsam) og bruker nesespray. Regner med at jeg blir bedre av meg selv, for jeg har ikke så mange symptomer på bihulebetennelse heldigvis. Trykket i hodet er borte og jeg har ikke smerter i tannkjøtt eller noe sånt. Eneste som plager meg nå er rennende nese, vond hals og en diger dott i det ene øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Lama'n :klem:

Har aldri hatt samvittighet til å tatt meg fri de siste dagene i praksis heller jeg, selv om evalueringen er ferdig og det ikke er noe vits i at jeg er der :sjenert: Skulle ønske jeg kunne bli kvitt litt av det snill-pike-syndromet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lama'n  :klem:

Har aldri hatt samvittighet til å tatt meg fri de siste dagene i praksis heller jeg, selv om evalueringen er ferdig og det ikke er noe vits i at jeg er der  :sjenert:  Skulle ønske jeg kunne bli kvitt litt av det snill-pike-syndromet!

På de fleste stedene jeg har vært har de spurt om jeg vil ha fri og da har jeg ikke sagt nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen!

Kanskje trønderske praksisplasser er sære?  :klø:

Er nok det ;)

Både i psykiatri og hjemmesykepleien fikk jeg stort sett betalt de siste to ukene fordi de lurte på om jeg kunne ta det som ekstravakter... det sa jeg heller ikke nei til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i psykiatri og hjemmesykepleien fikk jeg stort sett betalt de siste to ukene fordi de lurte på om jeg kunne ta det som ekstravakter... det sa jeg heller ikke nei til :ler:

Såpass ja :overrasket: Noe slikt har jeg ikke hørt om på kullet mitt nei. Hva i all verden sier lærerne deres til det da? Kanskje lærerne våre er mer involvert i praksisen enn hos dere... Kan ikke tenke meg at det hadde blitt godtatt av dem iallefall.

Ehm nå har du vært mange timer i slanketråden... :sjenert:

Skal du være med eller? ;)

Kjeder meg når jeg er syk... :sjenert: Neida, jeg har faktisk tenkt over det, men slått det fra meg igjen. Var jo med forrige gang, men alle kiloene har kommet tilbake igjen gitt :roll: Kanskje senere en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerene fikk ikke vite no de...

Jeg fortsatte å ta ekstravakter på begge stedene. Helt etter boka - nei... Skade skjedd - nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Loevinna! :) Formen i dag ja... Trodde jo egentlig at jeg var på bedringens vei, men nå vet jeg ikke lenger. Har ikke vondt i hodet når jeg reiser meg eller bøyer meg lenger, men har fremdeles vondt i halsen og dott i øret. Det rare er at dotten har skiftet side  :ler:  Når er det venstreøret jeg plages med. Åsså har jeg blitt mer tett i nesen, også her er det verst på venstresida. Har begynt med nesespray i dag da, så jeg håper det funker fort!

Blir nok ikke noe praksis på meg i morgen heller. Ringte praksisplassen og snakka med dem i dag, så det er jo greit. Men jeg synes ikke det er noe morsomt å være borte fra praksis  :sjenert:

Jeg har sluttet helt å bruke nesespray når jeg er syk.. Har funnet ut at å lage en saltblanding selv, tømme ned i nesa og blåse det ut igjen, det funker 10 ganger bedre enn nesesprayen. Er virkelig til å anbefale! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet helt å bruke nesespray når jeg er syk.. Har funnet ut at å lage en saltblanding selv, tømme ned i nesa og blåse det ut igjen, det funker 10 ganger bedre enn nesesprayen. Er virkelig til å anbefale! ;)

Tømme i nesa? Med sånn nesehorn? :redd: Synes det høres helt forferdelig ut jeg! Må vel prøves i dag uansett hvis ikke legen har noe bedre tips...

Har fått legetime senere i dag heldigvis! I natt begynte det å verke av øynene også... Når skal dette gi seg da? :roll: Begynner nesten å bli litt dumt dette. Har sagt til praksisplassen hver eneste dag at jeg kanskje kommer i morgen, men jeg kommer aldri. Og jeg må sannsynligvis ringe i dag også, hvis jeg ikke får studievenninna mi som er på samme plass til å overbringe beskjeden da.

Har vondt i magemusklene av all hostinga :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det visst helg på meg :roll:

Var til legen, og der fikk jeg påvist en bakteriell infeksjon. CRP på 85. Slapp heldigvis å ta blodprøve, bare stikk i fingeren. Fikk antibiotika og i tillegg øyedråper for øyekatarr.

Nå skal jeg svelge litt paracet og ibux slik at halsen blir grei nok til middagstider. Skal ha taco i dag, og da vil jeg gjerne klare å svelge maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tømme i nesa?  Med sånn nesehorn?  :redd:  Synes det høres helt forferdelig ut jeg! Må vel prøves i dag uansett hvis ikke legen har noe bedre tips...

Kan vel også bruke sånn nesehorn. Men jeg tar like greit en sånn imsdalsflaske med drikketut på jeg.... Lener hode bakover og spruter inn i (som man kan si om så mangt.. :sjenert::sjarmor: ), og så kniper jeg igjen den lukkemuskelen ned i halsen, slik at saltvannet ikke renner ned i halsen for det smaker bare pyton.. og så blåser jeg det bare ut igjen :-D *prøvde å ikke skrive sååå alt for detaljert...* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Lama'n

Det der hørtes litt morsomt ut, Loevinna :ler: Ser for meg at det hadde blitt en del søl hvis jeg skulle gjort det ;)

Bedre form i dag :hoppe: Hadde en kjempefin natt, slapp å våkne mange ganger på grunn av tett nese og dumme ører. Våknet ganske tidlig og da klarte jeg nesten ikke å stoppe å hoste. Masse slim i halsen også. Ble bedre etter jeg hadde tatt en varm dusj heldigvis! Dagen har blitt tilbrakt på sofaen som vanlig.

Nå skal jeg stikke en tur på besøk til mamsen og søs. Sambo dro nettopp og kommer til å være borte en god del av kvelden, og da gidder jeg ikke å sitte her alene. Må pakke på meg masse klær før jeg går ut i bilen, kan tenke meg det er kaldt ute nå :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...