Gå til innhold

@neas


Gjest @nea

Anbefalte innlegg

Usj, er du syk fremdeles du også!

Godt å høre at du er bedre i det minste...

Jeg er fremdeles syk, blir liksom aldri bra denne gangen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen Vampis! Noen som er oppe litt tidligere enn meg gitt ;)

Nesten helt frisk i dag! Har nesten ikke hosta i hele natt, og når jeg stod opp var ikke halsen full av slim :hoppe: Da blir det jobbing på meg i dag da, har kveldsvakt. Også har jeg dagvakt i morgen. Håper jeg ikke blir sykere av å være på jobb da... Det hadde jo vært typisk. Når man løper inn og ut av bil hele tiden og kanskje ikke har på seg så mye klær, så er det vel en liten sjanse for å bli syk igjen ja... :sjenert: Gidder ikke å bruke mine egne jakker når jeg er på jobb i hjemmesykepleien, og de har såvidt jeg vet ingen å låne ut. Må spørre i dag iallefall. Si at hvis de er interessert i at jeg skal komme frisk på jobb i morgen tidlig, så er jeg avhengig av å låne ei varm jakke :sjarmor:

Nå skal sambo og jeg spise litt frokost før vi drar på shopping. Har så lyst til å kjøpe meg litt klær, iallefall ei bukse. Er ikke så bra utvalg her i byen da :forvirret: Har planlagt å dra til storbyen neste helg, så da blir det ialllefall shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med arbeidshelg! Deilig! :)

Første dag på ny praksisplass i morgen :redd: Skulle egentlig ha begynt for ei uke siden, men jeg har jo vært syk... Så i morgen tidlig kommer jeg inn på kontoret til hjemmespl uten å kjenne en sjel. Hater slike ting! Studievenninna mi som er på samme plass skal på kveldsvakt :sur:

Nå skal jeg forberede meg litt til å møte læreren på tirsdag. Tror kanskje hun er en slik type som spør litt teoretiske spørsmål, så da er det greit å være litt forberedt. Skal egentlig ha halvtidsevaluering, men på en måte har jeg allerede hatt det på den andre praksisplassen. Og de på hjemmespl kjenner jo meg ikke, så det blir kanskje ikke så mye evaluering da... Jeje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Loevinna! :) Det gikk jo selvfølgelig bra, og nå er jeg faktisk snart ferdig med den praksisen allerede... Siste dag er neste onsdag! :hoppe:

Er da her jeg, Mrs. Potter ;) Har bare vært litt travelt i helga, så når jeg har vært her inne har jeg ikke gidda å skrevet noe. Litt lat ja kanskje :sjenert:

Helga har gått altfor fort! Hadde dagvakt i praksis på fredag, så den kvelden gikk med til spising av middag, middagshvil og avslapning. Lørdagen var vi på shopping i storbyen og på middag til et vennepar etterpå. Søndagen shinet vi leiligheten og var på middag til søsteren til sambo. Og plutselig var det mandag igjen :forvirret:

Men nå gleder jeg meg allerede til neste helg! :ler: Det blir helg allerede på torsdag, så det er jo ikke så lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyra, Loevinna og Mrs. Potter: :klem:

Har ikke kommet noe lenger med jobbsøknadene enda, men jeg har begynt å innhente attester, karakterutkrifter og slikt. Også har jeg spurt sjefen min om jeg kunne bruke henne som referanse. Må spørre en sykepleier på jobben min også, men det får jeg ikke gjort før til uka.

Har egentlig bestemt meg for å ikke stresse så mye med å søke på stillinger på sykehus. Er ikke helt sikker på om det er det jeg vil. Da må jeg pendle cirka halvannen time når jeg skal på jobb. Og dessuten er det ikke sikkert at jeg kommer til å få noe vikariat eller fast på sykehus etter sommeren uansett, for det er visst ganske vanskelig for tiden... Masse nedskjæringer :forvirret:

Jeg trives jo egentlig kjempegodt i hjemmesykepleien, og når jeg snakket med sjefen min denne uka hørtes det ut som om det var god sjanse for å få seg et vikariat til høsten. Uansett så er det sikkert lettere enn på sykehus. Og den jobben er bare noen minutter unna med bil.

Skal uansett slenge inn en del søknader her og der, men jeg tar det ikke så hardt om jeg ikke blir innkalt på noen intervjuer. I hjemmesykepleien er jeg så og si garantert sommervikariat ifølge sjefen min :sjarmor: Skulle egentlig bare mangle siden jeg har fast helgestilling der da.

Har vært en tur på shopping i dag. Har lyst på en ny jeans, og jeg fant egentlig ei Replaybukse som var knall, men det var litt lav i livet og litt trang. Torde ikke å bruke 1300 kroner på noe jeg ikke vet om kommer til å passe skikkelig. Vanligvis bruker de å vide seg ut ganske greit, men når buksa er så lav i livet så vet jeg ikke om det går... Har gjort en slik bommert en gang før. Har litt sideflesk på hoftene som stikker ut, og hvis jeg ikke får buksa langt nok opp, så blir det bare stikkende ut for evig og alltid :forvirret: Det opplevde jeg med ei Lee Leola bukse jeg kjøpte for en del år siden. Den ble visst bare brukt noen få ganger. Men jeg klarer ikke helt å få Replaybuksa ut av hodet, for den var knallfin! Fikk iallefall kjøpt meg renseskum og ansiktskrem fra Vichy og et svart belte fra Vero Moda.

Må prøve å komme i gang med en oppgave jeg skal skrive i forbindelse praksisen i kveld. Skal leveres inn om to uker. Dette er forresten siste uka i praksis :overrasket: Tiden går så utrolig fort! Tar oss fri torsdagen siden vi har evaluering på onsdag, så har vi en ekstra dag å skrive oppgave på. Det trengs sikkert!

I kveld skal vi bare slappe av og kose oss med moussaka og snacks. Kanskje se litt serier som vi har lastet ned også. Har begynt å laste ned en som heter Daybreak, virker lovende enda iallefall. Også har vi vel litt Frustrerte liggende på lur tror jeg. Alt i alt tyder dette på en knall kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy søren tiden flyr!!!

om noen få måneder skal jeg helst begynne å jobbe, og det som leder! :redd:

Det gruer jeg meg veldig til akkurat nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har titta litt, men venter med å søke siden de aller fleste stillingene ønskes besatt snarest.

Men ja det er skummelt... Huff... Jeg håper egentlig jeg ikke får en lederstilling med en gang, men det spørs om de vil ansette meg til noe annet pga lønn osv... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende det der ja, Vampyra! :) Gruver meg mest til jobbintervju jeg, for jeg har aldri vært på et ordentlig et før. Har bare kommet inn til sjefen og fått høre at jeg har jobben liksom. Litt bortskjemt kanskje :sjenert:

Søren! Gjett hvem som ble trukket 50% i lønn denne måneden? :frustrert:

Leverte skattekortet i går, og tenkte egentlig at det gikk greit siden denne lønna er basert på det jeg jobba i desember. Men neida... :frustrert: Jeg som hadde gleda meg til den lønna! Jobba jo masse i jula, så egentlig skulle jeg få over 8 000 utbetalt. Nå ble det bare halvparten :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dårlig i magen :sjenert: Håper virkelig ikke at det er omgangssyken som er på vei, for jeg kan absolutt ikke være borte fra praksis neste uke. Har ikke igjen noen fraværsdager å ta av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da....

Jeg fikk feil lønn denne mnd, skulle hatt utbetalt 12 00 og fikk 600 kr :sjenert: Tro meg, dette skal ordens opp i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, det var litt verre ja, iss :ler: Heldigvis går det an å ordne slike ting!

Egentlig er det ikke noe krise økonomisk å bli trukket 50% skatt, men jeg ble bare litt skuffa da jeg så lønnsslippen. Må bare prøve å glemme de pengene, og tenke på at jeg forhåpentligvis får dem tilbake til neste år. Da har jeg sikkert mer bruk for dem også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til dyrlegen med kattepusen min i dag. Hun klør seg så mye på halsen at det blir store kjøttsår av det :forvirret: Også spyr hun veldig ofte... Dyrlegen mente at kløingen mest sannsynlig kom av en allergisk reaksjon. Det gikk an å finne ut hva slags allergi hun har, men det var visst ganske dyrt. Kattepusen er mye inne om vinteren, og det kan hende at hun reagerer på husstøv eller midd. Fikk iallefall en sprøyte mot midd og slikt og en krave til å ha rundt halsen. Stakkars pusen min... Nå skal hun gå på antibiotika i 14 dager i tillegg til Prednisolon mot kløe. Også kjøpte jeg spesialfor til henne for oppkast og slikt. Håper hun blir bedre nå da! :)

Jeg har helg! :hoppe: Hadde siste dag i praksis i går. Deilig å tenke på at jeg aldri mer skal ha evalueringer i praksis! Nå er det bare observasjon- og veiledningspraksis igjen, og der blir det ikke forventet så mye.

Må prøve å begynne på den oppgaven jeg skal skrive i forbindelse med praksis. Skal leveres inn neste fredag. Har nesten ikke begynt på den en gang, tenkte jeg skulle gjøre meg ferdig med den så fort som mulig så jeg slipper å tenke på den uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...